|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brać Bravę czy nie brać - oto jest pytanie. |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-12-2010, 12:43
|
|
|
KrzychuB, favoritka się już znudziła? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-12-2010, 13:16
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | KrzychuB, favoritka się już znudziła?
|
A skądże ale jak ktoś chce dac Tipo nie no żart bo wiesz Tipo mi sie bardzo podoba ogolnie |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-12-2010, 14:17
|
|
|
Tipo jest 1.4, 1990 rok, 140tys, i stan moim zdaniem rewelacyjny - ale obcemu raczej nie oddam:P
Po prostu nie chcę żeby stało i zamarzało...;p |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-12-2010, 14:34
|
|
|
stefan napisał/a: | Tipo jest 1.4, 1990 rok, 140tys, i stan moim zdaniem rewelacyjny - ale obcemu raczej nie oddam:P |
Jaki obcy Toż to rodzina TTT |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 14:04
|
|
|
Tadam, to znowu ja:D
Byłem dzisiaj dogadać się do końca co do Bravy i postanowilem zabrać ją na krótką przejażdzkę. I wygląda na to, że dobrze zrobiłem, bo...
-auto ma problemy z wysokimi obrotami (czasem się wkręca, czasem nie przekroczy 2k)
-nie ma mocy - czasem szarpnie i przyspiesza, a czasem leci na 2k obrotów jak muł
-czasem ma problemy z zapalaniem (kręci i nie zapala)
-czasem gaśnie na niskich obrotach
Pytanie do was...brak kompresji na silniku, zapchane filtry, silnik krokowy? Jak myślicie? |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-12-2010, 15:10
|
|
|
stefan napisał/a: | Pytanie do was...brak kompresji na silniku, zapchane filtry, silnik krokowy? Jak myślicie? |
skończy się na tym, że trzeba będzie wymienić pół silnika |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 15:20
|
|
|
Dalej nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie, komentarze średnio mnie interesują z prostej przyczyny - bo niewiele mi pomogą;) |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 16:04
|
|
|
kupiłeś już ten wóz czy jeszcze jest na firmie?? Takie gdybanie to nic tu nie wniesie. Jeśli masz ją już u siebie to na pierwszy ogień sprawdzenie kompresji na cylindrach - sprawa prosta, nic nie kosztuje, a wiele wnosi. Powinno być ok 13 bar na każdym garze. Jeśli problem jest w elektronice to dobrze byłoby podjechać na komputer, ale to już 50-80zł. Krokowiec to może być odpowiedzialny za niskie obroty. Dalej czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy. Może któraś świeca ma przebicie i nie zawsze na wszystkie gary chodzi. Może też być tak że któreś zawory się zawieszają i nie domykają stąd mułowaty, potem zaczną normalnie pracować i stąd szarpnięcie i przyspieszenie. Dużo tego jest. Tak jak napisałem - pierwsza sprawa kompresja, potem diagnostyka komputerowa. Jeśli wyszłoby coś nie halo z silnikiem to nie warto bawić się w naprawy bo takie motorki od 600zł można kupić |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 16:31
|
|
|
stefan, wszystko naraz. Gdyby to były zwykłe detale, to OK, ale to co opisujesz, to może być poważne zużycie silnika, ja bym się w to raczej nie pakował. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-12-2010, 17:09
|
|
|
konikks napisał/a: | kupiłeś Bravo z 2000r w cenie tipo... nie wróży to nic dobrego... |
jakbys tak myslał to bys kupował tylko te auta które mają wysoką cene co nei zawsze swiadczy o faktycznie dobrym jego stanie i wiarygodnej przeszlosci.
Moglbym go wziasc bez ogladanie po wplacie na konto |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 17:45
|
|
|
Nie kupiłem, nie zapłaciłem;) Jechałem się dogadać, ale coś mnie tknęło, żeby przejechać się nią gdzieś poza parking firmowy... |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 17:54
|
|
|
I będziesz ją jeszcze chciał?? Ciekawe czy dojechałaby 300km Ma ona jakąś korozję?? Oglądałeś podłogę?? Klima działa?? Może po prostu od mrozu jej się coś pomieszało |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 18:01
|
|
|
Nie widziałem nigdzie korozji.
Auto ma pełną ksiązke serwisową, faktury na naprawy z ostatnich paru lat.
Zastanawiam się ciągle.
Gdybym miał luźną kasę to bym wziął i zobaczył co to i czy opłaca się robić dla siebie, jak nie to bym sprzedał. A że musiałbym trochę kombinować to sam nie wiem.
Myślę, że w związku że sytuacja jest jaka jest, stargowałbym do 800-1000zł...niby pieniądz niewielki, ale zawsze.
