|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Punto Mk1 1.7 TD silnik sie grzeje :/ termostat? |
Autor |
Wiadomość |
olivier3103
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 140 Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-10-2012, 17:21 Punto Mk1 1.7 TD silnik sie grzeje :/ termostat?
|
|
|
witam serdecznie
po dlugiej nieobecnosci zagladam wkoncu na forum
I oczywiscie od razu prosze o wielka pomoc.
Posiadam od niedawna Punciaka z silnikiem 1.7 TD z roku 97.
Mam klopot z silnikiem gdyz silnik sie grzeje i temperatura idzie na maxa...
wentylator raz sie lwcza a raz nie
Wydaje mi sie ze to termostat lecz nie wiem jak to sprawdzic.
Gdy patrzalem gdzie moze byc owy termostat to nie wiem gdzie sie znajduje.
Znalazlem na necie gdzies ze owy termostat to koszt 250 zl
To jest caly modul taki duzy
A moze jakis czujnik temperatury?
pomocy |
_________________ byl Mercedes W201 2.3
był Peugeot 406 TD
był piekny saab 900 NG II 2.3 Turbo
byla Octawia - biała szmata
Fiat Tipo 1.4 i.e
Golf MK 2 1.6 T
Jest Uno 1.3 D
W123 nastepny?? |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-10-2012, 17:50
|
|
|
Będą 2 czujniki temperatury - jeden w bloku, bądź gdzieś przy obudowie termostatu - on pokazuje temperaturę na desce rozdzielczej, drugi w chłodnicy, który reguluje włączanie wentylatora. A szybko Ci się nagrzewa? U mnie jak strzeliła uszczelka pod głowicą, to pompowało spaliny w układ chłodzenia, robiła się bańka powietrzna i wskaźnik temperatury głupiał, pokazywał przegrzanie, a wentylator się nie włączał, bo w chłodnicy zimno. Odkręć korek od chłodnicy, odpal samochód, niech pochodzi 3-5 minut, przegazuj i obserwuj czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie wylatują bąbelki, bądź poziom płynu się podnosi/ wyrzuca płyn. Przy okazji zwróć uwagę czy nie przybywa/ubywa oleju |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
olivier3103
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 140 Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-10-2012, 20:58
|
|
|
dzis poszedlem sprawdzic co z tym termostatem.
i wyszlo na to ze po nagrzaniu auta do 1/2 skali na desce gorny waz od chlodnicy jest goracy i plyn w zbiorniczkuj stoi( spuszczalem caly plyn z ukladu)
robilem wszystko od poczatku tak jak sie robi przy zmianie lynu chlodniczego.
wlalem plyn do zbiornika az sobie zlecial w uklad..poczekalem 20 min azzleci..dolalem pod korek i zostawilem auto odpalone - niech sobie chodzi do momentu az sie termostat otworzy
A tutaj nic..auto pracuje z 15 min i ciezko sie nagrzewa.Jak osiagnal temperature na desce w polowie (plyn goracy) nic sie nie dzieje.
Termostat sie nie otwiera i wiatrak sie nie wlacza.
Cieple powietrze jest w kabinie.odpowietrznik na wezu do nagrzewnicy okkrecony i leci ply.
Wiec wszystko ok tylko wydaje sie ze jednak termostat?
I nadal dolny waz i dolna czesc chlodnicy zimna
W zbiorniczku nic nie ma- ani oleju ani oczek ani babelek przy przygazowce.
Olej w normie.
Moze to byc przyczyna czyjnika?
moze uklad zapowietrzony?
|
_________________ byl Mercedes W201 2.3
był Peugeot 406 TD
był piekny saab 900 NG II 2.3 Turbo
byla Octawia - biała szmata
Fiat Tipo 1.4 i.e
Golf MK 2 1.6 T
Jest Uno 1.3 D
W123 nastepny?? |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-10-2012, 21:11
|
|
|
Na moje oko jednak termostat. Jego kosmiczne ceny biorą się stąd, że pewnie nikt nie sprzedaje samego termostatu, z racji tego, że jest on pewnie zintegrowany z całą obudową (ja tak miałem w bravo) |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
olivier3103
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 140 Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-10-2012, 17:40
|
|
|
dzis to juz w ogole juz nie wiem nic..
dzis wkoncu udalo mi sie rozgrzac silnik i czekalem do momentu az moze termostat sie otworzy.
jak uzyskal temperature powyzej polowy to dolny waz chlodnicy idacy do termostatu zrobil sie cieply po czym dosc cieply..
silnik chwile pochodzil i nagle wlazyl sie wentylator....
najciekawsze to ze nie wciagnal ani grama plynu ze zbiorniczka..
ja juz nie wiem nic....
czujnik? |
_________________ byl Mercedes W201 2.3
był Peugeot 406 TD
był piekny saab 900 NG II 2.3 Turbo
byla Octawia - biała szmata
Fiat Tipo 1.4 i.e
Golf MK 2 1.6 T
Jest Uno 1.3 D
W123 nastepny?? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|