Kontrolka "ręcznego" |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:01 Kontrolka "ręcznego"
|
|
|
Witam, ostatnio doszedł mnie niepokojący objaw. Ruszyłem samochodem bardzo gwałtownie i zapaliła mi się kontrolka ręcznego, teraz gdy gwałtownie rusze i odrazu mocno przyhamuje ona kilka razy mrugnie. O czym samochód mi chce powiedzieć? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale niedawno zmieniłem zegary na wersje z obrotomierzem. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:02
|
|
|
Larry075, mówi Ci - dolej mi płynu hamulcowego |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:03
|
|
|
Larry075, ta kontrolka tez odpowiada za poziom płynu hamulcowego widocznie masz niski poziom dolej to problem zniknie badz wymien jak masz dłuzej niz 3 lata kosztuje grosze |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:18
|
|
|
No jest go tam nie za dużo, nie pomyślałem o tym wcześniej a powinienem. Nie będe dolewał bo ten olej juz pa prawie rok (co roku wymieniam), ile to moze teraz kosztować? Mam na mysli wymiane, odpowietrzanie i sam płyn? Jaki polecacie? DOT4?
Od czego jeszcze odpowiada ta kontrolka? Gdy kiedyś wymieniałem klocki to tam był czujnik ich zurzycia lecz został on chyba wymontowany z powodu iż nie było w klockach na to miejsca (inny element). Czy stan klocków wyświetla sie też w tej kontrolce? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:25
|
|
|
Larry075, dot 4 jest tani, czujnik klocków ma osobna kontrolke. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:25
|
|
|
czy sie wyswietla to nie wiem ale płyn chamulcowy kupisz za 15 zł tak dot4 a wymienisz sam z jakims kolega jak bedziesz chciał a jak nie to podejrzewam ze z 40 zł moze i wiecej niewiem wszystkie naprawy robie sam wiec nie wiem |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:30
|
|
|
Sam bym to zrobił jednak nie mam za bardzo czasu (inne samochody naprawiam a później jestem zmęczony), mam takiego mechanika, odstawiem do niego samochód, pójde na zakupy, wroce i pojade do domu. Dzięki za wypowiedzi! |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:59
|
|
|
Larry075, Płyn hamulcowy producent zaleca zmieniać mniej więcej co 3 lata, lub 40-60 tys km, ale jak go nie wymienisz to nic się raczej nie stanie. Proponowałbym dolać płynu i tyle |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-11-2009, 19:18
|
|
|
meter30, Juz wymieniłem, kosztowało mnie to 50zł, jeśli chodzi o hamulce to jest to dla mnie najwyzszy piorytet więc wole zmienić. A to jest normalne że był ubytek? Przyznam że samochód jest w rodzinie odkąd skończył trzy lata a teraz ja go użytkuje i z tego co wiem pierwszy raz jest ubytek... może dlatego że hamulcy używam dosyć często i mocno? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-11-2009, 22:17
|
|
|
Larry075, a kiedy ostatnio zaglądałeś do zbiorniczka? Z czasem płynu może troszkę ubyć. Jeśli dolewa się raz na pół roku "doraźnie" do uzupełnienia poziomu 'max' to nie ma się czym przejmować. Jeśli jednak ubywa w sposób 'widoczny' to trzeba przejrzeć cały układ. Płyn nie wyparuje - zostawia ślady na ziemi, kołach czy pod maską.
Larry075 napisał/a: | może dlatego że hamulcy używam dosyć często i mocno? | nie ma to zupełnie nic do rzeczy. Wszyscy używamy hamulców często - mam nadzieję |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-11-2009, 23:08
|
|
|
Larry075, Ubywanie płynu hamulcowego w trakcie eksploatacji to rzecz normalna, spowodowana zużyciem klocków hamulcowych. Zauważ, że jak wymieniasz klocki to trzeba ścisnąć zaciski hamulcowe i wtedy płyn cofa się do zbiorniczka. Jeśli rocznie dolejesz 50ml to jest to jak najbardziej normalne przy intensywnym używaniu hamulców. Jeśli jeździsz w przewadze po mieście i do tego dynamicznie to klocki szybciej się zużyją a za czym idzie szybsze obniżenie poziomu płynu w zbiorniczku |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-11-2009, 23:46
|
|
|
No właśnie pożyczyłem tacie dziś samochód (zakupy) i po kilku godzinach zadzwonił z wieścią "właśnie Ci się hamulce skończyły", podczas hamowania było słychać metaliczny dźwięk. Gdy juz miałem samochód to sprawdziłem stan klocków i lewa strona juz nie miała okładziny na jednym klocku (pierwszy raz mi się zdarzyło). Zwróciłem uwage że tarcze też nie są w najlepszym stanie więc założyłem klocek z mojej kolekcji po ostatniej wymiarnie (i tak pewnie były grubsze okładziny niż u niektórych obecnie ). Jutro postaram sie kupić nowy zestaw klocków hamulcowych na przód, tarcze przetocze i zrobie wreście ten korektor siły hamowania bo tył mi wogóle nie bierze. Pozdrawiam!
