Prostownik z biedronki - czy warty zakupu? |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2013, 16:00
|
|
|
Luczu, podlacz ten prostownik i jednoczesnie woltomierz by sprawdzic przy jakim napieciu zakancza ladowanie.U mnie 14,4V w trybie normalnym i 14,7 w trybie zimowym.Jesli rozlacza sie wczesniej np przy 13 V to nic z ladowania nie bedzie.
Sprobuj tez na innym akumulatorze bo moze to jego wina ze tak szybko rozlacza sie ladowanie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-01-2013, 16:03
|
|
|
z tego co sprawdziłem i sobie przypominam to po zakończeniu ładowania miał 14.8/14.7
Za jakiś czas jak go odpaliłem to zakręcił żwawiej niż zawsze |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2013, 18:53
|
|
|
Luczu,wydaje sie ze jednak prostownik ok.To mozliwe ze cos z aku nie tak bo skoro w 15 min dochodzi z rozladowanego do pelnego.U mojego brata centra standard (roczna)tak sie szybko ladowala do pelna a po chwili nie miala pradu na drugie czy 3trzecie odpalenie.Sprawdz jeszcze jakim pradem laduje-jesli 2-4A to juz nie wina prostownika ze takie rzeczy Ci sie dzieja. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-01-2013, 20:48
|
|
|
shagger78, ładowanie prostownika sprawdzę przy kolejnej okazji. Teraz idę się przejechać. Sprawdzę ile v ma aku w tej chwili.
Jeżeli coś z aku nie tak to przez ładowanie. Trochę ponad rok ją mam więc przez ten czas pewnie zdążyła się uszkodzić od ładowanie około 13.3 - 13.9
** Dodano: 25-01-2013, 20:06 **
przypomnę centra futura 60ah600
** Dodano: 25-01-2013, 20:49 **
przed odpaleniem aku 12.4v -6 stopni.
Po krótkiej jeździe 12.8v |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-01-2013, 22:43
|
|
|
Luczu, prawidłowe napięcie ładowania w aucie wraz z zapalonymi światłami, włączonym nawiewem powinno wynosić 13.8-14.4V jesli jest mniej to akumulator był ładowany ale nie prawidłowo ...
kolejna sprawa jest taka, że zaraz po jeździe czy po ładowaniu prostownikiem napięcia nie sprawdzisz bo zawsze będzie za wysokie. napięcie mierzy się co najmniej po 3 godzinach od jazdy lub ładowania |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-01-2013, 23:09
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | napięcie mierzy się co najmniej po 3 godzinach od jazdy lub ładowania |
i przeważnie będzie w okolicach 12V jesli jest mniej to aku do wyrzucenia
Moja Lancia z włączonymi swiatłami i nadmuchem ma ładowanie 13,6-13,8V |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-01-2013, 23:45
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | . napięcie mierzy się co najmniej po 3 godzinach od jazdy lub ładowania |
no to było 14.4 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-01-2013, 10:13
|
|
|
Luczu napisał/a: | Leśniczy napisał/a: | . napięcie mierzy się co najmniej po 3 godzinach od jazdy lub ładowania |
no to było 14.4 |
3 godziny po ładowaniu miałeś na akumulatorze 14.4 ? .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2013, 14:28
|
|
|
Warto tez miec chocby podstawowy najtanszy tester akumulatorow.Ja przed chwila taki sobie zakupilem.Mozna wstepnie przetestowac aku pod obciazeniem 100A w ciagu 10 sec.Drogi nie jest a napewno sie przyda.Zaufanie do firmy YATO tez mam:
http://allegro.pl/yt-8311...2969740891.html |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-01-2013, 14:48
|
|
|
Leśniczy, tak po zakończeniu ładowania odpaliłem podjechałem pod dom i za 3 godziny może 4 było 12.4 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-01-2013, 15:18
|
|
|
shagger78, nie przesadzaj, że przeciętnemu kowalskiemu to potrzebne do czegokolwiek ....
wystarczy podjechać do dowolnego sklepu moto i sprawdzą aku za free |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-01-2013, 17:52
|
|
|
za 84 złote to ja mam zderzak do samochodu, a najlepszym testerem jest odpalanie w minusowcy temperaturach, wtedy i bez testera wiesz ze masz aku do bani i mi jako Kowalskiemu nie jest to potrzebne:P |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2013, 20:02
|
|
|
Zalezy co kto lubi Ja lubie miec warsztat bardziej wyposazony:)Czasem kupuje narzedzia ktore mi sie poprostu spodobaja ale tym sposobem zwykle nie ma takiej sruby do ktorej nie znajde klucza by ja odkrecic |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-01-2013, 08:43
|
|
|
Ja od kilkunastu lat mam prostownik z byłego CCCP, kupiony od Rosjan gdy jeszcze bardzo chętnie przyjeżdżali i sprzedawali u nas swoje towary.
Ładowałem nim akumulator począwszy od "malucha" aż do dzisiaj.
Kawał porządnej rosyjskiej roboty.
Można nawet po podłączeniu do padniętego aku zakręcić rozrusznikiem. |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|