|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Bi turbo w zwykłym Td ?? |
Autor |
Wiadomość |
mattipo
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 237 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 20:28 Bi turbo w zwykłym Td ??
|
|
|
Tak sie zastanawiam taka operacja jest mozliwa?? Czy tylko marzenia scietej głowy ? Do zwykłego Td wsadzic drugie Turbo ? Duzo modyfikacji? Jest to mozliwe? |
_________________ było : tipo 1.4 AGT srebrna strzała
Jest: Marea 1.9 TD 100km krwawa Mery
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-05-2010, 20:30
|
|
|
mattipo, raczej mija sie z celem, bo BiTurbo, przewaznie są w silnikach V a w rzędówce chyba mija sie z celem Tak mi sie zdaje przynajmniej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 20:32
|
|
|
chyba, że chcesz ustawić układ jednej mniejszej i lżejszej turbinki działającej na niższych obrotach oraz wielkiej działającej później i dającej dużego ,,kopa'' Ale ustawienie czegoś takiego będzie bardzo trudne i sporo zapłacisz. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 22:56
|
|
|
Jelcyn, ale turbina w dieslu i tak ładuje od wolnych ( ok 1500 )
w dieslu obroty kończą sie przy max 5000
twin turbo w td to jakaś porażka nie wspominając juz o dwóch IC
po za tym twin turbo w tym silniku oznaczało by .... ile ? 200 hp ? ten silnik tego nie wytrzyma
mattipo, takie fantazje nie z tym silniekim . chyba że masz na wyrzucenie w błoto 10 000 zł |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Hrabja Miły III
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 3 Skąd: Zdzieszowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 07:45
|
|
|
egon. napisał/a: | rzędówce chyba mija sie z celem |
Coraz częściej układ Bi jest właśnie stosowany w układzie rzędowym cylindrów. I nic się nie mija z celem |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-05-2010, 18:16
|
|
|
Hrabja Miły III napisał/a: | I nic się nie mija z celem |
Dla mnie mija, bo po co niby w rzędowym dieslu to robic, jedna turbina wg. mnie spokojnie starcza |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Hrabja Miły III
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 3 Skąd: Zdzieszowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 18:29
|
|
|
egon. napisał/a: | bo po co niby w rzędowym dieslu to robić |
A no już Ci tłumaczę Panie.
Takie coś ma VW w Transporterze T5 - 2,0 BiTDi, będzie w nowym Passacie (+- 2012)
Jedna mniejsza, druga większa - zapewnia to minimalną turbo dziurę na niskich obrotach, dobra elastyczność, wysoki moment obrotowy, i duża moc na wyższych partiach.
Jak widać, jest to korzystne rozwiązanie.
A... prawdopodobnie jest to też przychylne ześwirowanym zielonym ludkom |
|
|
|
|
mattipo
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 237 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 18:41
|
|
|
W swoim mam soft TD i tak myślalem czy jest taka operacja wykonalna by w wiekszych obrotach jak to pisał Jelcyn, |
_________________ było : tipo 1.4 AGT srebrna strzała
Jest: Marea 1.9 TD 100km krwawa Mery
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-05-2010, 08:26
|
|
|
Hrabja Miły III napisał/a: | Takie coś ma VW w Transporterze T5 - 2,0 BiTDi, będzie w nowym Passacie (+- 2012) |
A nowa Delta 1.9? 190 KM |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2010, 11:37
|
|
|
Pewnie się da, ale biorąc pod uwagę koszty, ewentualność kolejnych koniecznych przeróbek, itp, to tak jak już koledzy napisali - To się mija z celem
A że się już zrobił OT na temat biturbo... Co prawda benzyna ale też fajnie:
Nowa Ibiza Cupra 1.4 TSI - 180 km |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
Hrabja Miły III
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 3 Skąd: Zdzieszowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-05-2010, 23:32
|
|
|
Guzik napisał/a: | A nowa Delta 1.9? 190 KM |
Wybacz, jestem nieco do tyłu we włoskiej (w por. do Niemieckiej czy japońskiej) motoryzacji - możliwe, że i ten też
maidun napisał/a: | Nowa Ibiza Cupra 1.4 TSI - 180 km |
To juz jest trochę inny temat. Tam masz Kompresor i Turbo.
Tu na niskich obrotach działa tylko kompresor, na średnich Turbo i kompresor, a na wyższych same turbo. Niestety nie pamietam przy jakich to obrotach następuję, więc wypowiedzi nie sprecyzuje. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|