Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresja dobra, a mocy jakby brak...
Autor Wiadomość
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-04-2010, 17:36   Kompresja dobra, a mocy jakby brak...

Jako że przymierzam się do odrestaurowania Smoczycy, na razie pod względem mechanicznym, byłem dziś u znajomego pomierzyć ciśnienie na cylindrach. Podejrzenie mam, że silnik cosik ma problemy (1.6i.e. 835C1.000) bo litr oleju potrzebny jest po przejechaniu około 500km, a moc też wydaje mi się niewystarczająca, choć tutaj pewności już nie mam, bo ciągle porównuję to auto do swojego poprzedniego 1.6 w gaźniku. A to zawsze 11KM różnicy.

Wracając z warsztatu zrobiłem test przyspieszenia i do setki potrzebuję nawet 20 sekund, ale na LPG. Na Pb nie sprawdzałem (zatarta pompa). A instalacja II generacja, kable i świece mają około 4-5 tyś. Filtry około 14-15tyś. Instalacja wyregulowana odpowiednio. Zresztą jeżdżąc na Pb nie czułem różnicy w stosunku do LPG.

Na każdym cylindrze wykazało mi około 14 bar, więc nie wiem czy coś robić w tym silniku czy zostawić tak jak jest. Ewentualnie podpowiedzcie mi co może być powodem takiego spalania oleju i tak mozolnego przyspieszania?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2010, 18:21   

Co do spalania oleju to uszczelniacze mogą być padnięte, bo sporo tego zjada :>

ps. komprecha jak u mnie ;)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2010, 19:10   

Zobacz czy przypadkiem uszczelniacze zaworów nie szwankują. Możliwe, że tam olej się przedostaje.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-04-2010, 08:02   

ciechu, a jak robiliscie pomiar :?: bo z tego co wiem powinno sie robić na rozgrzanym silniku, zeby i silnik i olej miały temp. normalnej pracy, jesli był zimny (nie rozgrzany do konca) może zawyżać wynik ;)
Co do uszczelniaczy, na pewno coś pomoże, ale na zniwelowanie takiego "spalania" oleju jakie masz bym nie liczył (chociaż mogę się mylić) Dla porównania, dodam, ze jak mierzylismy cisnienie w moim 1,6 wyszło po 13bar na kazdym, a kazdy wie w jakim miałem stanie silnik tam ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-04-2010, 10:35   

egon. napisał/a:
ciechu, a jak robiliscie pomiar :?:
wiem jak się robi pomiar :P Silnik miał 90'c, na maksymalnie wychylonej przepustnicy. Na każdym cylindrze 14 z groszem, na ostatnim nieco poniżej.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-04-2010, 11:46   

ciechu, czyli teoretycznie powinno byc dobrze, pozostaje jedynie to, ze pierścienie uszczelniające są ok, ale nie wiadomo jak pierścień zgarniający (olejowy) może nie ściągać dostatecznie oleju ze ścianki cylindra, ale to tylko moje spekulacje (takie dalekie myśli :P ) Wiec głównie zostają uszczelniacze, lub jakiś wyciek (w co wątpię :D )
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-04-2010, 12:26   

egon. napisał/a:
Wiec głównie zostają uszczelniacze, lub jakiś wyciek (w co wątpię :D )
wycieku nie ma żadnego. Silnik jest brudny od oleju tylko pod korkiem wlewu (często dolewam oleju i czasem trochę skapnie się obok :P )
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-04-2010, 12:36   

ciechu, a może problemy z przyspieszeniem nie wynikają z samego silnika. może przestawiony zapłon, rozrząd, ubity przepływomierz lub inny czujnik. nie wiem jak u ciebie w mieście ale u mnie da się znaleźć zakład gdzie za diagnostykę komputerową wezmą nie więcej jak 40zł
a jak ze spalaniem gazu ? ile bierze, a ile powinna ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-04-2010, 12:43   

Leśniczy, no w tym też będę musiał się rozejrzeć. Nie znam jeszcze na tyle dobrze Zielonej Góry. W Lesznie ASO brało 100zł, ale jakiś warsztat ponoć 50zł wołał.

