Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem za mała iskra na cewce
Autor Wiadomość
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-02-2009, 17:43   Problem z odpaleniem za mała iskra na cewce

Witam tak jak w temacie. Może już był poruszany ten temat ale piszę jesczze raz. Mam problem z odpaleniem swojego tipka 1.4. Miałem małakolizję i od tamtej pory nie mogę go odpalić. Wymieniłem świece i nic. Za mała iskę daje na cewkę zapłonową. Wygląda tak jak by prąd gdzieś uciekał. Co może być tego przyczyną?? A może jest jakiś czujnik kolizyjny czy coś takiego. Elektyka jest cała, nic nie jest przerwane. Albo poszła cewka albo aparat zapłonowy. Ale z tego co wiem to aparat kręci.

Proszę o pomoc
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2009, 21:32   

kamyk0077 napisał/a:
Za mała iskrę daje na cewkę zapłonową.
? co ty piszesz, jaka iskra? z czego? :lalala: to właśnie cewka służy do wytworzenia prądu o wysokim napięciu a ten z kolei trafia na aparat zapłonowy a z niego na świece to świeca wytwarza iskrę i nie chce być inaczej :badgrin: Poza tym skąd wniosek że układ zapłony jest winny? jakieś objawy po czym to wnioskujesz?
kamyk0077 napisał/a:
A może jest jakiś czujnik kolizyjny czy coś takiego
sporo samochodów ma wyłącznik bezwładnościowy, często jest w komorze silnika czasem w okolicach skrzynki bezpieczników lub z tyłu radia, nie wiem jak to jest w 1.4 i.e Opisz "też tą drobną kolizje" gdzie dostał?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-02-2009, 23:08   

No chodzi o to ze przyłożyłem świecę do silnika i zobaczyłem jaka jest iska na świecy. po przekręceniu kluczyka okazało się że jest bardzo mała, która nie pozwala na odpalenie silnika. A moja kolizja polegała na tym że ma przerysowany bok i ma maskę wgnienioną na lewej stronie i z tego powodu rozwaliło mi lampe lewą. Ale nawej jak mi zgniotło tą lampę to nie dotkneło cewki i nie uszkodziło niczego. Tylko że jak miałem tą kolizje to samochód stoczył się do rowu i przechylił się na bok. I od tamtej pory jak go postawiłem na koła i przycholowałem do domu do nie mogę go odpalić.
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2009, 23:27   

A akumulator czasem się nie uszkodził?
kamyk0077 napisał/a:
No chodzi o to ze przyłożyłem świecę do silnika i zobaczyłem jaka jest iska na świecy
a sprawdzałeś kiedyś jak wygląda iskra w sprawnym układzie że masz porównanie? Pytam bo może ci się relatywnie wydawać że iskra jest słaba a tak naprawdę jest ok. Przepatrz silnik czy coś się nie poluzowało (czy jakaś kosatka np z digiplex'a nie wypadła, czy przekaźniki działają.), posłuchaj czy pompa się włącza po przekręceniu kluczyka. No i trzeba poszukać czy w Tipku 1.4 i.e jest wyłącznik bezwładnościowy, ja np. takiego nie mam ale u mnie jest gaźnik. Gdybyś miał gaźnik i dostał w lewy przedni błotnik, to na 90% podejrzewał bym moduł cut-off bo tam właśnie jest, ale masz wtrysk więc odpada.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-02-2009, 00:45   

kamyk0077, a moze to swiece lub kopułka palec sie wykruszył
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2009, 11:12   

kamyk0077, niektórzy mają ten wyłącznik pod siedzeniem.No i posłuchaj jaki pisze JAM_BELFEGOR, czy słychać pompę po włączeniu zapłonu przez jakieś2-3 sekundy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-02-2009, 12:36   

ZielonyTBG, Po przekręcenia kluczyka słychać pompę paliwa. Sciągnołem osłonę filtra powietrza i po przekręceniu kluczyka widać jak pompa daje paliwo bo idzie mgiełka paliwa do gaźnika. A ja mam ten gaźnik jednopunktowy. monowtrysk.

albert19912, Swiece wymieniłem na nowe. Bo tamte była zale zalane olejem więc je wymieniłem.

