Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kosiarka do trawy
Autor Wiadomość
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 09:59   Kosiarka do trawy

Witam. Posiadam kosiarkę do trawy Partner P53 http://www.ceneo.pl/showP...ductID=10163568

Wczoraj kosząc trawkę niestety coś się posypało.

Objawy:
-czarny dym z tłumika
-wystrzał
-przy próbie odpalenia 0 reakcji

Co już zrobiłem:
-Odkręciłem głowicę
-Odkręciłem zbiornik paliwa z gaźnikiem
-Odkręciłem tłumik
-Odkręciłem cały silnik od ramy kosiarki.

Co zauważyłem:
-już po odkręceniu świecy widziałem że jest cała upaćkana olejem
-nie ma możliwości odkręcenia samego cylindra, ponieważ silnik jest "w jednym kawałku" i żeby dostać się do pierścieni prawdopodobnie trzeba będzie rozebrać cały. Gwarancji już nie mam więc chciałbym zaoszczędzić na naprawach i jeżeli sie da zrobić ją sam.

Pytania:
-Co się mogło stać?
-Jaki element/ elementy należało by wymienić?
-Czy trzeba do czegoś przywiązać szczególną uwagę rozbierając taki silnik?

P.S Jeżeli komuś by to pomogło mogę podesłać fotki jak to wygląda.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:04   

Wyślij fotki, ja mam 5,5 KM Hondę ta kolei jest prosta do rozłożenia. Niestety w tych silnikach trzeba pilnować wymianę oleju gdyż nie ma filtra. Co sezon spuszczasz o lejesz nowy, to samo z filtrem powietrza szybko się brudzi. Olej tez trzeba pilnować żeby miał właściwy symbol do twoje kosiarki, za gesty albo za rzadki i masz po pierścieniach. Prawdopodobnie musisz wyjąć tłok, niestety.

Pogmyraj jeszcze w suporcie czy nie dostaniesz jakieś serwisówki
http://www.partner.biz/pl...-550cm/#support - PL
http://www.partner.biz/in...-550cm/#support - EN

Lub idź innym tropem do producenta silnika. Tam jest: Briggs & Stratton Engine model: 550 Series
http://www.briggsandstrat...nes/push-mower/
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:18   

JAM_BELFEGOR, o takie rzeczy jak filtr powietrza i olej dbam cały czas. Nie jestem typem człowieka który kupuje i użytkuje a jak się coś posypie to wyrzuca na śmietnik i kupuje inny bubel. Najbardziej irytuje mnie fakt, że była na gwarancji przez 2 lata i oddałem ją tylko 2 razy w celu regulacji i sprawdzenia stanu- było wszystko ok. Gwarancja skończyła się w maju i maszynka chyba o tym wiedziała :lalala:

** Dodano: 16-07-2011, 11:21 **
Jak się dostać bezpiecznie do środka? ;D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:22   

D@wIdS, Wygląda że poleciały pierścienie, zaworek dolotowy wygląda na czysty. Za dużo nie przepalonego oleju, na tym wszystkim.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:25   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Wygląda że poleciały pierścienie,

Też tak na początku myślałem i w sumie to mój jedyny pomysł bo tak na prawdę takiego silnika nigdy nie rozbierałem 4T to już w ogóle zagadka ;d
Widać po zdjęciach co trzeba odkręcić żeby dostać się do środka?
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:25   

D@wIdS, Producenci teraz tak robią że ma się rozdupczyć zaraz po gwarancji, żebyś leciał po nowe :(
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:27   

Chyba wystarczy odkręcić tą podstawę i wtedy wszystko wyjdzie na wierzch :) Innej drogi nie widzę ;d

** Dodano: 16-07-2011, 11:28 **
JAM_BELFEGOR napisał/a:
D@wIdS, Producenci teraz tak robią że ma się rozdupczyć zaraz po gwarancji, żebyś leciał po nowe :(
No już to zauważyłem ostatnio tyle że w wypadku telefonu. Akurat to umiem sobie sam naprawić, więc obyło się bez serwisu.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:29   

D@wIdS widać, podstawę musisz rozdzielić od korpusu widać śruby na fotkach. Wtedy zobaczysz przekładnię i pewnie dalsze możliwości rozbiórki. Widać to dobrze na 2 i 3 fotce
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:31   

Ok to już będe dłubał. Ciekawi mnie też inna kwestia. Na te śruby nie pasuje klucz ani 9 ani 10 :roll: Czy byli by aż tak złośliwi i zastosowali nietypowe śruby? 9 wchodzi ale muszę ją wbijać, 10 przeskakuje :red_kartka:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:32   

D@wIdS, może sobie klucze rozkalibrowałeś. Są normy i tych trzymają się producenci. Czasem 10tka nie chce wejść bo śruba brudna.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:33   

Mam w domu kilka 9 i 10 zarówno płaskich, oczkowych jak i nasadkowych... Żaden nie pasuje idealnie.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:35   

D@wIdS, a nastawny ma? :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:36   

Nie dojdzie nastawnym bo jest za szeroki :lalala:

