Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpala.. ale...
Autor Wiadomość
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-09-2008, 17:54   Odpala.. ale...

Na LPG Pali i jeździ bez problemu ...
ale na banzynie trzeba dodać więcej gazu żeby odpalił .. potem na wolnych gaśnie ...
spotkał się już ktoś z tym??
Odkąd go kupiłem jeździłem cały czas na LPG i wczoraj mi wpadło w końcu do głowy żeby o go sprawdzić na Pb i spotkała mnie niemiła niespodzianka :?

Silnik 1.4 Gaźnik
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-09-2008, 17:57   

DonBanDitOo, Przyczyn moze byc wiele, krokowiec CPP itp.
Poprostu trzeba by wszystko wyczyscic, wymienic filtr paliwa, nie było długo uzywane zasilanie Pb i poprostu sie "zastało" ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-09-2008, 19:44   

...albo jeśli to 1.4 na gaźniku wreszcie zabrać na porządną regulacje. Dopisz sobie w opisie jaki masz typ silnika!
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-10-2008, 05:26   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
zabrać na porządną regulacje

Ale jaką rególacje, przeciez na LPG chodzi normalnie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2008, 05:52   

no jest właśnie 1.4 na gaziorze.... a co to ma do rzeczy??

no na LPG chodzi bez problemu .. czasem dechnie i niechce palić ale to już inna historia i inny problem ...


czyli najpierw najlepiej całego porozbierać i poczyścić?? a jak to sie ma do LPG?? bo niewiem czy gaźnik jest jakoś specjalnie przerabiany pod gaz czy jak .. bo wiem jak co powinno wygladać przy Pb ale niechce nic przypadkiem zje...ać z LPG ;D
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-10-2008, 07:34   

egon. napisał/a:
Ale jaką rególacje, przeciez na LPG chodzi normalnie ;)
JAM_BELFEGOR miał zapewne na myśli regulację gaźnika. Ale ja proponuję gaźnik wymontować, rozebrać, pożądnie wymyć ropą i przedmuchać. Złożyć na takich samych ustawieniach jak przed rozłożeniem, odpalić i dopiero próbować regulacji. Warto sprawdzić czy masz filtr paliwa, a nawet jeśli jest, wymienić. Tak więc niewielkim nakładem finansowym (ok. 10zł) możesz próbować działać coś sam. Jeśli to nie pomoże, to istnieje prawdopodobieństwo, że będziesz musiał oddać gaźnik do regeneracji. Bo to i tak taniej niż kupno nowego :)


DonBanDitOo napisał/a:
czyli najpierw najlepiej całego porozbierać i poczyścić?? a jak to sie ma do LPG?? bo niewiem czy gaźnik jest jakoś specjalnie przerabiany pod gaz czy jak .. bo wiem jak co powinno wygladać przy Pb ale niechce nic przypadkiem zje...ać z LPG ;D
jeśli będziesz wymontowywał gaźnik i tylko gaźnik, to nie musisz się obawiać, że coś schrzanisz przy LPG. Pod lub nad gaźnikiem masz tylko mieszalnik do LPG. Jeśli pod, to lepiej bo nie musisz przy nim grzebać, jak nad, to trzeba najpierw jego wymontować. Nie wiem jak to dokładnie przebiega, bo ja mam mieszalnik pod gaźnikiem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-10-2008, 17:56   

Ciechu78 napisał/a:
JAM_BELFEGOR miał zapewne na myśli regulację gaźnika.

No chyba ze tak :P
DonBanDitOo, Zrób tak jak Ciechu78, pisze wyczysc najpierw dokładnie gaznik i zobaczysz co sie bedzie działo, bo gazniki mają tendencje do zapychania sie (dysze itp.) jak są mało uzywane :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2008, 20:31   

egon., oczywiście że miałem na myśli regulacje gaźnika, od czegoś ma te wszystkie śrubki : :lalala: wolnych obrotów, składu mieszanki, podciśnienia itp. to podstawa. Do czyszczenia gaźnika przyda ci się to: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf kroczek po kroczku cię przeprowadzi jeśli nie umiesz sam wyregulować go to nie ruszaj śrub regulacyjnych, resztę czyść jak w manulau. Do mycia polecam tylko benzynę ekstrakcyjną, wd40, i jakiś detergent, może być ten nieszczęsny ludwik :lalala: Kanały paliwowe przepychaj WD40 bo po pierwsze rozpuszcza brud, po drugie jest pod ciśnieniem i ładnie wszystko wypycha. Uwierz tydzień temu skończyłem regenerować drugi gaźnik, więc wiem co mówię, zresztą ten manual wyżej też mojej roboty. Stanowczo odradzam gotowania gaźnika głupota z PRL'u jakich wiele, widziadłem co to potrafi z gaźnika zrobić. Po pierwsze cały korpus czernieje a to najmniejsze zmartwienie. Po wyczyszczeniu musi go jakiś spec ładnie zestroić, obroty jesteś sobie sam wstanie wyregulować, o ile masz obrotomierz, auto ssanie również, ale składu mieszanki bez analizatora spalin nie wyregulujesz. To potrafią starzy wyjadacze na podstawie dygotania silnika, zapachu spalin i chmur na niebie, to już wyższa szkółka jazdy :lol: To ci zrobi dobry mechanik za nie wielką opłatą. W Kraku taka przyjemność u dobrego specjalisty kosztuje 50zł u pierwszego lepszego 20-30zł. Ja wolałem dać 50 dyszek po tym jak go zregenerowałem i silnik chodzi jak żyletka mogę w Krakowie polecić cudotwórce od gaźników.

