|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zabieramy się za remont Tempry |
Autor |
Wiadomość |
timi42
Wiek: 60 Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 25 Skąd: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-02-2007, 07:13 Zabieramy się za remont Tempry
|
|
|
Mineły dwa lata od zakupu i oprócz tankowania, wymiany oleju i uzupełnianiu ciśnienia w oponach nic nie robiłem , a przepraszam - dwa razy umyłem autko , raz syn i wymieniłem jeden bezpiecznik. Syn na jesieni odebrał prawko i teraz przy okazji remontu silnika (gówniarz jeden ) nie wspomnę o oponach, WIELKI czas na remont - taki lepszy.
Zwracam się z prośbą do kolegów z TTT , o wskazówki:
od czego zacząć,
na co zwrócić szczególną uwagę, :upsss:
co warto wymienić, a co tylko sprawdzić.
Mile widziane linki do części, które należało by wymienić, no i jakieś ceny.
Kilku klubowiczów ma dostęp do części nowych i używanych, więc widziałbym tu ich rolę.
Nie mam na tyle czasu (jak pewnie większość), by wciskać się pod pojazd i wszystko obstukiwać, do serwisu jakoś mi się nie chce, więc proszę o współpracę.
POMOŻECIE?
Zpoważaniem
zgredzio
PS. Może nie tylko mnie takie info się przyda. |
_________________ timi42
zgredzio |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2007, 11:23
|
|
|
Proponował bym sprawdzić wszystko a dopiero później zastanawiać się czy wymienić czy nie. Ale na początek to bym sobie zrobił listę "co mi nie gra w moim samochodzie". |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2007, 20:03
|
|
|
wgooglowski dobrze mówi, bo może być różnie, niepotrzebnie na już coś wymienisz co może poczekać a coś padającego nie... to jak wróżenie...
jaki to silniczek? jak gaźnik to NA PEWNO waro wyczyścić gaźniczek, powymieniać jego uszczelki itp, odbije się to na nieco mniejszym spalaniu i lepszych osiągach; typowe rzeczy które się zmienia jak filtry oleju z olejem, paliwa, powietrza, świece to są materiały eksploatacyjne i wiadomo, że wymienisz? zawieszenie na naszych drogach pewno dostało w D więc warto sprawdzić wahacze (!), końcówki drążków kierowniczych (gałki), amorrtyzatory tył i przednie, wymieniam w kolejności padania raczej; hamulce - klocki przód, szczęki tył... posprawdzać poduszki silnika, jak chodzi skrzynia, sprzęgło, wodziki... poczyścić elektrykę - złączki, punkty masy, pokonserwować co nieco gdzie rdza wyłazi... sam silnik - zależy ponownie jaki i jak eksploatowany był, jaki przebieg... ale piszesz, że remopnt silnika robisz, to pewno zaworki będziesz miał sprawdzane/wymieniane, pierścienie na tłokach, uszczelka głowicy i pozostałe uszczelki, rozrząd itp itd... tak poza w/w to musisz sam się podoszukiwać... pooglądać autko trochę głównie z dołu wiadomo i bez poruszania potelepania też się wszystkiego nie dowiesz... poczytaj o typowych też usterkach, radach przy zakupie itp itd... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
timi42
Wiek: 60 Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 25 Skąd: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-02-2007, 23:21
|
|
|
Dobra, no to napewno amortyzatory przód Jakie? Na allegro duży wybór :blink: |
_________________ timi42
zgredzio |
|
|
|
|
Tarzan
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2007 Posty: 18 Skąd: Sedziszow Mlp
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-02-2007, 23:56
|
|
|
Ja zakładałem ''monroe'' w cenie ok 120 pln za sztuke i jestem zadowolony, dwa lata gwarancjii dają,śmigam na nich ok.9 miesiecy i git, a na przegladzie wyszło ze.prawie nic ze sprawnosci im nie ubyło, chociaz nasze drogi to i czołg by wykończyły |
_________________ Moja bryczka TIPO 1.6 i.e + LPG
Chociaz zawsze marzylem o TEMPERCE |
|
|
|
|
timi42
Wiek: 60 Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 25 Skąd: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-02-2007, 10:42
|
|
|
Przy okazji, jak sprawdzić sprężyny?
** Dodano: 04-02-2007, 12:50 **
Więc idziemy dalej:
Napewno obudowa filtra, może być używana (tempra 1,6 na gaźniku),
tłumnik końcowy,
nadal nie wiem jakie teleskopy na przód |
_________________ timi42
zgredzio |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-02-2007, 13:53
|
|
|
jedz na stacje diagnostyczną na sprawdzenei zawieszenia i hamulców około 100zł i wiesz na czym stoisz. do tego wez sobie przegląd wizualny przez mechanika to powie coś na temat tarcz hamulcowych wahaczy całego wydechu alternatora i ładowania. potem zajedz sobei do mechanika który ma możliwość sprawdzenia ciśnienia na cylindrach i będziesz wiedział jaki stan silnika jest.
co do amorków i gwarancji na nie to nie sugerujcie się nią ważne jest to czy zakład w którym zostały amorki zamontowane jest autoryzowany przez firme amorków |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
timi42
Wiek: 60 Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 25 Skąd: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-02-2007, 09:07
|
|
|
COFAB są dobre bo to wkońcu magneti marelli . są dwa rodzaje amorków do 1,4 i 1,6 to jeden rodzaj a drugi 1,8 2,0 i 1,9d/td . tutaj znaczenie ma skok amorka o te do wyższych pojemności zamontowane przy 1,4 i 1,6 będą poprostu twardsze . najlepiej zapytaj się o numer katalogowy tych amorków bo te 1,4 1,6 maja oznaczenie " GP27150.C " i kosztują w sklepie 162,50zł za sztuke więc warto .
w nawiązaniu do twojego wcześniejszego postu to:
wydech środek + końcowy - POLMOSTRÓW 350zł (z montażem)
obudowa filtru powietrza 50-60zł ale ciężko znaleźć. można powiedzieć że to towar egzotyczny na allegro wiec warto poszukać na szrotach lub dac posta w dziale "KUPIĘ"
wahacze przód to koszt 85-100zł na allero wiele rodzai ale pamiętaj że do tempry jest sworzeń 17mm a nie 15mm
zestaw naprawczy tylnego wahacza to jak najtańszy (na allegro są ogłoszenia ale dotyczą jednej sztuki czyli trzeba kupic dwa) |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
timi42
Wiek: 60 Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 25 Skąd: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2007, 14:46
|
|
|
moley, Wielkie dzięki, jesteś gość. |
_________________ timi42
zgredzio |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-02-2007, 15:01
|
|
|
no ba, z trojmiasta swój chlop w koncu śledź co prawda ale co tam |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-02-2007, 15:17
|
|
|
ninja ehm to w gdańsku śmierdzi teraz jakimiś ściekami a nie w gdyni pozatym ja nie z gdyni i żaden sledz ze mnie nie jest
można powiedzieć że ja z tego drugiego 3city czyli kaszuskiego |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
pabler
Dołączył: 13 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2007, 08:02
|
|
|
popatrz na nadkola z tylu. Ja kupilem bylo ok. Wsadzilem palec po miesiacu i dotknalem blachy blotnika. Oczywiscie byl on pordzewialy od spodu, |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|