Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
granica opłacalności
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-03-2006, 19:08   

piotras napisał/a:
Przynajmniej juz znam wszystkie jego bolaczki
i wiem czego moge sie spodziewac.


Wychodzę z identycznego założenia.
Jak już kupię auto to minimum 5-7 lat młodsze.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
april 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 23
Skąd: Miedziana Góra
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:52   

Witam.ja tipo mam od 3 lat z tym ze od roku mam 2 z raichu.Auto miało 102 tys i kobieta była jego pierwszym właścicielem.Jak by nie patrzył ja jestem drugim i.....Jak na razie wszystko ok poza tym ze auto duzo stało i nówki tarcze trzeba było przetoczys bo rdza :( szamała strasznie.Aktualnie na wiosne dostanie nówki wachacze bo na silentblokach pojawił się luzik,czego jeszcze rok temu nie było.Końcówki wachaczy są w stanie idealnym i mam właśnie dylemat czy nie kupic tych super :D poliuretanowych silentbloków.Auto najprawdopodobniej u mnie będzie do śmierci bo od wprowadzenia na rynek mnie urzekł.Zabierzam położyc czarny metalic w lato.I teraz gdzie tu liczyc koszty???Nie da się,To tak jak z dziewczyna :D
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 21:54   

april napisał/a:
I teraz gdzie tu liczyc koszty???Nie da się,To tak jak z dziewczyna :D


Świetne porównanie.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-03-2006, 22:02   

if it has pistons or tits, it's going to be expensive :]
     assistance
 
 
marcin_m 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 139
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 17:47   

piotras, a co to znaczy, bo poliglotą nie jestem :lol: :lol: :lol:
_________________
był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01'
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 15-03-2006, 21:08   

apacz76 napisał/a:
Robertino napisał/a:
Ja jak wpakowalem w mojego z 50 zl przez rok to moze max bylo.
a za rok wpakujesz 1550 zl :badgrin: ;D


za rok to ja juz bede jezdzil Omegą.

[ Dodano: 15-03-2006, 20:10 ]
unknown napisał/a:
Radke dobrze gada :)

sentyment to raz, a dwa - po prostu z jednej strony po wpakowaniu jakichś kwot szkoda sprzedawać :)

wiadomo, że na PL drogach np co góra kilka lat trzeba robić zawieszenie, to nawet auta nówki nie dają rady... a poza tym na eksploatację to kasa na każde autko idzie.. i to nie 50zł/rok, nierealne...


wiec sugerujesz ze nie umiem liczyc albo co?Auto mam rok i przez ten rok wpakowalem w niego nie wiecej niz 50zl.
     assistance
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 21:23   

To jeszcze dodaj ile nim przejechałeś przez ten rok i będziemy mieli jasność.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 15-03-2006, 21:38   

heheheh no wlasnie. Dopiero ty na to wpadles :)
Ok. 15 tys km nim przejechalem bo mialem sluzbowe autko na codzien. :)
     assistance
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-03-2006, 21:40   

Wybacz Robertino ale te 50 zł na rok faktycznie wydaje się mało realne.
Weź pod uwagę choćby prostą obsługę samochodu, wymianę żarówek, badanie techniczne lub choćby wymianę oleju (według zaleceń producenta co rok lub 15.000km).

No, chyba że odpuściłeś sobie kompletnie wszystko poza dolewaniem paliwa.
Ale tak długo nie da rady; Apacz76 ma rację...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2006, 23:00   

RobertWroc napisał/a:
Ceny szybują w dół
ok ale moja Tempra nie straciła na wartości tak jak moja "służbówka" ile? ok. 40.000zł przez 3 (słownie ) trzy lata także wolę swoją T
sloneczna napisał/a:
100% właścicieli fiatów tego forum ma coś zepsute w swoim fiacie.
i z pelnym przekonaniem na innym forum takoż samo w Polsce cuda bezawaryjności nie istnieją nie dajcie się omamić właścicielom Niemców , Francuzów czy Hiszpanów przerabiałem wszystkie i bez urazy w/w ja nie przyjmuję defilady przed kościołem w niedzielę to jest stanowisko pracy 8-10 godz. dziennie (dzięki Bogu już się skończyło)
april napisał/a:
Nie da się,To tak jak z dziewczyna
Najlepsza puenta tego tematu , można dodać UKOCHANĄ :roll:
     Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-03-2006, 08:12   

Radke napisał/a:
Wybacz Robertino ale te 50 zł na rok faktycznie wydaje się mało realne.
Weź pod uwagę choćby prostą obsługę samochodu, wymianę żarówek, badanie techniczne lub choćby wymianę oleju (według zaleceń producenta co rok lub 15.000km).

