Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej ....
Autor Wiadomość
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2006, 19:00   

Mati_Tipo napisał/a:
A jaki polecacie olej do 1.7D?
Silnik jest po KAPITALNYM remoncie i niewiem czym go zalać. :sciana:
Każdy poleca coś innego a jakie jest Wasze zdanie? Ktoś na diesla

Jeśli to był prawdziwy remont z wymianą panewek i szlifowaniem wału oraz zostały wymienione wszystkie uszcelniacze to ja bym zalał jakimś syntetykiem.
Nie wiem jak dawno miałes robiony remont, ale do docierania poleca się olej mineralny lub półsyntetyk i wymiana po 1000-1500km a potem zalanie docelowym olejem.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-04-2006, 10:00   

kamin napisał/a:
Jeśli do tej pory był syntetyk i nie znikał w szybkim tempie to ja wlałbym tereaz półsyntetyk 10W-40 np. LOTOS. Firma nie jest jednak specjalnie ważna, patrzyłbym raczej na cene żeby nie była zbyt wysoka.
Oznaczenia:
5W-syntetyczny
10W-półsyntetyczny
15W-mineralny
a 40 to klasa lepkości
Jeżeli do tej pory miałeś 5W-40 to możesz sobie właściwie wlać jaki chcesz i nie będzie źle.

Z tymi oznaczeniami to trochę generalizujesz.
Są np. syntetyki 20W, 15W, 10W, itp...
Najlepiej zobaczyć na opakowaniu co to za olej :-)
     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-04-2006, 13:36   

Kabar napisał/a:
Są np. syntetyki 20W


No ja jeszcze nie widziałem syntetyka (bynajmniej do samochodu) o wymienionej specyfikacji :doubt:
Chyba, że jest to olej made in Biedronka w stylu "Mobilsonix" albo "Castrolonix".
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-04-2006, 14:08   

Emf napisał/a:
Kabar napisał/a:
Są np. syntetyki 20W


No ja jeszcze nie widziałem syntetyka (bynajmniej do samochodu) o wymienionej specyfikacji :doubt:
Chyba, że jest to olej made in Biedronka w stylu "Mobilsonix" albo "Castrolonix".


No to chłopie niewiele jeszcze widziałeś.
Oto olej MOTUL 300V LE MANS 20W-60, o specyfikacji 20W60, stosowany w silnikach np. rajdowych. Cena 160 zł za 2l opakowanie:
http://sklep.monster-tuni...products_id/614

Drugi przykład: Motul 7100 Ester SAE 20W50, cena 185,00 pln za 4l. To już bardziej "cywilny" olej.
http://www.motul.pl/index.php?id=15

Nie znam lepszych olejów na tym świecie jak właśnie Motul i nie przypominam sobie żeby sprzedawali je w Biedronkach.
     assistance
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-04-2006, 14:26   

Witam!

Niezle oleje ( polecam specyfikacje tech. ) robi takze petro-canada,penzoil...
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2006, 16:42   

blondyn103 napisał/a:
...Do silników 1.4 i 1.6 wchodzi 4,25L...

Tak pisze w ksiażce, Ja do mojego Tipacza kupiłem shell helix (mineral)4L i zostało jakieś 200ml na dolewki...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
blondyn103 
witamy nowego


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2006, 20:15   

Tu muszę przyznać Ci rację MiKuS, mi także zostało ok 200 ml z 4-litrowej bańki.

Tipek 1,4 DGT
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-04-2006, 20:38   

też się zgodzę... nawet na cieplutkim silniku zostawiając spust na dłużej i też robiąc 'chwilowy' zapłon na niecałą sekundę bez oleju, wiele więcej się nie wyciśnie starego i wiele więcej nowego nie wejdzie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-04-2006, 22:29   

Kabar małe ale....
Zastosuj olej o tej specyfikacji, a zobaczymy jego zachowanie w warunkach zimowych w Polsce :badgrin:

Dlatego napisałem oleju SAMOCHODOWEGO bo nie uważam za takowy oleju stosowanego do rajdów.
Jeśli piszemy o paliwie to też porównujemy ten ze stacji, a nie paliwo używane do rajdów czy wyścigów na 1/4 mili.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-05-2006, 12:43   

Kabar napisał/a:
to olej MOTUL 300V LE MANS 20W-60, o specyfikacji 20W60, stosowany w silnikach np. rajdowych. Cena 160 zł za 2l opakowanie:
http://sklep.monster-tuni...products_id/614

Drugi przykład: Motul 7100 Ester SAE 20W50, cena 185,00 pln za 4l. To już bardziej "cywilny" olej.
http://www.motul.pl/index.php?id=15

Nie znam lepszych olejów na tym świecie jak właśnie Motul i nie przypominam sobie żeby sprzedawali je w Biedronkach.

Oleje rzeczywiście jedne z najleprzych, ale seria 300V są to oleje typowo wyczynowe i maja klasę jakości SG/SH i nalezy je dosyć często wymieniać (5000-7000km) bo później tracą swoje właściwości. Czytałem o przypadku zatosowania w samochodzie cywilnym i po przejechaniu 15tyś km. silnik prawie nadawał sie do małego remontu - to jest tak jak się chcę stosować oleje do wyczynu a wymieniać je jak normalne. Taki olej to ma trzymac parametry przez jeden wyścig/rajd a nie kilkanaście tyś km.
Co do serii 7100 to one są do motocykli a do sasmochodów jest 8100.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load