A patrzyłem tam z tatą i wujkiem i właśnie coś tam mówili że jest raz iskra taka słaba a raz taka mocna.

JAM_BELFEGOR, a ta kostka z digiplex'a gdzie się znajduje. Ja mam tego tipka od 4 miesięcy i dokładnie nie orientuję tam się. No i ja właśnie mam gaźnik. Może tak jak mówisz jest moduł jakiś cut-off.
A on się znajduje pod cewką czy gdzieś obok??
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2009, 12:56   

kamyk0077, wyjaśnijmy jedną rzecz.Gaźnik to gaźnik a wtrysk to wtrysk i proszę Cię o pisanie tego co posiadasz bo robi się zamieszanie.Skoro w Twoim sigu pisze "Tipo 1.4 AGT cat.i.e. 90r."to znaczy że masz wtrysk i tak pisz.Wiem że obudowa wtrysku jedno-punktowego przypomina gaźnik ale jest to całkiem co innego.
Sprawdź złącze masowe na podłużnicy pod cewką WN.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-02-2009, 13:01   

ZielonyTBG, Ok dzięki wielkie. No to będę musiał sprawdzić co i jak.

Ale jeszcze jedno pytanie czy ten moduł cut-off ma jakiś włącznik czy coś takiego aby to załączyć ponownie aby można odpalić ten silnik
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2009, 15:01   

kamyk0077, moduł cat-off jest tylko w silniku z gaźnikiem :!: więc u Ciebie go nie ma.Sprawdź to złącze masowe bo stamtąd moduł zapłonowy bierze masę.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-02-2009, 19:46   

No i wszystko ok. Okazało się że coś było z digiplexem. Okazało się ze coś na styku było. Trzeba było rozkręcić, przeczyścić styki, i działa.

Dzięki chłopacy za pomoc.


Zamykam temat
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2009, 21:11   

A na przyszłość dopisz sobie do profilu jeszcze kod silnika będzie łatwiej i szybciej określić jak ci pomóc w przyszłości niż 1.4 AGT :lol: bo właśnie skróty nie wiele mówią, fabrycznie nie ma czegoś takiego jak AGT ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-02-2009, 21:30   

JAM_BELFEGOR, jat to nie ma ja miałem 2 AGT
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-02-2009, 00:05   

albert19912, no i od czego to skrót? DGT- to dechy digital GT - grand turismo SX i S - to wersje wyposażeniowe I.E. - elektroniczny zapłon, coś jeszcze nalepili poza nazwami późniejszych wersji wyposażeniowych?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 23-02-2009, 00:13   

albert19912 napisał/a:
AGT


JAM_BELFEGOR napisał/a:
albert19912, no i od czego to skrót?


Analogowa Deska....
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-02-2009, 00:21   

JAM_BELFEGOR, z obrotkiem :P w dodatku
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-02-2009, 10:41   

albert19912 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, z obrokiem :P w dodatku
chyba tylko z obrokiem bo zwykły trafiał do S'sów czyli wersji na ubogo :lalala:
ubek napisał/a:
Analogowa Deska....
zwracam honor choć swoją drogą nie rozumiem czym tu się jest chwalić? Dlaczego Fiat, uparcie sobie oznaczył że na pokładzie jest analog? Rozumiem myk z deską digital bo do dziś budzi zaciekawienie, ale analog... nawet najładniejszy był i jest czymś powszechnym :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-02-2009, 12:41   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
I.E. - elektroniczny zapłon,


:doubt: a nie czasem że I - wtrysk E - katalizator ... ?

** Dodano: 23-02-2009, 12:50 **
ok już mam :D

"i" injection (wtrysk)
"e" electronic (elektroniczny)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-02-2009, 12:53   

Luczu napisał/a:
a nie czasem że I - wtrysk E - katalizator ... ?

,,I.E.'' całe jest od InjEction( z ang: wtrysk)
katalizator według infoboba to:
1 catalyst
2 catalytic converter system
3 catalyst
4 catalyst
5 accelerator
nawet nie ma jak zrobić skrótu na ,,E''
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-02-2009, 21:56   

Luczu napisał/a:

"i" injection (wtrysk)
"e" electronic (elektroniczny)
zgadza się z rozpędu machnąłem błąd, tak jest poprawnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load