Kompresja dobra, a mocy jakby brak... |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-04-2010, 17:36 Kompresja dobra, a mocy jakby brak...
|
|
|
Jako że przymierzam się do odrestaurowania Smoczycy, na razie pod względem mechanicznym, byłem dziś u znajomego pomierzyć ciśnienie na cylindrach. Podejrzenie mam, że silnik cosik ma problemy (1.6i.e. 835C1.000) bo litr oleju potrzebny jest po przejechaniu około 500km, a moc też wydaje mi się niewystarczająca, choć tutaj pewności już nie mam, bo ciągle porównuję to auto do swojego poprzedniego 1.6 w gaźniku. A to zawsze 11KM różnicy.
Wracając z warsztatu zrobiłem test przyspieszenia i do setki potrzebuję nawet 20 sekund, ale na LPG. Na Pb nie sprawdzałem (zatarta pompa). A instalacja II generacja, kable i świece mają około 4-5 tyś. Filtry około 14-15tyś. Instalacja wyregulowana odpowiednio. Zresztą jeżdżąc na Pb nie czułem różnicy w stosunku do LPG.
Na każdym cylindrze wykazało mi około 14 bar, więc nie wiem czy coś robić w tym silniku czy zostawić tak jak jest. Ewentualnie podpowiedzcie mi co może być powodem takiego spalania oleju i tak mozolnego przyspieszania? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2010, 18:21
|
|
|
Co do spalania oleju to uszczelniacze mogą być padnięte, bo sporo tego zjada
ps. komprecha jak u mnie |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2010, 19:10
|
|
|
Zobacz czy przypadkiem uszczelniacze zaworów nie szwankują. Możliwe, że tam olej się przedostaje. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-04-2010, 08:02
|
|
|
ciechu, a jak robiliscie pomiar bo z tego co wiem powinno sie robić na rozgrzanym silniku, zeby i silnik i olej miały temp. normalnej pracy, jesli był zimny (nie rozgrzany do konca) może zawyżać wynik
Co do uszczelniaczy, na pewno coś pomoże, ale na zniwelowanie takiego "spalania" oleju jakie masz bym nie liczył (chociaż mogę się mylić) Dla porównania, dodam, ze jak mierzylismy cisnienie w moim 1,6 wyszło po 13bar na kazdym, a kazdy wie w jakim miałem stanie silnik tam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 10:35
|
|
|
egon. napisał/a: | ciechu, a jak robiliscie pomiar | wiem jak się robi pomiar Silnik miał 90'c, na maksymalnie wychylonej przepustnicy. Na każdym cylindrze 14 z groszem, na ostatnim nieco poniżej. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-04-2010, 11:46
|
|
|
ciechu, czyli teoretycznie powinno byc dobrze, pozostaje jedynie to, ze pierścienie uszczelniające są ok, ale nie wiadomo jak pierścień zgarniający (olejowy) może nie ściągać dostatecznie oleju ze ścianki cylindra, ale to tylko moje spekulacje (takie dalekie myśli ) Wiec głównie zostają uszczelniacze, lub jakiś wyciek (w co wątpię ) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 12:26
|
|
|
egon. napisał/a: | Wiec głównie zostają uszczelniacze, lub jakiś wyciek (w co wątpię ) | wycieku nie ma żadnego. Silnik jest brudny od oleju tylko pod korkiem wlewu (często dolewam oleju i czasem trochę skapnie się obok ) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 12:36
|
|
|
ciechu, a może problemy z przyspieszeniem nie wynikają z samego silnika. może przestawiony zapłon, rozrząd, ubity przepływomierz lub inny czujnik. nie wiem jak u ciebie w mieście ale u mnie da się znaleźć zakład gdzie za diagnostykę komputerową wezmą nie więcej jak 40zł
a jak ze spalaniem gazu ? ile bierze, a ile powinna ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 12:43
|
|
|
Leśniczy, no w tym też będę musiał się rozejrzeć. Nie znam jeszcze na tyle dobrze Zielonej Góry. W Lesznie ASO brało 100zł, ale jakiś warsztat ponoć 50zł wołał.
