|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Problem do zidentyfikowania. |
Autor |
Wiadomość |
syspo
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 69 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2010, 20:45 [Benzyna] Problem do zidentyfikowania.
|
|
|
Witam.
Ostatnio zaczyna mnie denerwować fakt, iż przy uruchamianiu zimnego silnika muszę go odpalić z delikatnie wdepniętym pedałem gazu.
Nieważne, czy za oknem temperatura na - czy 15°C... albo gaz albo zabawa z ssaniem...
Często bywa tak, że zgaśnie raz, dwa jeśli go nie pogazuję...
Następnie muszę poczekać około 1min aż się"podgrzeje" silnik (trochę popracuje - wskaźnik temperatury nie drgnie za ten czas).
Bo jeśli nie, przy próbie ruszania zgaśnie... gdy zgaśnie, odpalam, próbuję ruszyć na wolniutkich obrotach i po chwili albo gaśnie, albo się po woli kula...
Gdy Tipo niedawno podróżował, lub jeszcze chłodny, to odpala bez problemów
Samochód o którym mowa to:
Tipo 93' na gaźniku - tylko benzyna.
Podejrzewam, że to coś z gaźnikiem... ale czy na pewno?
Z góry dzięki za pomoc lub próbę pomocy
syspo |
_________________ Początkujący w motoryzacji... jeszcze ;] |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-04-2010, 21:30
|
|
|
z tego co kojarzę to gaźnik zawsze trzeba odpalić na ssaniu albo z wciśniętym pedałem gazu. Nawet piszą tak w książce.
** Dodano: 26-04-2010, 22:31 **
dla pewności możesz sobie zrobić regeneracje gaźnika :p albo po prostu podjechać na ustawienie mieszanki do mechaniora.
Możesz jeszcze zapodać środek STP do czyszczenia gaźników itp |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-04-2010, 21:53
|
|
|
syspo napisał/a: | Ostatnio zaczyna mnie denerwować fakt, iż przy uruchamianiu zimnego silnika muszę go odpalić z delikatnie wdepniętym pedałem gazu.
Nieważne, czy za oknem temperatura na - czy 15°C... albo gaz albo zabawa z ssaniem... | to jest normalne
syspo napisał/a: | Bo jeśli nie, przy próbie ruszania zgaśnie... gdy zgaśnie, odpalam, próbuję ruszyć na wolniutkich obrotach i po chwili albo gaśnie, albo się po woli kula...
| to nie jest normalne. Ale czy powodem jest gaźnik - ciężko stwierdzić. Na początek spytam kiedy ostatnio wymieniałeś świece i kable WN? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2010, 22:51
|
|
|
syspo napisał/a: |
Ostatnio zaczyna mnie denerwować fakt, iż przy uruchamianiu zimnego silnika muszę go odpalić z delikatnie wdepniętym pedałem gazu.
Nieważne, czy za oknem temperatura na - czy 15°C... albo gaz albo zabawa z ssaniem...
Często bywa tak, że zgaśnie raz, dwa jeśli go nie pogazuję...
Następnie muszę poczekać około 1min aż się"podgrzeje" silnik (trochę popracuje - wskaźnik temperatury nie drgnie za ten czas).
Bo jeśli nie, przy próbie ruszania zgaśnie... gdy zgaśnie, odpalam, próbuję ruszyć na wolniutkich obrotach i po chwili albo gaśnie, albo się po woli kula... | a to akurat normalne dla gaźnikowca, po to masz ręczne ssanie wyciągasz na chwile przy odpalaniu i chowasz po przejechaniu kawałeczka. Poza tym zawsze przy gaźnikach musisz położyć nogę na gaz to nie jest samochód z wtryskiem i elektroniczną regulacją przepustnicy, tu wszystko się odbywa mechanicznie. Nie dołożysz gazu nie wymusisz ssania w dyszach, nie podasz odpowiedniego podciśnienia do np. podtrzymania przepustnicy. Naucz się jeździć z tym silnikiem to nie będziesz miał problemów. Jedyne co możesz to sprawić iż będzie on kulturalniej procował, ale to wymaga całej sprawnej elektryki: kable, świece, kopułka, cewka, sam gaźnik musi być w dobrej formie wyczyszczony i sprawny a podciśnienie nie może mieć żadnych dziurek pęknięć itp. Do tego podstawa gaźnika musi być w dobrym stanie bez luzów pęknięć itp. Termo zawory w kolektorze sprawne. Gaźnik oczywiście musi być wyregulowany na analizatorze. Obroty, mieszka i podtrzymanie przepustnicy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
syspo
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 69 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-04-2010, 20:47
|
|
|
No to trochę mnie uspokoiliście
Myślałem już, że faktycznie coś już jest nie tak
Już wykminiłem jak go odpalać - wspomniana 1 min na obrotach i można ruszać
ciechu napisał/a: | syspo napisał/a:
Bo jeśli nie, przy próbie ruszania zgaśnie... gdy zgaśnie, odpalam, próbuję ruszyć na wolniutkich obrotach i po chwili albo gaśnie, albo się po woli kula...
to nie jest normalne. Ale czy powodem jest gaźnik - ciężko stwierdzić. Na początek spytam kiedy ostatnio wymieniałeś świece i kable WN? |
No oby okazało się to normalne
Kable wymieniane pod koniec poprzedniego roku.
Tak przynajmniej informował mnie poprzedni właściciel
Gdzieś chyba mam na to rachunek - muszę poszukać
Hmmm...
Czyli ogólnie nie jest źle? |
_________________ Początkujący w motoryzacji... jeszcze ;] |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-04-2010, 21:06
|
|
|
syspo, nie, tylko przyzwyczaj się do tego, że to jednak gaźnik I tak dobrze, że nie trzeba korbą kręcić żeby silnik uruchomić |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Robert86
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2010, 11:35
|
|
|
Syspo, wymienione są kopułka i palec rozdzielacza - kable są ok - były sprawdzane przez elektryka.
Gaźnik byl regulowany ale najlpeiej podjedz na analizator spalin i tam ustaw gaźnik.
Zawsze tak sie zachowywał.
To autko ma 18 lat i ma juz swoje za sobą... |
_________________ Tipo 1,4 gaźnik SPRZEDANE, AR 156 1,8 TS SPRZEDANA, Volvo V40 1,9 D |
|
|
|
|
syspo
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 69 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-05-2010, 20:58
|
|
|
Robert86 napisał/a: | To autko ma 18 lat i ma juz swoje za sobą... |
Dlatego chcę go "odmłodzić"
Zaczynając od denerwujących mnie rzeczy.
Aczkolwiek, zaczynam się przyzwyczajać |
_________________ Początkujący w motoryzacji... jeszcze ;] |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|