Rozrusznik pada??? |
Autor |
Wiadomość |
sqnix
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-07-2007, 01:35 Rozrusznik pada???
|
|
|
Witam mam Temprę 1.6 gażnik, czasem mi się zdarzy jak chcę odpalić to wogóle nie słychać tłoków(silnika) tylko takie brzęczenie buczenie z silnika, dopiero za 2 ,3 razem normalnie odpla co to może być? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-07-2007, 07:37
|
|
|
Może elektromagnes juz nie domaga i nie załącza dobrze rozrusznika ? Tylko nie za bardzo potrafie buczenie z czymś polaczyć, cząsto jest tak że jak jest wieniec wygryziony i kiepskie zęby na bendiksie to jest takie zgrzytanie, terkotanie czy cos takiego. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 09:00
|
|
|
witam
mam mały problem z rozrusznikiem otóż jak chce zapalić auto po nocy (zimne) to rozrusznik wyskoczy próbuje zakręcić ale potem tak jakby bendiks się cofa ? po 2 próbach normalnie zapala ale dziś już tak nie było wsiadłem spróbowałem 4 razy i nic za piątym obrócił ale wiadomo że akumulator się wyczerpuje (zwłaszcza że za każdym razem podgrzewałem świece) przy takim czymś a diesel musi mieć kopa. Jak myślicie czego to wina?? rozrusznik czy może akumulator już nadaje się do wymiany (jak auto jest ciepłe niema takiego problemu) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-11-2007, 12:35
|
|
|
krzycho00, bardzo możliwe że bendiks przepuszcza i stąd masz takie akcje. Dość często spotykane w fiatowskim dieslu z rozrusznikiem MM. Bosche smigają duzo lepiej. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 17:12
|
|
|
Hipo tez o tym myślałem tylko zastanawia mnie dlaczego dzieje się to tylko na zimnym silniku???? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-11-2007, 21:28
|
|
|
krzycho00, bo zimny silnik stawia największy opór rozrusznikowi |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 10:57
|
|
|
bendiks nie przepuszcza bo nic nie zgrzyta wygląda mi to na cewke rozrusznika ona nie trzyma bendiks wyskoczy a potem odrazu cewka go cofa ? co wymienić ?? jak to sprawdzić
przepraszam że tak męcze ale w moich poprzednich autach z rozrusznikami i alternatorami to cuda się działy same się psuły i same naprawiały |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 11:16
|
|
|
krzycho00 napisał/a: | same się psuły i same naprawiały |
To się nazywa "auto-naprawa"
Fajne te rozruszniki i alternatory miałeś
Powinni takie montować w T/T
A tak na serio to obstawiam że to wina bendiksa. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-11-2007, 14:21
|
|
|
krzycho00 napisał/a: | bendiks nie przepuszcza bo nic nie zgrzyta wygląda mi to na cewke rozrusznika ona nie trzyma bendiks wyskoczy a potem odrazu cewka go cofa ? co wymienić ?? jak to sprawdzić |
Bendiks jak przepuszcza to jeszcze nie jest powiedziane że będzie zgrzytać, prędzej Ci zazgrzyta w sytuacji kiedy masz wyrobiony wieniec i zębnik na bendiksie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 22:23
|
|
|
jeśli coś źle napisałem to mnie poprawcie : według mnie za to żeby bendiks się zazębiał odpowiedzialna jest cewka jeżeli cewka jest zepsuta to bendiks nie wysuwa się co wiąże sie z brakiem zazębienia . a u mnie jest tak że bendiks wyskoczy zazębi się ale zaraz potem wraca do normalnego położenia czyli obrót wału jest praktycznie żaden gdyby się źle zazębiał było by słychać zgrzyty ale takich niema wraca na miejsce a rozrusznik sie dalej kręci siłą rozpędu elektromechanik ze mnie żaden więc prosze wytłumaczcie mi na czym polega to wasze przepuszczanie bendiksu ??? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-12-2007, 08:26
|
|
|
krzycho00, zasada działania benkdiksa polega na tym że jest to zwyczajne sprzęgło jednostronnego działania. Składa się z dwóch części, dopóki np lewa jest częscią napędzającą to ciagnie za sobą stronę prawdą ( sytuacja gdy rozrusznik kręci silnikiem). Natomiast w przypadku gdy strona prawa zaczyna kręcić się szybciej ( silnik zapalił) to następuje rozłączenie - ma to na celu zapobiegnięcie uszkodzeniu rozrusznika jeśli ktoś przytrzymałby zbyt długo stacyjkę.
Jak bendiks wysiądzie to rozrusznik może się kręcić do oporu ale nie zakręci silnikiem bo własnie to sprzęgiełko padło po prostu i strony kręcą się niezależnie od siebie
Tak to wygląda w wielkim skrócie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2007, 12:18
|
|
|
Ja tak miałem, ze mi sie ten bendix nie bardzo chciał wysuwać i tylko haczył końcami zębów o koło zamachowe i był straszny zgrzyt, wyjałem rozrusznik i po oględzinach nalałem do tej zębatki oleju i rozrusznik chodzi jak nowy i jest cichy ze w kabinie go prawie nie słychac a auto zapala po 0,5 sekundzie. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Tippo
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 40 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-10-2010, 13:45
|
|
|
Mam podobny problem , czasem bez względu na warunki mój Tipo 1.4 odpala a czasem nie. Kręci tak jakby chcial a nie mogl , a za kilka minut zupelnie normalnie odpala . Czy to może być wina zamulonego rozrusznika .Jeśli tak to ile kosztuje nowy i czy warto go naprawiać ? Jaki to mniej więcej koszt ? |
_________________ Fiat Panda Seat Marbella/Terra Klub
Astra Bertone Z22SE |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-10-2010, 13:51
|
|
|
a ja mam takie cudo ze jesli auto stało w niedziele w garzazu caly dzien bo nigdzie nie jechalem to w poniedzialek nie chcial zapalic a na chłopski rozum: np. sobota jezdze jest ok: niedziela stoi juz nie halo nie chce od razu zapalic a jak juz zapalil za 4 badz 5 razem to na poniedzialek tez pali na dotyk...czyli jeden dzien przestoju i pipa akumulator moze zdechnac po paru kreceniach rozrusznikiem a jak zapali to co dzien do roboty jade i nie ma problemu z odpaleniem.. ??? ot to ci zagadka. |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|