|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
LPG i Turbosprężarka ......?????? |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-12-2009, 16:43
|
|
|
krzychTIPOspeed, to bedzie paliło mniej wiecej tyle co Twoje tipo tylko śmigać będzie ciut szybciej
ja od kąd pamiętam jestem zdania że LPG to jest dobre ale do zapalniczek i kuchenek gazowych a nie do samochodu... jeździłem na lpg przez rok i już nigdy więcej nie kupię auta z lpg... teraz śmigam na Pb... z kieszeni ciągnie jak diabli ale jazda to czysta przyjemność... poza tym auto mające 120KM i stosunek masy do mocy 10kg/1KM można uznać za auto sportowe... a słowa sport i lpg jak dla mnie są tak samo kompatybilne jak LPG i motoryzacja (w ogóle!) |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 22:26
|
|
|
Cytat: | ja od kąd pamiętam jestem zdania że LPG to jest dobre ale do zapalniczek i kuchenek gazowych a nie do samochodu... jeździłem na lpg przez rok i już nigdy więcej nie kupię auta z lpg... teraz śmigam na Pb... z kieszeni ciągnie jak diabli ale jazda to czysta przyjemność... poza tym auto mające 120KM i stosunek masy do mocy 10kg/1KM można uznać za auto sportowe... a słowa sport i lpg jak dla mnie są tak samo kompatybilne jak LPG i motoryzacja (w ogóle!) |
LPG jest dla tych co chcą oszczędzić a sport dla tych co chcą poszaleć i wtedy spalanie się nie liczy. Rózni ludzi róznie się wypowiadają o LPG, są tacy co strząpią język jakie to nie dobre i wsiadają, guzik LPG ON i jadą. Moje zdanie jest takie że kto chce na tym jeździ, mój tipo jest nie do wyregulowania na LPG i koszty regulacji i przepałów są większe niż jazda na benzynie. W moim polonezie np. jest założona instalacja (której nie używam) LPG z dwiema gardzielami pod filtrem (gaźnik dwu gardzielowy z dwiema przepustnicami) i mimo że tipo ma podobny gaźnik jest tylko jeden mieszalnik w filtrze powietrza .
Nie ulega wątpliwości że LPG jest sporo tańsze a obecne instalacje nawet Igeneracji są juz bardzo zaawansowane. Nie wspominam juz o instalacji sekwencyjnej... Wiec kto co lubi
Liczba metanowa LPG: 60-80.
Cytat: | Liczba metanowa stosowana jest do określenia własności antystukowych tego paliwa podobnie jak liczba oktanowa określa właściwości antystukowe dla benzyny (liczba metanowa dla LPG to odpowiednik liczby oktanowej dla benzyny) .
|
Przecierz to jest instne zabójstwo dla silnika!? Nie mówiąc o doładowaniu takiego silnika... A pamiętacie paliwo niebieskie 78 oktanów? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 22:44
|
|
|
Świstak napisał/a: |
ja od kąd pamiętam jestem zdania że LPG to jest dobre ale do zapalniczek i kuchenek gazowych a nie do samochodu... jeździłem na lpg przez rok i już nigdy więcej nie kupię auta z lpg... |
Miałeś tego pecha ze zetknąłeś się z LPG w starym aucie na gaźniku lub jednopunkcie i mikserku w dolocie ... i widać że jeszcze monter spierd@$% ta instalację ..
Dzisiejsze instalacje LPG to już nie ta liga, gdybyś pojeździł autem z nowym silnikiem i dobrym wtryskiem gazu zmieniłbyś zdanie ... Ja w tej chwili śmigam sobie dziarsko AR156 2,5V6, i 100km po mieście kosztuje mnie mniej niż Ciebie dychawicznym 1.4, po założeniu LPG straciłem całe 1,4KM względem PB, doszło 7Nm momentu więcej. Tyle że do LPG trzeba się przyłożyć, a niemal każdy w tym kraju chce jak najtaniej instalację i potem takie efekty ...
