|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Tipo 1,8 i.e- masakrator świec |
Autor |
Wiadomość |
Dragster
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 11:02 [Benzyna] Tipo 1,8 i.e- masakrator świec
|
|
|
Epopei z Tipem w roli głównej ciąg dalszy.. Po wymianie CPW i świec maszyna chodziła jak złoto, ale miałem wrażenie że dławi się w przedziale między 2500 a 3000 obr./min. Pośmigałem dwa dni i przychodzę by odpalic, a tu zonk! Odpala tylko na 2 cylindry. Na początku podejrzewałem którąś z cewek, ale obydwie dawały iskrę jak marzenie. Nie pracował 2 i 4 cylinder. Szybka diagnoza? Świece. Wkręciłem stare i spokój. Odpalił na 3ech, ale zaraz wskoczył 4 gar i chodził równiuteńko. Założyłem znowu nowe to chodził na 4ech, ale nierówno, gubił zapłony.
Moje pytanie brzmi, dlaczego tak zalewa świece na 2gim i 4tym garze? Te, które wymieniłem miały może 3 dni przejeżdżone a już mają przebicia. Poprzedni komplet pojeździł miesiąc i to samo. Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach, bo może luzy zaworowe zniknęły, ale wszędzie jest fabrycznie wręcz.
Ten drugi cylinder mnie niepokoi najbardziej, mam wrażenie, ze dostaje za dużo paliwa. Wtryskiwacz padł czy co? Dodam, że wg mnie pali nieco za dużo. Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-03-2010, 11:33
|
|
|
A jak jest ze spalinami ? Badałeś może analizatorem spalin? Jak sonda lambda?
Jakie te świece kupiłeś? Podaj najlepiej marke i ciepłote |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Dragster
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 15:28
|
|
|
Raku świece nie wyglądają na wypalone. Jak je wyjąłem były jakby trochę wilgotne (mówię o tych z 2ego i 4go garu, bo pozostałe wyglądają normalnie). Wydaje mi się, że to wina wtrysków. Mogły się rozkalibrować czy jak?
Larry075 analizatorem nie badałem. Jak pracował na 2garach to dawał paliwem z wydechu niespalonym. Jak chodzi na 4ech nie dymi, wszystko wydaje się być ok. Sonda niby ok, przynajmniej na badaniu jak był w warsztacie (2 tygodnie temu) nie wskazywało żadnych problemów. Świece to NGK BPR7ES. Od dawna na tych świecach jeżdżę i nigdy nie było żadnych problemów.
Dodam, że jak pochodził dłuższą chwilę (tj. zagrzał się, trochę pojeździłem) to zapaliła się kontrolka od wtrysku. Reakcja na gaz taka sama jak była. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 15:35
|
|
|
podobne objawy daje uszkodzona cewka w 1,6 |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 16:00
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | podobne objawy daje uszkodzona cewka w 1,6 |
Dragster napisał/a: | Na początku podejrzewałem którąś z cewek, ale obydwie dawały iskrę jak marzenie. |
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 16:13
|
|
|
ciechu, czytałem to, i dlatego nie napisałem, że to jest cewka, tylko, że podobnie jest z cewką. pytanie tylko jakie to były cewki. Ja mam boscha, 0 problemów od czasu wymiany. Zanim doszedłem do tego, to zużyłem komplet świec, na początku wydawało się, że to to, ale problem szybko wracał. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Dragster
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 19:37
|
|
|
Jutro sprawdzę jeszcze oporność cewek, ale wydaje mi się, że jednak elektrycznie wszystko ok. Cewki to oryginały, Magneti Marelli. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 19:56
|
|
|
zainteresuj sie także regulatorem ciśnienia paliwa |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-03-2010, 21:23
|
|
|
Cytat: | Raku świece nie wyglądają na wypalone. Jak je wyjąłem były jakby trochę wilgotne (mówię o tych z 2ego i 4go garu, bo pozostałe wyglądają normalnie). Wydaje mi się, że to wina wtrysków. Mogły się rozkalibrować czy jak? |
