Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie Dla Znających Się...
Autor Wiadomość
dziara1987 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 29
Skąd: Czeczenia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2007, 00:23   Pytanie Dla Znających Się...

Witam

Mam następujące pytanie czy do silnika 2.0 będzie pasował kolektor z gaźnikiem??

Czy trzeba coś przerabiać??

I jaki był największy silnik z gaźnikiem w tipo??

No i czy ktoś to wogóle próbował robić cos takiego...

Pozdrawiam
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-09-2007, 07:10   

Zdaje mi się że największym gaźnikowcem był 1.6
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2007, 08:51   Re: Pytanie Dla Znających Się...

dziara1987 napisał/a:
Witam

Mam następujące pytanie czy do silnika 2.0 będzie pasował kolektor z gaźnikiem??

Czy trzeba coś przerabiać??

I jaki był największy silnik z gaźnikiem w tipo??

No i czy ktoś to wogóle próbował robić cos takiego...

Pozdrawiam

Ratuje cię kolektor z gaźnikiem (właściwie z 2 poziomymi gaźnikami ) od Ritmo 125TC , albo 130TC - ale jest i inny problem : Ritmo ma odwrotnie głowicę ( gaźniki z przodu ) . Oczywiście kolektor ten da się przykręcić bez gmerania w silniku , ale gaźniki założone odwrotnie do kierunku jazdy przy przyspieszaniu będą na moment osłabiały auto , a przy hamowaniu - "dodawały gazu" . Poza tym te gaźniki to prawdziwy rarytas i w związku z tym kosztują ...
Półśrodkiem może być założenie kolektora wraz z gaźnikiem od jakiegokolwiek silnika 1,6 DOHC ( Ritmo , Regata , Croma ) i zabawa z dyszami , bo na oryginalnych będzie nieco słabszy , albo większa "rzeźba" - kolektor od Fiata 131 lub 132 + gaźnik Polonez + zmiana dysz .
Kolektor od 1,6 Tipo / Tempra nie podejdzie - bo to zupełnie inny silnik i inna głowica ( jednowałkowa ) .
Mam jeszcze jedną wątpliwość : w twoim silniku komputer zarządza wtryskiem , ale i zapłonem . Po wypięciu wtrysku wywali błąd i nie uruchomisz silnika z braku zapłonu . Musiałbyś więc poza gaźnikiem założyć jeszcze klasyczny aparat zapłonowy z przerywaczem - a takie do tego silnika nie istnieją ! Musiałbyś mocno przerabiać jakiś inny , a w zasadzie z dwóch różnych zrobić jeden potrzebny ...
     assistance
 
dziara1987 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 29
Skąd: Czeczenia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2007, 21:32   

Dzięki bardzo za uświadominie mnie w co chciałem się pchać :lol:

To ja jednak zostane przy moich wtryskach które niestety będę musiał jakos wymienić albo zregenerować.

Pozdrawiam
  
 
bombel 


Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 40
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 12-10-2007, 14:50   

schab napisał/a:
Musiałbyś więc poza gaźnikiem założyć jeszcze klasyczny aparat zapłonowy z przerywaczem - a takie do tego silnika nie istnieją !


to patrz tu :) http://moto.allegro.pl/it...ma_2l_dohc.html
     assistance
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-10-2007, 15:38   

bombel napisał/a:
schab napisał/a:
Musiałbyś więc poza gaźnikiem założyć jeszcze klasyczny aparat zapłonowy z przerywaczem - a takie do tego silnika nie istnieją !


to patrz tu :) http://moto.allegro.pl/it...ma_2l_dohc.html

Ale mnie wcale nie przekonałeś ! Na zdjęciu widać ROZDZIELACZ ZAPŁONU , natomiast nie widać przewodów niskiego napięcia , które mogłyby powiedzieć - czy w środku jest klasyczny przerywacz z regulowanymi stykami i odśrodkowym regulatorem przyspieszenia zapłonu , czy też bezstykowy nadajnik impulsów ...
A jest taki : http://img514.imageshack....e=zapon1hy6.jpg :lalala:
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-10-2007, 11:11   

Aparat zapłonowy to można by spróbować przerobić od uno 1,0 lub 1,1 na gaźniku. Troszkę inne mocowanie ma ale wydaje mi się że dałoby radę.Sam sie kiedyś zastanawiałem nad taką przeróbką ale narazie dałem sobie spokój bo nie mam czasu , a tipo śmiga jak narazie.Mysłałem otym ponieważ mam gaz zamontowany a do gazu zdałoby się przyśpieszyć troszkę zapłon co przy obecnym układzie zapłonowym nie jest najłatwiejszą sprawą(podobno pomaga przesunięcie czujnika położenia wału o odpowiedni kąt) .
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 80 days
Network load