Panowie byście brali?:D
Kurde, gdybym miał znajomego mechanika we Wro, to bym z nim podjechał, obejrzał...a tak...
Meter30, na 300km nie ma szans, mi dzisiaj objechanie osiedla dookoła sprawiało trudności:D |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-12-2010, 18:48
|
|
|
daj numer na PW |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-12-2010, 20:13
|
|
|
stefan,
ja myśle że ma problem z kompem bo skoro piszesz że CZASEM lata po obrotach a czasem muli to nie jest mechanika... to komp albo elektryka/elektronika, jak gaśnie na wolnych to może mieć gdzieś na wężach prześwit, ale tak chodzi na pb? czy na lpg? czy na pb i na lpg?
wujas miał podobny ból w swojej bravce 1.2 na sekwencji, jemu wtedy walnął wąż od wody na przewodzie gazowym i woda dostawała sie do gazu. nie pamiętam jaki dokładnie miał problem, ale skończyło sie wymianą przewodu. on tam miał jakiś dziwny przewód taki 2 w 1 w środku gazowy a dookoła z wodą.
** Dodano: 28-12-2010, 20:14 **
jak napisałeś że była serwisowana i braciak Ci mówił że zadbana to może być jakaś pierdoła za parę groszy... ja na twoim miejscu za taką kasę bym ją brał...
nawet jak wsadzisz w nią 1000PLN to i tak masz po taniości |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 20:58
|
|
|
Jutro pojadę i spróbuje zresetować kompa |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 21:53
|
|
|
Najlepiej podjechać do porządnego(nie pierwszego lepszego) mechanika. No ja bym się poważnie zastanowił bo niby 1000zł to takie nic ale mieć a nie mieć... ja rozumiem jakieś delikatne problemy ale coś dużo tych rzeczy jest nie tak. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-12-2010, 10:17
|
|
|
stefan napisał/a: | Myślę, że w związku że sytuacja jest jaka jest, stargowałbym do 800-1000zł...niby pieniądz niewielki, ale zawsze.
Panowie byście brali?:D
Kurde, gdybym miał znajomego mechanika we Wro, to bym z nim podjechał, obejrzał...a tak...
Meter30, na 300km nie ma szans, mi dzisiaj objechanie osiedla dookoła sprawiało trudności:D |
Jakby cena zeszła do 800zł to w ciemno wysyłałbym po niego lawetę. Za 1300 też bym brał Reset kompa myślę że niewiele tu pomoże. lepiej do najbliższego warsztatu na diagnostykę. zapłacisz 5 dych i będziesz wiedział co w nim piszczy |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-12-2010, 11:01
|
|
|
zaczynając od początku ....
po 1. auta pochodzącego z jakiejś firmy nie nazwałbym "pewnym źródłem". jeździło nim kilka osób nikt nie dbał bo nie jego, brak litości dla sprzęgła i gazu.
po 2. 230tyś km na lpg dla fiata 1.2 jeżdżącego w firmie nie wróży nic dobrego ( nic dobrego dla silnika oczywiście )
po 3. problemy z odpalaniem , brak mocy , brak obrotów to bardziej wygląda na problemy z układem zapłonowym i czujnikami lub silnik się kończy ... ( sprawdzenie kompresji jest najprostszym sposobem na określenie kondycji silnika )
po 4. za sprawdzenie kompresji zapłacisz 20 zł, a za diagnostykę komputerową 80zł biorąc pod uwagę że auto miało być za 1600zł, a juz zjechałeś poniżej 1k nie powinno być ci szkoda dać 100zł za uzyskanie konkretnych informacji na czym stoisz
widzicie auto ledwo jeździ , jest obite ale cena czyni cuda bo sama instalacja gazowa i komplet opon zima-lato sa warte tyle co całe ten fiat
na dzień dobry będziesz musiał wsadzić parę stówek żeby go ogarnąć , a później kolejne parę stówek na olej , filtry ,reszta płynów , może klocki , może tarcze , rozrząd ?? podobno masz tam jakaś książkę z fakturami to będziesz wiedział czy rozrząd wogóle był wymieniany , kiedy i jaki olej , hamulce itd
osobiście trzymał bym się z daleka od takiego paździerza bo taka okazja wróży tylko wydatki, stres , stracony czas i skrajne wkurwienie no ale są też tacy, którzy widzą tu super okazje i nawet gdyby auto okazało się szrotem to zawsze można opony sprzedać , silnik zalać doktorem, przewody WN polepić taśma , ogolnie zrobić go na jedną wielką sztukę i jeszcze na tym zarobić ale to już wszystko zależy kto jak lubi kombinować |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2010, 22:15
|
|
|
NISKA Cena ZAWSZE odzwierciedla stan auta!!
