 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
olej i problem z nim |
Autor |
Wiadomość |
wojtas87-xp

Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 44 Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:10 olej i problem z nim
|
|
|
witam ,,mam problem a dokladnie kolega w tipo 1.6 ,,na zakretach i przy ostrym chamowaniu zapala sie kontrolka oleju,,czy wiecie moze co to jest?? |
|
|
|
 |
evillysy


Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:14
|
|
|
jak mi się kiedyś ''czyt. zaraz po zakupie samochodu'' na ostrym zakręcie zapaliła kontrolka oleju, to od razu zatrzymałem auto i sprawdziłem poziom oleju.Na bagnecie było dużo poniżej minimum. Dolanie oleju rozwiązało problem. |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:15
|
|
|
A co z poziomem oleju? jest odpowiedni?? |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
Wieprz

Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:16
|
|
|
Ale kontrolka ciśnienia oleju, czy poziomu oleju? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:18
|
|
|
przede wszystkim kontrola poziomu oleju, a jeśli jest ok to profilaktycznie kontrola czy aby bagnet jest od tego samochodu
ja tak miałem w borewiczu (coś nie tak z pompą oleju), ale do zapalonej kontrolki dochodziła jeszcze zmiana odgłosu silnika (chodził jak szlifierka) jeździł tak koło roku i w końcu zarżnąłem silnik |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
luki21


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:20
|
|
|
wojtas87-xp, sprawa prosta dolejcie oleju i po sprawie
a kiedy była ostatnia wymiana tego płynu?
zbadajcie wycieki i czy nie pali oleju |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
 |
Wieprz

Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:23
|
|
|
Może przy tym hamowaniu i skrętach czujnik mu nawala, może coś w czujniku już jest wyrobione (blaszki, styki).
Ja bym obstawiał na czujnik, bo i tak jest ciśnieniowy układ smarowania.
Chyba, że, ale to moje tylko teorie, mniej oleju się dostaje do smoka z misy przy skrętach i hamowaniu, i czujnik wykrywa niższe ciśnienie.
** Dodano: 04-05-2008, 21:24 **
No, dokładnie, na początek dolanie oleju. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
 |
rav_18


Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 62 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2008, 22:14
|
|
|
Mialem podobny przypadek,dzialo sie to przy gwaltownym skrecie,okazalo sie ze poziom oleju jest na granicy minimum,dolanie oleju rozwiazalo sprawe.Ewentualnie mozna wymienic |
|
|
|
 |
wojtas87-xp

Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 44 Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 22:34
|
|
|
powiem tyle...olej jest i w odpowiedniej ilosci,,wiec o dolewkach nie ma co mowic:P silniczek suchy jak u malo kogo wiec chyba sprawdzimy ten czujnik:) a u mnie znowu dziwnie chodzi..zalezy jak go odpale..smiga jak przeciag a czasami zamulony jak nie wiem..ale olej ok , filtry wszystkie wymienilem , jak mu sie odpali tak jedzie:P
** Dodano: 04-05-2008, 22:35 **
aha swiece tez nowiutkie i czysciutkie:) |
|
|
|
 |
Wieprz

Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 22:49
|
|
|
Jeśli poziom oleju jest ok, to sprawdź ten czujnik. I daj znać.
Zamulony? Masz wtrysk SPI? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
 |
wojtas87-xp

Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 44 Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 23:08
|
|
|
a no to bedzie SPI |
|
|
|
 |
Wieprz

Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 23:13
|
|
|
I przy tym zamuleniu, to czuć jakieś drgania, jakoś się to specjalnie objawia, praca silnika?
Jak wciśniesz pedał gazu do dechy to nic? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
 |
wojtas87-xp

Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 44 Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 23:21
|
|
|
po wcisnienciu pedalu gazu do dechy to jasne jakos przyspiesza ale ten sam efekt jest po wcisnieciu pedalu do polowy..tak jak by nie spalal paliwa ktore mu pompuje ,,zauwazylem osrtatnio dziure przed kart. czy to moze miec jakis wplyw?
** Dodano: 04-05-2008, 23:23 **
drgan nie odnotowalem jakis dziwnych:) i sprzeglo sie nie slizga |
|
|
|
 |
Wieprz

Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-05-2008, 18:39
|
|
|
Jaki kart.? Chodzi Ci o katalizator?
Jeśli by nie spalał, to sonda powinna zadziałać. Ale dziura może zrobić swoje.
Jeśli się mylę, to niech mnie poprawią bardziej doświadczeni koledzy.
Hmm, może to czujnik temperatury płynu chłodzącego jest przyczyną? Albo inny czujnik od temp.? W każdym razie nie zaszkodziłoby sprawdzić woltomierzem czujników.
Tutaj masz ciekawy temat o czujniku temperatury.
http://forum.tempra.org/t...atury+powietrza
Elektronika potrafi zrobić swoje. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|