|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wibracje w trakcie jazdy 2400-2800 obr/min |
Autor |
Wiadomość |
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2006, 12:26 wibracje w trakcie jazdy 2400-2800 obr/min
|
|
|
Witam. Mam pytanie, gdyż sądzę, że z grona forumowiczów, ktoś doświadczył, czegoś podobnego.
W trakcie jazdy, a szczególnie podczas stopiowego przyspieszania w zakresie obrotów 2400 - 2800 /min, dostrzegam drgania nadwozia, (drzące lusterko, efekt zamazany obraz), po przekroczeniu 2800 obr/min, zjawisko ustaje (ustaje natychmiast jak "wrzucę luz", drży tylko podczas jazdy na biegu" , mam chrakterystyczne wycie rankiem łożysak dociskowego sprzęgła, ale samo zużycie to chyba nie wskzauje powodów dreszczy karoserii. Pozdrawiam |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2006, 15:24
|
|
|
coś wpada w rezonans... możliwe, że to od sprzęgiełka...
a tak poza tym łożyska w kołach są chiche i bez luzów (poszukaj na forum o nich), przeguby w półośkach nie są do D? w jakim stanie poduchy silnika i zawieszenie (dalekie to od tego ale różne cuda się zdarzają)....... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-05-2006, 15:54
|
|
|
stawiałbym na tłumik!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-05-2006, 16:38
|
|
|
Ja niedawno zakładałem taki temat i też do tej pory nie znalazłem przyczyny. U mnie jest to przy 2000 obrotach, w czasie jazdy jak również na postoju na luzie. Po przekroczeniu 2000 lub zmniejszeniu przestają. Chociaż teraz zaczeło mi się to dziać przy ok 1800. Większość rzeczy posprawdzałem wydech, czy coś nie dotyka do karoseri i nic nie znalazłem. Jeszcze chce spróbować zdjąć paski od alternatora i pompy i sprawdzić wtedy. No i zobaczymy. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
lisu
Wiek: 42 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 19 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-05-2006, 16:52
|
|
|
a może poduszki silnika lub skrzyni są już oberwane ?? |
_________________ fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2006, 17:00
|
|
|
jakby jakas poduszka byla oberwana,to goniłby lewarek jak puscisz całkiem gaz jadąc na biegu,ja miałem takie objawy jak pękł mi pasek od wałków wyważających,ale nie wiem czy u Ciebie takie cos wogole wystepuje... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2006, 21:13
|
|
|
Tak się zastanawiam, co do modelu to mam 159A2. gaźnik 1,4 , tak więc to nie wałki, czy wykluczacie wałek rozrządu, wydaje mi się że jest nieco zużyty, (krzywki) samochód ma już przejechane 189 tys. km i słyszę w okolicy rozrządu powtarzalne (ni to drapanie, płytkie uderzenia), czy przy uszkodzonych krzywkach nie może to dawać takiego efektu jak w temacie ?
Łożyska kół wykluczam, bo na luzie drgania by nie ustępowały, być może kończy się sprzęgło (tarcza, która przy pewnym zakresie obrotów wpada w rezonans), ale to tylko takie moje - laika przypuszczenia, może jeszcze coś komu przyjdzie do głowy na ten temat, - nie chcę w tym momencie rozpoczynać żmudnego procesu wykluczania, bez choćby ogólnego rozeznaania tematu.
[ Dodano: 15-05-2006, 22:15 ]
Acha , podusdzki silnika dwie skrajne wymieniłem, pozostała tylko jedna przy przegrodzie komory silnika, ale ta jest podobna dobra, chyba sam muszę sprawdzić , bo mechaników z sercem do samochodu to jak na lekarstwo. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 18:37
|
|
|
Miałem podobne objawy sprzęgła.Wykręciłem obroty do max. i wyłamał się kawałeczek stalowej blachy sprężynowej która mocuje tarczę cierną do kosza czy też docisku sprzęgła.Na domiar złego blaszka jakimś cudem wbiła się w uzwojenie stojana rozrusznika-efekt-padło aku-po paru odpaleniach. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-05-2006, 14:22
|
|
|
a ja miałem taki przypadek u kumpla
telepało całym autem jak cholera i znalazłem przyczyne
te badziewiaste sprężynki w tarczy sprzęgła padły a raczej jedna pękła i latałą a druga wogul wypadła , pozostałe dwie były całe
sprawdz sobie sprzęgło
możliwe też ze coś ze skrzynią?? |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|