Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stalo sie ZLO! Auto sie zadymilo i zgaslo....
Autor Wiadomość
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2007, 08:19   Stalo sie ZLO! Auto sie zadymilo i zgaslo....

Witam!

jechalem w poniedzialek na majowke i stala sie straszna rzecz. Cos zaczelo sie kopcic spod maski, slyszalem piszczacy pasek i po chwili auto zgaslo. Mamuska weszla za kolko i zepchnalem auto na pobocze. Probowalismy odpalic z kluczyka i nie poszlo, wiec postanowilem odpalamy na popych... Auto odpalilo ale znowu cale w jakims dymi i smierdzialo spalonym sprzeglem. Jak wszedlem do autka i jechalismy 2 km (bo tylko tyle zostalo do celu) zauwazylem ze wskaznik temperatury zamknal szafe 130 stopni, kontrolka ladowania swieci i nie gasnie, spod maski leciala...para bo autko sie gotowalo. Dojechalem na miejsce i zgasilem autko, otworzylem maske i auto sie studzilo... Po 20 minutach wsiadam i odpala za 1 razem, ale nie chodzi wentylator chlodnicy, kontrolka ladowania nie gasnie (moze pasek alternatora strzelil) temperatura z 90 zmienila sie w ciagu niecalych 2 minut na 130 stopni. Zgasilem autko ostyglo i wlalem jakies 0,5 litra wody do chlodnicy. Odpalam i temperatura znowu rosnie blyskawicznie.... Ehhh co to moze byc? Wentylator chlodnicy na bank do wymiany bo ostatnio jakos ryczal jak sie krecil...
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2007, 08:21   

Pompa wody, a moze przegrzales silnik:/ nie fajnie
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2007, 08:39   

może pompa, a jej pasek w ogóle się kręci? nie zatarło się cosik?

mi jak coś siada z chłodzeniem to robię częstsze przerwy a jadę wtedy 'niebezpiecznie' tzn odpalić, rozpędzić, zgasić i hamować razem z ręcznym (bo brak wtedy wspomag hamulców na zgaszonym, podobnie jak kiery), nie na silniku, bo szybko osiągniesz powyżej 100'C, przy np115'C na pewno już bym zgasił auto, bo kilka takich 'zabiegów' do 130'c jak robiłeś i np uszczelka pod głowicą za niedługo Ci może strzelić, też niefajnie, albo coś innego w silniku...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2007, 08:44   

a czy pasek od pompy wodnej nie jest czasem połączony z alternatorem? bo coś mi sie kojarzy,że chyba tak,jak pękł to i pompa i alternator stanęły
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2007, 09:23   

Dobra dzieki, obstawiam pasek chociaz musze to sprawdzic jak wroce do domu. Pompa wodna tez odzywala sie ryczacym dzwiekiem raz na jakis czas. Alternator spoko ladowal i nie mialem problemu z kontrolka wiec mysle ze zmiana paska pomoze... A wentylator chlodnicy?? zmienialem bezpiecznik i nic nie pomaga... Mozliwe ze sie spalil??
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2007, 09:26   

Najprościej to sprawdzić zwierając styki we wtyczce idącej do czujnika temperatury wkręconego w chłodnicę.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2007, 09:30   

wentylator chłodnicy ostatnio ja ćwiczyłem, jak się zmęczy, czy też tak po prostu po latach, _jeśli nie jest zatarty_ i się kręci normalnie po podłączeniu prosto do niego (do gniazdka w nim) 12V to przeciera się/przerywa kabel do niego idący schowamny w czarnym peszelku ewentualnie (pomijając bezpiecznik też zresztą) pada włącznik termiczny (sam wymieniałem ostatnio... ale niestety też nie na wiele lepszy, muszę nowy) ten wkręcany z dołu/boku w chłodnicę, który to zwiera dwa drutki do niego idące i podaje zasilanie na wentylator, gdy ten włącznik się nagrzeje zbytnio od chłodnicy...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2007, 09:32   

Miałem taką sytuacje tylko, że w firmowym Ducato i do domu zostało mi ponad 150km :( Owy pasek sprzężony jest z altkiem i pompą wody - skutek taki że zaświeciło się łądowanie; woda sie zagotowała i lipa...
Na szczęscie uszczelka pod głowicą nie ucierpiała :D
Pomijam to, że stało mi się to na trasie Warszawa - Częstochowa a jak wiadomo to o mechanika trudno na dwupasmówce pomiędzy miastami :( Ale dałem rade :P koledzy mobilki z TIR'ów to mają chyba wszystko pod ręką! No i kolejny plus dla CB radia!
Co do wentylatora zepnij go na krótko tzn. wyciągnij wtyczkę z czujnika w chłodnicy do której wpięty jest wentylator i styki we wtyczce zepnij jakimś kablem i zobacz czy śmiga.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-05-2007, 10:01   

