Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek rozrządu
Autor Wiadomość
andrzej&sz 



Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2005
Posty: 78
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-02-2005, 13:34   Pasek rozrządu

Na wiosnę planuję wymienić pasek rozrzadu, nie wiem jakiej firmy kupić, będzie to pierwsza moja wymiana tak więc nie mam sprawdzonej marki. :?:
_________________
Tempra 1.6 `94
gaźnik/LPG
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-02-2005, 14:30   

Sa rozne marki. Nie wiem czy dobrze pamietam ale chyba duzo osob polecalo paski firmy Gates, ja osobiscie wole wydac te 100zł na oryginalny pasek i tak co 100tys. zmieniam ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-02-2005, 15:49   

100 tys to przegięcie na pasek rozrządu!! ja bym nie ryzykował!
Co do pasków gates są bdb , ja mam teraz goodyera jest narazie bdb,wymieniony miałem z napinaczem i zimeringiem wałka rozrządu.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 10-02-2005, 16:12   

Ja mam ContiTech, ale nie wiem jakiej sa jakości.
Na razie jeszcze nie wymieniałem...
     assistance   Moneta
 
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-02-2005, 12:10   

Kpu Gatesa, ale wzmacnianego. Na końcu numeru ma XS
I nie kupuj Made in Poland. Najlepiej Belgium
     assistance
 
 skype
 
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-03-2005, 09:46   

Panowie, mam pytanko, zmieniłem pasek rozrzšdu (Gates). Czy jego popiskiwanie na wyższych obrotach to normalka (czy to efekt jego docierania)? Dzwięk nie pochodzi raczej od paska alternatora.
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2005, 09:52   

Pewnie łożysko się nasila nowy pasek dobrze naciągnięty i słychać łożycho.Paski nowe gatesa nie piszczą
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-03-2005, 10:12   

Ktoś miał pasek Conti? Sam nie wiem czy jest dobry, zapłaciłem za niego coś koło 40zł.
     assistance   Moneta
 
 
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-03-2005, 10:49   

Łożycho oczywiście wsadziłem też nówkę, a pasek napinałem kontrolując kąt skręcenia (ok 90 stopni) w najdłuższym miejscu.
  
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-03-2005, 17:36   

Już jestem po wymianie paska. Auto miało 60.000km i pasek był oryginalny czyli jeszcze nie był zmieniany. Patrząc na pasek uważam że już długo by nie pociągnął. Oczywiście mechanik, aby być bardziej "profeszonel" stwierdził, że jeszcze ze dwa odpalenia i by pękł. Oczywiście za to powinienem go po nogach całować, ale nie będę, bo aż tak zużyty nie był.
Po ocenie stanu paska jednak stwierdzam że 60.000 to raczej górna granica jego wymiany i porównując koszty paska (50zł), napinacza (40zł) i robocizny (100zł) są raczej nikłe w porównaniu do remontu silnika... Nie warto ryzykować i sugerować się że ktoś tam zrobił 150.000 bez wymiany.
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2005, 18:28   

Zgadza się 60 000 to w sam raz na wymianę. Jakiej firmy założyłeś pasek. ??
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-03-2005, 19:25   

Pisałem o tym trochę wyżej. Teraz mam Conti. Taki w pomarańczowym opakowaniu, pisze, że to pasek Continentala. Mam nadzieję, że rzeczywiście przedstawia sobą wysoką jakość...
W serwisie oferowano mi tylko i jedynie słuszne paski "original by Fiat", ale podzękowałem i poprosiłem, żeby zamówili zamiennik. Nie zgodzili się więc nic nie zarobili na częściach, bo wszystko nieorginalne kupiłem poza serwisem.
Za zmianę paska rozrządu, napędu pompy wodnej i alternatora oraz wspomagania (3 paski) zapłacę 120zł. Dużo?
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2005, 19:43   

Wydaje mi się że niebo ja za sam rozrządu dałem 72PLN
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-03-2005, 20:03   

Oczywiście wymiana z wszystkimi napinaczami!
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2005, 20:42   

To w tych 120zł są też napinacze? Jeżeli tak to strasznie tanio
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-03-2005, 21:36   

Tak, paski z 2 napinaczami. Wymiana i ustawienie naciągu. Oczywiście sama robocizna! Części dodatkowo.

