Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sedicivalvole 160A8 046.... jakie cisnienie pompy paliwa?
Autor Wiadomość
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2013, 17:14   sedicivalvole 160A8 046.... jakie cisnienie pompy paliwa?

Chce zrobic porzadek w koncu z cisnieniem paliwa w regacie, mam teraz zamontowana pompe zewnetrzna 4 barowa, ale wisi wysoko na nadkolu, duzo wyzej niz bak, skutkiem czego musi nie tylko tloczyc, ale tez zasysac paliwo do gory z baku co skutkuje spadkiem cisnienia w listwie wtryskowej do okolo 2.5-2,8 bara, grzeje sie przekaznik od pompy, ogolnie jest to partyzantka , ktora zamontowalem "na chwile" i juz 2 lata tak smigam:P, czas to zrobic porzadnie, pompe dac pod podloge{ nie moge zastosowac oryginalnej pompy z tipo, bo bak w regacie nie jest przystosowany do pompy zanurzonej}.

Dlatego moje pytanie: oryginalna pompa paliwa do 160A8 byla 3.5 barowa?, jesli tak to raczej spokojnie moge zostawic ta 4 barowa tylko przeniesc ja we wlasciwe miejsce.

Ktos potwierdzi ze jest 3.5 barowa?
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2013, 20:27   

Pompa o ile dobrze pamiętam była 3 barowa a na listwie jest redukowana przez regulator ciśnienia paliwa do ok 2,5 bar. A patrzyłeś czy nie dało by się zaadaptować baku z T/T? Jeśli masz problem z zamontowaniem w oryginalnym baku to na twoim miejscu przeniósł bym ją w niższe miejsce w pobliże baku. Bagażnik, może podwozie ale trzeba było by wykonać jej jakąś osłonę. W bagażniku może śmierdzieć paliwem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2013, 20:55   

Sprawdzilem przed chwila,eper wypluwa , ze jest pompa 3.5 barowa. zanurzona w baku, nie ma opcji ani pompy ani baku z tipo przekladac, mam zewnetrzna pompe 4 barowa z themy turbo zdaje sie, poleci pod podloge, mam w garazu i mocowanie i oslone pompy z prismy 1.6 ie wielopunkt weber, gdzie pompa jest wlasnie pod podloga kolo baku, cos wyrzezbie z tego:) tylko chce sie upewnic, co do cisnienia. U mnie na biegu jalowym z odpietym regulatorem cisnienia jest 2.5-2.8 bara, regulator podpiety moze o kolejne 0.5 bara zmniejszyc to cisnienie, tak ze jest zdecydowanie za male teraz. Pompa niby 4 barowa, ale montaz nieprawidlowy. W gorace dni jak auto zgasze na rozgrzanym silniku i np: odpale za powiedzmy 20 minut, nie od razu, to jest wogole problem z odpaleniem, czasem zapowietrza sie pompa, gorace paliwo odparowuje{vapour-lock, pompa podgrzewana w komorze silnika=niedobrze}} i wogole nie jestem w stanie auta odpalic, musze albo poczekac z godzine az wystygnie, albo pomoc pompce metoda "usta-przewod" doprowadzajacy paliwo do pompki:), dodatkowo, na linii zasilajacej nie ma zaworka zwrotnego, jednokierunkowego{ gaznik nie potrzebowal, zaworek byl w pompce paliwa mechanicznej}. To tez musze zamontowac. Czuc tez , ze spadek cisnienia wplywa na reakcje na gaz.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2013, 21:49   

To przenieś rzeczywiście pompę pod podłogę w okolice baku. Zawór zwrotny przydał by się, żeby paliwo nie spływało do baku i nie łapało powietrza. Mierzyłeś czy ta twoja pompa ma jeszcze fabryczne ciśnienie, czy jest już na tyle spracowana że 4 bary to ma tylko na korpusie :lalala:

** Dodano: 06-05-2013, 21:58 **
Hmmm znalazłem teraz pompę do 2.0 16V (836A3.000 - ten 139konny) magneti marelli i tam podaje producent 3.0 bary http://www.iparts.pl/czes...9704020000.html czyżby stara 2litrówka i nowa różniła się wydajnością pompy? Pamietam jak kiedyś pytałem w Wandzie o pompę do swego 2.0 i podawano mi właśnie 3barową.... hmmm
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2013, 22:26   

mozliwe, do 160a5 i 160a8 jest pompa fiat 7672473 i to wychodzi 3.5 bara w katalogu, a fiat 7742416 jest 3 barowa i to do wersji 139 koni po katalogu pasuje.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2013, 22:26   

Autodata pokazuje dla silnika 2.0 16v z 91 roku ciśnienie paliwa 2,8-3,2 bara. Czyli pewnie pompa nominał 3,5 bara.
Dla silnika 2.0 16v z 95 roku 2,5+/-0,05 bara.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2013, 23:19   

Jak byś potrzebował to mam z roboty rożne manometry cieczowe w rożnych skalach i jednostkach. Co prawda są z instalacji ciepłowniczych albo chłodniczych ale paliwem nie pogardzą :lalala: trza było by tylko jakaś końcówkę zaadoptować i można sobie zmierzyć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 36 days
Network load