Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
porównanie gaźnik/wtrysk + i -
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-10-2009, 19:49   

Cytat:
I tak dla mojej luby lepiej się jeździ Unem, bo odpali i jedzie, a w Temprze trzeba stosować sztuczki


Koledzy wyżej pisali że w gaźniku trzeba sie bawić w ssanie. Nigdy nie miałem z tym problemu, w temperaturze większej niż 0 nie używam ssania ręcznego a w zime nie dalej niż do bramy (musze manewrować na podwórku a zimy silnik nie ma niskich obrotów i gaśnie). Czy gaźniki te nie mają czasem auto ssania? Jeśli tak to w jakiej temperaturze się wyłącza?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-10-2009, 20:15   

Gaźniki te (Weber 32-34 TLDE) miały fabrycznie trzy stopnie otwarcia ssania. Maksymalne wyciągnięcie używane przy minusowych temperaturach przy rozruchu silnika. Średnie wyciągnięcie przy niskich temperaturach z wykluczeniem minusowych. Minimalne wyciągnięcie w temperaturach pozwalających na normalną pracę silnika (chyba chodziło o 10'c wzwyż) i z tej pozycji po nagrzaniu silnika ssanie samo wracało do pozycji '0'. Z pozostałych dwóch trzeba było samemu chować. Normalnie te trzy położenia były wyczuwalne, ale z czasem kulka, która miała się zapadać w dołku wycierała się i trudno było wyczuć pozycje. Sam mechanizm automatycznego chowania się dźwigni ssania też już u mnie nie działał. Tak więc skazany byłem na całkowicie ręczne ssanie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2009, 20:38   

Hmm... ciechu, No tak masz racje, są te 3 poziomy jednak jak jade niedaleko np. na działke 3km dalej to samochód chodzi na podwyzszonych obrotach (czyli bogata mieszanka) ale gdy osiągnie pewną temperature odrazu obroty spadają do stanu jałowego mimo że nie uzywam ssania ręcznego.

ps. Wiesz coś więcej o tych gaźnikach webera 32-34?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-11-2009, 09:24   

Larry075 napisał/a:
ps. Wiesz coś więcej o tych gaźnikach webera 32-34?
np. że jest to jeden z niewielu gaźników, które są wyposażone w coś na zasadzie zaworka cut-off czy jakoś tak. Tzn. jeśli jest on sprawny to podczas hamowania silnikiem (czyli puszczony gaz) nie spala benzyny. Sprawdzałem w mojej poprzedniej Temprze - działało. Ale i tak nie wiele z tego korzystałem, bo na gazie jeździłem, a że instalacja była I gen. to LPGa hamowanie silnikiem nie dotyczyło ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load