|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czyżby to elektronika?? |
Autor |
Wiadomość |
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 22:45 Czyżby to elektronika??
|
|
|
Witam
Kończą mi się już pomysły więc piszę. Temperówka, którą ratuje już 4 miesiąc fajnie śmiga, tyle że przez pierwsze 10 minut po odpaleniu. Po około 5 minutach osiąga temperaturę 90 stopni C i wszystko jest jeszcze dobrze ale po kolejnych 5 minutach zaczynają się już problemy. Czasami wystarczy, że odpalę, pojeżdżę chwile do osiągnięcia 90 stopni, zostawię auto na chwilę i ponownie je odpalę. Problemy są dwa. Pierwszy to taki, że po tych około 10 minutach auto zaczyna strasznie szarpać przy dodawaniu gazu (na jałowym biegu wkręca się normalnie na obroty), normalnie nie da się jechać. Dzieje się to na wszystkich biegach i niezależnie od obrotów. Drugi problem to taki, że na biegu jałowym nie trzyma obrotów. Obroty początkowo spadają do 600, a ostatecznie do 400 i silnik ledwo pracuje, aż zaczyna mrugać kontrolka od ciśnienia oleju. Lekarstwem na ten drugi problem jest odłączenie przewodów od silniczka krokowego, obroty wtedy tak nie spadają ale wahają się w szerokim zakresie od 800 do 2000. Na pierwszy problem jak na razie nie znalazłem lekarstwa. Muszę dodać, że wszystkim tym objawom towarzyszy również kopcenie na czarno. Końcówka wydechu jest dosłownie czarna. Wymieniłem już świece, przewody WN, sondę Lambda, tłumiki, uszczelkę pod filtrem powietrza, pasek od alternatora, olej z filtrem, uszczelkę pod głowicą i filtr paliwa. Miałem teraz na celu przeczyścić CPW ale nie mogę go wykręcić bo jedna śrubka od niego jest w takim miejscu, że nie mam jakim kluczem tam dojść. Próbowałem patentu z polewaniem go wodą ale nic to nie pomaga.
Pomóżcie |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 22:52
|
|
|
a zawsze masz olej na stanie ???? czy ci go ubywa w znacznym stopniu ??? |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 22:54
|
|
|
Mam niewielki wyciek ale ubytki są niezauważalne. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 23:00
|
|
|
aha ale skoro z komina wali sie czarny dym to musi go przepalac hmm a resetowałes kompa ??? w samochodzie |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 23:50
|
|
|
Tak, nawet dzisiaj. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-08-2008, 09:49
|
|
|
mi sie wydaje ze to nie elektryka |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-08-2008, 12:32
|
|
|
Pewnie nie tylko elektryka ale odłączenie silniczka krokowego pomaga i silnik wtedy trzyma obroty więc komputer musi mieć jakieś błędne odczyty. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-08-2008, 17:17 Re: Czyżby to elektronika??
|
|
|
Skopek napisał/a: | Wymieniłem już świece, przewody WN, sondę Lambda, tłumiki, uszczelkę pod filtrem powietrza, pasek od alternatora, olej z filtrem, uszczelkę pod głowicą i filtr paliwa. |
A magiczny niebieski czujnik temperatury silnika, dający info dla ecu wtrysku ruszałeś?? Z twoich objawów auto chodzi na bardzo bogatej mieszance, stąd okopcona rura i szarpanie ...
** Dodano: 29-08-2008, 18:20 **
albert19912 napisał/a: | aha ale skoro z komina wali sie czarny dym to musi go przepalac hmm a resetowałes kompa ??? w samochodzie |
Przy za bogatej mieszance masz czarny dym i suchą czarna sadzę na wydechu, przy palonym oleju oprócz specyficznego smrodu dym jest inny, raczej niebiesko/białawy i tłusty wydech ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-08-2008, 17:52
|
|
|
Powiem ci, że sprawdzałem oporność tego czujnika. Rezystancja spada mu wraz ze wzrostem temperatury i podczas tych problemów jego rezystancja wynosi około 230 Omów. Ktoś napisał oporności w jakimś innym temacie i mi się zgadzały więc dałem temu czujnikowi spokój. Myślisz, że to jego wina? |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 15:58
|
|
|
Skopek, mierzyłeś sam czujnik czy to co widzi ecu wtrysku - czyli dokonując pomiaru w wypiĘtym zŁączu z komputera wtrysku, czasem mimo że czujnik jest ok komputer widzi głupoty z racji posniedziałych wtyczek lub uszkodzonej ze starości samej wiązki elektrycznej.
