Pali jak wieli smok |
Autor |
Wiadomość |
kerim70
Wiek: 54 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2006, 14:54 Pali jak wieli smok
|
|
|
witam!jestem nowy i potrzebuje POMOCY!!!! Mam tipka 2l. o symbolu silnika 159A6.046. i nikt w okolicy nie potrafi go wyregulowac!!! .Od jesieni pali na setke 17-19 literkow!!!!!!!! ratunku bo poplyne z torbami i nie ma kopa jak pisza niektorzy |
_________________ max |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-03-2006, 15:43
|
|
|
Witaj ja mam ten sam silnik i powiem ci tak. Mam go od października i też mi pali 17-19 przy bardzo oszczędnej jeździe 15 oczywiście LPG. I jeszcze coś mnie dziwi...nie ma różnicy czy jaeżdze po mieście czy potrasie...musi spalić tyle samo....Też szukam kogoś kto zna się na tych silnikach |
_________________
|
|
|
|
|
kerim70
Wiek: 54 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2006, 16:06
|
|
|
dzieki zapocieszenie ale ty masz gaz a ja nie i to ja poplyne z torbami jak mi nikt nie poradzi co z tym tipkiem mam zrobic |
_________________ max |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-03-2006, 16:11
|
|
|
A reset kompa? Sonda lambda sprawna? Byłeś na diagnostyce kompa? Moze wyrzuci jakieś błedy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kerim70
Wiek: 54 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2006, 16:56
|
|
|
komp byl resetowany i nic nie pomoglo,sondy nie sprawdzalem a diagnostyka kompa to nie u mnie bo nie maja programu do tej wersji tipka Mechanik zainkasowal 4 stuweczki i nic nie poprawil w mojej furce
|
_________________ max |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2006, 17:38
|
|
|
Tak jak miszko napisał diagnostyka to podstawa, dużo może powiedzieć o stanie układu wtryskowego.
Jeśli nie ma możliwości jej wykonania to należałoby przynajmniej sprawdzić czujniki odpowiedzialne za skład mieszanki(sonda lambda, czujniki temperatury)
Oczywiście podstawą są sprawne świece, kable zapłonowe itp. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
kerim70
Wiek: 54 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2006, 18:06
|
|
|
swiece wymienialem juz dwa razy bo co mechanik to inna swieca a kazdy patrzyl w katalog,kable tez sa nowe z gornej polki a sonde musze sprawdzic ale za pare dni bo jestem uziemniony po operacji dysku! WSZYSTKIM WIELKIE DZIEKI ZA RADY I PROSZE O JESZCZE,bo fajna to bryka
[ Dodano: 04-03-2006, 19:43 ]
Jeśli ktoś zna dobrego mecha w okolicach Rzeszowa proszę o adres.
Dodam że kilka razy zgasł na środku ulicy i nie chciał zapalić
Niech się ktoś odezwie kto miał podobne przygody |
_________________ max |
|
|
|
|
fredator
Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 12 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2006, 21:50
|
|
|
ja mam 1.6 i.e. i też mi dobija ze zużyciem do 15-16l zupki. Sonda wymieniona, świece też, diagnostyka wykonana i wciąż kicha. Planuję jeszcze wymianę pompy paliwa bo słyszałem, że jak jest depnięta to daje słabe ciśnienie co powoduje "lanie wtrysków" a w konsekwencji wzrost zużycia paliwa |
|
|
|
|
kerim70
Wiek: 54 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-03-2006, 10:06
|
|
|
Fredator podpowiedz mi tylko jak moge sprawdzic czy pompa paliwa jest uszkodzona bo nie chcę więcej pchać kasy w błotko.
Ale chyba masz racje ,bo świece zawsze byly okopcone |
_________________ max |
|
|
|
|
fredator
Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 12 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2006, 14:05
|
|
|
najpierw weź kumpla niech wsadzi łeb do bagażnika, kiedy włączysz zapło(nie uruchamiając silnika!) powinien usłyszeć najpierw delikatne pynięcie a potem ciche brzęczenie przez ok 10 sek, to oznacza, że pompa w ogóle pracuje, oczywiście jeśli nie pracuje wcale nie oznacza, że jest do d..., może nie dostała prądu, sprawdź tedy czy prąd dochodzi, jak dochodzi a pompka nie zaskakuje 100x100 znaczy depnięta. Również jeśli pompa zaskoczy wcale nie jest pewne, że jest ok. Wtedy musisz zmierzyć ciśnienie na wyjściu. do tego trzeba już trochę więcej sprzętu. W dziale "mechanika" znajdziesz dokładne opisy jak to zrobić i jakie powinno być ciśnienie. |
|
|
|
|
kerim70
Wiek: 54 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2006, 14:38
|
|
|
Pompa działa bo słychać ją za kółkiem w kabinie ,a jakie ciśnionko powinno być to wącham dalej,może się dokopie .Gdziś obiło mi się o uszy ile ma być na wyjściu ,ale starość nie radość!
