Kosiarka do trawy |
Autor |
Wiadomość |
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 09:59 Kosiarka do trawy
|
|
|
Witam. Posiadam kosiarkę do trawy Partner P53 http://www.ceneo.pl/showP...ductID=10163568
Wczoraj kosząc trawkę niestety coś się posypało.
Objawy:
-czarny dym z tłumika
-wystrzał
-przy próbie odpalenia 0 reakcji
Co już zrobiłem:
-Odkręciłem głowicę
-Odkręciłem zbiornik paliwa z gaźnikiem
-Odkręciłem tłumik
-Odkręciłem cały silnik od ramy kosiarki.
Co zauważyłem:
-już po odkręceniu świecy widziałem że jest cała upaćkana olejem
-nie ma możliwości odkręcenia samego cylindra, ponieważ silnik jest "w jednym kawałku" i żeby dostać się do pierścieni prawdopodobnie trzeba będzie rozebrać cały. Gwarancji już nie mam więc chciałbym zaoszczędzić na naprawach i jeżeli sie da zrobić ją sam.
Pytania:
-Co się mogło stać?
-Jaki element/ elementy należało by wymienić?
-Czy trzeba do czegoś przywiązać szczególną uwagę rozbierając taki silnik?
P.S Jeżeli komuś by to pomogło mogę podesłać fotki jak to wygląda. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:04
|
|
|
Wyślij fotki, ja mam 5,5 KM Hondę ta kolei jest prosta do rozłożenia. Niestety w tych silnikach trzeba pilnować wymianę oleju gdyż nie ma filtra. Co sezon spuszczasz o lejesz nowy, to samo z filtrem powietrza szybko się brudzi. Olej tez trzeba pilnować żeby miał właściwy symbol do twoje kosiarki, za gesty albo za rzadki i masz po pierścieniach. Prawdopodobnie musisz wyjąć tłok, niestety.
Pogmyraj jeszcze w suporcie czy nie dostaniesz jakieś serwisówki
http://www.partner.biz/pl...-550cm/#support - PL
http://www.partner.biz/in...-550cm/#support - EN
Lub idź innym tropem do producenta silnika. Tam jest: Briggs & Stratton Engine model: 550 Series
http://www.briggsandstrat...nes/push-mower/ |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:18
|
|
|
JAM_BELFEGOR, o takie rzeczy jak filtr powietrza i olej dbam cały czas. Nie jestem typem człowieka który kupuje i użytkuje a jak się coś posypie to wyrzuca na śmietnik i kupuje inny bubel. Najbardziej irytuje mnie fakt, że była na gwarancji przez 2 lata i oddałem ją tylko 2 razy w celu regulacji i sprawdzenia stanu- było wszystko ok. Gwarancja skończyła się w maju i maszynka chyba o tym wiedziała
** Dodano: 16-07-2011, 11:21 **
Jak się dostać bezpiecznie do środka? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:22
|
|
|
D@wIdS, Wygląda że poleciały pierścienie, zaworek dolotowy wygląda na czysty. Za dużo nie przepalonego oleju, na tym wszystkim. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:25
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Wygląda że poleciały pierścienie, |
Też tak na początku myślałem i w sumie to mój jedyny pomysł bo tak na prawdę takiego silnika nigdy nie rozbierałem 4T to już w ogóle zagadka ;d
Widać po zdjęciach co trzeba odkręcić żeby dostać się do środka? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:25
|
|
|
D@wIdS, Producenci teraz tak robią że ma się rozdupczyć zaraz po gwarancji, żebyś leciał po nowe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:27
|
|
|
Chyba wystarczy odkręcić tą podstawę i wtedy wszystko wyjdzie na wierzch Innej drogi nie widzę ;d
** Dodano: 16-07-2011, 11:28 **
JAM_BELFEGOR napisał/a: | D@wIdS, Producenci teraz tak robią że ma się rozdupczyć zaraz po gwarancji, żebyś leciał po nowe | No już to zauważyłem ostatnio tyle że w wypadku telefonu. Akurat to umiem sobie sam naprawić, więc obyło się bez serwisu. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:29
|
|
|
D@wIdS widać, podstawę musisz rozdzielić od korpusu widać śruby na fotkach. Wtedy zobaczysz przekładnię i pewnie dalsze możliwości rozbiórki. Widać to dobrze na 2 i 3 fotce
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:31
|
|
|
Ok to już będe dłubał. Ciekawi mnie też inna kwestia. Na te śruby nie pasuje klucz ani 9 ani 10 Czy byli by aż tak złośliwi i zastosowali nietypowe śruby? 9 wchodzi ale muszę ją wbijać, 10 przeskakuje |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:32
|
|
|
D@wIdS, może sobie klucze rozkalibrowałeś. Są normy i tych trzymają się producenci. Czasem 10tka nie chce wejść bo śruba brudna. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:33
|
|
|
Mam w domu kilka 9 i 10 zarówno płaskich, oczkowych jak i nasadkowych... Żaden nie pasuje idealnie. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:35
|
|
|
D@wIdS, a nastawny ma? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:36
|
|
|
Nie dojdzie nastawnym bo jest za szeroki
