Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaplonu ?
Autor Wiadomość
karols77 


Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-01-2008, 22:16   regulacja zaplonu ?

Witam czy w silniku z wtryskiem przeprowadza sie regulacje zaplonu na pomocą kopulki ,jak tak to jak?
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1874
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-01-2008, 22:29   

Modułem zapłonowym jest na wtrysku Digiplex - full automatyczny :lol:
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3449
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2008, 22:49   

Zapłon jest regulowany komputerkiem, ręcznie jak masz gaźnik.
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2188
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-01-2008, 00:32   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Zapłon jest regulowany komputerkiem, ręcznie jak masz gaźnik.

Nie dokońca kolego.Ręcznie to się reguluje jeżeli masz aparat zapłonowy w bloku obok paska rozrządu co nie jest często spotykane.Nawet gaźnik ma digiplexa i to on odpowiada za zapłon.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-01-2008, 07:58   

Hmm nie znam tempry bo krótko ją mam, ale tak na pierwszy rzut oka, wygląda na to, że jest możliwość obrotu kopułki ( a mam digiplex 2), chyba, że to tylko takie mocowanie a komputer i tak poprawi po swojemu ??
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2188
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-01-2008, 12:01   

yoyo, oczywiście że jest możliwość obrócenia kopułki,ale tylko po to aby ustawić palec na wprost mosiężnych bolców na które ma przeskoczyć iskra.A zapłon jest zawsze w tym samym momencie(nie biorąc pod uwagę jego wyprzedzenia przez moduł) bo digiplex dostaje sygnał z CPW (czujnik położenia wału) czyli prosto z wału korbowego.Czyli krótko mówiąc w tych autkach zapłonu się nie ustawia.Można tylko go sprawdzić.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-01-2008, 12:35   

aha, no to się nauczyłem czegoś nowego :) wychowałem się na polonezie i jeszcze troszkę myślę tymi kategoriami, a tam wszystko robiło się za pomocą kopułki i żarówki :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 56 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5257
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-01-2008, 19:32   

ZielonyTBG napisał/a:
Czyli krótko mówiąc w tych autkach zapłonu się nie ustawia.Można tylko go sprawdzić.

A jak po sprawdzeniu okaze sie ze jest zły to jak to naprawic :?: :roll:
_________________
FIAT BRAVA 1,6 16V + LPG
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2188
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-01-2008, 23:56   

egon11, trzeba najpierw wyczaić czego zapłon jest zły.Czy digiplex świruje czy może CPW się przesunął razem z tą blachą do której się go przykręca.Przede wszystkim diagnoza a potem naprawa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2008, 16:27   

Tak przy okazji niech Kolega mi powie jaki może być objaw jak pokręcę kopółką oczywiście nie samą kopółką a po zluzowaniu tych trzech śrub? a jeśli jest np źle to jak to ustawić ?

Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2008, 18:10   

jeśli to digiplex steruje zapłonem to co najwyżej przy kręceniu kopułką może cię popieścić :P a tak konkretnie to jeśli ty ruszysz kopułkę, to digiplex i tak na podstawie danych z CPW powinien skorygować zapłon, aczkolwiek nie wiem jak duzy zakres korekcji ma do dyspozycji.

A czemu chcesz ruszać zapłon? strzela w tłumik albo w dolot, masz spalanie stukowe ? jakieś objawy ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2188
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-01-2008, 16:07   

yoyo napisał/a:
a tak konkretnie to jeśli ty ruszysz kopułkę, to digiplex i tak na podstawie danych z CPW powinien skorygować zapłon, aczkolwiek nie wiem jak duzy zakres korekcji ma do dyspozycji.


Kolego digiplex nie będzie miał bladego pojęcia że obracasz kopułką i nic nie skoryguje.(pisze w przenośni hehe)Moduł zapłonowy dostaje sygnał z CPW i biorąc pod uwagę podciśnienie w kolektorze ssącym i prędkość obrotową wału korbowego dopiera optymalne wyprzedzenie kąta zapłony i w odpowiednim momencie wysyła impuls do cewki zapłonowej która,wytwarza impuls wysokiego napięcia i przekazuje go kablem do rozdzielacza.I w tym momencie palec w rozdzielaczu powinien się zgrywa z którymś z czterech miedzianych bolców,prowadzących do świec.
Jeżeli obrócisz aparatem to palec będzie się znajdował przed lub za bolcem na który ma przeskoczy iskra i jeżeli będzie to w miarę mała odległość to iskra będzie słabsza,ale po większym obrocie może w ogóle nie trafi tam gdzie trzeba.


Jak czegoś brakuje to proszę o uzupełnienie. :D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2008, 17:28   

Hmm sam stwierdziłeś, że to digiplex tym wszystkim zawiaduje :)

chodziło mi o to, że przekręcając kopułkę siłą rzeczy, opóźnimy lub wyprzedzimy zapłon, w końcu w ten sposób to się odbywa w większości aut z ubiegłego stulecia, a digi do pewnego stopnia jest w stanie to skorygować.

Nawet TU gość pisze, że tym zapłonem steruje digiplex ale tylko do pewnego zakresu.

Nie chce mi się wklejać kolejnych linków, bo na tym forum jest kilka tematów na ten temat i nawet w którymś go\śc pisał że miał nacięcia na kopułce (przy jednopunkcie) w tipo i jak wg nich zapłon ustawiał.
Aczkolwiek nie będę się kłócił, bo tak jak pisałem wyżej choć ogólnie wiem jak działają systemy zapłonowe to tempry jeszcze do końca nie zgłębiłem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2188
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-01-2008, 18:46   

yoyo napisał/a:
Hmm sam stwierdziłeś, że to digiplex tym wszystkim zawiaduje :)

chodziło mi o to, że przekręcając kopułkę siłą rzeczy, opóźnimy lub wyprzedzimy zapłon


Nic z tych rzeczy!!Nie ma takiej możliwości!!Nie przyśpieszasz ani nie opóźniasz,ponieważ to jest ROZDZIELACZ a nie aparat zapłonowy i nie ma w nim żadnych przerywaczy ani czujników Halla dzięki którym można było ustawiać zapłon.
Czujnik jest na wale korbowym i jedynie jak byś go przesunął to wtedy mógł byś przestawić zapłon.
Mówimy cały czas o naszych silnikach YoYo czyli 1.6 ie mono-jetronic.
Tu masz schemat układu zapłonowego.Popatrz co da obracanie kopułką.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2008, 20:35   

OK zwracam honor :)
myślałem, ze pod tą kopułką coś jest, choćby jakiś regulator odśrodkowy czy cuś :P , na wiosnę będę czyścił całą elektrykę WN to sobie obejrzę wszystko dokładnie :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 64 days
Network load