** Dodano: 01-10-2008, 21:57 **
P.S Ten sam człowiek stroi też LPG i robi to dobrze, u mnie jako po czarował, tak autko nie do poznania. Przestawił kąt zapłonu do 2 stopnie, wyregulował tak skład mieszanki że spalanie spadło do takiej samej wartości jak benzyna czyli 10l na /100km w mieście przy czym nie pieszczę się z samochodem jak trza to deptam w podłogę. Auto jak by odżyło, po tych zabiegach. Wróciło parek koników z za grobu :badgrin: Niestety taka przyjemność to kolejne 50zł ale nie żałuje żadnej złotówki, zresztą na spalaniu dawno się zwróciło. Nie warto czasem robić u jakiegoś pseudo majstra za dwie dychy, bo efekt może być odwrotny.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2008, 21:27   

Aham...No Oky ... wrazie w jeszcze bede pisał ...
(majster od ustawiania zapłonu i mieszanki na dotyk jestem ja :D ale w maluszkach tylko ;D )
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2008, 21:43   

DonBanDitOo, nie wątpię :lalala: tu jest troszkę bardziej skomplikowany gaźnik ;D W malczaku co byś nie wykręcił to pojedzie, zmieni się tylko dźwięk hehehe :lol: (mały żarcik) tu niestety spapra się mieszankę i świecę zarosną pięknym biało - żółtym nalotem albo czarną sadzą, zależny w którą stronę przesadzimy, nie mówiąc o zaworach.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-10-2008, 12:57   

:| to widze ze tutaj już jest wyższa szkola jazdy ... no to trza sie wybrać do jakiegoś mechaniora.. hmmm.. tylko gdzie ja tu mam jakiś warszrat :roll:
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-10-2008, 16:05   

polansky, ja uzywałem Super-X ale teraz poprostu uzywam rozpuszczalnika (nitro) i wyglada jak nowy jak dobrze pedzelkiem wymyjesz albo spsikasz pod Cisnieniem z kompresorka naprawde nitro według mnie jest nalepsze sa tez specjalne preparaty ale to sie nie opłaca raczej tego kupywac
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2008, 09:49   

Panowie spokojnie, bez nie potrzebnych nerwów :lalala: aro, zapewne miał na myśli takie specjalne specyfiki do czyszczenia gaźników, taki mniej więcej rozpuszczalnik w sprayu nic szczególnego (obiło mi się kiedyś o oczy w sklepie moto.), bardzo podobna rzecz do tych specyfików do mycia silnika. Szkoda trochę pieniędzy najlepsze jednak uważam są rozpuszczalniki wszelakiej maści benzyna była tylko jednym w z wielu, macie uniwersalny w domu użyjcie uniwersalnego, macie nitro jeszcze lepiej tylko plastyczki trzeba pościągać bo w mgnieniu oka zamienia się w breje :lalala: czyli uważać na pływak i osłonę gardzieli itp. dlatego napisałem benzynkę ekstrakcyjną bo nią nic nie uszkodzimy. Nie każdy ma kompresor w domu, garażu więc podałem sposób z WD40 (puszka z aplikatorem - cienką rureczką to sobie każdy może kupić i na pewno się przyda w wielu sytuacjach), choć na pewno nitro podane w kanały pod dużym ciśnieniem napewno lepiej wypłucze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-10-2008, 22:42   

przy regeneracji gaźnika co zazwyczaj jeszcze jest do wymiany tak podstawowo prócz uszczelek... bo niezbyt wiem jak co powinno wyglądać i tym samym niewiem co moge wymienić a co musze ... :roll:
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2008, 09:48   

Dostałeś link, tam masz odpowiedz na swoje pytania !!!: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf tylko go otwórz i przeczytaj a będziesz wszytko wiedział, po to zrobiłem ten manual żeby każdemu kto zamierza się zabrać za gaźnik było łatwiej, i nie musiał zadawać takich pytań. To co się zużywa wszystko zawiera zestaw regeneracyjny. Wymienić jeszcze można dysze, choć nie wiem poco. Nie pracują w środowisku w którym grozi im degradacja, a jak się zapchają to można je przepchać bez problemu tak jak pisałem.

** Dodano: 06-10-2008, 10:56 **
P.S strona 5, zestaw czyli membranki, uszczelki, oringi i zaworek iglicowy to się wymienia są jeszcze pierścienie teflonowe ale jak się dowiedziałem do gościa który całe swoje życie pracuje z gaźnikami, w samochodzie z przebiegiem nawet powyżej 200.000 nie ma to sensu (tyczy to się naszego Webera po prostu wymiana skomplikowana a uszczelniacze osi przepustnicy nie zużywają się tak szybko)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-10-2008, 23:45   

:roll: przepraszam .. niezagłębiałem się jeszcze w ten manual .. przeleciałem narazie 3 po 3 żeby oblukać co tam jest .. ale thx za pomoc :)
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 01:16   

DonBanDitOo, nie przepraszaj ;p tylko lookaj w to co ci życzliwi dają :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load