Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Problem do zidentyfikowania.
Autor Wiadomość
syspo 



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 69
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2010, 20:45   [Benzyna] Problem do zidentyfikowania.

Witam.

Ostatnio zaczyna mnie denerwować fakt, iż przy uruchamianiu zimnego silnika muszę go odpalić z delikatnie wdepniętym pedałem gazu.
Nieważne, czy za oknem temperatura na - czy 15°C... albo gaz albo zabawa z ssaniem...

Często bywa tak, że zgaśnie raz, dwa jeśli go nie pogazuję...
Następnie muszę poczekać około 1min aż się"podgrzeje" silnik (trochę popracuje - wskaźnik temperatury nie drgnie za ten czas).
Bo jeśli nie, przy próbie ruszania zgaśnie... gdy zgaśnie, odpalam, próbuję ruszyć na wolniutkich obrotach i po chwili albo gaśnie, albo się po woli kula...


Gdy Tipo niedawno podróżował, lub jeszcze chłodny, to odpala bez problemów :)

Samochód o którym mowa to:
Tipo 93' na gaźniku - tylko benzyna.


Podejrzewam, że to coś z gaźnikiem... ale czy na pewno?


Z góry dzięki za pomoc lub próbę pomocy ;)
syspo
_________________
Początkujący w motoryzacji... jeszcze ;]
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-04-2010, 21:30   

z tego co kojarzę to gaźnik zawsze trzeba odpalić na ssaniu albo z wciśniętym pedałem gazu. Nawet piszą tak w książce.

** Dodano: 26-04-2010, 22:31 **
dla pewności możesz sobie zrobić regeneracje gaźnika :p albo po prostu podjechać na ustawienie mieszanki do mechaniora.

Możesz jeszcze zapodać środek STP do czyszczenia gaźników itp
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2010, 21:53   

syspo napisał/a:
Ostatnio zaczyna mnie denerwować fakt, iż przy uruchamianiu zimnego silnika muszę go odpalić z delikatnie wdepniętym pedałem gazu.
Nieważne, czy za oknem temperatura na - czy 15°C... albo gaz albo zabawa z ssaniem...
to jest normalne

syspo napisał/a:
Bo jeśli nie, przy próbie ruszania zgaśnie... gdy zgaśnie, odpalam, próbuję ruszyć na wolniutkich obrotach i po chwili albo gaśnie, albo się po woli kula...
to nie jest normalne. Ale czy powodem jest gaźnik - ciężko stwierdzić. Na początek spytam kiedy ostatnio wymieniałeś świece i kable WN?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-04-2010, 22:51   

syspo napisał/a:

Ostatnio zaczyna mnie denerwować fakt, iż przy uruchamianiu zimnego silnika muszę go odpalić z delikatnie wdepniętym pedałem gazu.
Nieważne, czy za oknem temperatura na - czy 15°C... albo gaz albo zabawa z ssaniem...

Często bywa tak, że zgaśnie raz, dwa jeśli go nie pogazuję...
Następnie muszę poczekać około 1min aż się"podgrzeje" silnik (trochę popracuje - wskaźnik temperatury nie drgnie za ten czas).
Bo jeśli nie, przy próbie ruszania zgaśnie... gdy zgaśnie, odpalam, próbuję ruszyć na wolniutkich obrotach i po chwili albo gaśnie, albo się po woli kula...
a to akurat normalne dla gaźnikowca, po to masz ręczne ssanie wyciągasz na chwile przy odpalaniu i chowasz po przejechaniu kawałeczka. Poza tym zawsze przy gaźnikach musisz położyć nogę na gaz to nie jest samochód z wtryskiem i elektroniczną regulacją przepustnicy, tu wszystko się odbywa mechanicznie. Nie dołożysz gazu nie wymusisz ssania w dyszach, nie podasz odpowiedniego podciśnienia do np. podtrzymania przepustnicy. Naucz się jeździć z tym silnikiem to nie będziesz miał problemów. Jedyne co możesz to sprawić iż będzie on kulturalniej procował, ale to wymaga całej sprawnej elektryki: kable, świece, kopułka, cewka, sam gaźnik musi być w dobrej formie wyczyszczony i sprawny a podciśnienie nie może mieć żadnych dziurek pęknięć itp. Do tego podstawa gaźnika musi być w dobrym stanie bez luzów pęknięć itp. Termo zawory w kolektorze sprawne. Gaźnik oczywiście musi być wyregulowany na analizatorze. Obroty, mieszka i podtrzymanie przepustnicy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
syspo 



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 69
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-04-2010, 20:47   

No to trochę mnie uspokoiliście :D
Myślałem już, że faktycznie coś już jest nie tak :)
Już wykminiłem jak go odpalać - wspomniana 1 min na obrotach i można ruszać ;)
ciechu napisał/a:
syspo napisał/a:
Bo jeśli nie, przy próbie ruszania zgaśnie... gdy zgaśnie, odpalam, próbuję ruszyć na wolniutkich obrotach i po chwili albo gaśnie, albo się po woli kula...
to nie jest normalne. Ale czy powodem jest gaźnik - ciężko stwierdzić. Na początek spytam kiedy ostatnio wymieniałeś świece i kable WN?

No oby okazało się to normalne ;D
Kable wymieniane pod koniec poprzedniego roku.
Tak przynajmniej informował mnie poprzedni właściciel ;D
Gdzieś chyba mam na to rachunek - muszę poszukać :)

Hmmm...
Czyli ogólnie nie jest źle? :)
_________________
Początkujący w motoryzacji... jeszcze ;]
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-04-2010, 21:06   

syspo, nie, tylko przyzwyczaj się do tego, że to jednak gaźnik :D I tak dobrze, że nie trzeba korbą kręcić żeby silnik uruchomić :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Robert86 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-05-2010, 11:35   

Syspo, wymienione są kopułka i palec rozdzielacza - kable są ok - były sprawdzane przez elektryka.

Gaźnik byl regulowany ale najlpeiej podjedz na analizator spalin i tam ustaw gaźnik.

Zawsze tak sie zachowywał.

To autko ma 18 lat i ma juz swoje za sobą...
_________________
Tipo 1,4 gaźnik SPRZEDANE, AR 156 1,8 TS SPRZEDANA, Volvo V40 1,9 D
  
 
 
syspo 



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 69
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2010, 20:58   

Robert86 napisał/a:
To autko ma 18 lat i ma juz swoje za sobą...

Dlatego chcę go "odmłodzić" ;)
Zaczynając od denerwujących mnie rzeczy.
Aczkolwiek, zaczynam się przyzwyczajać :P ;)
_________________
Początkujący w motoryzacji... jeszcze ;]
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load