Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bzyczenie z wydechu
Autor Wiadomość
Syriusz 


Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-07-2008, 19:46   

Witam!
Mam pytanie: to jest bzyczenie czegoś tam, czy taki głupi cienki ryk, który daje po uszach a właśnie kiepsko to wypada.
Jeżeli to ten ryk głupi, cienki, to powiem, że koleś w temprze 1.6 ma to właśnie zjawisko. Wszystko jest szczelne i w porządku. On ma wyprutego kata i podłożony jeden końcowy tłumik tunigowy. Ja w swoim tipie 1.4 mam na końcu mugena 10 cm średnicy i idzie aż do katalizatora. Katalizator jest cały, boję się go usuwać, bo obecnie na wolnych obrotach tak do 4 tys. obrotów ma fajny bas i buczenie, w granicach 3 tys. obrotów, to jest najefektowniesze buczenie. Powyżej 4000 to przechodzi w fajny ryk i to mi się podoba. Głośność na luzie mam bez wkładki 84 dB czyli w normie. Podczas jazdy wiadomo, że głośniej :) .
_________________
Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie.
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-07-2008, 19:50   

Syriusz, a że się tak głupio zapytam... CO TWÓJ POST WNIÓSŁ DO TEMATU? :red_kartka: :red_kartka: :red_kartka:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Syriusz 


Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-07-2008, 20:00   

Proszę o wybaczenie, ale czytasz uważnie? Zadałem pytanie na początku.
_________________
Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie.
  
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-07-2008, 20:03   

Sapphiron, dokładnie czytaj uważnie co kolega Syriusz, ciebie pyta :red_kartka:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-07-2008, 20:05   

Sapphiron, w tłumiku może nic nie latać, ale jakaś nadpalona lub niedospawana porządnie przegroda może dawać taki efekt.

ja też nie jestem zadowolony z mojego wydechu, ale wiem że mam kaszanę i czekam aż spadnie :) teraz jest strumienica zamiast katalizatora, środkowy dzwonił więc go otworzyłem i wysypałem wszystko ze środka i końcowy jakieś rzemiosło, odgłos mam jak syrenka i do tego denerwujące gulgotanie po zdjęciu nogi z gazu :(
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Syriusz 


Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-07-2008, 20:09   

No nie rozumiem tu czegoś :evil: .
Dokładnie przeczytałem wszystko i chcę pomóc, a tu się nie da widocznie! :evil:
Bo chyba Wy mnie nie rozumiecie, albo nie wiem co?
Bo to o czym ja piszę to jest właśnie taki dziwny przypadek, co też się z kolesiem zastanawialiśmy, ale mu się to podoba i na tym poprzestało.
Więc nie wiem o co lotto?

** Dodano: 22-07-2008, 21:16 **
No właśnie otrzymałem odpowiedź. Od założyciela postu, dlatego teraz przypuszczalnie wiem o co mu chodzi. To wina prawdopodobnie tłumika. Kolega co ma temprę to właśnie wypruł katalizator i chodziło trochę za cienko więc postanowił wybebeszyć tłumik. Po wybebeszeniu tłumika do puszki, czyli wydarł wszystko co w nim było to zaczęło mu tak chodzić dziwnie, ale mu się to podobało.
Podam drugi przypadek. Kolega miał wszystko wypatroszone, został mu tylko tłumik końcowy, tunigowy z tych czarnych, nie wiem jak się fachowo nazywają. Miał cichy, basowy dźwięk auta. Było wszystko w porządku, aż mu ta cała siatka wygłuszająca zardzewiała i się trochę wysypała i zaczęło mu tak chodzić i pobzykiwać.
Wracając do tempry to dźwięk właśnie się wydobywał tak jakby bezpośrednio z silnika (wiadomo o co chodzi), ale tłumik to jeszcze potęgował.
_________________
Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie.
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-07-2008, 20:38   

Syriusz, to jest takie jakby cienkie jednostajne pierdzenie, bzyczenie nie wiem jak to kurna nazwać... wnerwia i to ostro, nie wydobywa się z wydechu tylko gdzieś spod auta... i nie z silnika bo sprawdzane...



zapytam jeszcze raz, może ktoś mi wkońcu odpowie na MOJE pytanie...
a zresztą nie chce mi się pisać... skopiuje poprzednią wypowiedź...

