|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Stukanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
RetX
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 56 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-03-2015, 10:49 Stukanie silnika
|
|
|
Problem przedstawia sie jak w temacie, silnik stuka dopoki sie nie rogrzeje do 90 stopni, pozniej w sumie tez troszke stuka, ale bardzo cicho. Problem pojawil sie z nienacka, ktoregos dnia, wczesniej go nie bylo. Stukanie rosnie wraz z iloscia obrotow przy przyspieszaniu, ale po dodaniu gazu na biegu jalowym jak by cichnie (albo jest zagluszane przez Tipolota). Staralem sie wysluchac z ktorej czesci silnika to dochodzi bez zdejmowania pokrywy i raczej z prawej jezeli stoi sie przodem do maski. Silnik bierze znikome ilosci oleju (o ile w ogole cos bierze). Gdy jest zimno bardzo paruje/kopci na bialo, ale w cieple dni spaliny sa przezroczyste. Prosze o pomoc, bo juz sie zastanawiam, czy nie powiniem zaczac odkladac a remont kapitalny...
Samochod to Tipo 1.4 i.e
EDIT (10-03-2015 12:23)
Dzis klekotal tylko przez jakies 30 sekund, pewnie dlatego, że jest ciepło. |
_________________ ---------------------------------------------------------------
Mam nowe 'stare' Tipo! 1.6ie Suite z klimą <3 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2015, 10:59
|
|
|
może to łożysko oporowe sprzegła sie nabija,spróbuj wycisnąć sprzegło i zrobić przygazówke. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
RetX
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 56 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2015, 13:51
|
|
|
Sprawdziłem, stuka na sprzegle, na jalowym, na biegach jak sie jedzie, a przestaje dopiero jak sie rozgrzeje do 90 stopni (chyba, ze jest cieplo, to wystarczy chwila). Po dogazowaniu doszedlem do wniosku ze tez stuka, zarowno na sprzegle, jak i bez.
EDIT: (11-03-15 14:00)
Tylko ze ta informacja z prawa strona silnika moze byc nie prawdziwa, bo ciezko to dokladnie uslyszec gdy pokrywa jest na silniku. |
_________________ ---------------------------------------------------------------
Mam nowe 'stare' Tipo! 1.6ie Suite z klimą <3 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-03-2015, 19:54
|
|
|
moze zawór stuka, 7,8 to by wskazywało na prawą strone silnika, inne co mi przychodzi na mysl to panewka, podjedz moze na kanał i dokładnie obsłuchaj czu to góra silnika czy dół |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
RetX
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 56 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-03-2015, 00:20
|
|
|
To zawor czy panewka moga stukac tylko na zimnym, a cichnac po rozgrzaniu? |
_________________ ---------------------------------------------------------------
Mam nowe 'stare' Tipo! 1.6ie Suite z klimą <3 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-03-2015, 07:12
|
|
|
teoretycznie tak, panewke podałem tak na ślepo przyznaje, ale warto tez miec to na uwadze |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
RetX
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 56 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-03-2015, 23:50
|
|
|
Dzieki, za info, postaram sie podjechac jakos na kanal, a z gory chcialbym zapytac jak tragicznie przedstawialby sie tego typu naprawy? |
_________________ ---------------------------------------------------------------
Mam nowe 'stare' Tipo! 1.6ie Suite z klimą <3 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2015, 07:51
|
|
|
RetX napisał/a: | Dzieki, za info, postaram sie podjechac jakos na kanal, a z gory chcialbym zapytac jak tragicznie przedstawialby sie tego typu naprawy? |
Jeżeli panewka - to z reguły zaczyna się to robić nieopłacalne ...
Sama wymiana panewek pomoże na krótki czas. Należy bowiem oddać wał do szlifu, żeby zlikwidować owal na czopach. Jak będziesz miał wyjęty wał przy okazji musisz wyjąć tłoki . Okaże się, że są luzy na pierścieniach. Ale znów sama wymiana pierścieni - to leczenie syfa pudrem. Czasem efekt jest gorszy niż przed wymianą ... Należałoby więc szlifnąć cylindry.
Mając zrobiony cały dół - grzechem byłoby nie zrobić głowicy : planowanie, dotarcie zaworów, wymiana uszczelniaczy .
I tak masz zrobioną kapitalkę silnika . Przy okazji składania okaże się jeszcze, że tarcza sprzęgła ma cienkie okładziny, więc ...
Koszty ? W zależności od zakresu robót i od tego czy sam demontujesz i montujesz . Górna granica może sięgnąć 2,5 - 3 tys ( u mechanika ). |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-03-2015, 21:09
|
|
|
To nie zawsze tak działa ze od razu kapitalka, wiadomo ze byłoby najpewniej tak zrobić, tylko najlepiej dla silnika czy dla własnego poczucia bepzieczeństwa???? My w warsztacie nie wymieniamy nie potrzebnych czesci, czyli jak w temacie jak stuka panewka to robimy pomiar cisnienia na garach jeżeli jest ok, to góry nie ie jestesmy tez partaczami, poniewaz jak mielismy silnik bez kompresji a auto było własciciela z komisu i chciał zrobic tanio, niestrety nie dało sie, gdzie nie zajrzelismy była sieczka, skończyło sie na kapitalce, wszystkio zalezy czy włascicielk ma zamiar tym jeździc czy dojeźd zic do zimy i sprzedac |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
RetX
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 56 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-03-2015, 02:50
|
|
|
Ja mialbym pewnie zamiar to robic, mimo wszystko sa to pieniadze mniejsze niz kupno nowego auta w stanie nieznanym z masa kasy do wlozenia, lecz nie sa to pieniadze male. Powiem co i jak w tym tygodniu, bo pewnie poznam odpowiedz. Swoja droga, chyba popsulem skrzynie, poniewaz ostatnio jadac na zimnym silniku, nie wrzucila mi sie trojka (biegi bardzo ciezko wchodzily na zimnym), a nie wyczulem tego i dodalem gazu, samochodem mocno szarpnelo i bylo slychac mocne uderzenie, tak jak bym wpadl w spora dziure, od tego czasu biegi wchodza latwiej, ale gdy sie mocniej doda gazu slychac metaliczne brzeczenie od spodu samochodu, mniej wiecej pod drazkiem zmiany biegow lecz oczywiscie tylko na biegu, szczegolnie to slychac na 4ce-5ce przy niskich obrotach... Przyblizylem skrzynie do jej konca? |
_________________ ---------------------------------------------------------------
Mam nowe 'stare' Tipo! 1.6ie Suite z klimą <3 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|