Okazje się zdarzają ..............szóstki w totka też.
Dla siebie takiego badziewia bym nigdy nie wziął.
Ale za te pieniądze możesz go kupić i w tym stanie sprzedać za lepsze pieniądze bez opon itp.
Zawsze kilka niezłych stówek Ci wpadnie.
Nie kombinowałbym w stylu "wypicuję"i sprzedam bo uważam to za $%#%two!!! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-12-2010, 22:16
|
|
|
Jak nie bierzesz go to dawaj namiary, biorę w ciemno |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 16:40
|
|
|
Panowie, ja rezygnuje z auta, gdyby ktoś był zainteresowany zapraszam po info na priv;)
Meter, Tobie namiary już wysyłam:) |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-01-2011, 22:09
|
|
|
Bravianka dziś przejęta przeze mnie. 330 km przejechała na własnych kołach bez niczyjej pomocy w około 6 godzin. Wzięta za 1000zł. Zaznaczę że stoi na nowych oponach zimowych Continental które zostały kupione na tą zimę i nie były prawie nic jeżdżone a kosztowały 1340zł, do tego letnie opony kumho które mają 2 sezony i nowy akumulator bosch. Jak już wspomniałem wozik dojechał o własnych siłach, ale na benzynie. Stefan pisał że nie chce wchodzić na obroty, ładnie odpali ale się nie wkręca. Było tak ponieważ wóz odpala na benzynie i po 2-3 minutach można przegazować i przełączy się na LPG. Na LPG pracuje tylko na wolych obrotach, po dodaniu gazu dusi się i dławi, nie da się jechać. Silnik też nie jest do końca w porządku bo nie pali na jeden gar (prawdopodobnie). Zostało mu ze 30 kucyków także pozwoliło to na względnie bezproblemową jazdę. Wóz odpala od strzała w każdych warunkach. Kompresja chyba jest na wszystkich garach, bo jakby nie było kompresji na tym wadliwym cylindrze to zachowywałby się zupełnie inaczej. Do tego w wozie było czuć benzyna podczas jazdy (prawdopodobnie nie spalała się w jednym garze i na pierwszy ogień typuje świecę, kabel WN albo cewkę). Jeśli chodzi o wyposażenie to jest chyba full wypas - sprawna klima automatyczna czy też klimatronic - zajebista sprawa, ustawia się temperaturę i sam wszystko reguluje. ABS sprawny, 2 poduchy, centralny zamek, 2x elektryka szyb. Skrzynia chodzi perfekcyjnie, jest bardzo precyzyjna. Zawieszenie oceniam na 5-. Żadnych stuków, tłumienie OK, ale nowe nie jest. Po opisie spodziewałem się masakrycznej tapicerki, ale nie jest wcale żle - czysta, nie zdarta, jedno pęknięcie na drzwiach. Podłoga OK, samochód dobrze się prowadzi, jedzie idealnie na wprost, nigdzie nie ucieka. Sprzedający bardzo mili ludzie, zaoferowali swoją pomoc gdyby coś się stało po drodze, ale na szczęście nie było takiej konieczności. Teraz wady - oprócz silnika to brakuje 2 klamek wewnątrz, jedna tylna szyba się nie otwiera bo nie ma chyba w ogóle mechanizmu podnoszenia, jest zablokowana na drewniany kołek. Od wewnątrz da się otworzyć tylko drzwi kierowcy, także musiałem wychodzić i wszystkim po kolei otwierać. Centralny na kluczyk trochę denerwuje swoim działaniem, ale ten model tak ma. Zderzak przedni pęknięty, ale zrobiony na nity, da się naprawić, maska przednia do wymiany. Są 2 ogniska korozji na błotniku przy przednim zderzaku i na tylnym błotniku też przy zderzaku, ale to naprawdę bardzo niewielkie. Przód był malowany. Przy hamowaniu lekko ściąga w prawo. No i chyba tyle na ten temat, jestem bardzo zadowolony z zakupu, trochę drogi transport wyszedł bo prawie 5 stów wyszło, ale cóż, tachałem go cały dzień z drugiego końca Polski. Na razie nie będę miał czasu się nim zająć bo piszę pracę inżynierską i sesję mam na głowie, ale za miesiąc coś zacznę robić
** Dodano: 05-01-2011, 22:15 **
Aha i jeszcze jedno - samochód nie ma żadnej książki serwisowej, jest zarejestrowany na ciężarowy, dostałem na niego fakturę czyli nie muszę opłacać podatku
** Dodano: 06-01-2011, 02:54 **
stefan, Żałuj że jej nie wziąłeś, za samą klimę na części byś wziął z 800zł. Szczerze powiem że chciałem ją na handel, ale jednak na 99% zostanie w moich rękach |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|