Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Silnik dławi się powyżej ~2500 obrotów
Autor Wiadomość
rogal 
witamy nowego


Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Oleśnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-07-2011, 17:27   [Benzyna] Silnik dławi się powyżej ~2500 obrotów

Jestem tu nowy wiec witam wszystkich użytkowników forum.

Kupiłem po okazyjnej cenie nie do końca sprawnego Fiata Tipo 1.4 na gaźniku z 92 roku. Auto paliło na 2 lub 3 gary ale dało się jechać. Po zamontowaniu nowych kabli oraz świec troszkę się poprawiło ale nie było idealnie. Postanowiłem pokręcić trochę aparatem zapłonowym i uzyskałem dość dobry efekt. Silnik zapala bez najmniejszych problemów i chodzi w miarę równo.

Problem pojawia się gdy próbuje przekroczyć ~2500-3000 obrotów (dokładnie nie wiem gdyż nie ma w nim obrotomierza). Przy prędkości 80km/h na 5 biegu auto prawie przestaje przyśpieszać. Wydaje mi się że może dostawać złą mieszankę ale nie wiem jak to regulować (zwykle miałem do czynienia z nieco nowszymi dieslami).

Nigdy nie grzebałem w gaźniku ale lubię uczyć się nowych rzeczy. Możecie coś doradzić ?

Dzięki!
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-07-2011, 17:37   

rogal, nie polecam kręcenia aparatem bez lampy stroboskopowej :> a co do zamulania, watro rozebrać gaźnik, przeczyścić zmywaczem, przedmuchać powietrzem, sprawdzić stan membran i o-ring'ów. Ewentualnie zakupić zestaw naprawczy gaźnika Weber 32-34 TLDE i zrobić tak jak w linku niżej. Później wybierz się do dobrego gaźnikowca na regulacje na analizatorze spalin.

http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=174

Na początek wykręć o 1 obrót wkręt regulacji mieszanki i zrób test
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rogal 
witamy nowego


Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Oleśnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-07-2011, 17:59   

Kajlon napisał/a:


Na początek wykręć o 1 obrót wkręt regulacji mieszanki i zrób test


Możesz opisać gdzie się znajduje ten wkręt ?
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-07-2011, 18:01   

http://forum.tempra.org/download.htm?id=2267
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2011, 11:06   

rogal napisał/a:

Kupiłem po okazyjnej cenie nie do końca sprawnego Fiata Tipo 1.4 na gaźniku z 92 roku. Auto paliło na 2 lub 3 gary ale dało się jechać
no nie wiem czy taka okazja jak pali na połowę cylindrów, no chyba że kupiłeś po cenie starego roweru :lalala: Ja bym w ogóle zaczął od sprawdzenia czy jest kompresja na wszystkich cylindrach. Kajlon, z downlodu chyba nie pociągnie bo jest nowy. rogal, w razie czego masz tu http://forum.tempra.org/t...ghlight=#106526 Odradzam ci wszelkie regulacje na oko, a zwłaszcza aparatem. O ile skład mieszanki wpłynie ci tylko na spalanie i dynamikę tak przy złym kącie rozpirzysz głowicę dość szybko (oczywiście w skrajnych przypadkach). Zrób fotki silnika to coś ci się doradzi. Wyczyść gaźnik i na regulacje na analizatorze, od razu niech ustawią kąt zapłonu (10 stopni fabryczny). Sprawdź jeszcze jak wyglądają kopułka i palec rozdzielacza, bo masz klasyczny objaw gubienia iskry na kopułce przy 3000obr. Tak jak mówiłem pasiło by kompresie zrobić. Kąt oraz kompresie możemy ci sprawdzić ale masz trochę daleko.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-07-2011, 22:08   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
O ile skład mieszanki wpłynie ci tylko na spalanie i dynamikę tak przy złym kącie rozpirzysz głowicę dość szybko (oczywiście w skrajnych przypadkach).
JAM_BELFEGOR, pisałem to do Ciebie w innym twoim temacie.Dopiero to zauważyłeś kolego?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2011, 22:18   

kamilsitek1983, co co ci chodzi? co do mnie pisałeś, pokaż mi ten temat.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load