 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanie Dla Znających Się... |
Autor |
Wiadomość |
dziara1987

Wiek: 43 Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 29 Skąd: Czeczenia
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2007, 00:23 Pytanie Dla Znających Się...
|
|
|
Witam
Mam następujące pytanie czy do silnika 2.0 będzie pasował kolektor z gaźnikiem??
Czy trzeba coś przerabiać??
I jaki był największy silnik z gaźnikiem w tipo??
No i czy ktoś to wogóle próbował robić cos takiego...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-09-2007, 07:10
|
|
|
Zdaje mi się że największym gaźnikowcem był 1.6 |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
schab


Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2007, 08:51 Re: Pytanie Dla Znających Się...
|
|
|
dziara1987 napisał/a: | Witam
Mam następujące pytanie czy do silnika 2.0 będzie pasował kolektor z gaźnikiem??
Czy trzeba coś przerabiać??
I jaki był największy silnik z gaźnikiem w tipo??
No i czy ktoś to wogóle próbował robić cos takiego...
Pozdrawiam |
Ratuje cię kolektor z gaźnikiem (właściwie z 2 poziomymi gaźnikami ) od Ritmo 125TC , albo 130TC - ale jest i inny problem : Ritmo ma odwrotnie głowicę ( gaźniki z przodu ) . Oczywiście kolektor ten da się przykręcić bez gmerania w silniku , ale gaźniki założone odwrotnie do kierunku jazdy przy przyspieszaniu będą na moment osłabiały auto , a przy hamowaniu - "dodawały gazu" . Poza tym te gaźniki to prawdziwy rarytas i w związku z tym kosztują ...
Półśrodkiem może być założenie kolektora wraz z gaźnikiem od jakiegokolwiek silnika 1,6 DOHC ( Ritmo , Regata , Croma ) i zabawa z dyszami , bo na oryginalnych będzie nieco słabszy , albo większa "rzeźba" - kolektor od Fiata 131 lub 132 + gaźnik Polonez + zmiana dysz .
Kolektor od 1,6 Tipo / Tempra nie podejdzie - bo to zupełnie inny silnik i inna głowica ( jednowałkowa ) .
Mam jeszcze jedną wątpliwość : w twoim silniku komputer zarządza wtryskiem , ale i zapłonem . Po wypięciu wtrysku wywali błąd i nie uruchomisz silnika z braku zapłonu . Musiałbyś więc poza gaźnikiem założyć jeszcze klasyczny aparat zapłonowy z przerywaczem - a takie do tego silnika nie istnieją ! Musiałbyś mocno przerabiać jakiś inny , a w zasadzie z dwóch różnych zrobić jeden potrzebny ... |
|
|
|
 |
dziara1987

Wiek: 43 Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 29 Skąd: Czeczenia
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2007, 21:32
|
|
|
Dzięki bardzo za uświadominie mnie w co chciałem się pchać
To ja jednak zostane przy moich wtryskach które niestety będę musiał jakos wymienić albo zregenerować.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bombel

Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 12-10-2007, 14:50
|
|
|
schab napisał/a: | Musiałbyś więc poza gaźnikiem założyć jeszcze klasyczny aparat zapłonowy z przerywaczem - a takie do tego silnika nie istnieją ! |
to patrz tu http://moto.allegro.pl/it...ma_2l_dohc.html |
|
|
|
 |
schab


Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-10-2007, 15:38
|
|
|
bombel napisał/a: | schab napisał/a: | Musiałbyś więc poza gaźnikiem założyć jeszcze klasyczny aparat zapłonowy z przerywaczem - a takie do tego silnika nie istnieją ! |
to patrz tu http://moto.allegro.pl/it...ma_2l_dohc.html |
Ale mnie wcale nie przekonałeś ! Na zdjęciu widać ROZDZIELACZ ZAPŁONU , natomiast nie widać przewodów niskiego napięcia , które mogłyby powiedzieć - czy w środku jest klasyczny przerywacz z regulowanymi stykami i odśrodkowym regulatorem przyspieszenia zapłonu , czy też bezstykowy nadajnik impulsów ...
A jest taki : http://img514.imageshack....e=zapon1hy6.jpg |
|
|
|
 |
moto77

Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-10-2007, 11:11
|
|
|
Aparat zapłonowy to można by spróbować przerobić od uno 1,0 lub 1,1 na gaźniku. Troszkę inne mocowanie ma ale wydaje mi się że dałoby radę.Sam sie kiedyś zastanawiałem nad taką przeróbką ale narazie dałem sobie spokój bo nie mam czasu , a tipo śmiga jak narazie.Mysłałem otym ponieważ mam gaz zamontowany a do gazu zdałoby się przyśpieszyć troszkę zapłon co przy obecnym układzie zapłonowym nie jest najłatwiejszą sprawą(podobno pomaga przesunięcie czujnika położenia wału o odpowiedni kąt) . |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|