Cytat:
byłem u tłumikarza też... powiedział żeby zrobić to systemem taki jak jest w VW... czyli rura na rurę, dokładnie przylegając i to na jakieś obejmy, opaski itp itd...

pójść na takie coś czy szukać innego tłumikarza?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Syriusz 


Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-07-2008, 20:48   

Ok. Jeszcze mi napisz, czy jak dodajesz gazu, bądź robisz przegazówkę, to się zwiększa intensywność, czy częstotliwość, czy też pozostaje bez zmian wszystko?
_________________
Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie.
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-07-2008, 20:49   

nie bzyczy na jałowym i na bardzo niskich obrotach zbliżonych do jałowego... a tak podczas jazdy bzyczy non stop...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-07-2008, 21:53   

Sapphiron,
Syriusz napisał/a:
zwiększa intensywność, czy częstotliwość, czy też pozostaje bez zmian

to istotne, a znow nie doczytales chyba dokladnie postu Syriusza
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-07-2008, 21:55   

Ciechu78, a ty niedoczytałeś mojego posta:

Cytat:

to jest takie jakby cienkie jednostajne pierdzenie
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-07-2008, 22:10   

Sapphiron, kurcze, czy to tak ciezko dociera? koles teraz zadal pytanie a ty na nie nie odpowiedziales do konca. I O TYM PISZE! Ktos probuje ci pomoc a ty nie dosc ze utrudniasz to nawet opieprzyc potrafisz! Jak dlugo jeszcze?!

Jesli jest to jednostajny dzwiek, to wogole sprawdz czy tlumik nie dotyka gdzies podlogi i sie o nia nie obija. Chociaz przy jalowych obrotach zwykle w takim przypadku dzwiek bylby donosniejszy!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-07-2008, 22:19   

no właśnie to jest dziwne... na niższych obrotach nie słuchać tego bzyczenia... na początku myślałem że to gdzieś na kołach albo coś ociera ale nie... i nie zmienia częstotliwości czy intensywności... jest ciągle takie samo...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-07-2008, 22:27   

Sapphiron, wiec jesli na jalowym biegu tego nie ma w ogole, to znaczy ze z kanalu nie da sie tego sprawdzic... Wiec jedyny sposob to wjechac na kanal i podlewarowac przod auta (oczywiscie pozadnie go zabezpieczajac przed stoczeniem) puscic kolka w obroty na ssaniu (tak zeby trzymal obroty ktore daja ten niepozadany efekt dzwiekowy). Nastepnie zejdz do kanalu i staraj sie w kilku miejscach na roznych dlugosciach przytrzymywac tlumik, lub naciagac go w dol. No i ogolnie nasluchiwac skad dokladnie to dochodzi. Aczkolwiek zaczynam powoli wykluczac ze przyczyna moze byc tlumik...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2008, 07:26   

Ciechu78 napisał/a:
Aczkolwiek zaczynam powoli wykluczac ze przyczyna moze byc tlumik...


szkoda że nie napisałeś więcej...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-07-2008, 10:02   

Sapphiron napisał/a:
szkoda że nie napisałeś więcej...
bo narazie trudno stwierdzic co to bedzie, ale jak sprawdzisz to z kanalu w opisany sposob to po ewentualnym wykluczeniu tlumika bedziesz zlokalizujesz zrodlo dzwieku i wszyscy bedziemy madrzejsi o kolejne doswiadczenie :) wiec laduj auto na kanal i czekamy na kolejne info :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 23-07-2008, 10:10   

Sapphiron, zrób tak jak Ciechu78, pisze i zobaczysz, poza tym wg. mnie to własnie od tego powinienes zacząc (od sprawdzenia całego wydechu z kanału) a potem w razie cos to pytac.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2008, 15:40   

sprawdzone... jednak to te pi****e łączenie... rozkręciliśmy i te uszczelnienie co siedzi w środku tych kielichów było pęknięte i tak dawało...

narazie jeżdżę na taśmie reperacyjnej (nie słychać bzyczenia) bo nie mam czasu żeby postawić na robotę do mechaniora, bo to by było trzeba odrazu zdejmować dwururkę, kolektor i doprowadzić je do porządku...


ponawiam pytanie...

[size=18][color=blue]
Co zrobić z tym łączeniem? zespawać na stałe z łącznikiem z plecionki czy zrobić tak jak tłumikarz mówił na łączenie takie jak jest w VW, tzn rura na rurę na styk i opaskami?[color][size]



_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2008, 16:00   

Sapphiron napisał/a:
ponawiam pytanie...


Co zrobić z tym łączeniem? zespawać na stałe z łącznikiem z plecionki czy zrobić tak jak tłumikarz mówił na łączenie takie jak jest w VW, tzn rura na rurę na styk i opaskami?


Zrób to na łączniku elastycznym, przecież go specjalnie po to kupiłeś :red_kartka:
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2008, 16:12   

zawsze mogę oddać... taką mam umowę ze sprzedawcą...


nie wiem właśnie co będzie lepsze i dlatego pytam... bo zrobić trzeba napewno tylko jak...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-07-2008, 01:35   

Sapphiron, zrób tak jak GrzesiekK., mówi i skącz bo juz wszystko wiesz to co chciałes.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-07-2008, 07:32   

Sapphiron po raz kolejny tylko siedzisz przed kompem i wylewasz swoje żale na forum zamiast wziąć się i pójść posprawdzać co i jak. Liczysz na to ze przez internet samochód sam się naprawi ? spoważniej troche bo czytam te twoje posty i czasami to ciśnienie mi skacze .... :zolta:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-07-2008, 11:25   

Hipo, to niech ci już nie skacze. Sprawa załatwiona.

Dobranoc...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load