Zawsze powinno się sprawdzać czujniki robiąc pomiar we wtyku wtrysku PB, inaczej nie ma to sensu, ważna jest bardzo wartość napięcia zasilającego dany czujnik.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 17:41
|
|
|
Mierzyłem sam czujnik. Wyciągnąłem wtyczkę i zmierzyłem opór samego czujnika. Kombinowałem z nim dzisiaj. Opór na tym czujniku mierzony tak jak napisałem nie jest mniejszy niż 250 Omów (na rozgrzanym silniku), a widziałem w jakimś poście, że może zejść nawet do 100 Omów i też jest dobrze, więc podpiąłem mu we wtyczke zamiast czujnika rezystor około 100 Omowy. Rezultat jest taki, że szarpanie pojawia się już sporadycznie i jest ono słabsze, dymu też nie widziałem ale obroty nadal lecą w dół. Mam ułamaną śrubkę od podkręcenia obrotów, gdyby nie to, to bym je zablokował, a tak to po nagrzaniu silniczek krokowy cofa się na tyle, że nie podtrzymuje obrotów.
Pisząc komputer wtrysku masz ma myśli Digiplexa? |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 19:08 Re: Czyżby to elektronika??
|
|
|
Czegoś tu nie rozumię. Wyedukujcie mnie jeśli się mylę, bo skoro kolega ma gaznikowca to tam chyba niebieskiego czujnika ani centralki wtrysku niema... Czujnik w kolektorze dolotowym to termowyłącznik podgrzewania kolektora. Kolega Skopek w opisie ma "gaźnik" |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 22:19
|
|
|
Nie jestem mechanikiem i nie wiem jak dokładnie nazwać ten silnik. Mi się wydaje, że to monowtrysk. Wygląda tak:
A tak wygląda ten czujnik:
** Dodano: 02-09-2008, 10:53 **
Myślę, że to jest powód moich problemów:
|
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 16:48
|
|
|
Udało się coś z tym zrobic? |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 18:42
|
|
|
Wymieniłem CPP oraz wyregulowałem go i jest gitara. Tyle, że ciężko gada dostać. Kupiłem jakąś podróbę na allegro za 150 PLN i już (czyli po 4 miesiącach) zaczyna się przecierać przy początku. Niestety oryginał kosztuje więcej niż dałem za całą temperke więc mówi się trudno i jeździ się na tym na co się ma. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 18:50
|
|
|
no oryginał kosztuje niezłe pieniadzę, bo niestety to jest sprzedawane przez Fiata jako kompletna przepustnica (przepustnica +potencjometr+wtryskiwacz+silnik krokowy) i jakieś 2-3 miechy temu w ASO chcieli za to 1,5-2 tys. zł |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2008, 19:57
|
|
|
maciek_wk napisał/a: | no oryginał kosztuje niezłe pieniadzę, bo niestety to jest sprzedawane przez Fiata jako kompletna przepustnica (przepustnica +potencjometr+wtryskiwacz+silnik krokowy) i jakieś 2-3 miechy temu w ASO chcieli za to 1,5-2 tys. zł |
W moim tipku wymieniane to było 10 lat temu. Ale sprawa załatwiana była w serwisie BOSCH-a, bo we fiacie w tamtych czasach znali się tylko na cinquecento i 126p
Pamiętam dokładnie, że brat zapłacił za to równe 500 zł i był to potencjometr wraz z przepustnicą. Do dziś smiga bez problemów
pozdro! |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2008, 10:46
|
|
|
A ja ostatnio wyrwałem od mechanika z ASO zdekompletowaną nową przepustnicę (tzn. bez wtryskiwacza i silnika krokowego za to z CPP ) za 250 zł. Ale to był nieziemski fart, lewizna i dobra wola mechanika (miał sentyment do Tipo 3D i Delty ) |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-12-2008, 12:05
|
|
|
Witam. Na zdjęciach jest przedstawiony silnik 1.6ie kolejne zdjęcia słynny czujnik cieczy na kolektorze, ale on nie idzie do cpp(tak jak jest napisane na fotce) tylko do komputera a komputer na podstawie sygnału z CPP i tego niebieskiego czujnika ustawia odpowiednio silnik krokowy. Ostatnio zdjęcie TPS potencjometr przepustnicy widzę że mocno wytarty kwalifikuje się do wymiany. Potencjometry może kupić w firmie Eter-Mot widziałem że są droższe niż w czasie kiedy ja kupowałem. Za całą przepustnice z tps dałem 200zł plus przesyłka. Kupując sam trzeba go później ustawić opis na forum.
Tak poza tematem to mam do sprzedania Potencjometr oryginalny Bosch do mono-wtrysków boscha. Włożony na jedną próbę do samochodu i wyjęty. Chętnych zapraszam na PW.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-12-2008, 23:26
|
|
|
W ramach sprostowania:
Opis "ten idzie do cpp" tyczy się wiązki przewodów wskazywanych przez strzałkę. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-12-2008, 00:16
|
|
|
Faktycznie w tej wiązce idzie też przewód z kostką do CPP. Źle zinterpretowałem. Pozdr |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|