|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem bravo 1.6 16v |
Autor |
Wiadomość |
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-06-2010, 19:57 Problem bravo 1.6 16v
|
|
|
witam brat zakupił bravo j.w i na wolnych samochód strasznie nierówno chodzi,powyżej 2tysiecy/obr wszystko ustaje jedzie jak należy!dodam że niema zanim żadnych dymów,kable,świece,krokowy nowe!Przekładałem do niego tez cewke ze swojego autka a problem nie ustaje!Jest to LPG +PB,na tym i natym jest tak samo!Gdzie szukać usterki?? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-06-2010, 21:54
|
|
|
Przyczyn może być bardzo wiele tj CPW, CPP, lejące wtryski, krokowiec wadliwy, za niskie ciśnienie paliwa itp, ciężko jednoznacznie stwierdzić. Też miałem kiedyś problemy z tym silnikiem i dużo się z tym męczyłem, nie mogłem dojść o co chodzi więc podjechałem na diagnostykę komputerową - wykazało 7 błędów, także to mogłoby wiele wyjaśnić. Na początek może zrób mu reset kompa poprzez odłączenie klem akumulatora i zetknięcie ich ze sobą na parę sekund - w wielu przypadkach to pomaga |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Andy59
Wiek: 65 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 07:02
|
|
|
Kamil . Nie będę sie wymondrzał ale jedż do gaznikowca wyczyść i wyreguluj gażnik .
takie są objawy brudnego gaznika |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 07:51
|
|
|
Andy59 napisał/a: | wyreguluj gażnik .
takie są objawy brudnego gaznika | rzecz w tym, że w Bravo 1.6 16V są wtryski.
kamilsitek1983, obroty falują czy są nierównomierne? Kto wymieniał krokowy? Brat czy poprzedni właściciel? meter30 dobrze radzi. Zacznijcie od resetu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-06-2010, 09:10
|
|
|
falują ale tylko na wolnych.. Reset kompa był, dostał nowe swiece, zmienialem kable WN, krokowy przekladalismy z silnika w ktorym chodzi, przekladalismy tez cewke..jak doda sie troszke gazu to chodzi wporządku tylko na wolnuch obrotach
** Dodano: 16-06-2010, 11:50 **
po dniu dlubania obroty sie trzymają ale silnik przebiera na wolnych obrotach.. tak jakby nie palił na jeden garczek |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Andy59
Wiek: 65 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 11:15
|
|
|
Kamil no niestety budowa gażnika na wtrysku jest inna niż zwykłego ale pewne zasady pozostają nie zmienne,
Zwykły gażnik sam 4 razy na pełen obrót wału korbowego zasysa mieszanke .
Przy wtrysku jest taka zmiana że paliwo jest podawane w czasie sówu ssania każdego z cylindrów tyle że mniejsza dawka ale pod wyższym cisnieniem . ale dalej jest to samo dysza i przepustnica wolnych obrotów .
O ile na wysokich obrotach idzie to nie jest zabrudzony wtrysk i komputer pracuje .
Mimo wszystko ja bym szukał przyczyny w gażniku z wolnymi obrotami . Ale nie jestem fachowcem i wymądrzeć sie nie będe . wim tyko tylko co wynika z logiki |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-06-2010, 11:22
|
|
|
dziwny jest fakt ze na benzynie to bardziej sie nasila.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 11:28
|
|
|
Może czas zajrzeć do wałków? |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 11:36
|
|
|
Stivi napisał/a: | dziwny jest fakt ze na benzynie to bardziej sie nasila.. | to tym bardziej obstawiłbym krokowy. No ale skoro piszesz, że ten na pewno działa poprawnie... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-06-2010, 12:22
|
|
|
ivanovich81 napisał/a: | Może czas zajrzeć do wałków? |
tak tez mysle.. ale pewnie dopiero w przyszlym tygodniu bo to juz grubszy kawał roboty a czasu mało..
mialem 3 krokowe napewno sprawne bo u brata w marlenie jest ten sam silnik i jego auto na wszystkich 3 działa a moje na ani jednym.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-06-2010, 16:22
|
|
|
Wszystko chłopaki wyżej napisali..
Jak jest możliwość to podjedź na egzaminer, czy tam coś. Podłącz pod komputer i zobacz.
Może być problem z przepustnicą, problemem może być mapsensor, bądź podciśnienie idące do niego. Bądź przepływka (nie wiem co tam siedzi)
Silnik krokowy, luzy zaworowe, wałki, ustawienie rozrządu, a nawet aparatu zapłonowego. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 17:39
|
|
|
Raku napisał/a: | (nie wiem co tam siedzi) |
1,6 16V nie ma przepływomierza,
Raku napisał/a: | luzy zaworowe |
luzy zaworkowe są kasowane automatycznie bo ma popychacze hydrauliczne
Raku napisał/a: | wałki, ustawienie rozrządu |
Żeby rozebrać wałki w tym silniku to będziesz się musiał duuuużo namęczyć bo obudowa wałka jest wykonana z jednego odlewu a sam wałek jest w nią wsuwany z boku, dodatkowo ciężko jest założyć ponownie rozrząd bez blokad które kosztują 300zł, co do ustawienia rozrządu to cenna uwaga, może wartałoby poszukać znaków na kołach rozrządu i wale i zobaczyć czy się pokrywają
Raku napisał/a: | a nawet aparatu zapłonowego |
tam wszystko jest sterowane komputerem, nic się nie ustawia
Raku napisał/a: | Jak jest możliwość to podjedź na egzaminer, czy tam coś. Podłącz pod komputer i zobacz. |
To byłoby najlepsze rozwiązanie bo jeśli problem tkwi w elektronice to bez podmiany CPP czy CPW nic nie stwierdzisz, zobacz też przewody ciśnieniowe czy też podciśnieniowe od mapsensora, wszystko podociskaj, sprawdź połączenia
** Dodano: 16-06-2010, 18:49 **
Stivi napisał/a: | po dniu dlubania obroty sie trzymają ale silnik przebiera na wolnych obrotach.. tak jakby nie palił na jeden garczek |
A może kompresję na cylindrach sprawdź?? Mi też nie dymił, a po sprawdzeniu kompresji okazało się że jeden gar w ogóle nie trzyma... tylko potrzebowałbyś manometru z bardzo długą końcówką, albo do sprawdzenia trzebaby zdjąć kolektor dolotowy, bo świece umieszczone są bardzo głęboko |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-06-2010, 21:30
|
|
|
koledzy dłubie już w tych czerapach 1.6 16v chwile ale objaw dziwny,myśle ze bedzie coś z popychaczwmi pod wałkiem!Kiedyś miałem seata 1,3 i było tak samo,syf wje...sie w kanał i nie palił na jeden cylinder bo popychacz nie działał,tam też byly hydrauliczne!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-06-2010, 10:14
|
|
|
jeszcze jutro wyciagne listwe wtryskowa i popatrze co tam sie dzieje.. jak narazie to auto gasnie po nagrzaniu no i nierowno chodzi.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|