|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z wtyskiem paliwa |
Autor |
Wiadomość |
RooG
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-06-2006, 08:38 Problem z wtyskiem paliwa
|
|
|
Moja Tempra 2.0 z pelnym wtryskiem (benzyna bez LPG) zaczela ostatnio buntowac sie przy odpalaniu. Jakies dwa miesiace temu wymienilem pompe i filtr paliwa i jezdzila elegancko, ale dwa tygodnie temu pojawil sie problem z odpalaniem. Gdy silnik jest zimny to musze 3 lub 4 razy odpalac zeby zaskoczyl. Dopuki sie nie nagrzeje to bardzo nierowno chodzi i dlawi sie gdy dodaje gazu. Zaczyna pracowac w miare normalnie dopiero jak zlapie jakies 70 stopni. Wczoraj zaczal sie rowniez dlawic gdy na 3-ce wykrecilem okolo 3,5 tysiaca obrotow. Podejrzewam, ze to wtryski paliwa. Gdzie na terenie (lub w poblizu) Warszawy moge to w miare tanio sprawdzic i naprawic? |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-06-2006, 11:30
|
|
|
Jest to typowa usterka w Tipo i Temprze (problemy z odpalaniem jak silnik jest chłodny) mam to samo. Wymieniłem czujnik temperatury wody (niebieska wtyczka) w bloku głowicy - dalej to samo.
Jednak kiedy pierwszy raz rozebralem elektrozawór powietrza (odpowiada za ssanie i wolne obroty) to się okazało, że nawet nie drgnie po podłączeniu zasilania - sprawdź to.
Przyczyną może też być czujnik temperatury powietrza, nieszczelne przewody podcisnienia (czyt. powietrza), przycierająca się juz pompa paliwa, uszkodzony wtryskiwacz, map sensor i pewnie coś jeszcze.
Jeśli masz silnik 2,0 16V to jeseś w lepszej sytuacji niz ja (mam silnik 2,0 8V). Do twojego jest oprogramowanie komputera w serwisach, do mojego nie ma.
Sprawdź w dziale "DOBRE WARSZTATY" z pewnością cos znajdziesz. Ja osobiście w W-wie nie polecam CARSERWISU na ul. 1 sierpnia.
Koniecznie napisz co znaleźli w tescie kompa.
Ja stawiam na zawór biegu jałowego. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
cubik2k
Dołączył: 11 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-06-2006, 13:36
|
|
|
Też mam podobny problem na silniku 2.0 16v.
Elektrozawór rozebrałem, porządnie wyczyściłem, posprawdzałem przewody powietrza i ten element raczej działą ok.
Nie wiem tylko co z pompką paliwa, pracuje ale z odpalaniem zimnego silnika są problemy, zawsze 3-5 razy muszę kręcic a i tak ledwie chodzi. Dopiero jak się nagrzeje to z odpalanuiem nie ma problemu. Ale przy przyśpieszaniu jest takie zjawisko, że w pewnym obszarze obrotów (około 2800-2900) jest takie dośyć mocno wyczuwalne zdławienie. Powyżej tych obrotów już jest ok. Również silnik jest jakby zdławiony w niskim zakresie obrotów nawet na jedynce czy dwójce (poniżej 2000 obr), nie jest taki ostry, zrywny jak powinien być.
Dotyczy jazdy na Pb.
Na gazie jest tylko wyczuwalne zdławienie w zakresie niskich obrotów. Nie ma tej przerwy przy około 3000 obr jak na benzynie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|