Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem!
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2012, 20:10   Problem z silnikiem!

Witam, może nie chodzi o fiata (bo w końcu nie psuje się wcale :p) ale mam problem, w którym nikt nie chce mi pomóc.

Polonez.
Objaw: Silnik bardzo kuleje na niskich obrotach - wrażenie jakby pracował na 3 garkach. Z tłumika spaliny wyrzucane są pojedynczymi strugami w których to jedne są mocniejsze a inne słabsze. Na zimnym silniku nie ma niskich obrotów i mocy (poniżej 2k obrotów nie zbiera się prawie wcale) na ciepłym obroty niskie na poziomie 500 i moc jest - ale więcej tylko na wysokich. Trzepie silnikiem, nierówno pracuje.

Na początku regulacje gazowe które dały to że wolno schodził z obrotów ale za to równo chodził - (spalanie koło 15L). Powróciłem więc do poprzedniego ustawienia.
Delikatne przytkanie dolotu polepaszaŁo prace silnika.

Wymieniłem więc: przewody, palec, kopułkę, świece, filtr powietrza ustawiłem rozrząd- bez efektu.

Zabrałem się więc za gaźnik i:


Na tym obrazku widać uszkodzony mieszalnik i coś, co leżało na przepustnicy:


Wymieniłem więc gaźnik (na pewno sprawny z poprzedniego poloneza), mieszalnik na palnikowy, nowe uszczelki pod gaźnikiem. Efekt? Silnik pali ciężko po przytkaniu dolotu pracuje bardzo ładnie i równo.

Wymieniłem parownik i to samo - bez zatkania dolotu nie zapali, dławi się i pryka - po zatkaniu dolotu (nie do końca) pali ładnie i wkręca się na obroty. Może wy pomożecie??
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-11-2012, 21:51   

na pb jak jest?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2012, 22:52   

Mogłem wyprzedzić pytanie, na PB jest dobrze, nie dławi się, równo pracuje.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-11-2012, 23:00   

gdzies musi łapać lewe powietrze, skoro jak piszesz po przytkaniu dolotu jest dobrze, lub po prostu za uboga mieszanka
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2012, 23:10   

W żaden sposób nie reaguje na regulacje mieszanki.

Lewe powietrze pod przepustnicą czy nad?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-11-2012, 23:29   

Larry075, przytykanie dolotu to nie rozwiązanie, albo nie wyrabia ci parownik albo mikser, lub porostu masz źle regulowany gaz. Jak pisał kolega wcześniej za mało gazu za dużo powietrza. Jeśli nie pomoże ci regulacja spróbuj miksera dedykowanego pod ten gaźnik / silnik. Musi mieć odpowiednią średnicę. Jak będzie za duża to będziesz miał tak jak teraz, za mały to zdławisz silnik i będziesz miał mułowate auto i kosmicznie spalanie, za to zacznie pięknie chodzić na wolnych obrotach :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-11-2012, 16:21   

Zgodził bym się gdyby mieszalnik nie był dedykowany do tego gaźnika, a parownik pochodził z tego silnika. Regulacja nie pomaga w żadnym zakresie, silnik nawet na chwile nie zaskoczy,
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-11-2012, 06:17   

Larry075 napisał/a:
a parownik pochodził z tego silnika
jak mam to rozumieć? Nie sugeruj się tym, że jak ktoś, coś kiedyś wsadził to musi być dobrze :D Ja wręcz odwrotnie podchodzę do tematu (Od taki wrodzony sceptycyzm :lalala: ). Rozbierz jeszcze parownik i sprawdź w jakim jest stanie. Poszukaj nieszczelności układu dolotowego. Jeśli masz regulowany kąt zapłonu, to sprawdź jaki jest ustawiony. Najlepiej lampą stroboskopową, ale jak nie masz jest jeszcze patent z żaróweczką. Ustawiasz koło zamachowe tak by znaki się zgodziły z obudową skrzyni biegów lub rozrządu (zależy od rozwiązania) i w tym momencie ma wystąpić zapłon czyli żaróweczka na palec masa do silnika jak nie świeci to masz kręcić aparatem aż zaświeci.


P.S: jak silnik jest rozgrzany to też nie zapala na gazie?
A i lepszy jest mikser palnikowy od tego co wstawiłeś, równiej miesza gaz z powietrzem, co ma dość spore znaczenie zwłaszcza na zimnym silniku gdy parownik jeszcze działa na pół gwizdka.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-11-2012, 15:39   

Ze zrozumieniem proszę, wywaliłem uszkodzony mieszalnik rurkowy - wstawiłem na jego miejsce mieszalnik palnikowy który pracował w moim pierwszym polonezie 1500. Parownik pracował w moim drugim polonezie (ten jest trzeci) atu i do końca bez zarzutu. Silnik nie pali na zimnym i na ciepłym. Kąta zapłonu nie ruszałem, myślę że sam się nie powinien przestawić.

Układ dolotowy rozebrałem już kilka razy i cholera musi być szczelnie - nowe uszczelki i uszczelka płynna. Nie mam pojęcia dlaczego mieszalnik nie działa.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-11-2012, 21:42   

a mnie to wyglada na zle ustawione zawory jak miałem poldka to tak własnie miał ciezko palił i miał muła o o trzymaniu wolnych obrotow nie bylo mowy jak cie okazało regulacja zaworow pomogla

** Dodano: 05-11-2012, 21:43 **
i co jeszcze dodam to zawory nie byly za luzne tylko mialy za mały luz
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-11-2012, 21:57   

m.m1981, ale kolega pisze ze na benzynie jest dobrze czyli zawory odpadają
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-11-2012, 14:53   

tym bardziej że silnik jest na hydroszklankach czyli automatycznie kasuje luzy zaworowe.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-11-2012, 16:39   

Tak... polder ma popychacze hydrauliczne, co nie oznacza że jest to układ na wieki. Popychacze również się zużywają a co bardziej prawdopodobniej szybciej padnie wałek rozrządu. Na pewno nie zaszkodzi zajrzeć do dekiel. Na zimnym silniku lepiej zapali na benzynie niż na gazie mimo nawet zużytego wałka. Poza tym gaz bardziej jest podatny na historie z zapłonem. Sprawdził bym też jaka jest kompresja na garach, bo to sporo może powiedzieć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2012, 19:37   

Lipa, wszystkie zawory się otwierają, luzu zaworowego nie ma wcale, laski proste. Kompresja jest dobra. Uszczelki pod gaźnikiem przesmarowałem pastą, mieszalnik też, konektrory którymi wchodzi gaz też uszczelniłem no i już nie ma się do czego doczepić...

No prócz jednej rzeczy....
Zrobiłem sobie zworkę aby pod maską móc kręcić silnikiem, gdy silnik się zatrzyma to centralka wyłącza parownik, próbowałem odpalić i próbowałem, a gdy przestałem, silnik się zatrzymał a centralka wyłączała parownik (po około 2s) - to w tym momencie wystąpiło przebicie iskry na cewce. Dokładniej od przewodu WN do styku B+. Wymieniłem cewkę i przebicia ma, ale dlaczego występowało ono (przebicie) po zatrzymaniu silnika gdy palec się już nie kręcił??
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load