 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
sedicivalvole 160A8 046.... jakie cisnienie pompy paliwa? |
Autor |
Wiadomość |
bart128


Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2013, 17:14 sedicivalvole 160A8 046.... jakie cisnienie pompy paliwa?
|
|
|
Chce zrobic porzadek w koncu z cisnieniem paliwa w regacie, mam teraz zamontowana pompe zewnetrzna 4 barowa, ale wisi wysoko na nadkolu, duzo wyzej niz bak, skutkiem czego musi nie tylko tloczyc, ale tez zasysac paliwo do gory z baku co skutkuje spadkiem cisnienia w listwie wtryskowej do okolo 2.5-2,8 bara, grzeje sie przekaznik od pompy, ogolnie jest to partyzantka , ktora zamontowalem "na chwile" i juz 2 lata tak smigam:P, czas to zrobic porzadnie, pompe dac pod podloge{ nie moge zastosowac oryginalnej pompy z tipo, bo bak w regacie nie jest przystosowany do pompy zanurzonej}.
Dlatego moje pytanie: oryginalna pompa paliwa do 160A8 byla 3.5 barowa?, jesli tak to raczej spokojnie moge zostawic ta 4 barowa tylko przeniesc ja we wlasciwe miejsce.
Ktos potwierdzi ze jest 3.5 barowa? |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2013, 20:27
|
|
|
Pompa o ile dobrze pamiętam była 3 barowa a na listwie jest redukowana przez regulator ciśnienia paliwa do ok 2,5 bar. A patrzyłeś czy nie dało by się zaadaptować baku z T/T? Jeśli masz problem z zamontowaniem w oryginalnym baku to na twoim miejscu przeniósł bym ją w niższe miejsce w pobliże baku. Bagażnik, może podwozie ale trzeba było by wykonać jej jakąś osłonę. W bagażniku może śmierdzieć paliwem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
bart128


Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2013, 20:55
|
|
|
Sprawdzilem przed chwila,eper wypluwa , ze jest pompa 3.5 barowa. zanurzona w baku, nie ma opcji ani pompy ani baku z tipo przekladac, mam zewnetrzna pompe 4 barowa z themy turbo zdaje sie, poleci pod podloge, mam w garazu i mocowanie i oslone pompy z prismy 1.6 ie wielopunkt weber, gdzie pompa jest wlasnie pod podloga kolo baku, cos wyrzezbie z tego:) tylko chce sie upewnic, co do cisnienia. U mnie na biegu jalowym z odpietym regulatorem cisnienia jest 2.5-2.8 bara, regulator podpiety moze o kolejne 0.5 bara zmniejszyc to cisnienie, tak ze jest zdecydowanie za male teraz. Pompa niby 4 barowa, ale montaz nieprawidlowy. W gorace dni jak auto zgasze na rozgrzanym silniku i np: odpale za powiedzmy 20 minut, nie od razu, to jest wogole problem z odpaleniem, czasem zapowietrza sie pompa, gorace paliwo odparowuje{vapour-lock, pompa podgrzewana w komorze silnika=niedobrze}} i wogole nie jestem w stanie auta odpalic, musze albo poczekac z godzine az wystygnie, albo pomoc pompce metoda "usta-przewod" doprowadzajacy paliwo do pompki:), dodatkowo, na linii zasilajacej nie ma zaworka zwrotnego, jednokierunkowego{ gaznik nie potrzebowal, zaworek byl w pompce paliwa mechanicznej}. To tez musze zamontowac. Czuc tez , ze spadek cisnienia wplywa na reakcje na gaz. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2013, 21:49
|
|
|
To przenieś rzeczywiście pompę pod podłogę w okolice baku. Zawór zwrotny przydał by się, żeby paliwo nie spływało do baku i nie łapało powietrza. Mierzyłeś czy ta twoja pompa ma jeszcze fabryczne ciśnienie, czy jest już na tyle spracowana że 4 bary to ma tylko na korpusie
** Dodano: 06-05-2013, 21:58 **
Hmmm znalazłem teraz pompę do 2.0 16V (836A3.000 - ten 139konny) magneti marelli i tam podaje producent 3.0 bary http://www.iparts.pl/czes...9704020000.html czyżby stara 2litrówka i nowa różniła się wydajnością pompy? Pamietam jak kiedyś pytałem w Wandzie o pompę do swego 2.0 i podawano mi właśnie 3barową.... hmmm |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
bart128


Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2013, 22:26
|
|
|
mozliwe, do 160a5 i 160a8 jest pompa fiat 7672473 i to wychodzi 3.5 bara w katalogu, a fiat 7742416 jest 3 barowa i to do wersji 139 koni po katalogu pasuje. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
 |
Dawid


Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2013, 22:26
|
|
|
Autodata pokazuje dla silnika 2.0 16v z 91 roku ciśnienie paliwa 2,8-3,2 bara. Czyli pewnie pompa nominał 3,5 bara.
Dla silnika 2.0 16v z 95 roku 2,5+/-0,05 bara. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2013, 23:19
|
|
|
Jak byś potrzebował to mam z roboty rożne manometry cieczowe w rożnych skalach i jednostkach. Co prawda są z instalacji ciepłowniczych albo chłodniczych ale paliwem nie pogardzą trza było by tylko jakaś końcówkę zaadoptować i można sobie zmierzyć. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|