Gnam dalej szukać,DZIĘKI
P.S. JAK BĘDZIESZ na wakach śmigał w BIESZCZADY to zapraszam na browarka |
_________________ max |
|
|
|
|
Witek
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2006, 15:42 do KERIM 70
|
|
|
Witaj Kolego
Proponuję Ci sprawdzić następującą sprawę jeśli Twój Tipek pali jak smok i się czasami dławi i gaśnie.
Odłacz wydech na jakiś czas a konkretnie katalizator ( o ile go posiadasz na wydechu ale sadze iż tak ) Odpal silniczek fakt sąsiedzi Cie na chwile przeklną ( hałas hi hi hi hi ) jednakże to jedyna szansa na sprawdzenia katalizatora jak autko odżyje to jesteś w domu. Czyli wycinka kata wstawienie np kawałka łacznika zamiast niego i po problemie
Doświadczyłem tego samego przy tych samych objawach na Nexii ( kolegi )
katalizator się zapchał chlała jak smok dusiła sie i nie miała mocy a teraz fakt że bez kata ale mała wyścigówka z niej.
Pozdrawiam Witek |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2006, 19:08
|
|
|
kerim70 napisał/a: | Pompa działa bo słychać ją za kółkiem w kabinie ,a jakie ciśnionko powinno być to wącham dalej,może się dokopie .Gdziś obiło mi się o uszy ile ma być na wyjściu ,ale starość nie radość!
Gnam dalej szukać,DZIĘKI |
Zobacz poniższy post, jest wnim trochę o pompie paliwa.
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2790 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bloku
Wiek: 44 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 55 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2006, 20:21
|
|
|
Może ta sugestia wyda sie wam głupia ale czy sprawdzałes układ paliwowy i bak paliwa? Wiele sie słyszy o rozszczelnionych układach czy zbiornikach...może Ci poprostu gdzies paliwa ucieka i dlatego spalanie wychodzi ci na poziomie 18-19 gdzie defakto spala ci 12 a reszta bokiem znika... |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,
Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2006, 13:54
|
|
|
Ja bym zaczął od filtra powietrza i Katalizatora jak już wcześniej wspominano może też mieć za późny zapłon |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
kerim70
Wiek: 54 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2006, 19:07
|
|
|
Sorki,ale dokońca nie wiem o co chodzi z tym filtrem powietrza ,bo na jesień sprawdzałem i był ok.(ale nigdy nic nie wiadomo)
Sprawdze filtr,ciśnionko pompki a potem wezmę sie za katalizator.
Jak to nie pomoże to
Tak na serio to bez waszej pomocy sie nie obejdzie,bo na naszych mecholi nie mam co liczyć!!!!!!.Kasa i jeszcze raz kasa ,a robota nie zrobiona.
Dzięki za rady |
_________________ max |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2006, 21:13
|
|
|
kerim70 napisał/a: | zainkasowal 4 stuweczki |
Cooooo?? za co?? Może trzeba w "Dziale Technicznym" utworzyć nowy poddział
"Unikaj tych warsztatów" toż to banda!! |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2006, 21:33
|
|
|
Zwróć może jeszcze uwagę na końcówki wtryskiwaczy i komputer - jak wtryskiwacze "leją" paliwo zamiast robić mgiełkę, to spalanie wzrasta strasznie... To samo z kompem - jesli jest walnięty i reset nic nie daje, to może kwalifikowac się do wymiany. No a poza tym, to koledzy już wszystko napisali |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-03-2006, 00:06 Re: do KERIM 70
|
|
|
Witek napisał/a: | Witaj Kolego
Odłacz wydech na jakiś czas a konkretnie katalizator ( o ile go posiadasz na wydechu ale sadze iż tak )
Pozdrawiam Witek |
Cześć,
Przy sondzie lambda, przed katalizatorem powinna być śruba - służy ona właśnie do tego. Po jej wykręceniu spaliny wychodzą przez otwór po niej i można sprawdzić czy katalizator nie jest zapachany.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 12:50
|
|
|
Witam Panowie,
Pod maską mojego Tipolota siedzi ten sam silnik 2.0 i.e.
Spalanie pomiędzy 10 a 11 litrów w cyklu mieszanym przy rozsądnym (ale nie flegmatycznym) operowaniu gazem.