Cytat: | [...] Wszyscy używamy hamulców często - mam nadzieję |
Znam osoby w mojej rodzinie którzy mieli taki styl jazdy w którym nie było używania hamulcy aż się cylinderki zapiekały. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 10:10
|
|
|
Larry075, opłaca Ci się tarcze przetaczać? Piszesz, że dla Ciebie hamulce to priorytet, więc kup nowe tarcze i nowe klocki. To dużo ważniejsze niż wymiana płynu hamulcowego co roku chyba że rocznie robisz 40tyś km. Jak na taki priorytet to dziwne w ogóle że pozwoliłeś hamulcom się skończyć
Larry075 napisał/a: | Znam osoby w mojej rodzinie którzy mieli taki styl jazdy w którym nie było używania hamulcy | ta jasne... z całym szacunkiem, ale albo nie jeździły w ogóle, albo już nie żyją. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 18:06
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Sam bym to zrobił jednak nie mam za bardzo czasu (inne samochody naprawiam a później jestem zmęczony) | , Sory ale jak naprawiasz inne samochody to powinienes wiedziec ze kontrolka od recznego sygnalizuje tez stan plynu hamulcowego i jezeli zacznie migac na zakretach albo podczas hamowania i ruszania to nalezy zajzec pod maske i skontrolowac plyn.
** Dodano: 14-11-2009, 18:08 **
a propo kurcze cytowalem kogos pierwszy raz i widze ze nie pokazalo sie tak jak uinnych w bialej ramce jak sie cytuje ??
Moderowany: | nie zakończyłeś cytatu komendą [/quote] |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-11-2009, 01:37
|
|
|
ciechu napisał/a: | Larry075 napisał/a:
Znam osoby w mojej rodzinie którzy mieli taki styl jazdy w którym nie było używania hamulcy
ta jasne... z całym szacunkiem, ale albo nie jeździły w ogóle, albo już nie żyją. |
taa mój dziadek jak po 18 latach jazdy w " dużym fiacie " kupił sobie nowego suzuki swift to tak jeździł, że hamulce mu pordzewiały i trza było wymienić. ( a chciał je oszczędzać ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-11-2009, 08:10
|
|
|
Luczu, mój dziadek miał poloneza starego, zawsze sobie luzowował i wszędzie dojechał bez hamulca, aż mu się tłoczki pozapiekały, kiedyś jak mój ojciec nim jechał i zachamował to trzeba było jechać kilka kilometrów aż się tłoczki schowają.
Cytat: | Sory ale jak naprawiasz inne samochody to powinienes wiedziec ze kontrolka od recznego sygnalizuje tez stan plynu hamulcowego i jezeli zacznie migac na zakretach albo podczas hamowania i ruszania to nalezy zajzec pod maske i skontrolowac plyn. |
Zdarzyło mi się tak jak wracałem do domu, nie chciało mi sie sprawdzać i wolałem się doinformować poniewaz ktoś kiedyś gdzieś powiedział że jak założe nowe zegary (to znaczy z obrotomierzem) to pojawią się jakies nowe kontrolki, aktywują jakieś czujniki. Nie wiem czy to była prawda czy nie ale zaraz po założeniu nowych zegarów zaczeła migotać ta kontrolka (na starych nic nie było) co skłoniło mnie do przemyśleń. A powiedz mi jaka kontroka pokazuje skrajne zurzycie okładzin?
Cytat: | Larry075, opłaca Ci się tarcze przetaczać? Piszesz, że dla Ciebie hamulce to priorytet, więc kup nowe tarcze i nowe klocki. To dużo ważniejsze niż wymiana płynu hamulcowego co roku chyba że rocznie robisz 40tyś km. Jak na taki priorytet to dziwne w ogóle że pozwoliłeś hamulcom się skończyć
|
Nowe klocki juz mam, o ile wiem i praktykowałem jest możliwość toczenia tarcz które nie mieły tego zabiegu wcześniej byle by nie przekroczyć dopuszczalnej grubości tarczy i w żaden sposób nie wpływa to na efektywność hamowania.
Wydaje mi się że te hamulce się skończyły dlatego że lewa strona brała pierwsza (nie wiem dlaczego i juz mnie to nie interesuje), klocki z przeciwnej strony mają dosyc grubą okładzine, i chyba nie myślisz że będe co kilka dni kontrolował stan hamulców (nie przy moich przebiegach).
ps. Na allegro widziałem tarcze, wentylowane do fiata, czy da się je jakoś wpasować w 1,4? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-11-2009, 13:16
|
|
|
Larry075 napisał/a: | jaka kontroka pokazuje skrajne zurzycie okładzin? |
|
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-11-2009, 10:30
|
|
|
Larry075 napisał/a: | ps. Na allegro widziałem tarcze, wentylowane do fiata, czy da się je jakoś wpasować w 1,4? | jeśli oryginalnie masz niewentylowane to wentylowanych nie założysz bez zmiany zacisków. Różnica w grubości tarczy i pewnie także w średnicy (wentylowana ma srednicę 257mm i grubośc 20mm
Jak chcesz kupić do swojego tanio a dobrze to polecam polskiego producenta. www.mikoda.pl
Larry075 napisał/a: | i chyba nie myślisz że będe co kilka dni kontrolował stan hamulców (nie przy moich przebiegach). | i to pisze osoba dla której hamulce są priorytetem??? Brak słów. Poziom płynu hamulcowego sprawdza się przynajmniej raz na tydzień. Bo kontrolka nie zawsze musi działać. A jak znasz stan płynu to i w przybliżeniu wiesz w jakim stanie są tarcze i klocki. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-11-2009, 11:57
|
|
|
jak już jesteśmy w temacie bezpieczeństwa hamulców - Larry075, sprawdzałeś stan gumowych i metalowych przewodów hamulcowych ? Nawet nie wiesz w jakim agonalnym stanie one mogą być i razu pewnego po prostu strzelić jak Ci przyjdzie zahamować mocniej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-11-2009, 21:08
|
|
|
Luczu, Nie zwróciłem uwagi... będe wymieniał to zrobie dokładny przegląd. O ile dobrze wiem to były wymieniane przy przed ostatniej wymianie płynu |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
|