Miska Oleju |
Autor |
Wiadomość |
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-03-2005, 09:44 Miska Oleju
|
|
|
Mam pytanie przymierzam się do wymiany uszczelki miski lekko mi sączy hehe.Kilka srub jest pod blachą od skrzyni ?? jak tam odkręcić sruby do których nie idzie dojsc?? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-03-2005, 10:19
|
|
|
Kolo koła zamachowego pewnie tam sie nie mozoesz dostac.
To kolo zamachowe jest zakrtyte taka blacha ktora jest przykrecona na 2-3 sruby. Musisz osłone zdjąć i dopiero wtedy masz lepszy dostep do srub mocujacych miske. Choc i tak sie nie obejdzie bez akrobacji. Musisz uzyc klucz nasadowy z przedluzka i troche miec cierpliwosci. Mi sie udaloodkręcic. Reszta srub to juz sa ogolnie dostępne. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-03-2005, 10:34
|
|
|
No oto chodzi własnie te po blachą .Co ta blacha daje to jakby podpora skrzyni? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2005, 16:19
|
|
|
witam. nie wiem czy to bedzie tak samo jak w tipo 1.4 gaznik ktorego mialem ale zeby zdjac ta blache musialem odkrecic srobki od lapy trzymajacej silnik i skrzynie jednoczesnie na srodku. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2005, 16:57
|
|
|
miszko napisał/a: | Kolo koła zamachowego pewnie tam sie nie mozoesz dostac.
To kolo zamachowe jest zakrtyte taka blacha ktora jest przykrecona na 2-3 sruby. Musisz osłone zdjąć i dopiero wtedy masz lepszy dostep do srub mocujacych miske. Choc i tak sie nie obejdzie bez akrobacji. Musisz uzyc klucz nasadowy z przedluzka i troche miec cierpliwosci. Mi sie udaloodkręcic. Reszta srub to juz sa ogolnie dostępne. |
Dokładnie jak mówi Miszko. Klucz 10 na przedłużce i jazda!! |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 09-03-2005, 18:44
|
|
|
Warto zwrócic uwagę na uszczelkę a dokładniej na ilość otworków. Ja kiedyś wymieniałem uszczelkę i po odkręceniu miski okazało się, że mam niewłasciwą uszczelkę tzn miała ona wycięte otworki jedynie pod śruby mocujące. Potrzebna była jednak uszczelka z trzema otworkami (obok siebie) czyli środkowy otwór na śrubę, pozostałe na takie wytłoczenia (rodzaj dystansu aby nie za mocno ścisnąć uszczelkę podczas przykręcania) w misce olejowej. Ponieważ nie miałem wyjścia zamontowałem jaką miałem.
Później kupiłem dobrą uszczelkę i teraz czeka na lepsze czasy aby ją zmienić. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2005, 01:20
|
|
|
Przy okazji zapytam: co sądzicie o "przyklejeniu" miski na silikon, zamiast wkładania standardowej uszczelki?? |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2005, 01:32
|
|
|
radzio nie polecam. w ostatecznosci mozna dac troche silikonu dla pewnosci.
jesli dasz na sam silikon to wytrzyma albo nie. w skodzie 105l raz przykleilem bo nie mialem uszczelki i bylo wporzadku jednak nastepnym razem musialem tam zajrzec i pewny swego znowu przykleilem. olej lal sie strumieniami. tak wiec najwyzej mozesz dac troche dla szczelnosci i nic pozatym. ale najlepiej to wsadzic orginal ewentualnie dobry zamiennik. pozdrawiam |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2005, 09:37
|
|
|
Przy naprawach Poloneza tam gdzie były uszczelki (najczęściej kartonowe) stosowałem taką metodę:
- pierwszy element smarowałem silikonem;
- na to nakładałem uszczelkę;
- drugi element smarowałem silikonem;
- całość skręcałem.
Przy skręcaniu nadwyżki silikonu były wypychane (smarowałem cieniutką warstwę bo wypycha na obie strony). Tam gdzie były jakieś nierówności silikon zostawał i stanowił dodatkowe uszczelnienie. Stosowałem oczywiście silikon do tego typu zastosowań (jakiś taki czerwony). |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2005, 10:24
|
|
|
jarek mozna czerwony on jest specjalny termiczny trzyma swoje wlasciwosci bodajze do 300 stopni.i stosuje sie go zregoly przy silniku tam gdzie temperatura moze przekroczyc te 110 stopni. nie mowie ze nie mozna stosowac do innych miejsc. ja zwykle uzywalem silikonu termicznego takiego co sie w pistolet wklada. bodajze do 150 stopni. i bylo oki. ale szczerze odradzam klejenia na sam silikon. lepiej dac stara uszczelke i posmarowac sili. z drugiej strony jednak nie ma co oszczedzac na uszczelkach. kilka razy musialem w tipku wymieniac uszczelke pod dekiel zaworow.
koszt korkowej czyli nieorginalnej okolo 10 zl a orginal korkowo-gumowy 17
i korkowe wytrzymywaly :
pierwsza 1000 km
druga 1200 km
orginal 8000 km i mial checi dluzej
wiec nie ma sensu oszczedzac. Pozdrawiam |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-03-2005, 12:55
|
|
|
Silikon jest dobry tylko tam gdzie są płaszczyzny ściśle przylegające. Inny problem to żeby silikon trzymał to musi wyschnąć, a jak się już skręci to się chce jechać. No i wtedy zaczyna sikać...