** Dodano: 16-07-2011, 11:37 **
9 nabijam i też daje radę |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:41
|
|
|
D@wIdS, No to walcz dalej i pochwal się jak poszło. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 10:42
|
|
|
Ok wieczorem napisze i może jakieś fotki dam w razie pytań
Pozdro i dzięki |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 11:16
|
|
|
A może te śruby są poprostu calowe |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 13:46
|
|
|
lynx napisał/a: | A może te śruby są poprostu calowe |
mniejsza o to
Nabiłem 9 i odkręciłem wszystkie. W środku wielkich komplikacji nie ma. Odkręciłem korbowód od wału i wyciągnąłem go razem z tłokiem górą, żeby uniknąć ściągania wału bo wtedy to cały silnik miałbym dosłownie w częściach
Moje pytanie jest takie. Jak poznać że pierścień (ten pofałdowany od oleju) kwalifikuje się do wymiany? Nie widać na nim żadnych oznak zużycia, ale w końcu jakoś ten olej musi dostawać sie na świece.... Druga sprawa. Wypadł mi wałek który odpowiedzialny jest za wypychanie zaworów. Ściągając korbowód z tłokiem miałem to na uwadze i nie ruszałem tego żeby potem nie było zabawy z zaworami ale potem przekręciłem jakoś silnik i sam wyskoczył Teraz trzeba chyba wszystko od początku ustawiać |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 14:06
|
|
|
D@wIdS, Możliwości masz tylko dwie, albo olej idzie przez zawór albo przez pierścienie. Po ilości tego co masz na garze oraz wyglądzie zaworka dolotowego wnioskowałbym że to idzie przez pierścienie. Kup naprawkę do tego tłoka i wymień. Na pewno to serwisy mają. Co do zaworu to nie wiem jak to tam jest zrobione. Czy klasyczna dźwigienka popychacza czy jakiś inny patent, cykaj fotki. Może przy okazji obadasz jak są zorganizowane uszczelniacze na zaworkach i je też przy okazji wymienisz. Do pomiaru cylindra przydała by się średnicówka. Pomoże ci to dobrać pierścienie i określić stopień zużycia. Niestety tu by też się przydały dane jakie są nominalne wymiary (z fabryki). Samemu bez narzędzi ciężko robić jakiekolwiek remonty nawet tak małego silniczka. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 16:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR, poczytałem trochę w necie i po japońsku czyli jako tako można to sprawdzić poprzez oględziny a dokładniej przejechać palcem po tym pierścieniu gdy założony jest na tłoku i gdy nie wyczuje się minimalnej krawędzi to znaczy że pierścionek już się wytarł i przepuszcza olej do komory spalania. Już go ściągnąłem i jestem na etapie poszukiwań. Co do serwisu to nie jestem przekonany że tak od ręki dostane, bo owszem mają części ale jak naprawiają sami a sprzedawać komuś za pare groszy to im się nie uśmiecha. Miałem podobny problem jak robiłem remont w pile motorowej. Skończyło się na tym że zamawiałem z neta bo na miejscu nie chcieli sprzedać. Jeśli chodzi o te zawory to jedyne uszczelniacze są zaraz pod tymi łebkami u góry. Potem idzie to do takiej komory gdzie jest sprężyna a ta z kolei razem z zaworem popychana jest przez taki pręcik który napędza wałek, powiedział bym że standardowe działanie Foty już dzisiaj nie zrobię bo pożyczyłem aparat
Ostatecznie wydaje mi się że olej idzie przez ten pierścień, ponieważ brudny od oleju jest tylko zawór wylotowy a to normalne, bo zanim naleciało mi oleju na świece i kosiarka zgasła to przez moment kilkanaście obrotów wału jeszcze poszło więc trochę nadmuchało mi w tłumik. Ssący jak widać na foto czysty, więc raczej żadnego oleju nie ciągnie Uszczelniacze pod zaworami moim zdaniem eleganckie, bo przylegają do grzybków idealne. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 18:28
|
|
|
D@wIdS, Nie wiem jaką sieć ma Briggs & Stratton ale ja z częściami do Hondy nie mam problemu kwestia ceny. No to szukaj pierścionków składaj i pal dziada może nie wypluje tłoka hehehe. Jak coś to porób jakie s fotki chętnie pooglądam sobie taki silniczek. Człowiek zawsze to mądrzejszy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 18:31
|
|
|
Znaczy się na allegro też już znalazłem komplet pierścieni za 40zł
Do tego uszczelki 22zł i przy okazji wymienię uszczelniacz na wale który kosztuje 10 zł
Jak złoże to musi rwać trawe z korzeniami
Ale najpierw w poniedziałek pojadę do serwisu i zapytam czy sprzedają same części, bo po co mam za przesyłkę płacić
** Dodano: 19-07-2011, 12:35 **
Części zamówione. Parę zł drożej niż na allegro ale i tak taniej jak przesyłka. Na dniach będzie składanie Zobaczymy czy odpali xD |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|