No, chyba że odpuściłeś sobie kompletnie wszystko poza dolewaniem paliwa.
Ale tak długo nie da rady; Apacz76 ma rację...


Wybaczam...
A pomyslales o tym ze to ja jezdze tym autem i raczej JA wiem ile w niego wpakowalem i czy jest to realne czy nie? Bo niby po co mam klamac? Nie licze badan technicznych bo to nie nalezy do napraw tylko obslugi auta. Mowie o tym ze przez rok nic mi sie nie popsulo a wszystko to co wpakowalem w auto to ok 50 zl na zarówki -bo zachcialo mi sie xenono podobnych. Nie odpuscilem sobie kompletnie wszystkiego tylko po co mam pakowac kase w auto skoro jezdzi bez zarzutu?Jak sie cos popsuje to naprawie a poki co nie mam problemów.Co nie znaczy ze nie mam w nim nic nie popsutego. Cos tam mam ale to pierdół jest i narazie nic z tym nie robie. Jak sie rozpieprzy do konca to sie zrobi. A do tej pory juz nie bede mial Tipo. Zamierzam kupic Opla Omege B i kropa :)
     assistance
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2006, 13:48   

Cytat:
Zamierzam kupic Opla Omege B i kropa


No to stary dopiero bedziesz miał wydatki. Moj brat miał omege B 2.0 16V ECOTEC przez trzy lata nią się byjał i: Po 1 notorycznie pękające tylne sprężyny, po 2 ciągłe kłopoty z uszczelką pod głowicą i mimo planowana głowicy za każdym razem ciągle wywalało uszczelkę (te silniki są za słabe do tak dużego samochodu) pod koniec musiał wymienić głowicę (używka to koszt ok 1200 - 1500 zł) po 3 pekające kolektory wydechowe wymienił ich chyba ze cztery, Alternator siadał z 5 razy, Przednie zawieszenie non stop jakiś sworzeń, końcówka itd, pompa ABS-u. Po prostu samochód bardziej awaryjny i co gorsza bardziej kosztowny od mojego Fiata. Tak więc nie polecam, choć autko mi też się z wyglądu bardzo podoba :)
_________________
KLIK
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-03-2006, 16:47   

no jakos moj kolega nie ma problemu z Omega B. Widocznie trafiliscie szajsowaty egzamplarz. Czesci do Omegi są akurat tańsze niz do Fiatów,Audic i Bmw. 2,0 16V moze i jest slaby ale ja nie zamierzam nim szalec. A jesli tak to kupie 2,5 V6 lub 2,5 w dieslu rowniez 6 garów.
Co do obslugi i komfortu jazdy to nawet nie smiałbym porownac tego do Fiata...
Nie sadze wiec zebym mial wydatkow za wiele,jesli bede szanował i dobry egzemplarz trafie. A do szkopowa po niego pojade bo mam wejscia.
     assistance
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2006, 07:50   

Oczywiście życze ci jak najlepszy egzemplarz :) wiadomo że nie ma co prownywć Omega mojego brata wyposażona była praktycznie we wszystko: Klimatronik, pełna elektryka, Szyberdach, lampy ksenonowe, 2x Alu 17'' na lato i 15'' na zime, nie miała tylko skóry i najgorszą bolączką był właśnie silnik 2,0 -za słaby. Wygląd omegi B jest naprawde ładny i mi się podoba :)
_________________
KLIK
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 17-03-2006, 08:07   

sa 2 silniki z ta pojemnoscia - 2,0 -115 KM i 2,0 16V 136KM (ten jakos ciagnie ta bude)
reszta to:2.5V6 170KM, diesle: 2.5TD 130KM i 2.5DTI 16V 100KM(to chyba jakas pomyłka:/) no i oczywiscie MV6 / Sport z 210-konnym silnikiem 3.0 V6. to w wielkim skrócie Omega B.



