Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Tipo 1,8 i.e- masakrator świec
Autor Wiadomość
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-03-2010, 11:02   [Benzyna] Tipo 1,8 i.e- masakrator świec

Epopei z Tipem w roli głównej ciąg dalszy.. Po wymianie CPW i świec maszyna chodziła jak złoto, ale miałem wrażenie że dławi się w przedziale między 2500 a 3000 obr./min. Pośmigałem dwa dni i przychodzę by odpalic, a tu zonk! Odpala tylko na 2 cylindry. Na początku podejrzewałem którąś z cewek, ale obydwie dawały iskrę jak marzenie. Nie pracował 2 i 4 cylinder. Szybka diagnoza? Świece. Wkręciłem stare i spokój. Odpalił na 3ech, ale zaraz wskoczył 4 gar i chodził równiuteńko. Założyłem znowu nowe to chodził na 4ech, ale nierówno, gubił zapłony.

Moje pytanie brzmi, dlaczego tak zalewa świece na 2gim i 4tym garze? Te, które wymieniłem miały może 3 dni przejeżdżone a już mają przebicia. Poprzedni komplet pojeździł miesiąc i to samo. Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach, bo może luzy zaworowe zniknęły, ale wszędzie jest fabrycznie wręcz.

Ten drugi cylinder mnie niepokoi najbardziej, mam wrażenie, ze dostaje za dużo paliwa. Wtryskiwacz padł czy co? Dodam, że wg mnie pali nieco za dużo. Proszę o pomoc.
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-03-2010, 11:25   

może wtryski?

Może być za ciepło w tych dwóch cylindrach i pali świece.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-03-2010, 11:33   

A jak jest ze spalinami ? Badałeś może analizatorem spalin? Jak sonda lambda?

Jakie te świece kupiłeś? Podaj najlepiej marke i ciepłote
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-03-2010, 15:28   

Raku świece nie wyglądają na wypalone. Jak je wyjąłem były jakby trochę wilgotne (mówię o tych z 2ego i 4go garu, bo pozostałe wyglądają normalnie). Wydaje mi się, że to wina wtrysków. Mogły się rozkalibrować czy jak?

Larry075 analizatorem nie badałem. Jak pracował na 2garach to dawał paliwem z wydechu niespalonym. Jak chodzi na 4ech nie dymi, wszystko wydaje się być ok. Sonda niby ok, przynajmniej na badaniu jak był w warsztacie (2 tygodnie temu) nie wskazywało żadnych problemów. Świece to NGK BPR7ES. Od dawna na tych świecach jeżdżę i nigdy nie było żadnych problemów.

Dodam, że jak pochodził dłuższą chwilę (tj. zagrzał się, trochę pojeździłem) to zapaliła się kontrolka od wtrysku. Reakcja na gaz taka sama jak była.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-03-2010, 15:35   

podobne objawy daje uszkodzona cewka w 1,6
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-03-2010, 16:00   

Jelcyn napisał/a:
podobne objawy daje uszkodzona cewka w 1,6

Dragster napisał/a:
Na początku podejrzewałem którąś z cewek, ale obydwie dawały iskrę jak marzenie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-03-2010, 16:13   

ciechu, czytałem to, i dlatego nie napisałem, że to jest cewka, tylko, że podobnie jest z cewką. pytanie tylko jakie to były cewki. Ja mam boscha, 0 problemów od czasu wymiany. Zanim doszedłem do tego, to zużyłem komplet świec, na początku wydawało się, że to to, ale problem szybko wracał.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-03-2010, 19:37   

Jutro sprawdzę jeszcze oporność cewek, ale wydaje mi się, że jednak elektrycznie wszystko ok. Cewki to oryginały, Magneti Marelli.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-03-2010, 19:56   

zainteresuj sie także regulatorem ciśnienia paliwa
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-03-2010, 21:23   

Cytat:
Raku świece nie wyglądają na wypalone. Jak je wyjąłem były jakby trochę wilgotne (mówię o tych z 2ego i 4go garu, bo pozostałe wyglądają normalnie). Wydaje mi się, że to wina wtrysków. Mogły się rozkalibrować czy jak?


