|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
porównanie gaźnik/wtrysk + i - |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:49
|
|
|
Cytat: | I tak dla mojej luby lepiej się jeździ Unem, bo odpali i jedzie, a w Temprze trzeba stosować sztuczki
|
Koledzy wyżej pisali że w gaźniku trzeba sie bawić w ssanie. Nigdy nie miałem z tym problemu, w temperaturze większej niż 0 nie używam ssania ręcznego a w zime nie dalej niż do bramy (musze manewrować na podwórku a zimy silnik nie ma niskich obrotów i gaśnie). Czy gaźniki te nie mają czasem auto ssania? Jeśli tak to w jakiej temperaturze się wyłącza? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-10-2009, 20:15
|
|
|
Gaźniki te (Weber 32-34 TLDE) miały fabrycznie trzy stopnie otwarcia ssania. Maksymalne wyciągnięcie używane przy minusowych temperaturach przy rozruchu silnika. Średnie wyciągnięcie przy niskich temperaturach z wykluczeniem minusowych. Minimalne wyciągnięcie w temperaturach pozwalających na normalną pracę silnika (chyba chodziło o 10'c wzwyż) i z tej pozycji po nagrzaniu silnika ssanie samo wracało do pozycji '0'. Z pozostałych dwóch trzeba było samemu chować. Normalnie te trzy położenia były wyczuwalne, ale z czasem kulka, która miała się zapadać w dołku wycierała się i trudno było wyczuć pozycje. Sam mechanizm automatycznego chowania się dźwigni ssania też już u mnie nie działał. Tak więc skazany byłem na całkowicie ręczne ssanie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-11-2009, 20:38
|
|
|
Hmm... ciechu, No tak masz racje, są te 3 poziomy jednak jak jade niedaleko np. na działke 3km dalej to samochód chodzi na podwyzszonych obrotach (czyli bogata mieszanka) ale gdy osiągnie pewną temperature odrazu obroty spadają do stanu jałowego mimo że nie uzywam ssania ręcznego.
ps. Wiesz coś więcej o tych gaźnikach webera 32-34? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-11-2009, 09:24
|
|
|
Larry075 napisał/a: | ps. Wiesz coś więcej o tych gaźnikach webera 32-34? | np. że jest to jeden z niewielu gaźników, które są wyposażone w coś na zasadzie zaworka cut-off czy jakoś tak. Tzn. jeśli jest on sprawny to podczas hamowania silnikiem (czyli puszczony gaz) nie spala benzyny. Sprawdzałem w mojej poprzedniej Temprze - działało. Ale i tak nie wiele z tego korzystałem, bo na gazie jeździłem, a że instalacja była I gen. to LPGa hamowanie silnikiem nie dotyczyło |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|