Przy dynamicznej jeżdzie na wysokich obrotach bak jest opróżniany znacznie szybciej... |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 15:07
|
|
|
kerim70
Dla Twojego silnika zużycie paliwa nie powinno przekraczać 10 l/ 100 km w cyklu mieszanym. Obecne zużycie jest prawie dwukrotnie większe od zapotrzebowania.
Moje wskazania to:
1. Uszkodzony czujnik temperatury wody dla wtryskiwaczy.
Fiat nr 46477022.
Magneti Marelli nr 215810021002.
Nazwa: WTS 05. Kolor: niebieski. Wkręcony w pokrywę termostatu.
Sprawdzamy go przy pomocy omomierza i wykresu.
Dla optymalnej temperatury pracy silnika: T=95 stopni, to oporność=ok. 200 Ω. Pozostałe informacje o czujniku prześlę do działu z schematami elektrycznymi.
W moim przypadku ten czujnik powodował zużycie ok. 17 l/ 100 km w okresie letnim. Brak wolnych obrotów po nagrzaniu silnika w trakcie awarii czujnika.
2. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.
Fiat nr 7547976.
Magneti Marelli nr 215810020901.
Nazwa: ATS 04. Kolor: brązowy. Wkręcony do kolektora ssącego obok przewodu czujnika podciśnienia.
Sprawdzamy go przy pomocy omomierza i wykresu.
Dla optymalnej temperatury pracy silnika: T=35 stopni, to oporność=ok. 2000Ω. Pozostałe informację o czujniku prześlę do działu z schematami elektrycznymi.
W moim przypadu ten czujnik powodował zużycie ok. 14 l/ 100 km w okresie zimowym. Wolne obroty są , ale zalewa katalizator w okresie awarii czujnika. W okresie awarii tego czujnika komputer podejmuje decyzje o zastąpieniu jego wskazań jakąś wartością zastępczą oporności. Dodatkowo przy awarii tego czujnika odczuwamy trudny do zidentyfikowania zapach spalenizny po nagrzaniu się silnika do temperatury pracy.
Obecnie jestem w trakcie testowania tego czujnika, gdyż założyłem używany.
Po prostu wożę miernik uniwersalny i mierzę w różnych warunkach nagrzania silnika, gdyż po założeniu zużycie spadło do ok. 11 l/ 100 km w cyklu mieszanym.
3. Sonda Lambda.
Sonda lambda będzie informować o składzie mieszanki w układzie paliwowym.
Potrzebny do tego jest miernik uniwersalny (analogowy tzw. wskazówkowy), na którym jest zakres 1 , 1,5 lub 2 Volty. Dobrze byłoby gdyby miernik miał oporność wewnętrzą 10kΩ/volt.
Po przejechaniu ok 10 km podłączylem miernik do sondy.
Ku mojemu zaskoczeniu wskazówka wychylała się co około sekundę od zera do wartości ok. 0,5 V przez trzy razy i raz do wartosci ok. 0,75V i w takim cyklu wskazania pojawiały się na wolnych obrotach. To oznacza , że mimo wymiany czujnika temperatury powietrza w kolektorze ssącym skład mieszanki paliwowej jest za bogaty i trzeba coś jeszcze poprawić gdyż sonda nie może tego skorygować.
Ogólnie wartości od 0,2V do 0,45V wskazują na mieszankę ubogą, a wartości od 0,45V do 0,8V na mieszankę bogatą. Wartość 0,45V to mieszanka prawidłowa.
Namawiam do monitorowania i czekam na wyniki pomiarów. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-03-2006, 15:41
|
|
|
Co do sondy lambda to ona jest, ze względu na przebieg swojej charakterystyki, w zasadzie czujnikiem dwustanowym (napięcie zmienia sie od zera do max. w bardzo wąskim zakresie współczynnika lambda). W praktyce więc w czasie pracy silnika występuje na jej zaciskach przebieg zbliżony do sinusoidy lub zaokrąglonego prostokąta i mozna go zaobserwować tylko oscyloskopem. Mierniki wskazówkowe lub cyfrowe pokażą tylko wartość uśrednioną tego przebiegu (w dodatku wahającą się, szczególnie na wolnych obrotach silnika).
Można powiedizeć, że wtrysk dąży do tego aby skład spalin oscylował wokół właściwej wartości współczynnika lambda co objawia się właśnie takimi zmianami napięcia na zaciskach sondy. Gdy napięcie jest cały czas niskie (np. 0,2V) lub wysokie (np. 0,8V), w szczególności gdy nie oscyluje to oznacza to albo problem z sondą albo coś nie tak z wtryskiem ogólnie (mieszanka cały czas za uboga lub zbyt bogata).
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
|