Masz tam MPI ??
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-03-2010, 21:41   

Tak, mam MPI. Rozwaliłem sobie rękę, więc nie miałem za bardzo jak działać przy maszynie przez ostatnie dni. Dzisiaj postanowiłem wybrać się i odpalić Tipo. I co? Jak go ostatnio gasiłem, chodził (na starych świecach) równo na 4 cylindry, nie marudził. Dzisiaj odpalam i znowu cały się trzęsie, 2 gary stoją. Może to Wam coś da, bo dla mnie to coś naprawdę bez sensu.
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-03-2010, 21:54   

No to faktycznie problem. Czy wypalają się cały czas te same świece czy kolejność losowa?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-03-2010, 09:12   

Ciągle 2gi i 4ty. Przy czym ten 4ty to jeszcze czasami się przepala, ale 2gi nie pali w ogóle. Jak wypalę i osuszę świece to wszystko jest ok, ale dalej nie wiem co te świece tak zalewa i czemu akurat na tych dwóch cylindrach :?: :?
     Moneta
 
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2010, 10:35   

Wyciagnij świece wepnij kable i niech ktos ci zacznie odpalac auto,obserwuj czy iskra idzie równo po każdej swiecy.Zeby sprawdzic wtryski wyciągnij listwe,pod kazdy wtrysk podstaw jakies naczynko mysle że około 5-10 psikniec wystarczy.każdy powinien nawalic tyle samo.
Nie eliminuj cewki tylko dlatego że raz sprawdziłes i było ok.Cewka może wariowac kiedy jej sie spodoba,skoki napiecia w instalacji,temperatura.najlepiej podmień i zbadaj co bedzie.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 31-03-2010, 12:51   

może to zabrzmi nieprawdopodobnie ale kiedyś w polonezie dwucewka uszkadzała mi swiece na dwóch cylindrach...padały jak muchy wymiana modułu z cewkami pomogła...
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-04-2010, 19:16   

Cewki sprawdzone kolejny raz, wszystko jest ok. Natomiast samochodzik pali już na 1 albo wcale. Popytałem się mechaników i okazało się, że jakiś koleś w Temperówce miał podobnie jak ja i winne były wtryskiwacze. Tylko to, że zalał wszystkie świece poza 3 cylindrem mnie ciekawi, czy może to być wina regulatora ciśnienia paliwa? Czy może dawać za duże ciśnienie na wtryskiwacze i przez to zalewać :?:
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 02-04-2010, 23:25   

Dragster, jak by zalewało to by swiece były mokre - sprawdź
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-09-2010, 11:58   

Długo się nie odzywałem, problemy z netem etc. Pozwolę sobie na mały odkop.

Problem ze świecami dalej aktualny. Suche świece, 5 razy odpalisz i zaczyna na trzech garach, dwóch i koniec. Świece dwie mokre. Dzisiaj odebrałem Tipka z warsztatu, nic nie znaleźli Poprzednio przeorałem większość czujników (woda, przepustnica, MAP) i wszystko ok, a świece dalej zalewa. Sondę lambda sprawdzili i niby wszystko ok. Ręce mi już opadają :| Może ktoś miał podobny problem albo ma jakiś pomysł, bo szczerze już sam nie wiem za co się brać.. :sciana:
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-09-2010, 21:01   

Ja bym jednak postawił na wtrysk...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Dragster 



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 05-10-2010, 20:05   

I się naprawił. 8)

Prawdopodobnie któraś z wtyczek od czujników nie kontaktowała. Pozdejmowałem, powkładałem jeszcze raz i już normalnie warczy, ciągnie, ryczy :D

Temat można zamknąć.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load