Masz tam MPI ?? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Dragster
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-03-2010, 21:41
|
|
|
Tak, mam MPI. Rozwaliłem sobie rękę, więc nie miałem za bardzo jak działać przy maszynie przez ostatnie dni. Dzisiaj postanowiłem wybrać się i odpalić Tipo. I co? Jak go ostatnio gasiłem, chodził (na starych świecach) równo na 4 cylindry, nie marudził. Dzisiaj odpalam i znowu cały się trzęsie, 2 gary stoją. Może to Wam coś da, bo dla mnie to coś naprawdę bez sensu. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2010, 21:54
|
|
|
No to faktycznie problem. Czy wypalają się cały czas te same świece czy kolejność losowa? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Dragster
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 31-03-2010, 09:12
|
|
|
Ciągle 2gi i 4ty. Przy czym ten 4ty to jeszcze czasami się przepala, ale 2gi nie pali w ogóle. Jak wypalę i osuszę świece to wszystko jest ok, ale dalej nie wiem co te świece tak zalewa i czemu akurat na tych dwóch cylindrach |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2010, 10:35
|
|
|
Wyciagnij świece wepnij kable i niech ktos ci zacznie odpalac auto,obserwuj czy iskra idzie równo po każdej swiecy.Zeby sprawdzic wtryski wyciągnij listwe,pod kazdy wtrysk podstaw jakies naczynko mysle że około 5-10 psikniec wystarczy.każdy powinien nawalic tyle samo.
Nie eliminuj cewki tylko dlatego że raz sprawdziłes i było ok.Cewka może wariowac kiedy jej sie spodoba,skoki napiecia w instalacji,temperatura.najlepiej podmień i zbadaj co bedzie. |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 31-03-2010, 12:51
|
|
|
może to zabrzmi nieprawdopodobnie ale kiedyś w polonezie dwucewka uszkadzała mi swiece na dwóch cylindrach...padały jak muchy wymiana modułu z cewkami pomogła... |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Dragster
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-04-2010, 19:16
|
|
|
Cewki sprawdzone kolejny raz, wszystko jest ok. Natomiast samochodzik pali już na 1 albo wcale. Popytałem się mechaników i okazało się, że jakiś koleś w Temperówce miał podobnie jak ja i winne były wtryskiwacze. Tylko to, że zalał wszystkie świece poza 3 cylindrem mnie ciekawi, czy może to być wina regulatora ciśnienia paliwa? Czy może dawać za duże ciśnienie na wtryskiwacze i przez to zalewać |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-04-2010, 23:25
|
|
|
Dragster, jak by zalewało to by swiece były mokre - sprawdź |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Dragster
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-09-2010, 11:58
|
|
|
Długo się nie odzywałem, problemy z netem etc. Pozwolę sobie na mały odkop.
Problem ze świecami dalej aktualny. Suche świece, 5 razy odpalisz i zaczyna na trzech garach, dwóch i koniec. Świece dwie mokre. Dzisiaj odebrałem Tipka z warsztatu, nic nie znaleźli Poprzednio przeorałem większość czujników (woda, przepustnica, MAP) i wszystko ok, a świece dalej zalewa. Sondę lambda sprawdzili i niby wszystko ok. Ręce mi już opadają Może ktoś miał podobny problem albo ma jakiś pomysł, bo szczerze już sam nie wiem za co się brać.. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-09-2010, 21:01
|
|
|
Ja bym jednak postawił na wtrysk... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Dragster
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: Gorzów Wlkp./Poznań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-10-2010, 20:05
|
|
|
I się naprawił.
Prawdopodobnie któraś z wtyczek od czujników nie kontaktowała. Pozdejmowałem, powkładałem jeszcze raz i już normalnie warczy, ciągnie, ryczy
Temat można zamknąć. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|