Adams nie wiem czy masz sprawny wentylator na chłodnicy,ale gdy by nawet był sprawny to i tak by się w tym wypadku nie włączył.Prawdopodobnie zatarła Ci się pompa wody,więc gorący płyn nie był tłoczony do chłodnicy,a właśnie w chłodnicy jest czujnik który załącza owy wentylator.Pasek nie mógł obrócić koła pompy i zaczął się dymić.No i jeżeli temperatura silnika rośnie gwałtownie na postoju to ewidentnie nie masz obiegu płynu w układzie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-05-2007, 08:19   

Sprawdzilem wczoraj i nie mam paska na pompie i alternatorze. Czy te kola pasowe powinny lekko sie obracac?? Wydeaje mi sie ze to co jest na samym dole nie chce sie nawet ruszyc a tym wyzej moge krecic.... :idea: :roll:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-05-2007, 19:41   

To na samym dole jeśli Cię dobrze rozumiem to jest wał napędowy,więc nie bardzo da się go obrócić ręką.Reszta kół pasowych ma się obracać lekko.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-05-2007, 07:54   

jaki wał napędowy??? jak juz to wał korbowy...jak sie zapala kontrolka od ładowania i zaczyna rosnąć temperatura cieczy chłodzącej to najpierw sie sprawdza czy "nie pozbyliśmy" sie przed chwila paska klinowego później ewentualnie pompa itd
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-05-2007, 10:20   

Poleciał pasek - jak był już przechodzony to daj nowy i po sprawie. Jeśli zdarło nowy, to albo pompa albo łożyska altka już się zacierają. Zarówno pompa jak i altek powinny się obracać lekko. Tego dużego koła na dole nie ruszysz ręką - no chyba, żeś bliźniak pudziana 8)
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-05-2007, 19:38   

moto77 napisał/a:
jaki wał napędowy???


8-[ Sorki,się mylnołem kolego Moto77.Oczywiście wał korbowy :uklony:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2007, 08:22   

Panowie okazalo sie ze dziwne dzwieki dochodzace spoda maski ("cos jak wycie psa") dochodzily z rozlatującego się napinacza paska klinowego. Auto nadal stoi. Pompa wody jest ok ale altek zatarty :sciana: Bede robil kompletna regeneracje altka, nowy pasek i napinacz...
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-05-2007, 09:02   

Nie wiem kolego ile czasu posiadasz autko.Jedna rada-jeśli silnik zaczyna się drastycznie nagrzewać to w pierwszej kolejności go zgaś.Po takich przegrzaniach życzę Ci serdecznie aby nic grożnego się nie stało.Temperatura dla silnika to zabójstwo.Dla przykładu-sąsiad może z miesiąc temu zagotował dwukrotnie faworytkę-dzisiaj to już żyletki. W takich przypadkach jak twój to pierwsza sprawa-sprawdzić paski i płyny.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2007, 09:08   

Autko mam rok, cos nie cos wiem. Plyny i paski byly zmieniane ale to jest wina altka bo to on stanal albo rolki napinacza... Jak kupuje auto to zawsze zmieniam plyny, filtry, paski, klocki, przewody, swiece itp. Elektryka w włoszczyznie jest do D.... i chyba nie tylko ja to wiem.... Ehhh.... Moze poszla jeszcze uszczelka pod glowica, albo glowica sie skrzywila, kto to wie.... Wszystko wyjdzie w praniu....
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-05-2007, 09:14   

Oby pranie nie było drogie-powodzonka.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-05-2007, 09:20   

Adams ale jechanie samochodem: "zauwazylem ze wskaznik temperatury zamknal szafe 130 stopni" to jest morderstwo tak jak sypanie piasku do oleju,zwłaszcza że było to w okolicy zamieszkania.
I tak jak Picek życzę Ci aby silnik nadawał się do dalszej eksploatacji.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2007, 09:24   

Spoko, dzieki. Pochwale sie po naprawie co i jak. Ale wydaje mi sie ze ok 2 km przy takiej temperaturze nie zabije silnika...
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-11-2007, 18:34   

Sprostowanie: temperaturka idzie dalej do góry, tylko ty już tego nie widzisz, bo kończy ci się skala na termometrze....
  
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2007, 11:29   

to jest chyba czujnik plynu a plyn paruje w pewnej temperaturze więc? Zresztą to już nie mój problem. Auto spotykam pare razy w miesiącu i chyba ma się dobrze bo jeździ... :piwko:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load