Wracając do MITO na LPG, to auto ma instalację V generacji, czyli wtrysk gazu w fazie ciekłej, z racji wychładzania mieszanki przy rozprężaniu się podanego przez wtryskiwacz gazu można na LPG osiągnąć lepsze wyniki niż na PB, odpada tez sprawa czekania na nagrzanie się reduktora zanim zaczniemy jechać na LPG bo go po prostu nie ma ;] układ wtrysku LPG w tym przypadku wygląda bliźniaczo do układu paliwowego, zbiornik LPG, w nim pompa, przewód zasilający ciekłym lpg przód instalacji i drugi powrotny do zbiornika LPG, listwa wtryskowa zasilana w fazie ciekłej i regulator ciśnienia wtrysku.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-12-2009, 22:48
|
|
|
Świstak napisał/a: | a słowa sport i lpg jak dla mnie są tak samo kompatybilne jak LPG i motoryzacja (w ogóle!) |
Sport i diesel też nie idą w parze, a popatrz jakie silniki są w autach wygrywających chociażby La Mans.
Informacja już od dawna krąży po sieci i są różne opinie. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 22:51
|
|
|
O V generacji jeszcze nie słyszałem, może co nieco obiło mi się o uszy no ale...
czyli taki gaz wtryskiwany jest w fazie ciekłej do kolektrora? Bezpośrednio pod zawór czy mono wtrysk? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:00
|
|
|
Larry075 napisał/a: | O V generacji jeszcze nie słyszałem, może co nieco obiło mi się o uszy no ale...
czyli taki gaz wtryskiwany jest w fazie ciekłej do kolektrora? Bezpośrednio pod zawór czy mono wtrysk? |
Instalacja LPG V generacji wygląda jak wtrysk MPI, każdy cylinder ma oddzielny wtrysk LPG lejący tak jak wtryskiwacz PB paliwa na zawór ssący. Wtryskiwacz zasilany jest ciekłym LPG, ciśnienie w układzie [listwie wtryskowej LPG] wytwarza pompa fazy ciekłej siedząca w zbiorniku LPG. do tego tak jak przy wtrysku PB masz regulator ciśnienia wtrysku i powrót do zbiornika. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:07
|
|
|
Czyli całe ciśnienie wytwarza ta pompa? O ile wiem w wtryskach bezpośrednich jest pompka łopatkowo- komorowa w baku a podawaniem Ciśnienia na listwe zajmuje się inna pompa (obecnie juz nie pamiętam)
Jak odgrywa się całe sterowanie wtrysku? Membranki juz chyba nie działają w tym przypadku? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:13
|
|
|
Wtrysk V generacji LPG używany jest dla aut z wtryskiem pośrednim PB. Na chwilę obecna nie ma opracowanej technologii wtrysku LPG bezpośredniego.
Sterowanie wtryskiem LPG odbywa się poprzez sterownik wtrysku PB, jedynie po drodze siedzi elektronika obrabiająca sygnał wtryskiwaczy PB dodająca korektę czasu wtrysku względem aktualnego ciśnienia na listwie LPG i różnic w wydajności wtryskiwaczy LPG i PB. Całe ciśnienie w układzie LPG wytwarza pompa ze zbiornika, tak jak przy wtrysku pośrednim PB. Wtryskiwacze LPG są tak jak wtryski PB elektromechaniczne. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:19
|
|
|
A czasem w wtryskach L i K-jetronic nie ma dwoch pomp?
@edit@ no tak jest tylko jedna pompa, mój błąd.
O ile znane przezemnie układy składają się z szeregu zaworków dźwigienek i membran sterowanych elektrycznie oraz hudraulicznie, jakie rodzaje wtrysków muszą mieć samochody z instalcją LPG V generacji? |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:40
|
|
|
ubek, no fakt, ale jakoś mnie nie przekonuje jazda autem na lpg, ciągle mam wrażenie że to się psuje, a do tego jeszcz turbo to już w ogóle... jak jeździłem moim Tipo na lpg to jak deptałem go mocniej przy wyprzedzaniu to miałem wrażenie że zaraz coś strzeli albo pęknie...
ciekaw jestem, jak ta alfa będzie trykać. ja z doświadczenia wiem że lpg to zło... i nikt mnie nie przekona że jest inaczej |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:51
|
|
|
Larry075 napisał/a: | A czasem w wtryskach L i K-jetronic nie ma dwoch pomp?
