|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Porting głowicy 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-11-2019, 16:08 Porting głowicy 2.0 16V
|
|
|
Panowie mam takie pytanie - przymierzam się do obróbki głowicy jeśli chodzi o kanały wydechowe i ssące, ciężko mówić o portingu, ale niech będzie. Obróbka będzie symboliczna bo zamierzam po stronie wydechowej ściągnąć jedynie niedoskonałości troszkę wygładzić te rowy mariańskie, ale nie będę przesadzał. Po stronie dolotu musi zostać zachowana lekko porowata struktura, co by paliwo nie płynęło po ściankach. Zastanawiałem się czy nie wyrównać wszystkiego na gładziusieńko i nie zmatowić w kabinie do piaskowania. Ciężko wyrównać wszystko a zarazem zrobić to tak by nie było zbyt gładko (na razie mnie efekt nie zadowala). Foto poniżej jakie parchy są w kanale dolotowym - "gluty" po odlewach przed zaworami, szwy odlewnicze po bokach, ścianka grodziowa tępa jak taran. Wklejam też fotkę jak wygląda wygładzony już kanał i jak poprawiłem delikatnie krawędź grodzi. Raczej kosmetyka i więcej nie będzie. Trochę to powinno poprawić kulturę pracy silnika. Fabryka nie czasu by bawić się w takie pierdoły, odlewają i cześć. 2-3 konie w ta czy tamtą jeden pies. Wydech będę wygładzał na lustro, tam nie ma dylematów (głownie po to by się tak nie nagarował - z oryginału wygrzebałem trochę sadzy a światło było zawęzone już o co najmniej 1-2mm). Niemniej zrodziła mi się jedna wątpliwość, a mianowicie po przyłożeniu uszczelki dolotowej powiedzmy jest ona na "zero" z głowicą pomijając górną krawędź gdzie nie wiedzieć po co wystają dwa takie "zęby", ale na kolokatorze dolotowym widać że nie jest już on na zero a wręcz po obwodzie jest co najmniej o 1-2mm węższy niż kanały w głowicy. Pytanie o co chodzi? Chciałbym to zdjąć po obwodzie tak w 90% żeby zminimalizować ten uskok na łączeniu (zrobić tylko ciut wyższy niż głowica by powietrze spływało a nie rozbiło się o krawędź głowicy). Tylko pytanie czy nie ma on czegoś na celu - może w okolicy uszczelki powstawały jakieś zawirowania stąd to zawężenie? . Aż dziw by aż tak fabryka się pomyliła w wymiarowaniu i pasowaniu elementów względem siebie. Poniżej foto - zaznaczyłem markerem, zresztą też widać na uszczelce ile naddatku jest na kolektorze dolotowym. Piszcie co o tym sądzicie. To samo zrobię z wydechami ale nie mogę znaleźć starej uszczelki a nowe jest przywalona w którymś pudle - ciekaw jestem czy tam też tak jest. Wklejam przekrój by pokazać co chcę zrobić i jak to wygląda na chwilę obecną. Chętnie posłucham doświadczonych w temacie kolegów.
** Dodano: 28-11-2019, 10:46 **
Trochę w tematyce od Gay'a: https://translate.googleu...ufVK-w3YyLljlnQ |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|