Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
GAŹNIK 1.6
Autor Wiadomość
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2008, 12:43   GAŹNIK 1.6

Witam.

Tradycyjnie mam pytanie do szanownego grona forumowiczów.
A mianowicie jestem szczęśliwym posiadaczem i użytkownikiem FIATA TEMPRA 1,6 z gaźnikiem 1995 rok . Po kilku lata szaleństwa na benzynie i gazie przyszedł czas do dokonania przeglądu , wymiany uszczelek i wyczyszczenia tego urządzenia .

Proszę o opis co jak i gdzie się ustawia aby po przeczyszczeniu gaźnika wszystko było ok.
Jestem laikiem w tej dziedzinie i proszę o szczegółową informację .
Szczególnie chodzi mi o ustawianie mieszanki i podciśnienia gaźnika .

Pozdrawiam Krzysiek
  
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2008, 12:48   

Witam. Kolego w dziale Rozwiązane usterki i porady jest opisane co i jak. Ogólnie porponowałbym poszukać na forum jest tego całe mnóstwo jeśli chodzi o gaźniki itd. Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2008, 12:54   

Dziękuję , będę szukał ale lepiej by było jakby ktoś się na nowo wypowiedział :)

A takie coś jak na benzynie się jedzie i na zakrętach szarpie i pod górą też szarpie /paliwo jest w zbiorniku 3/4 zbiornika/
A jak się odpali na ssaniu / jak w polonezie ssanie wyciąga się ręcznie / to ładnie odpali ale po przejechaniu kilka metrów zaczyna szarpać i dopiero po całkowitym wyłączeniu ssania dalej jedzie normalnie ale nadal jest silnik zimny i na wolnych obrotach gaśnie .
  
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2008, 14:46   

Jeśli chodzi o sprawy gaźnikowe to raczej niech Koledzy się wypowiedzą bo moja wiedza na ten temat jest dość skromna.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-03-2008, 14:58   

Wygląda na typowe problemy z gaźnikiem.
Musisz sprawdzić wszystkie rurki od podciśnienia. Możesz się też pokusić o czyszczenie gaźnika i wymianę wszystkich eksploatacyjnych rzeczy np. uszczelki itp.

Poszukaj przez szukajkę, "regeneracja gaźnika".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2008, 16:58   

remonciuk gaźnika - zestaw naprawczy - membranki pompek podciśnieniowych, dysze itp... wcześńiej obowiązkowo dokładnie wyczyszczenie gaźnika, może nawet wygotowanie; uszczelkę pod gaźnikiem też warto; do tego obejrzeć elektrozaworek - może robić problemy, ten z lewej pod dolotem wkręcony w gaźnik; o nim też było na forum; a na koniec rurki podciśnienia też koniecznie, nawet może lepiej wymienić od razu; o czyszczeniu i regulacjach tematów było dość, znajdziesz;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2008, 20:44   

Dzięki wgłębiam się w lekturę .
A rurki od podcisnienia to wymienić te gumowe na nowe wszystkie tak ??
Pozdrawiam hejka .
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-03-2008, 20:54   

Kup nowe. Tylko wymieniaj tak, aby się nie walnąć ;) Bo tam jest małą dżungla ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 20:24   

A proszę mnie oświecić jakie wartości mają być na analizatorze spalin na benzynie i gazie . Jest jakaś różnica , bo wybieram się na regulacje i żeby mnie ktoś w babbucho nie zrobił ??
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-05-2011, 18:25   

a kto ma odsprzedać membrankę pompki podcisnieniowego urządzenia uchylającego przepustnicę na zimnym silniku ? tylko zgłaszać się pojedynczo ! :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-05-2011, 20:00   

Powodzenia :lalala: czeka cię chyba klejenie, albo tak sobie na poczekaniu wymyśliłem a jak by sobie taką ładnie z dętki wyciąć i przykleić do tego uchwyciku co podciąga przepustnicę :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 06:57   

najpierw wyszarpie starą i ją obadam a później podumam c czego dopasować membrankę (a może jest cała tylko problem leży w regulacji?)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 09:35   

Może, dlatego mówiłem ci najpierw spróbuj wykręcić wkręt regulacyjny do góry. Jak nie podziała rozbierz siłownik. Ja dość skutecznie załatałem takie pękniecie zacierając je sylikonem a potem na to jeszcze jedna cieniutka warstewka.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load