@edit@ no tak jest tylko jedna pompa, mój błąd.
O ile znane przezemnie układy składają się z szeregu zaworków dźwigienek i membran sterowanych elektrycznie oraz hudraulicznie, jakie rodzaje wtrysków muszą mieć samochody z instalcją LPG V generacji? |
Sprawa wygląda tak że V generacje zakłada się do każdego silnika na wielopunktowym pośrednim wtrysku PB, do MITO można i pośredni wtrysk LPG IV generacji włożyć ale będą gorsze osiągi niż na V generacji, no i jak pisałem V generacja jest wygodniejsza w użytkowaniu, zwłaszcza na mieście i krótkich odcinkach.
Inna sprawa którą trzeba brać pod uwagę to sposób sterowania wtryskiem PB, czy full grup, pół czy pełny wtrysk sekwencyjny i z jakimi czasami wtrysku pracują wtryskiwacze PB, zwłaszcza chodzi o minimalny czas otwarcia wtryskiwacza PB na biegu jałowym, ale to temat na całkiem inną obszerną rozprawkę ;]
** Dodano: 13-12-2009, 23:52 **
Świstak, hehe o moje włoskie V6 się nie bój, będzie trykać na LPG do końca świata i jeszcze dzień dłużej ;] Ja partactwa nie robię, zwłaszcza nie w swoim prywatnym aucie ;]
O MITO tym bardziej sie nie martw, Alfa już przed 2000r wypuszczała auta seryjnie z wtryskiem V generacji LPG i jeżdzą bezawaryjnie do dziś. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-12-2009, 01:05
|
|
|
a ja powiem z własnego doświadczenia ... że jak kupię auto to będzie z LPG a jak nie to zaraz po zakupie zakładam |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-12-2009, 10:33
|
|
|
Luczu napisał/a: | a ja powiem z własnego doświadczenia ... że jak kupię auto to będzie z LPG a jak nie to zaraz po zakupie zakładam |
Racja autko tylko z gazem |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-12-2009, 12:50
|
|
|
Świstak, moje Sedici ma LPG instalacje sekwencyjną i powiem ci, ze nie miałem jeszcze z nią zadnych problemów, a osiągi miedzy LPG, a Pb nie są wogóle odczuwalne No, ale kazdy ma swoje zdanie na ten temat, a jak wiemy to temat rzeka takze taka rozmowa moze potrwac dłuuugo. Moje zdanie jest takie, ze kto niema LPG ten na niego narzeka i tyle, a w przypadku kolegi Świstaka poprostu raz sie nadział na rozwaloną instalacje i odrazu ze całe LPG to zło, to błedne myslenie kolego |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-12-2009, 13:19
|
|
|
egon., wiesz coś w tym wszystkim prawdy jest, LPG to psuje głównie silniki tym co go nie mają... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-12-2009, 18:34
|
|
|
egon., hehehehe no może, powiem Ci że to co ja przeszedłęm przez lpg to nikomu nie życzę... fakt że taniej jest ale nie chce już mieć z tym do czynienia... miałem 2 auta na lpg i z obydwoma problemy, kumpel w 2 kadettach zarżnął na tym silniki, w jednym pękłą głowica w drugim uszczelka pod głowicą a potem zawory wypaliło... może to kwestia przypadku wujas w bravce też ma sekwencję i nie nażeka, ojciec w temprze ma gaźnik i zwykłe lpg i tez większych problemów nie ma, tylko ten muj tak kulał na lpg, dziś muszę rozebrać parownik i wyczyścić go i wyregulować lpg może będzie ok... ale puki co nie chcę znać lpg...
** Dodano: 14-12-2009, 18:37 **
GrzesiekK., nie stać mnie było do tej pory na Pb więc jeździłęm głównie na lpg (odpalałem na pb) więc to chyba nie jest tak |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 12:19
|
|
|
może to kwestia tego że kumpel miał szroty nie auta i wstawiał im bóg wie jak żeby być jak Kubica? wypalone gniazda zaworowe to raczej efekt braku luzu zaworowego, uszczelka pod głowicą najczęściej efektem przegrzania silnika...
od lat jeżdżę na LPG i nigdy nie miałem z nią problemów |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|