|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Silnik dławi się powyżej ~2500 obrotów |
Autor |
Wiadomość |
rogal
witamy nowego
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 2 Skąd: Oleśnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-07-2011, 17:27 [Benzyna] Silnik dławi się powyżej ~2500 obrotów
|
|
|
Jestem tu nowy wiec witam wszystkich użytkowników forum.
Kupiłem po okazyjnej cenie nie do końca sprawnego Fiata Tipo 1.4 na gaźniku z 92 roku. Auto paliło na 2 lub 3 gary ale dało się jechać. Po zamontowaniu nowych kabli oraz świec troszkę się poprawiło ale nie było idealnie. Postanowiłem pokręcić trochę aparatem zapłonowym i uzyskałem dość dobry efekt. Silnik zapala bez najmniejszych problemów i chodzi w miarę równo.
Problem pojawia się gdy próbuje przekroczyć ~2500-3000 obrotów (dokładnie nie wiem gdyż nie ma w nim obrotomierza). Przy prędkości 80km/h na 5 biegu auto prawie przestaje przyśpieszać. Wydaje mi się że może dostawać złą mieszankę ale nie wiem jak to regulować (zwykle miałem do czynienia z nieco nowszymi dieslami).
Nigdy nie grzebałem w gaźniku ale lubię uczyć się nowych rzeczy. Możecie coś doradzić ?
Dzięki! |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-07-2011, 17:37
|
|
|
rogal, nie polecam kręcenia aparatem bez lampy stroboskopowej a co do zamulania, watro rozebrać gaźnik, przeczyścić zmywaczem, przedmuchać powietrzem, sprawdzić stan membran i o-ring'ów. Ewentualnie zakupić zestaw naprawczy gaźnika Weber 32-34 TLDE i zrobić tak jak w linku niżej. Później wybierz się do dobrego gaźnikowca na regulacje na analizatorze spalin.
http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=174
Na początek wykręć o 1 obrót wkręt regulacji mieszanki i zrób test |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
rogal
witamy nowego
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 2 Skąd: Oleśnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-07-2011, 17:59
|
|
|
Kajlon napisał/a: |
Na początek wykręć o 1 obrót wkręt regulacji mieszanki i zrób test |
Możesz opisać gdzie się znajduje ten wkręt ? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-07-2011, 18:01
|
|
|
http://forum.tempra.org/download.htm?id=2267 |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2011, 11:06
|
|
|
rogal napisał/a: |
Kupiłem po okazyjnej cenie nie do końca sprawnego Fiata Tipo 1.4 na gaźniku z 92 roku. Auto paliło na 2 lub 3 gary ale dało się jechać | no nie wiem czy taka okazja jak pali na połowę cylindrów, no chyba że kupiłeś po cenie starego roweru Ja bym w ogóle zaczął od sprawdzenia czy jest kompresja na wszystkich cylindrach. Kajlon, z downlodu chyba nie pociągnie bo jest nowy. rogal, w razie czego masz tu http://forum.tempra.org/t...ghlight=#106526 Odradzam ci wszelkie regulacje na oko, a zwłaszcza aparatem. O ile skład mieszanki wpłynie ci tylko na spalanie i dynamikę tak przy złym kącie rozpirzysz głowicę dość szybko (oczywiście w skrajnych przypadkach). Zrób fotki silnika to coś ci się doradzi. Wyczyść gaźnik i na regulacje na analizatorze, od razu niech ustawią kąt zapłonu (10 stopni fabryczny). Sprawdź jeszcze jak wyglądają kopułka i palec rozdzielacza, bo masz klasyczny objaw gubienia iskry na kopułce przy 3000obr. Tak jak mówiłem pasiło by kompresie zrobić. Kąt oraz kompresie możemy ci sprawdzić ale masz trochę daleko. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-07-2011, 22:08
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | O ile skład mieszanki wpłynie ci tylko na spalanie i dynamikę tak przy złym kącie rozpirzysz głowicę dość szybko (oczywiście w skrajnych przypadkach). | JAM_BELFEGOR, pisałem to do Ciebie w innym twoim temacie.Dopiero to zauważyłeś kolego? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2011, 22:18
|
|
|
kamilsitek1983, co co ci chodzi? co do mnie pisałeś, pokaż mi ten temat. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|