Na pewno wpływ mają też tylne hamulce, które jakby lekko trzymają, ale chyba nie na tyle aż, żeby tak długo bujać auto. Rozrząd nie taki stary, bo około 30-35 tyś ma przejechane. Czujniki hmmm no te co mają wpływ na pracę na LPG jeszcze nie sprawdzałem. Chyba obejrzę też sobie czujnik temperatury powietrza, bo mam podstawy przypuszczać że i on niedomaga. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 13:51
|
|
|
ciechu napisał/a: | Nie znam jeszcze na tyle dobrze Zielonej Góry. W Lesznie ASO brało 100zł |
2 lata temu w ASO za podłączenie wołali 100 zł ,ale znam warsztacik gdzie zawołali 50 zł |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-04-2010, 14:24
|
|
|
zawsze można zakupić program i wtykę i można samemu sobie podłączyć ( tylko trzeba trochę ogarnąć co dalej ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 14:44
|
|
|
Luczu, wtyczki nawet nie potrzeba, żeby zapiąc komputer w tipo wystarczy wsadzić w "dziurki" 2 przewody
ale prościej by było jechać i dać te 40-50 za profesjonalna diagnostykę |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-04-2010, 14:50
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | Luczu, wtyczki nawet nie potrzeba, żeby zapiąc komputer w tipo wystarczy wsadzić w "dziurki" 2 przewody |
a g dzie te przewody wsadzisz w laptopa ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 14:52
|
|
|
Dobra, spoko. Poczekam na przypływ gotówki i jadę się podpiąć tam, gdzie mnie grabarz poprowadzi |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-04-2010, 16:12
|
|
|
Luczu napisał/a: | Leśniczy napisał/a: | Luczu, wtyczki nawet nie potrzeba, żeby zapiąc komputer w tipo wystarczy wsadzić w "dziurki" 2 przewody |
a g dzie te przewody wsadzisz w laptopa ? |
no fakt ale kosztu rs232 to nawet nie ma co liczyć bo to 2 zł
tylko ja nie wiem czy nie jest potrzebne jakiś "moduł" po drodze ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-04-2010, 16:32
|
|
|
Leśniczy, kolega kupił jakiś program na allegro czy skądś skołował i kabel i podobno wszystko co trzeba to właśnie to
** Dodano: 21-04-2010, 17:32 **
no i rzecz jasna laptop :d |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-04-2010, 08:17
|
|
|
Niwiem tylko co ma spalanie LPG do "brania" oleju |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 08:22
|
|
|
Diagnostyka za 50 zł to szajs jakich mało, podlaczają sie interfacem uniwersalnym, tylko wtyczki zmieniają odpowiednio do typu auta a ta diagnostyka jst go**o warta tyle wam powiem. Lepiej dolozyc te 50 zł i zrobic to profesjonalnie. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 08:46
|
|
|
egon., chodzi mi o ogólne przejrzenie faktów, na które składa się dobra kompresja, żłopanie oleju, brak mocy i zwiększone spalanie. Czy cokolwiek z tych rzeczy ma ze sobą związek - nie wiem. Dlatego pytam |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 10:25
|
|
|
Dziąbal napisał/a: | Diagnostyka za 50 zł to szajs jakich mało, podlaczają sie interfacem uniwersalnym, tylko wtyczki zmieniają odpowiednio do typu auta a ta diagnostyka jst go**o warta tyle wam powiem. Lepiej dolozyc te 50 zł i zrobic to profesjonalnie. |
kolego nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. mi diagnostykę robił znajomy, który właśnie korzysta z takiego uniwersalnego interphace'u podpiętego do lapka. wszystkie wyłapane błędy mi pokazał, wytłumaczył, wykasował , sprawdził jeszcze raz i dopiero odjechałem. a wcześniej jak byłem w profesjonalnym zakładzie gdzie maja specjalnie do tego przeznaczony komputer diagnostyczny to ich "profesjonalny" sprzet nie miał nawet w bazie danych tipo ani tempry
pozdrawiam |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 13:08
|
|
|
ciechu, masz podobne objawy jak crx znajomego, po 14 atmosfer na garku, litr oleju co kilkaset kilometrow wywalony przez rure , moc 108 koni zamiast 130, pierscienie koncza swoja dzialalnosc... pierscienie sa roznej konstrukcji i z materialow o zdecydowanie innej twardosci, najtwardsze kompresyjne padaja na koncu i tyle:) tak to widze. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 14:13
|
|
|
bart128, to mnie trochę zmartwiłeś, bo w takim układzie czeka mnie konkretniejszy remont... Na razie miałem w planach wymienić uszczelniacze i splanować głowicę. Wyszło by mnie groszowo... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 14:37
|
|
|
ciechu, jak chcesz groszowo zrobić to wymień same uszczelniacze,bez zdejmowania głowicy,pojeździsz,zobaczysz. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 14:44
|
|
|
Leśniczy, mi tez wytłumaczyli i skasowali ale pieniązki i do tego chcieli naciągnąć na wymiane sterownika, bardzo dobrze ze masz takich znajomych |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
|