|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Długo nie odpalane auto - jak uruchomić? |
Autor |
Wiadomość |
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:02 Długo nie odpalane auto - jak uruchomić?
|
|
|
Witam.
Panowie mam taki problem - z różnych powodów dosyć długo nie odpalałem Tipo (ok 3-4 miesiecy - wiem, jestem okrutny, jak mogłem ją tak zaniedbać, ale niestety...zycie mnie do tego zmusiło). Dzisiaj chciałem je odpalić, naładowałem akumulator, wszystko ładnie pięknie...auto kręci, raz na jakiś czas się zadławi, czasem wskaźnik wskazuje 200obr. ale dalej nic.
Możliwe jest że nie ma benzyny, bo zawsze jeździłem na granicy, a przez zimę mogło wyparować albo coś - jutro doleje i sprawdzę.
I pytanie moje sprowadza się do - jak doleje paliwa to jakie metody próbować w przypadku niepowodzenia?
1) Popych?
2) Pociągnąć?
3) Kręcić aż odpali?
4) Zepchnąć z górki?
5) Inne...? (I tu czekam na wasze propozycje...bo może jest jakaś inna rewolucyjna metoda)
Z góry dzięki za odpowiedź;d |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:05
|
|
|
stefan, jak gaznik, to zalej mu trochę benzynki bezposrednio w gaznik. Jak nie, to trzeba krecic az zaciagnie z baku bo pewnie w wezach nie masz juz nic |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:07
|
|
|
stefan, psiknij mu jakimś samostartem w dolot. Możesz też zrzucić go ze skarpy ale już wtedy go nie odpalisz.
Nie wiem czy masz gaźnik czy wtrysk. Jak gaźnik to dolej mu benzynki do gaźnika. Jak wtrysk to ten samostart psiknij. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:11
|
|
|
Gaźniczek, gaźniczek...o tym żeby zalać benzyną nie słyszałem, ale jutro spróbuje to doleje do baku od razu. A myślicie że będzie żył?:D
Nie no...zanim ja go dostałem to stał 7 miesiecy, wiec myslę że 3 to dla niego pikuś;d |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:11
|
|
|
5) zrobić przegląd. zacznij od filtrów i świec, potem olej a następnie popatrz na paski i rozrusznik. mówisz, że akumulator naładowałeś, paliwo jest. jakiekolwiek metody odpalania siłowego odradzam ze względu na pasek rozrządu, kiedy ,,zaskoczy'' potrafi szarpnąć i złamać zęby albo przeskoczyć o kilka. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:40
|
|
|
stefan, zalewa sie benzyna, zeby nie meczyc aku. Jak dlugo stoi nie ruszany to w gazniku i przewodach paliwowych nie ma paliwa. Zalewasz troche do gaznika (wystarczy ok 40ml, tyle co w strzykawce) i odpali ci od zaraz, a nim spali sie to paliwo co zalejesz to juz sobie zdazy zaciagnac z baku
jelcyn666 napisał/a: | mówisz, że akumulator naładowałeś, paliwo jest. | nie napisal ze paliwo jest |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:44
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | a nim spali sie to paliwo co zalejesz to juz sobie zdazy zaciagnac z baku |
chyba że zajechał pompę kręcąc bez paliwka |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:48
|
|
|
Sucre79, mechanicznej tak szybko nie zajedzie ja jezdzilem pol roku (okolo 10tys km) bez benzyny i pompa ciagle sprawna. Dopiero jak sie nasluchalem na forum jakie to szkodliwe, przede wszystkim w elektrycznych pompach to teraz zawsze mam lekko powyzej rezerwy. Zreszta paliwo tanie to czasem sobie na Pb pomykam, bo dynamiczniej |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 13:00
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | nie napisal ze paliwo jest | faktycznie, sorka, spałem jeszcze |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 13:39
|
|
|
stefan, tak jak ci Ciechu78, napisał podlej do gaźnika strzykawkę benzyny bo wszystko zapewne spłynęło do baku a to co było w komorze pływakowej wyparowało zanim pociągnie, trochę czasu minie. Pompy paliwa nie zajedziesz. Zasadniczo jak naładowałeś aku to już nic nie musisz robić jeśli auto jeździło normalnie przed postojem. Tak swoją drogą wczoraj widziałem w TVN Turbo jak zapalali syrenkę która stała w garażu 15lat (legendy PRL'u) podlali do gaźnika właśnie strzykawkę, zalali do baku paliwa, wsadzili aku i i od kopa zapaliła.
** Dodano: 22-01-2009, 13:49 **
A gdyby ktoś z wtryskiem miał taki problem to polecam zrobić tak: żeby nie katować akumulatora, ściągnąć wężyk z paliwem wsadzić do jakieś pustej czystej butelki i wyciągnąć przekaźnik od pompy paliwa, zewrzeć na krótko jakimś drucikiem (tylko nie gołymi paluchami i jeszcze najlepiej trzymając się korpusu silnika bo nas porządnie jeb... ) żeby ją uruchomić i odczekać chwilkę aż do butelki zacznie lecieć pełnym strumieniem paliwo, wyciągnąć drucik, wsadzić przekaźnik z powrotem, wężyk zatykając paluchem żeby nie narozlewać założyć z powrotem, dopiero wtedy zaczynać kręcić. Oczywiście przed operacją podlać do baku tak 5l paliwa żeby mieć pewność.
** Dodano: 22-01-2009, 13:54 **
Co do przekaźnika gdyby ktoś nie wiedział jeśli to standardowy przekaźnik 12VDC 20-30A (30/85/86/87) to zwieramy tam gdzie były nóżki 30 i 87. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 17:22
|
|
|
Zalałem dzisiaj paliwem Tipo, przekręciłem kluczyk...i zapalił za 1 razem!
Naprawdę, jestem pod wielkim wrażeniem ostatnimi czasy...chyba wzorem Motórzystów z filmu Motór zacznę czcić silnik spalinowy.
A co odpalania po latach...kiedyś w Legendach PRL na TVN Turbo, Mikiciuk odpalał taki wielki pordzewiały spychacz. Ciekawa technologia w nim była, bo żeby odpalić iluś tam konny wielki silnik diesla, trzeba było użyć małego silnika benzynowego:D Odpalali obydwa...przyniósł akumulator, dolał gdzieś tam wody, paliwa...i wszystko ruszyło. Fenomenalna sprawa. |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR ale w wtrysku wystarczy zdjac wezyk i przekrecic kluczyk zeby kontrolki sie zapalily i pompa rowniez pompuje przez chwile wystarczy przekrecic tak kilka razy kluczyk i bedzie to samo a mniej grzebania |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|