Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Jakie cisnienie w tłokach 1.6 gaznik lpg.
Autor Wiadomość
KoNiK 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 120
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-10-2007, 14:30   [Benzyna] Jakie cisnienie w tłokach 1.6 gaznik lpg.

Witam.

Jakie powinno byc cisnienie w silniku 1.6 na gazniku rocznik 93. na lpg.

Ostatnio mierzylem i wyszlo mi na 1 cylindrze 14 na 2 13.5 na 3 14 i na 4 13.5
Kolega mi mowil ze w Temprze oryginalnie jest stopien sprezania 9.1 czy cos takiego. Ile w tym prawdy?


SIlnik nic nie dlubany itp.

pozdro
_________________
Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-10-2007, 16:53   

Coś fakt duże masz. Diesel ma okolo ~21:1, a benzyniak, gaźnikowy około ~9,5.
Tutaj odszukaj sobie swój silnik. W tabelce pisze jaki stopień sprężania powinień być.
http://tempra.org/dane_techniczne.php

Ale to, że masz dobrą kompresje to raczej good for you ;)
Jeżeli nic nie dłubany, to znaczy, że silnik nie jest wewnętrznie zużyty (tłoki, pierścienie, cylinder). 98 oktanowe paliwo możesz spokojnie lać ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2007, 17:08   

Może w trakcie jakiegoś remontu ktoś założył płaskie tłoki. ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-10-2007, 17:37   

KoNiK napisał/a:
Ostatnio mierzylem i wyszlo mi na 1 cylindrze 14 na 2 13.5 na 3 14 i na 4 13.5
Kolega mi mowil ze w Temprze oryginalnie jest stopien sprezania 9.1 czy cos takiego. Ile w tym prawdy?

Co innego cisnienie sprężania a co innego stopień sprężania, choć oczywiście stopień sprężania ma wpływ na ciśnienie i w 1,4/1,6 SPI wynosi on 9,2
A twoje wyniki są nawet trochę ponad normę, jeżeli pomiar był wykonany prawidłowo to kompresję masz ok.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
KoNiK 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 120
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-10-2007, 19:15   

romano napisał/a:
KoNiK napisał/a:
Ostatnio mierzylem i wyszlo mi na 1 cylindrze 14 na 2 13.5 na 3 14 i na 4 13.5
Kolega mi mowil ze w Temprze oryginalnie jest stopien sprezania 9.1 czy cos takiego. Ile w tym prawdy?

Co innego cisnienie sprężania a co innego stopień sprężania, choć oczywiście stopień sprężania ma wpływ na ciśnienie i w 1,4/1,6 SPI wynosi on 9,2
A twoje wyniki są nawet trochę ponad normę, jeżeli pomiar był wykonany prawidłowo to kompresję masz ok.


Był wykonany na lekko rozgrzanym silniku.

** Dodano: 08-10-2007, 19:15 **
miszko napisał/a:
Ale to, że masz dobrą kompresje to raczej good for you
Jeżeli nic nie dłubany, to znaczy, że silnik nie jest wewnętrznie zużyty (tłoki, pierścienie, cylinder). 98 oktanowe paliwo możesz spokojnie lać


Ale jest jeden problem gdzies olej ucieka nigdzie nie ma wycieku nie dymi itp a olej gdzies znika :D

Magia ? 8)

** Dodano: 08-10-2007, 19:18 **
Z tej tabelki producenta wynika ze 9,2 ale z kad by było az tak duze umnie ? :roll:
_________________
Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-10-2007, 19:45   

A może faktycznie Ci sprawdził ciśnienie sprężania? Faktycznie, Romano, zapomniałem o stosunku sprężania, a ciśnieniu sprężania.

Stopień sprężania jest stały, bo wylicza go się ze stosunku objętości od jego dolnego do górnego położenia tłoka. A ciśnienie sprężania zależy od warunków np. gęstości powietrza itp. Prawdopodobnie Ci zmierzył manometrem ciśnienie w cylindrach.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
KoNiK 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 120
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-10-2007, 15:32   

miszko napisał/a:
A może faktycznie Ci sprawdził ciśnienie sprężania? Faktycznie, Romano, zapomniałem o stosunku sprężania, a ciśnieniu sprężania.

Stopień sprężania jest stały, bo wylicza go się ze stosunku objętości od jego dolnego do górnego położenia tłoka. A ciśnienie sprężania zależy od warunków np. gęstości powietrza itp. Prawdopodobnie Ci zmierzył manometrem ciśnienie w cylindrach.



Takie cos co sie wkreca zamiast swiecy i sie kreci bez zalozonych kaptorkow na swiece.
To cos jest na trzepieniu wkrecanym zamiast swiecy i wskaznik ktory pokazuje (pewno cisnienie) nabiło do 14.

To dobrze czy zle ?
_________________
Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-10-2007, 20:45   

KoNiK napisał/a:
Z tej tabelki producenta wynika ze 9,2 ale z kad by było az tak duze umnie ?

Ale nie myl stopnia sprężania(9.2) z ciśnieniem sprężania, które według literatury w zdrowym silniku powinno wynosić 9-13atm u ciebie jest trochę powyżej i tym bym się nie martwił, przecież manometr też ma swoją dokładność
W silnikach nigdy nie mierzy się stopnia sprężania bo jest to cecha konstrukcyjna i nie zmienia się przez cały żywot silnika(pomijam planowanie głowicy).
Ciśnienie mierzymy w następujący sposób:
Silnik gorący
Wykręcone wszystkie świece
Odcięte paliwo od wtrysków/gaźnika
Może być zdjęty filtr powietrza dla zmniejszenia oporów ale nie musi.
Pedał gazu w podłogę i kręcimy rozrusznikiem dopóki wskazówka na manometrze nie przestanie rosnąć.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
KoNiK 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 120
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2007, 18:33   

Zawsze mialem z ta rzecza problem.... :D

To cieszem sie ze cisnienie jest w porzadku.

Ale ja to robilem tak ze wykrecalem jedna swiece i wkrecalem zamiast niej manometr od reszty swiec tylko posciagalem kapturki. Gazu tez nie zakrecałem. I filtra tez nie ruszalem.

Wiec hmmm ??
_________________
Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-10-2007, 21:41   

KoNiK napisał/a:
Ale ja to robilem tak ze wykrecalem jedna swiece i wkrecalem zamiast niej manometr od reszty swiec tylko posciagalem kapturki. Gazu tez nie zakrecałem. I filtra tez nie ruszalem.

Wiec hmmm ??

To zrób jeszcze raz pomiar tak jak napisałem, filtra od biedy nie musisz ściągać, ale do cylindra nie powinno dostawać się żadne paliwo prócz powietrza bo mogą być zafałszowane wyniki, zdejmij też wszystkie świece, niech rozrusznik kręci pełną parą.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 79 days
Network load