|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zmiana silnika z 8V na 16V |
Autor |
Wiadomość |
Krzysio2.0
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 29 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-02-2007, 21:15 Zmiana silnika z 8V na 16V
|
|
|
Witam wszystkich :tonqe:
Jak w temacie przymierzam sie do zmiany silnika kupilem cale Tipo z silnikiem 2.0 16V na dawce mam pare pytan co do samego przelozenia motoru chodzi mi czy moja skrzynia z 8V bedzie pasowala do 16V jakie jeszcze czujniki musze zmienic co by 16V chodzilo bez problemu wiem ze kap musi isc z 16V ale pytanie czy wystarczy go tylko przepiac czy trzeba go przekladac z kablami
Jeszcze jedno pytanie co do pracy 16V i 8V ma z nimi taki problem ze silnik szarpie na wolnych obrotach nie chce sie wkrecac ale po przekroczeniu 3tys idzie normalie na postoju tez jest ok mozna to ominac odpinajac silnik krokowy, czujnik polozenia przepustnicy i podciagnac go na regulacji sruba od ustawiania obrotow niewiem czy to silniczek krokowy czy ten czujnik polozenia przepustnicy.
Dzieki za rady |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2007, 21:34
|
|
|
Po pierwsze to 16v ma elektrozawór a nie silnik krokowy i jak go odepniesz to nie bedziesz miał tylko wolnych obrotów,jeśli chodzi o skrzynie to jest ona wzmocniona przez fabryke,z 8v może nie wytrzymać takiego obciążenia |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Krzysio2.0
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 29 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-02-2007, 21:56
|
|
|
Niech bedzie elektrozawor wystepuje on zarowno w 16V jak i w 8V pytanie czy to on miesza czy ten od polozenia przepustnicy a co do skrzyni jestes pewien ze sie roznia i ta od 16V jest wzmocniona czy tak ci sie wydaje bo jet taka sprawa ze moja jest w bdb a tamta byla robiona i juz nie chodzi jak powinna mozna to sprawdzic po jakis numerach
** Dodano: 25-02-2007, 23:28 **
A tak po za tym tematem samej przekladki silnika mam jeszcze pytanie czy macie jakis sposob na podciagniecie mocy w 16V niewielkim nakladem finansowyma bo mam teraz mozliwosc dobrego porownania mojego Tipoka 8V a 16V i powiem szczerze ze wielkiej roznicy to niema i nie chodzi tu ze ktorys jest zarzniety bo w obu sprawdzalem cisnienie na garach i itp. wszystko jest ok i w obu silnikach |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|