Czyz nie piekna...
     assistance
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2006, 08:29   

Pewnie że ładna mój brat miał srebrną :)
_________________
KLIK
  
 
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-03-2006, 09:45   

piotras napisał/a:
if it has pistons or tits, it's going to be expensive :]
marcin_m napisał/a:
piotras, a co to znaczy, bo poliglotą nie jestem

hm... hehe :)
"jezeli ma tłoki lub cycki, to na pewno bedzie sporo kosztowac" :D

sorki, ze tak pozno, ale ostatnio nie mam zbyt duzo czasu :(

Nawiaze jeszcze do glownego tematu. Wczoraj pojechalem na diagnostyke auta, bo w sumie od kupna nie mialem czasu kiedy posprawdzac. Gosc w stacji diagnostycznej powiedzial mi, zebym nic nie robil z samochodem bo moge tylko zepsuc. Silnik igła (cisnienie 13.1 - 14). W zawieszeniu zero luzow, amorki w porzadku, hamulce tez. Jestem bardzo mile zaskoczony bo sadzilem, ze czekaja mnie spore wydatki, zeby auto przeszlo przeglad techniczny.
Gdybym tylko nie mial problemow z tym przekletym zamkiem w drzwiach, to bylbym w niebie. Najpierw sie otwieraly podczas jazdy. Po wymianie zamka wszystko wrocilo do normy, ale tylko na chwile. Teraz nie moge zamykac drzwi :evil: Jak sa drzwi otwarte to moge przekrecac kluczykiem i wszystko jest ok. Jak tylko zamkne, to cos sie zacina i juz nie moge drzwi zaryglowac. przejrzalem juz doslownie wszystko i nie widze zeby sie cos zacinalo, czy blokowalo. Zaczynam juz tracic nadzieje :(
     assistance
 
 
jabol2 


Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 02-06-2007, 13:23   

nadzieja matką głópich... ale każda matka kocha swoje dzieci...

ps. zamontuj pilota i nie będziesz sie męczył z kluczykiem 8)
  
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2007, 14:40   

Piotras u mnie to samo :( w drzwiach od pasażera z przodu rygielek po przekręceniu kluczyka wchodzi jakieś 0,5-1cm w dół to i tak dobrze, że drzwi się zamykają. Od kierowcy czasem w ogóle nie chcą się zaryglować. Dodatkowo od pasażera nie można praktycznie otworzyć od środka :/ także nawet pilot nie pomoże. Muszę to oddać gdzieś do warsztatu i zamontować centralny oprócz napraw. Orientowałem się i cena za samo założenie zamka z pilotem, jeśli go im dostarczę do 180zł. Nie mam pojęcia ile wezmą za naprawę samego zamykania/otwierania, bo nie wiem co jest zepsute
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2007, 21:00   

Adonay, jeśli masz normalny mechaniczny zamek bez centralnego to być może dałbyś radę sam naprawić, były fotki nieraz (sam też wstawiałem), opisy... może to tylko pierdół jakiś;
dla przykladu - jak nie możesz otworzyć drzwi od środka to często wygięte cięgno w drzwiach lub częściej plastikowe 'kółko' czy inny gadżet łączący dwa cięgna (częsta usterka z tyłu); mianowicie takie coś przekazuje ruch poziomy na pionowy między cięgnami przy czym takie kólko często wyskoczyć może ze swego mocowania jak tego nie poprawisz i wtedy jest problem właśnie np z otwarciem drzwi...

a że często zamykanie-otiweranie-rygielki to kwestia cięgien czy takich dodatków, nie tyle samego zamka, czy też przesmarowania to warto samemu obejrzeć; zdejmij tapicerkę, to trwa chwilkę,no może nie za pierwszym razem :) jak zdejmieszi poruszasz klamką, zamkiem i poobserwujesz cięgina i wszelkie wymacasz po drodze dodatki to 'zajarzysz' o co chodzi i może znajdziesz usterkę...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2007, 21:28   

Radke napisał/a:
ale... ja to po prostu lubię.

i wszystko na ten temat,ze Mna jest tak samo ;D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load