Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki to silnik?
Autor Wiadomość
bazaa 


Wiek: 45
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 18
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-07-2007, 12:22   jaki to silnik?

może ktoś mi pomóc?
mój tipo to 1,4 nr motoru 159A2 teoretycznie jest to gaźnik, ale już sam nie wiem bo dowiaduje się od kogoś że niby to jest monowtrysk
a mam następujący problem, potrzebuje elementu który jest wkręcony w gaźnik - ponoć to jest dysza wolnych obrotów, i to by się zgadzało z objawami jakie autko ma.
Teraz nie wiem dokładnie jak to nazwać, choć w sklepie w którym byłem powiedział mi facet że to jest dysza, ale nie ma i że tego nie ściągnie bo ponoć jest z tym problem.
na allegro też nie ma, wydzwaniałem już do osób które sprzedają tipo na części,
to właśnie koleś wcisnął mi że to monowtrysk i że ten element to silniczek krokowy, ale jak mi przysłał na maila zdjęcie to widzę że to nie to. POMOCYYYYY!!!!! autko stoi i za mną tęskni na mieście ;)
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-07-2007, 12:29   

Z tego co kojarzę 159A2 to zwykły gaźnik.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-07-2007, 12:36   

159A2.000 to silnik 1.4 gaźnikowy.
Szczegóły tu: http://tempra.org/dane_techniczne.php
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bazaa 


Wiek: 45
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 18
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-07-2007, 12:53   

dzięki za szybką odpowiedź :)
ale może ktoś mi jeszcze pomóc co to za códo wkręcone jest w gaźnik.
u mnie to się znajduje pod po lewej stronie gaźnika, pod rurą która idzie do filtra powietrza.
to jest takie coś z przewodzikiem czerwonym, po wykręcenu z gaźnika jest to element w którym jest osadzony drugi (chyba mosięźny) na sprężynce.
czy to jest konkretnie dysza wolnych obrotów?
na ty elemencie jest napis WEBER V12DC
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-07-2007, 13:05   

To jest elektrozaworek odcinający dyszę wolnych obrotów .
     assistance
 
bazaa 


Wiek: 45
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 18
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-07-2007, 13:34   

tak, już też znalazłem :)
http://www.eter-mot.com/d...3520&pro=271806
zamówiłem i jedzie już do mnie :)
u mnie w motoryzacyjnym powiedzieli że jest duży z tym problem
polecam ten sklep

http://www.eter-mot.com

coś do starych Tipoli się jeszcze znajdzie :)

** Dodano: 23-07-2007, 14:42 **
Ogólnie ostatnio mechanik powiedział mi że raczej będe musiał sobie wymienic silnik, bo tego nie opłaca się naprawiać
więc w sobotę zabrałem się za naprawe sam, wymieniłem wężyki podciśnienia idące z tyłu za gaźnikiem do kolektora, miałem wcześniej problemy z całym układem aparatu zapłonowego, wymienione świece i przewody, kopułka, palec.
A okazało się że auto dostało z powrotem kopa jak po zjęciu palca i osłonki w kopułce dołożyłem jedną grubszą podkładkę, by układ był sztywny, bo to wszystko trochę latało ;)
po tym jak ręką odjął :) )))
ale kiedyś już wcześniej ten elektrozawór, to przewodzik mi się oberwał, no i musiałem ten kawałek plastiku obkroić i dalszy przewód przylutować, ale jak to połączenie sztywne, przy naszych dziurawych drogach, oberwało się. no i teraz jedno naprawiłem ale czekam na przesyłkę z elektrozaworkiem ;)
mam jeszcze pytanie?
bo gdzieś na forum wyczytałem, teraz już nie kojarzę, ale czy zepsuty elektrozawór, zub to że połączenie tych drucików było ( prawie że na włoskach) czy to może być przyczyną przegrzewania się silnika?
bo z tym mam jeszcze problem że strasznie się przegrzewa, choć w chłodniejsze dni nie było tak źle.
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-07-2007, 14:22   

schab napisał/a:
To jest elektrozaworek odcinający dyszę wolnych obrotów .

A tak dokładnie to odcinający dopływ paliwa do gaźnika podczas hamowania silnikiem... :D
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2007, 16:46   

...i elektrozawr będzie Ci tylko powodował prędzej zalewanie/gaśnięcie silnika na luzie, ew szarpanie etc...

przegrzewanie się silnika o którym piszesz to już temat ukadu chłodzenia;

zasyfionej i niewydajnej chłodnicy (zasyfiona muchami etc z zewnątrz, więc bez przewiewu tak nie chłodzi) lub prędzej termostatu który steruje przepływem płynu a lubi padać lub ew zapowietrzenie ukł chłodzącego lub ew inna niedrożność jakaś układu / chłodnicy..

chłodnica równomienrie ciepła?

płynu dość?

grzebałeś ostatnio coś z ukladem? dolewałeś płyn?

jak temperatura węży przed i za termostatem? (termostat pod kopułką od zapłonu namierzysz)

wentylator się włącza na chłodnicy najpóźniej koło 100, 100-parę stopni?

chłodnica przewiewna czy zasyfiona?

ponadto, jak były ostatnio upały a stoisz w korku, nie jedziesz, to na pewno nie utrzyma 90'C tylko podskoczy do okolic 100wy...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load