|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
PLAZMA DRIVER - czyli co Polak potrafi :) |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 15:11 PLAZMA DRIVER - czyli co Polak potrafi :)
|
|
|
Witam, grzebiąc trochę po sieci znalazłem takie urządzonko roboty własnej (przynajmniej na takie wygląda ;p ) cytuje ze strony producenta
"Jest to urządzenie wytwarzające silnie zjonizowaną mieszankę paliwową tzw. plazmę. Plazma jako gaz zjonizowany ma lepsze właściwości zapłonowe, a co za tym idzie, występuje pełniejsze spalanie mieszanki. Zapłon następuje w pierwszym cyklu trwania iskry i niekonieczna jest iskra o dużej energii, która powoduje wypalanie elektrod świec zapłonowych. Pełniejsze spalanie oszczędza również cylinder, tłok oraz zawory. gdyż zmniejsza poziom szkodliwych produktów spalania osadzających się na gładzi cylindra i tłoka, oraz na zaworach i przechodzących do układu smarowania silnika. Silnik ma większą moc i charakteryzuje się bardziej równomierną pracą..."
Resztę macie tu: http://fonton.ddl2.pl/pla...instrukcja.html
Czekam na komentarze, a może już ktoś takie ma? ;p jak tak niech się podzieli warzeniami... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 15:18
|
|
|
ciekawy bajer, znów coś nowego zmyślili ja mam na szafce taką lampkę plazmową, kulę, może wsadzę sobie do gaźnika i zobaczę |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 15:37
|
|
|
Magnetyzery to przeżytek, czas na plazmę takie powinien mieć hasło reklamowe ;p swoją drogą słońce to przecież kula plazmy o napędzie jądrowym jaką to ma wydajność... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 15:57
|
|
|
Ale na słońcu zachodzą zupełnie inne reakcje niż w naszych poczciwych silnikach
Ja chyba wiem o czym oni myśleli. Każdy widział w sklepie czy w szkole takie kule - o tych co Unk wspomina.
I chyba kolesiowi chodzi o to, że jeżeli zjonizuje powietrze to lepiej będzie iskra "skakała".
Np. podczas burzy, przed uderzeniem pioruna w ziemie dochodzi właśnie do jonizacji powietrza (a dokładniej wytworzenia tunelu), przez który przepływa prąd. Zjonizowane tak powietrze, jest wtedy bardzo dobrym przewodnikiem.
Tylko nie rozumie, po co to w silniku? Iskra ma być tam gdzie ma być, a nie skakać sobie.
** Dodano: 05-02-2008, 16:01 **
Aaaa i wspomina on o "zapachu plazmy" Haha, no to nie jest zapach plazmy, a czysty ozon |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 16:05
|
|
|
gościowi chodzi właśnie o ozonik , podobny jak w pomieszczeniu z xero ale prócz łatwiejszego przeskoku iskry, że niby zjonizowane powietrze lepiej się spala z benzynką jako mieszanka, a to już coś nowego, jeszcze nikt tak nie wymyślał... ciekawe czy w tym trochę prawdy jest... przewodnicwo to tak, ale spalanie? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 17:40
|
|
|
coś czuję, że to kolejny cud do naszych furek który podnosi jedynie stan konta sprzedawcy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 22:52
|
|
|
Supeeer! Silnik spalinowy spalający plazmę! Mało mi bebechów nie wyrwie ze śmiechu ... .
Po pierwsze plazma fakt, jest mieszaniną gazów wysoce zjonizowaną ale występuje w temp. kilku tysięcy stopni C. Tak więc przy pierwszym uruchomieniu tego wynalazku(zakładając że zadziała i wytworzy plazmę ) ... będziemy mieli kupę stopionego żelaztwa w miejscu silnika .
Efektowne na pewno będzie , chciałbym to zobaczyć . |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2008, 01:15
|
|
|
No fakt słyszał ktoś o palnikach plazmowych ;p? nie chciałbym mnieć tego w silniku;p Urządzono chyba troszkę jonizuje powietrze ale do plazmy chyba daleko co do słońca... miszko napisał/a: | Ale na słońcu zachodzą zupełnie inne reakcje niż w naszych poczciwych silnikach | to taki mały żarcik był Jeśli chodzi o skacząca iskrę to dobrze... i lepiej sie zapali mieszanka tym większa moc uzyskamy i mniej "śmieci"i po spalaniu. Np. świece które wytwarzają iskrę na całej powierzchni owalnego łebka zamiast standardowych świec z jedna iskrą. Czy to działa nie powiem nie miałem, ale jest taka idea żeby zapalić mieszankę w możliwie jak nawiewającej punktach w tym samym czasie dla lepszego jej spalenia.
** Dodano: 06-02-2008, 01:17 **
Właśnie ma ktoś takie świece? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2008, 08:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Np. świece które wytwarzają iskrę na całej powierzchni owalnego łebka zamiast standardowych świec z jedna iskrą. Czy to działa nie powiem nie miałem, ale jest taka idea żeby zapalić mieszankę w możliwie jak nawiewającej punktach w tym samym czasie dla lepszego jej spalenia.
Właśnie ma ktoś takie świece? |
Jeździłem na "bezelektrodowych" świecach Brisk w Ritmie 1,6 , a potem w Lancii Dedrze 1,8 . Może jeździłbym dalej tylko w jednej pękła porcelana . ( gdzieś po ~40 tys km łacznie w obu autach ) . Przyrostu mocy rzędu dziesiątków koni nie stwierdziłem , ale - po pierwsze trwałość , po drugie - poprawną pracę w każdych warunkach . Głównie chodzi o zapalanie ubogiej mieszanki ( bo trochę eksperymentowałem na silniku Ritma ) . Na innych świeczkach silnik chodził nierówno , na Briskach zawsze było ok.
Natomiast nie do końca zgodzę się z teorią , że w świecach bezelektrodowych , czy też -dwu , -trzy , czy czteroelektrodowych chodzi o jednoczesne zapalenie mieszanki w kilku punktach . Mianowicie - mieszanka zapala się tylko raz , a "w tym szaleństwie" chodzi o umożliwienie przeskoku iskry w tym miejscu , gdzie w danym momencie mieszanka jest najbogatsza ( bo taka ma najlepszą przewodność elektryczną ) I niekoniecznie iskra przeskakuje pomiędzy centralną elektrodą , a obwodową , czy jedną z kilku . Często iskra wali w denko tłoka w jego skrajnym górnym położeniu - zwłaszcza jeśli tłoki są garbate . Przy okazji świece takie są znacznie bardziej odporne na zakłócenia w pracy spowodowane osadzaniem nagaru , czy też zalaniem . |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2008, 14:20
|
|
|
No cóż braki w teorii co do przyrostów mocy rzędu kilkunastu koni z samych świec, to wiem że takie cuda się nie zdarzają ale jak to mówią "po nitce do kłębka" tu 1-2KM ze świec więcej 3-4KM z dobrego układu wydechowego, jak się pokusimy o dobrze zrobiony dolot i stożek ok 2KM itd. W efekcie możemy dorobić sobie około 10KM (plus większy moment) bez większej ingerencji w silnik a to już coś. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|