Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Wymiana uszczelniaczy zaworów - TIPO 1.4
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2012, 16:03   [Benzyna] Wymiana uszczelniaczy zaworów - TIPO 1.4

czołem,

ponieważ mój silnik pomalutku zbliża się do 200k przebiegu siadają mi już uszczelniacze. Poranny rozruch kończy się już zbyt dużą chmurą dymu więc przed zimą to muszę zrobić.

Ma ktoś doświadczenie w wymianie bez zdejmowania głowicy ? Jeden mechanik, który robi takie rzeczy powiedział mi przez telefon, że w tipo spokojnie mi to zrobi na drugi dzień ale mówiąc szczerze wolałbym to sobie zrobić sam i to nawet nie chodzi o oszczędność kasy.. lubię wiedzieć co jest zrobione i jak 8)

Co mnie konkretnie interesuje ?

czy muszę mieć ściągacz do sprężyn zaworowych ? jeśli tak do podeślijcie przykładowy link jaki ma być.

czy po zdjęciu sprężyn łatwo (i jak?) wydłubać stare uszczelniacze ?

czy jest w tej operacji jakiś myk, na który trzeba szczególnie zwrócić uwagę ? ustawienie rozrządu to drobiazg bo już to kilka razy robiłem.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2012, 17:08   

Bez ściągnięcia głowicy to raczej się nie obejdzie :doubt: jak chcesz to wymienić bez ściągania zaworków? Raczej kroi się grubsiejsza robota, bo jak zdejmiesz głowicę pasuje sobie ją splanować , w sumie nie droga sprawa. Dać nową uszczelkę. Sprawdzić sobie szczelność zaworów być może je dotrzeć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2012, 19:27   

Mosior,da sie to zrobic tak jak planujesz bez zdejmowania glowicy ale szczerze radze by ja zdjac bo czasowo wyjdzie w sumie na to samo.A finansowo nieco tylko drozej ale bedzie lepiej zrobione.
Przy wymianie samych uszczelniaczy jest sporo tzw dlubaniny aprzy zdejmowaniu glowicy konkretna robota.Poruszysz zawory przy wymianie uszczelniaczy to sie potem moze okazac ze nie sa juz szczelne lub okaze sie ze prowadnica trzonka zaworu luzna i uszczelniacze wkrotce znow zaczna przeciekac.Na Twoim miejscu zdjalbym glowice i obejrzal ja,naprawil tak by dlugo bylo dobrze.Jak zdejmiesz glowice bedzie mozliwosc chociaz kanaly,gniazda,zawory oczyscic,dotrzec czy przeszlifowac gniazda.Dokladasz tylko uszczelke i planowanie glowicy ale za to bedzie dlugo dobrze.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2012, 19:46   

Nie bój się ściągania głowicy, ten silnik jest prosty jak konstrukcja cepa. Gdybyś potrzebował klucza dynamometrycznego i miejsca do roboty daj znać. Ściągaczy niestety nie mam, ale szczerze mówiąc mało kto ma, a ludzie dają sobie jakoś radę :lalala:

http://www.naprawa-glowic.pl/oferta.html
Popatrz się plan kosztuje 50zł a sprawdzenie szczelności 40zł więc ceny jak w tesco :lol: gdyby przyszło do szlifu zaworów to 50zł taka przyjemność. Nawet szkoda się samemu pierdzielić.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2012, 19:54   

Mosior, Jakby trzeba było to mam klucz do ściągania sprężynek zaworowych :D własnej produkcji :badgrin: Przywiózł byś głowicę to w 30 min masz wsio rozebrane 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2012, 21:24   

tak mówicie ? hmm...mówiąc szczerze to głowicy mi się zdejmować nie bardzo chce ale wiem, że tak by było lepiej. Z drugiej strony mechanik mi powiedział, że jak auto ostygnie to w 2 godziny robi uszczelniacze tylko zdejmując wałek rozrządu i podpierając zawory przez otwór od świecy.

Muszę się jeszcze przespać z tą myślą :roll:

** Dodano: 28-09-2012, 18:01 **
Decyzja zapadła. Nie zdejmuję głowicy w myśl zasady 'nie ruszać jak dobrze działa'. Zrobiłem analizę wszystkich postów w temacie i rysunków w książki i operacja w tym silniku wygląda na dość prostą. Podparcie zaworów nie jest jak się okazuje większym problemem ponieważ wystarczy tłok ustawić w GMP i przez otwór od świecy włożyć gruby, lekko zakrzywiony pręt (oczywiście bez ostrych krawędzi na wszelki wypadek).

Pozostało jedno pytanie. Jak zdejmę wałek, wyjmę podkładki i popychacze oraz zdejmę sprężyny to jak głęboko się spodziewać uszczelniacza i jaką techniką go wyjąć ? :?:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load