** Dodano: 16-07-2011, 11:37 **
9 nabijam i też daje radę :D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:41   

D@wIdS, No to walcz dalej i pochwal się jak poszło.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 10:42   

Ok wieczorem napisze i może jakieś fotki dam w razie pytań :)
Pozdro i dzięki :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-07-2011, 11:16   

A może te śruby są poprostu calowe :D
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 13:46   

lynx napisał/a:
A może te śruby są poprostu calowe :D

mniejsza o to ;D
Nabiłem 9 i odkręciłem wszystkie. W środku wielkich komplikacji nie ma. Odkręciłem korbowód od wału i wyciągnąłem go razem z tłokiem górą, żeby uniknąć ściągania wału bo wtedy to cały silnik miałbym dosłownie w częściach ;D
Moje pytanie jest takie. Jak poznać że pierścień (ten pofałdowany od oleju) kwalifikuje się do wymiany? Nie widać na nim żadnych oznak zużycia, ale w końcu jakoś ten olej musi dostawać sie na świece.... Druga sprawa. Wypadł mi wałek który odpowiedzialny jest za wypychanie zaworów. Ściągając korbowód z tłokiem miałem to na uwadze i nie ruszałem tego żeby potem nie było zabawy z zaworami ale potem przekręciłem jakoś silnik i sam wyskoczył :roll: Teraz trzeba chyba wszystko od początku ustawiać :sciana:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 14:06   

D@wIdS, Możliwości masz tylko dwie, albo olej idzie przez zawór albo przez pierścienie. Po ilości tego co masz na garze oraz wyglądzie zaworka dolotowego wnioskowałbym że to idzie przez pierścienie. Kup naprawkę do tego tłoka i wymień. Na pewno to serwisy mają. Co do zaworu to nie wiem jak to tam jest zrobione. Czy klasyczna dźwigienka popychacza czy jakiś inny patent, cykaj fotki. Może przy okazji obadasz jak są zorganizowane uszczelniacze na zaworkach i je też przy okazji wymienisz. Do pomiaru cylindra przydała by się średnicówka. Pomoże ci to dobrać pierścienie i określić stopień zużycia. Niestety tu by też się przydały dane jakie są nominalne wymiary (z fabryki). Samemu bez narzędzi ciężko robić jakiekolwiek remonty nawet tak małego silniczka.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 16:33   

JAM_BELFEGOR, poczytałem trochę w necie i po japońsku czyli jako tako można to sprawdzić poprzez oględziny a dokładniej przejechać palcem po tym pierścieniu gdy założony jest na tłoku i gdy nie wyczuje się minimalnej krawędzi to znaczy że pierścionek już się wytarł i przepuszcza olej do komory spalania. Już go ściągnąłem i jestem na etapie poszukiwań. Co do serwisu to nie jestem przekonany że tak od ręki dostane, bo owszem mają części ale jak naprawiają sami a sprzedawać komuś za pare groszy to im się nie uśmiecha. Miałem podobny problem jak robiłem remont w pile motorowej. Skończyło się na tym że zamawiałem z neta bo na miejscu nie chcieli sprzedać. Jeśli chodzi o te zawory to jedyne uszczelniacze są zaraz pod tymi łebkami u góry. Potem idzie to do takiej komory gdzie jest sprężyna a ta z kolei razem z zaworem popychana jest przez taki pręcik który napędza wałek, powiedział bym że standardowe działanie :) Foty już dzisiaj nie zrobię bo pożyczyłem aparat :D

Ostatecznie wydaje mi się że olej idzie przez ten pierścień, ponieważ brudny od oleju jest tylko zawór wylotowy a to normalne, bo zanim naleciało mi oleju na świece i kosiarka zgasła to przez moment kilkanaście obrotów wału jeszcze poszło więc trochę nadmuchało mi w tłumik. Ssący jak widać na foto czysty, więc raczej żadnego oleju nie ciągnie :) Uszczelniacze pod zaworami moim zdaniem eleganckie, bo przylegają do grzybków idealne.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 18:28   

D@wIdS, Nie wiem jaką sieć ma Briggs & Stratton ale ja z częściami do Hondy nie mam problemu kwestia ceny. No to szukaj pierścionków składaj i pal dziada :lalala: może nie wypluje tłoka hehehe. Jak coś to porób jakie s fotki chętnie pooglądam sobie taki silniczek. Człowiek zawsze to mądrzejszy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2011, 18:31   

Znaczy się na allegro też już znalazłem komplet pierścieni za 40zł :D
Do tego uszczelki 22zł i przy okazji wymienię uszczelniacz na wale który kosztuje 10 zł :D
Jak złoże to musi rwać trawe z korzeniami ;D
Ale najpierw w poniedziałek pojadę do serwisu i zapytam czy sprzedają same części, bo po co mam za przesyłkę płacić ;D

** Dodano: 19-07-2011, 12:35 **
Części zamówione. Parę zł drożej niż na allegro ale i tak taniej jak przesyłka. Na dniach będzie składanie :D Zobaczymy czy odpali xD
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load