Na pewno wpływ mają też tylne hamulce, które jakby lekko trzymają, ale chyba nie na tyle aż, żeby tak długo bujać auto. Rozrząd nie taki stary, bo około 30-35 tyś ma przejechane. Czujniki hmmm no te co mają wpływ na pracę na LPG jeszcze nie sprawdzałem. Chyba obejrzę też sobie czujnik temperatury powietrza, bo mam podstawy przypuszczać że i on niedomaga.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-04-2010, 13:51   

ciechu napisał/a:
Nie znam jeszcze na tyle dobrze Zielonej Góry. W Lesznie ASO brało 100zł

2 lata temu w ASO za podłączenie wołali 100 zł ,ale znam warsztacik gdzie zawołali 50 zł ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-04-2010, 14:24   

zawsze można zakupić program i wtykę i można samemu sobie podłączyć ( tylko trzeba trochę ogarnąć co dalej :D )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-04-2010, 14:44   

Luczu, wtyczki nawet nie potrzeba, żeby zapiąc komputer w tipo wystarczy wsadzić w "dziurki" 2 przewody :)
ale prościej by było jechać i dać te 40-50 za profesjonalna diagnostykę :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-04-2010, 14:50   

Leśniczy napisał/a:
Luczu, wtyczki nawet nie potrzeba, żeby zapiąc komputer w tipo wystarczy wsadzić w "dziurki" 2 przewody :)


a g dzie te przewody wsadzisz w laptopa ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-04-2010, 14:52   

Dobra, spoko. Poczekam na przypływ gotówki i jadę się podpiąć tam, gdzie mnie grabarz poprowadzi :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-04-2010, 16:12   

Luczu napisał/a:
Leśniczy napisał/a:
Luczu, wtyczki nawet nie potrzeba, żeby zapiąc komputer w tipo wystarczy wsadzić w "dziurki" 2 przewody :)


a g dzie te przewody wsadzisz w laptopa ?


no fakt :D ale kosztu rs232 to nawet nie ma co liczyć bo to 2 zł

tylko ja nie wiem czy nie jest potrzebne jakiś "moduł" po drodze ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-04-2010, 16:32   

Leśniczy, kolega kupił jakiś program na allegro czy skądś skołował i kabel i podobno wszystko co trzeba to właśnie to

** Dodano: 21-04-2010, 17:32 **
no i rzecz jasna laptop :d
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 22-04-2010, 08:17   

Niwiem tylko co ma spalanie LPG do "brania" oleju :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 22-04-2010, 08:22   

Diagnostyka za 50 zł to szajs jakich mało, podlaczają sie interfacem uniwersalnym, tylko wtyczki zmieniają odpowiednio do typu auta a ta diagnostyka jst go**o warta tyle wam powiem. Lepiej dolozyc te 50 zł i zrobic to profesjonalnie.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-04-2010, 08:46   

egon., chodzi mi o ogólne przejrzenie faktów, na które składa się dobra kompresja, żłopanie oleju, brak mocy i zwiększone spalanie. Czy cokolwiek z tych rzeczy ma ze sobą związek - nie wiem. Dlatego pytam :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-04-2010, 10:25   

Dziąbal napisał/a:
Diagnostyka za 50 zł to szajs jakich mało, podlaczają sie interfacem uniwersalnym, tylko wtyczki zmieniają odpowiednio do typu auta a ta diagnostyka jst go**o warta tyle wam powiem. Lepiej dolozyc te 50 zł i zrobic to profesjonalnie.


kolego nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. mi diagnostykę robił znajomy, który właśnie korzysta z takiego uniwersalnego interphace'u podpiętego do lapka. wszystkie wyłapane błędy mi pokazał, wytłumaczył, wykasował , sprawdził jeszcze raz i dopiero odjechałem. a wcześniej jak byłem w profesjonalnym zakładzie gdzie maja specjalnie do tego przeznaczony komputer diagnostyczny to ich "profesjonalny" sprzet nie miał nawet w bazie danych tipo ani tempry

pozdrawiam
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2010, 13:08   

ciechu, masz podobne objawy jak crx znajomego, po 14 atmosfer na garku, litr oleju co kilkaset kilometrow wywalony przez rure , moc 108 koni zamiast 130, pierscienie koncza swoja dzialalnosc... pierscienie sa roznej konstrukcji i z materialow o zdecydowanie innej twardosci, najtwardsze kompresyjne padaja na koncu i tyle:) tak to widze.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-04-2010, 14:13   

bart128, to mnie trochę zmartwiłeś, bo w takim układzie czeka mnie konkretniejszy remont... Na razie miałem w planach wymienić uszczelniacze i splanować głowicę. Wyszło by mnie groszowo... :roll:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2010, 14:37   

ciechu, jak chcesz groszowo zrobić to wymień same uszczelniacze,bez zdejmowania głowicy,pojeździsz,zobaczysz.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 22-04-2010, 14:44   

Leśniczy, mi tez wytłumaczyli i skasowali ale pieniązki i do tego chcieli naciągnąć na wymiane sterownika, bardzo dobrze ze masz takich znajomych ;)
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load