 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Jakie cisnienie w tłokach 1.6 gaznik lpg. |
Autor |
Wiadomość |
KoNiK

Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2007, 14:30 [Benzyna] Jakie cisnienie w tłokach 1.6 gaznik lpg.
|
|
|
Witam.
Jakie powinno byc cisnienie w silniku 1.6 na gazniku rocznik 93. na lpg.
Ostatnio mierzylem i wyszlo mi na 1 cylindrze 14 na 2 13.5 na 3 14 i na 4 13.5
Kolega mi mowil ze w Temprze oryginalnie jest stopien sprezania 9.1 czy cos takiego. Ile w tym prawdy?
SIlnik nic nie dlubany itp.
pozdro |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-10-2007, 16:53
|
|
|
Coś fakt duże masz. Diesel ma okolo ~21:1, a benzyniak, gaźnikowy około ~9,5.
Tutaj odszukaj sobie swój silnik. W tabelce pisze jaki stopień sprężania powinień być.
http://tempra.org/dane_techniczne.php
Ale to, że masz dobrą kompresje to raczej good for you
Jeżeli nic nie dłubany, to znaczy, że silnik nie jest wewnętrznie zużyty (tłoki, pierścienie, cylinder). 98 oktanowe paliwo możesz spokojnie lać |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
Raku


Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
 |
romano


Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2007, 17:37
|
|
|
KoNiK napisał/a: | Ostatnio mierzylem i wyszlo mi na 1 cylindrze 14 na 2 13.5 na 3 14 i na 4 13.5
Kolega mi mowil ze w Temprze oryginalnie jest stopien sprezania 9.1 czy cos takiego. Ile w tym prawdy? |
Co innego cisnienie sprężania a co innego stopień sprężania, choć oczywiście stopień sprężania ma wpływ na ciśnienie i w 1,4/1,6 SPI wynosi on 9,2
A twoje wyniki są nawet trochę ponad normę, jeżeli pomiar był wykonany prawidłowo to kompresję masz ok. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
 |
|
|
|
 |
KoNiK

Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2007, 19:15
|
|
|
romano napisał/a: | KoNiK napisał/a: | Ostatnio mierzylem i wyszlo mi na 1 cylindrze 14 na 2 13.5 na 3 14 i na 4 13.5
Kolega mi mowil ze w Temprze oryginalnie jest stopien sprezania 9.1 czy cos takiego. Ile w tym prawdy? |
Co innego cisnienie sprężania a co innego stopień sprężania, choć oczywiście stopień sprężania ma wpływ na ciśnienie i w 1,4/1,6 SPI wynosi on 9,2
A twoje wyniki są nawet trochę ponad normę, jeżeli pomiar był wykonany prawidłowo to kompresję masz ok. |
Był wykonany na lekko rozgrzanym silniku.
** Dodano: 08-10-2007, 19:15 **
miszko napisał/a: | Ale to, że masz dobrą kompresje to raczej good for you
Jeżeli nic nie dłubany, to znaczy, że silnik nie jest wewnętrznie zużyty (tłoki, pierścienie, cylinder). 98 oktanowe paliwo możesz spokojnie lać |
Ale jest jeden problem gdzies olej ucieka nigdzie nie ma wycieku nie dymi itp a olej gdzies znika
Magia ?
** Dodano: 08-10-2007, 19:18 **
Z tej tabelki producenta wynika ze 9,2 ale z kad by było az tak duze umnie ? |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-10-2007, 19:45
|
|
|
A może faktycznie Ci sprawdził ciśnienie sprężania? Faktycznie, Romano, zapomniałem o stosunku sprężania, a ciśnieniu sprężania.
Stopień sprężania jest stały, bo wylicza go się ze stosunku objętości od jego dolnego do górnego położenia tłoka. A ciśnienie sprężania zależy od warunków np. gęstości powietrza itp. Prawdopodobnie Ci zmierzył manometrem ciśnienie w cylindrach. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
KoNiK

Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 15:32
|
|
|
miszko napisał/a: | A może faktycznie Ci sprawdził ciśnienie sprężania? Faktycznie, Romano, zapomniałem o stosunku sprężania, a ciśnieniu sprężania.
Stopień sprężania jest stały, bo wylicza go się ze stosunku objętości od jego dolnego do górnego położenia tłoka. A ciśnienie sprężania zależy od warunków np. gęstości powietrza itp. Prawdopodobnie Ci zmierzył manometrem ciśnienie w cylindrach. |
Takie cos co sie wkreca zamiast swiecy i sie kreci bez zalozonych kaptorkow na swiece.
To cos jest na trzepieniu wkrecanym zamiast swiecy i wskaznik ktory pokazuje (pewno cisnienie) nabiło do 14.
To dobrze czy zle ? |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
 |
romano


Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 20:45
|
|
|
KoNiK napisał/a: | Z tej tabelki producenta wynika ze 9,2 ale z kad by było az tak duze umnie ? |
Ale nie myl stopnia sprężania(9.2) z ciśnieniem sprężania, które według literatury w zdrowym silniku powinno wynosić 9-13atm u ciebie jest trochę powyżej i tym bym się nie martwił, przecież manometr też ma swoją dokładność
W silnikach nigdy nie mierzy się stopnia sprężania bo jest to cecha konstrukcyjna i nie zmienia się przez cały żywot silnika(pomijam planowanie głowicy).
Ciśnienie mierzymy w następujący sposób:
Silnik gorący
Wykręcone wszystkie świece
Odcięte paliwo od wtrysków/gaźnika
Może być zdjęty filtr powietrza dla zmniejszenia oporów ale nie musi.
Pedał gazu w podłogę i kręcimy rozrusznikiem dopóki wskazówka na manometrze nie przestanie rosnąć. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
 |
|
|
|
 |
KoNiK

Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 18:33
|
|
|
Zawsze mialem z ta rzecza problem....
To cieszem sie ze cisnienie jest w porzadku.
Ale ja to robilem tak ze wykrecalem jedna swiece i wkrecalem zamiast niej manometr od reszty swiec tylko posciagalem kapturki. Gazu tez nie zakrecałem. I filtra tez nie ruszalem.
Wiec hmmm ?? |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
 |
romano


Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 21:41
|
|
|
KoNiK napisał/a: | Ale ja to robilem tak ze wykrecalem jedna swiece i wkrecalem zamiast niej manometr od reszty swiec tylko posciagalem kapturki. Gazu tez nie zakrecałem. I filtra tez nie ruszalem.
Wiec hmmm ?? |
To zrób jeszcze raz pomiar tak jak napisałem, filtra od biedy nie musisz ściągać, ale do cylindra nie powinno dostawać się żadne paliwo prócz powietrza bo mogą być zafałszowane wyniki, zdejmij też wszystkie świece, niech rozrusznik kręci pełną parą. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|