Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem bravo 1.6 16v
Autor Wiadomość
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2010, 19:57   Problem bravo 1.6 16v

witam brat zakupił bravo j.w i na wolnych samochód strasznie nierówno chodzi,powyżej 2tysiecy/obr wszystko ustaje jedzie jak należy!dodam że niema zanim żadnych dymów,kable,świece,krokowy nowe!Przekładałem do niego tez cewke ze swojego autka a problem nie ustaje!Jest to LPG +PB,na tym i natym jest tak samo!Gdzie szukać usterki??
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-06-2010, 21:54   

Przyczyn może być bardzo wiele tj CPW, CPP, lejące wtryski, krokowiec wadliwy, za niskie ciśnienie paliwa itp, ciężko jednoznacznie stwierdzić. Też miałem kiedyś problemy z tym silnikiem i dużo się z tym męczyłem, nie mogłem dojść o co chodzi więc podjechałem na diagnostykę komputerową - wykazało 7 błędów, także to mogłoby wiele wyjaśnić. Na początek może zrób mu reset kompa poprzez odłączenie klem akumulatora i zetknięcie ich ze sobą na parę sekund - w wielu przypadkach to pomaga
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 07:02   

Kamil . Nie będę sie wymondrzał ale jedż do gaznikowca wyczyść i wyreguluj gażnik .
takie są objawy brudnego gaznika
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 07:51   

Andy59 napisał/a:
wyreguluj gażnik .
takie są objawy brudnego gaznika
rzecz w tym, że w Bravo 1.6 16V są wtryski.

kamilsitek1983, obroty falują czy są nierównomierne? Kto wymieniał krokowy? Brat czy poprzedni właściciel? meter30 dobrze radzi. Zacznijcie od resetu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-06-2010, 09:10   

falują ale tylko na wolnych.. Reset kompa był, dostał nowe swiece, zmienialem kable WN, krokowy przekladalismy z silnika w ktorym chodzi, przekladalismy tez cewke..jak doda sie troszke gazu to chodzi wporządku tylko na wolnuch obrotach

** Dodano: 16-06-2010, 11:50 **
po dniu dlubania obroty sie trzymają ale silnik przebiera na wolnych obrotach.. tak jakby nie palił na jeden garczek
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 11:15   

Kamil no niestety budowa gażnika na wtrysku jest inna niż zwykłego ale pewne zasady pozostają nie zmienne,
Zwykły gażnik sam 4 razy na pełen obrót wału korbowego zasysa mieszanke .
Przy wtrysku jest taka zmiana że paliwo jest podawane w czasie sówu ssania każdego z cylindrów tyle że mniejsza dawka ale pod wyższym cisnieniem . ale dalej jest to samo dysza i przepustnica wolnych obrotów .
O ile na wysokich obrotach idzie to nie jest zabrudzony wtrysk i komputer pracuje .
Mimo wszystko ja bym szukał przyczyny w gażniku z wolnymi obrotami . Ale nie jestem fachowcem i wymądrzeć sie nie będe . wim tyko tylko co wynika z logiki
  
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-06-2010, 11:22   

dziwny jest fakt ze na benzynie to bardziej sie nasila..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-06-2010, 11:28   

Może czas zajrzeć do wałków?
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 11:36   

Stivi napisał/a:
dziwny jest fakt ze na benzynie to bardziej sie nasila..
to tym bardziej obstawiłbym krokowy. No ale skoro piszesz, że ten na pewno działa poprawnie...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-06-2010, 12:22   

ivanovich81 napisał/a:
Może czas zajrzeć do wałków?


tak tez mysle.. ale pewnie dopiero w przyszlym tygodniu bo to juz grubszy kawał roboty a czasu mało..

mialem 3 krokowe napewno sprawne bo u brata w marlenie jest ten sam silnik i jego auto na wszystkich 3 działa a moje na ani jednym..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-06-2010, 16:22   

Wszystko chłopaki wyżej napisali..
Jak jest możliwość to podjedź na egzaminer, czy tam coś. Podłącz pod komputer i zobacz.

Może być problem z przepustnicą, problemem może być mapsensor, bądź podciśnienie idące do niego. Bądź przepływka (nie wiem co tam siedzi)
Silnik krokowy, luzy zaworowe, wałki, ustawienie rozrządu, a nawet aparatu zapłonowego.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-06-2010, 17:39   

Raku napisał/a:
(nie wiem co tam siedzi)

1,6 16V nie ma przepływomierza,
Raku napisał/a:
luzy zaworowe

luzy zaworkowe są kasowane automatycznie bo ma popychacze hydrauliczne
Raku napisał/a:
wałki, ustawienie rozrządu

Żeby rozebrać wałki w tym silniku to będziesz się musiał duuuużo namęczyć bo obudowa wałka jest wykonana z jednego odlewu a sam wałek jest w nią wsuwany z boku, dodatkowo ciężko jest założyć ponownie rozrząd bez blokad które kosztują 300zł, co do ustawienia rozrządu to cenna uwaga, może wartałoby poszukać znaków na kołach rozrządu i wale i zobaczyć czy się pokrywają
Raku napisał/a:
a nawet aparatu zapłonowego

tam wszystko jest sterowane komputerem, nic się nie ustawia
Raku napisał/a:
Jak jest możliwość to podjedź na egzaminer, czy tam coś. Podłącz pod komputer i zobacz.

To byłoby najlepsze rozwiązanie bo jeśli problem tkwi w elektronice to bez podmiany CPP czy CPW nic nie stwierdzisz, zobacz też przewody ciśnieniowe czy też podciśnieniowe od mapsensora, wszystko podociskaj, sprawdź połączenia ;)

** Dodano: 16-06-2010, 18:49 **
Stivi napisał/a:
po dniu dlubania obroty sie trzymają ale silnik przebiera na wolnych obrotach.. tak jakby nie palił na jeden garczek

A może kompresję na cylindrach sprawdź?? Mi też nie dymił, a po sprawdzeniu kompresji okazało się że jeden gar w ogóle nie trzyma... tylko potrzebowałbyś manometru z bardzo długą końcówką, albo do sprawdzenia trzebaby zdjąć kolektor dolotowy, bo świece umieszczone są bardzo głęboko
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-06-2010, 21:30   

koledzy dłubie już w tych czerapach 1.6 16v chwile ale objaw dziwny,myśle ze bedzie coś z popychaczwmi pod wałkiem!Kiedyś miałem seata 1,3 i było tak samo,syf wje...sie w kanał i nie palił na jeden cylinder bo popychacz nie działał,tam też byly hydrauliczne!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-06-2010, 10:14   

jeszcze jutro wyciagne listwe wtryskowa i popatrze co tam sie dzieje.. jak narazie to auto gasnie po nagrzaniu no i nierowno chodzi..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load