[ Dodano: Czw Mar 10, 2005 09:48 ]
Dostałem już fakturę za robociznę. Za zmianę wszystkich pasków z napinaczami zapłaciłem niecałe 60zł!! Za naprawę skrzyni razem 240zł (wymontowanie, rozmontowanie, zmontowanie i zamontowanie). Za zmianę łożyska koła 50zł, za zdjęcie i przetoczenie obu tarcz 45zł. Do tego doszły 2 obejmy i śruba po 10zł każde. Razem za wszystko razem zapłaciłem 425zł!! (jeśli ktoś chce to mogę podesłać skan) Jestem bardzo zadowolony. Naprawiałem w serwisie Fiata w Drezdenku. Mimo że to serwis to byłem przy mechanikach non stop i ciągłe pytałem się o wszystko. Mieli mnie pewnie dość, ale dzięki temu że cały czas obserwujesz pracę i masz wpływ na decyzje. U mnie w skrzyni widełki II biegu były wytarte całkowicie. Procedura jest taka, że kupujesz nowe widełki (200zł) i nową przesówkę (350zł). Tak powinno być i mechanicy powinni wymieniać wszystkie części współpracujące z tą uszkodzona. Nie chodzi o kasę, bo nie robili żadnych problemów gdybym kupił części gdzie indziej-taniej. Oby pasowały. Chodzi o procedurę i powinni wg niej pracować. Ja jednak kupiłem używane widełki i przesówka poszła stara. W ten sposób zamiast 550zł zapłaciłem 50zł. Widełki prawie jak nowe a przesówka miała wytarty tor o 0,1mm więcej niż normalnie. Z montażem używanej nie było problemów. Sprawdzili że to ta część i zabrali się do roboty. Oczywiście po rozbiórce wszystkie części skrzyni były wyczyszczone dokładnie w ropie i skrzynia wygląda jak nowa. Nie było szans na jakiekolwiek brudy w skrzyni jak to często zdarza się u mechaników. Olej wlałem Orlenowski – Gear. Podobno bardzo dobry syntetyk.
2 mechaników wykręcało skrzynię, a uczniowie tarcze hamulcowe itp. Od 8:30 do 11:00 wymienili wszystkie paski, przetoczyli tarcze, zmienili łożysko, wyczyścili klocki, wyjęli skrzynię i ją rozmontowali. Gdyby nie brak części do skrzyni to w piątek byłby gotowy. W poniedziałek o 12 byłem na jeździe próbnej. Po raz kolejny zostałem bardzo miło zaskoczony jakością, ceną i poziomem obsługi w serwisie w Drezdenku i teraz z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jest to najlepszy zakład w jakim Fiat może się znaleźć!!
Teraz skrzynia nie huczy tylko słychać pracujące zębatki. Jest jakby troszkę głośniej, ale dźwięk nie jest tak niepokojący. Wcześniej miałem wrażenie że skrzynia się zaraz rozsypie. Myślę, że musi się spasować. No i grzechotanie wstecznego zniknęło!!
Aha. Gdybyście jechali to od strony Gorzowa stoją 3 fotoradary. Kurowo Stare, chyba Zwierzyn i Strzelce Krajeńskie. Nie wiem jak z innych stron, bo tamtędy jechałem.
     assistance   Moneta
 
 
Momo 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 182
Skąd: Szczecin/Lipiany
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-11-2007, 21:37   

Ostatnio w trasie poszedł mi pasek rozrządu ale w silniku nie było nic słychać, żeby coś strzeliło, zgrzytnęło itp., co mogłoby wskazywać na uszkodzenie głowicy, dlatego zastanawiam się czy głowice mogły się uszkodzić, czy też są w nienaruszonym stanie. Założenie paska rozrządu i ustawienie zapłonu nie kosztowałoby mnie więcej, jak 200pln. Za to remont głowicy dodatkowo ok 700pln. Ale okaże się wszystko chyba po założeniu paska:)
_________________
był Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
jest Escort MKVII 1.6 16V '96

     assistance
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-11-2007, 22:06   

Momo, przerobiłem to :( po pęknięciu paska zapada cisza.... Silnik umiera w milczeniu.... odchodzi jak bochater,bez jęku i skargi....

Czy jeszcze coś z niego wykrzeszesz? czy jeszcze ruszy Twój samochód? Z radosnym mruczando poniesie Cię w dal ku przygodzie? Dowiesz się gdy zajrzysz mu w serce,pod pokrywę zaworów.
Zdejmij ją,spójrz głeboko w głąb,a poznasz prawdę....

Ale nie licz na cuda-na 90% masz sałatkę z tłoków i zaworów.

A trza było kupić Lancie-ma silnik bezkolizyjny-po pęknięciu paska poprostu zakładasz nowy......
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Momo 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 182
Skąd: Szczecin/Lipiany
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 09-11-2007, 19:05   

Jutro podejde do mechanika, zobaczymy, co poradzi:)

** Dodano: 15-11-2007, 17:03 **
Dziś zadzwonił mechanik.
Tipo umarł :( Miałem nadzieję, że jednak wszystko będzie dobrze. Ach ten rozrząd.

Koszt naprawy to ok. 1100pln. Może przeszczepić mu narządy?:) W sensie cały silnik, nie wiem jednak, czy to się opłaca.
_________________
był Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
jest Escort MKVII 1.6 16V '96

     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load