|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
regulacja zaplonu ? |
Autor |
Wiadomość |
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2008, 22:16 regulacja zaplonu ?
|
|
|
Witam czy w silniku z wtryskiem przeprowadza sie regulacje zaplonu na pomocą kopulki ,jak tak to jak? |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-01-2008, 22:29
|
|
|
Modułem zapłonowym jest na wtrysku Digiplex - full automatyczny |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2008, 22:49
|
|
|
Zapłon jest regulowany komputerkiem, ręcznie jak masz gaźnik. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-01-2008, 00:32
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Zapłon jest regulowany komputerkiem, ręcznie jak masz gaźnik. |
Nie dokońca kolego.Ręcznie to się reguluje jeżeli masz aparat zapłonowy w bloku obok paska rozrządu co nie jest często spotykane.Nawet gaźnik ma digiplexa i to on odpowiada za zapłon. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-01-2008, 07:58
|
|
|
Hmm nie znam tempry bo krótko ją mam, ale tak na pierwszy rzut oka, wygląda na to, że jest możliwość obrotu kopułki ( a mam digiplex 2), chyba, że to tylko takie mocowanie a komputer i tak poprawi po swojemu ?? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-01-2008, 12:01
|
|
|
yoyo, oczywiście że jest możliwość obrócenia kopułki,ale tylko po to aby ustawić palec na wprost mosiężnych bolców na które ma przeskoczyć iskra.A zapłon jest zawsze w tym samym momencie(nie biorąc pod uwagę jego wyprzedzenia przez moduł) bo digiplex dostaje sygnał z CPW (czujnik położenia wału) czyli prosto z wału korbowego.Czyli krótko mówiąc w tych autkach zapłonu się nie ustawia.Można tylko go sprawdzić. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-01-2008, 12:35
|
|
|
aha, no to się nauczyłem czegoś nowego wychowałem się na polonezie i jeszcze troszkę myślę tymi kategoriami, a tam wszystko robiło się za pomocą kopułki i żarówki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-01-2008, 19:32
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Czyli krótko mówiąc w tych autkach zapłonu się nie ustawia.Można tylko go sprawdzić. |
A jak po sprawdzeniu okaze sie ze jest zły to jak to naprawic |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-01-2008, 23:56
|
|
|
egon11, trzeba najpierw wyczaić czego zapłon jest zły.Czy digiplex świruje czy może CPW się przesunął razem z tą blachą do której się go przykręca.Przede wszystkim diagnoza a potem naprawa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2008, 16:27
|
|
|
Tak przy okazji niech Kolega mi powie jaki może być objaw jak pokręcę kopółką oczywiście nie samą kopółką a po zluzowaniu tych trzech śrub? a jeśli jest np źle to jak to ustawić ?
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 18:10
|
|
|
jeśli to digiplex steruje zapłonem to co najwyżej przy kręceniu kopułką może cię popieścić a tak konkretnie to jeśli ty ruszysz kopułkę, to digiplex i tak na podstawie danych z CPW powinien skorygować zapłon, aczkolwiek nie wiem jak duzy zakres korekcji ma do dyspozycji.
A czemu chcesz ruszać zapłon? strzela w tłumik albo w dolot, masz spalanie stukowe ? jakieś objawy ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-01-2008, 16:07
|
|
|
yoyo napisał/a: | a tak konkretnie to jeśli ty ruszysz kopułkę, to digiplex i tak na podstawie danych z CPW powinien skorygować zapłon, aczkolwiek nie wiem jak duzy zakres korekcji ma do dyspozycji. |
Kolego digiplex nie będzie miał bladego pojęcia że obracasz kopułką i nic nie skoryguje.(pisze w przenośni hehe)Moduł zapłonowy dostaje sygnał z CPW i biorąc pod uwagę podciśnienie w kolektorze ssącym i prędkość obrotową wału korbowego dopiera optymalne wyprzedzenie kąta zapłony i w odpowiednim momencie wysyła impuls do cewki zapłonowej która,wytwarza impuls wysokiego napięcia i przekazuje go kablem do rozdzielacza.I w tym momencie palec w rozdzielaczu powinien się zgrywa z którymś z czterech miedzianych bolców,prowadzących do świec.
Jeżeli obrócisz aparatem to palec będzie się znajdował przed lub za bolcem na który ma przeskoczy iskra i jeżeli będzie to w miarę mała odległość to iskra będzie słabsza,ale po większym obrocie może w ogóle nie trafi tam gdzie trzeba.
Jak czegoś brakuje to proszę o uzupełnienie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2008, 17:28
|
|
|
Hmm sam stwierdziłeś, że to digiplex tym wszystkim zawiaduje
chodziło mi o to, że przekręcając kopułkę siłą rzeczy, opóźnimy lub wyprzedzimy zapłon, w końcu w ten sposób to się odbywa w większości aut z ubiegłego stulecia, a digi do pewnego stopnia jest w stanie to skorygować.
Nawet TU gość pisze, że tym zapłonem steruje digiplex ale tylko do pewnego zakresu.
Nie chce mi się wklejać kolejnych linków, bo na tym forum jest kilka tematów na ten temat i nawet w którymś go\śc pisał że miał nacięcia na kopułce (przy jednopunkcie) w tipo i jak wg nich zapłon ustawiał.
Aczkolwiek nie będę się kłócił, bo tak jak pisałem wyżej choć ogólnie wiem jak działają systemy zapłonowe to tempry jeszcze do końca nie zgłębiłem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-01-2008, 18:46
|
|
|
yoyo napisał/a: | Hmm sam stwierdziłeś, że to digiplex tym wszystkim zawiaduje
chodziło mi o to, że przekręcając kopułkę siłą rzeczy, opóźnimy lub wyprzedzimy zapłon |
Nic z tych rzeczy!!Nie ma takiej możliwości!!Nie przyśpieszasz ani nie opóźniasz,ponieważ to jest ROZDZIELACZ a nie aparat zapłonowy i nie ma w nim żadnych przerywaczy ani czujników Halla dzięki którym można było ustawiać zapłon.
Czujnik jest na wale korbowym i jedynie jak byś go przesunął to wtedy mógł byś przestawić zapłon.
Mówimy cały czas o naszych silnikach YoYo czyli 1.6 ie mono-jetronic.
Tu masz schemat układu zapłonowego.Popatrz co da obracanie kopułką.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2008, 20:35
|
|
|
OK zwracam honor
myślałem, ze pod tą kopułką coś jest, choćby jakiś regulator odśrodkowy czy cuś , na wiosnę będę czyścił całą elektrykę WN to sobie obejrzę wszystko dokładnie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|