Ja kupiłem „oryginał” i był o 2-3mm za krótki. Niby pasował, a olej lał się strumieniami spod pokrywy koło korka (korek mam wkręcany a nie wciskany). Kupiłem drugą uszczelkę za 5zł i jak na razie trzyma. |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2005, 15:48
|
|
|
mkaminski to jestes szczesciarzem ze masz korek wkrecany. tego wlocha debila ktory wymyslil kawalek gumy wciskanej w otwor zwany dalej korkiem oleju to bym poprostu ..........................................................................................
problemow mialem z tym korkiem mialem od cho.....
a nowy albo kosztowal 85 zeta i sie dluuugo czekalo albo nie mogli znalesc w hurtowniach.
jestem za wkrecanym korkiem.
praktycznie to silikon zaklei wsio ale trzeba poczekac az wyschnie. fakt jak naprawisz to sie chce od razu jezdzic. cierpliwosci u nas malo.
pozdrawiam |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-03-2005, 19:32
|
|
|
Co do korka to ja naprawdę nie wiem jak można wymyśleć tak głupie rozwiązanie jak wciskany korek i tak długo się tego idiotyzmu trzymać. Nawet Maluch ma wkręcany korek jaki on by nie był.
nie wiem dlaczego, ale jestem szcześliwym posiadaczem korka wkręcanego i to mnie strasznie cieszy...
Niestety przy wymianie oleju nie potrafiłem dojść co odkręcić, żeby wymienić uszczelkę miski, więc wymiana dopiero za 10.000-15.000km. Wtedy będę mądrzejszy i odpompuję całość starego oleju z rozrządu. A jest go tam trochę i pewnie dlatego do silnika wchodzi tylko 3,75 zamiast 4,2l. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 21:47
|
|
|
Z korkiem tym smigam dwa lata i jest idealny musi bardzo mocno wchodzić inaczej jest do niczego .Mi korek akurat nie zrobił jeszcze problemu.
Co do uszczelek to uwarzam że tylko orginalne ,i przy srubach temperaturo odpornym sylikonem.Sam sylikon wiadomo że nie starczy |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-03-2005, 22:06
|
|
|
A wg mnie to albo dajesz korkową uszczelkę albo silikon. Nie jedno i drugie! Posmarować można tekturową a nie korkową, bo korek ma być elestyczny.
Wszystko zależy od powierzchni i tak np na górną pokrywę nie można zastosować silikonu bo zawsze jest tam szczelina na ok 2mm. Silikon dobrze sprawdza się tam gdzie powierzchnia styku jest gładka i dośc szeroka, jak np przy termostacie. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 22:52
|
|
|
Nie mówie o korkowych bo tego nigdy nie stosowałem.Orginalnie czesto oprócz gumowej uszczelki przy srubach daje się sylikonu .Robi to także fabryka.Np przy kapie zaw. przy srubach niebieski albo czarny sylikon w każdym fiacie tak jest |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
JANEK [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2005, 09:56
|
|
|
Właśnie wymieniałem tą uszczelkę dałem korkową bez silikonu i trzyma co do śrób przy kole to potrzebny jest klucz którym będzie można odkręcać pod kątem ja mam taki na przegubie, i jaszcze rada która może się przydać uszczelkę jest trudno ustawić tak aby pasowała na otwory razem zmiską przszkadza pompa oleju ja poradziłem sobie tak że podwiązałem ją do otworów cienkim drucikiem następnie przyłapałem śrubami miskę wyjąłem druciki dokręciłem całość i jest o.k pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia. |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-03-2005, 10:45
|
|
|
JANEK napisał/a: | Właśnie wymieniałem tą uszczelkę dałem korkową bez silikonu i trzyma co do śrób przy kole to potrzebny jest klucz którym będzie można odkręcać pod kątem ja mam taki na przegubie, i jaszcze rada która może się przydać uszczelkę jest trudno ustawić tak aby pasowała na otwory razem zmiską przszkadza pompa oleju ja poradziłem sobie tak że podwiązałem ją do otworów cienkim drucikiem następnie przyłapałem śrubami miskę wyjąłem druciki dokręciłem całość i jest o.k pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia. |
Polecam przez najbliższe dni sprawdzać, czy wszystko jest w porządku.
Uszczelki korkowe potrafią pękać, jeśli są zbyt mocno dokręcone. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
|