Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek w Tipo 1.4 na oryginalnej obudowie - da rade?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-09-2006, 00:06   Stożek w Tipo 1.4 na oryginalnej obudowie - da rade?

Witam, mam pytanie! Czy da rade założyć fitr stożkowy na oryginalną obudowę filtra powietrza? na końcu rury,, która idzie do grilla zamontować stożek, a filtr (ten prostokątny), który jest w obudowie wyjąć? chodzi mi tylko o zmianę odgłosu silnika, a nie o większą moc, bo za dużo mocy to to nie daje pewnie. Czytałem na forum o jakiejś obudowie wtrysku od vw,

>>wcześniejszy temat - w sumie bez zakończenia<<

ale jakiego vw? i czy bez tej obudowy sie nie obejdzie? Dzięki za odpowiedzi:)

A tak w ogóle to kupiłem nowego Tipola:D Stary ma teraz mój dziadek, więc niedługo muszę avatara zmienić.
_________________
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2006, 20:54   Re: Stożek w Tipo 1.4 na oryginalnej obudowie - da rade?

mrk69 napisał/a:
Witam, mam pytanie! Czy da rade założyć fitr stożkowy na oryginalną obudowę filtra powietrza?


Brzmi to nieco absurdalnie :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2006, 21:28   

Da rade.
Wbrew pozorom, jeżeli rozsądnie by cały układ dolotowy przerobić, to może nawet działało by to ciekawie i może dałoby efekt.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2006, 23:34   

Raczej nie dawał bym stożka na orginalną obudowę, słyszałem ze to tylko pogarsza sprawę, silnik sie podobno dławi , pali więcej itd... !! Ja Sam robiłem obudowe do stożka. Wywaliłem orginalną obudowe, z blachy wyciołem "siatke" a kumpel pospawał! wyszło super. I Brzmi super!Nawet czuć na na pedale!! :lol:
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2006, 08:50   

marcin-real napisał/a:
nie dawał bym stożka na orginalną obudowę

dlaczego??
marcin-real napisał/a:
silnik sie podobno dławi

sprawdzone ??
marcin-real napisał/a:
pali więcej

sprawdzone ??
marcin-real napisał/a:
Nawet czuć na na pedale!!

co powietrze ?? bo napewno nie dodatek mocy przy założeniu stożka :)
_________________
     assistance
 
 
Pawel_M 


Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-11-2006, 15:39   

Osobiśnie zakładałem stożek dedykowany K&N

- pali więcej
- do 3 - 3.5 tyś dławi się ( po regulacji przestał )
- co do przyrostu mocy musi być doprowadzone zimne powietrze, na początku nie miałem doprowadzonego i chodził gorzej niż seria, dopiero po doprowadzeniu zimnego powietrza silnik zaczyna nieznacznei lepiej chodzić ( nie ma co liczyć na jakieś duże przyrosty mocy )

Ale ma jadną zasadniczą zalete... dźwięk silnika jest poprostu super!!!! :D Chodzi jak auta z serii Nascar, mam fabryczne tłumiki ale po przekroczeniu 3500tyś obr ludzie się ogladają ze zdziwieniem co to jedzie po czym kolejne zdziwienie że to Tipo :fufu:
_________________
Sedicivalvole
     assistance
 
 
Krzysztof A. 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 100
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-11-2006, 16:27   

Stożek pogarsza napewno trochę elastyczność za to od około 3500 obrotów w góre jest o niebo lepiej.I ten dźwięk silnika-może dlatego warto go założyć. :bambam: mam u siebie w sedici
     Moneta
 
Paul 


Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-11-2006, 00:01   

Też się nad tym zastanawiałem ale doszedłem do wniosku ze chyba lepiej zmienić wydech (tyle ze drożej) ale mnie to pewnie i tak czeka, przynajmniej częsciowo.
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e. dgt
  
 
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2006, 00:13   

Mucha napisał/a:
marcin-real napisał/a:
nie dawał bym stożka na orginalną obudowę

dlaczego??
przepraszam że dopiero teraz odpisuje

marcin-real napisał/a:
silnik sie podobno dławi

sprawdzone ??

-kolega próbował ale mu nierówno chodził
marcin-real napisał/a:
pali więcej

sprawdzone ??

i palił mu więcej

marcin-real napisał/a:
Nawet czuć na na pedale!!

co powietrze ?? bo napewno nie dodatek mocy przy założeniu stożka :)


ja mam zamontowany stożek sam robiłem cały dolot od adaptera na gażnik, po wlot w przednim błotniku i jeśli wkręcisz go na obrotny to czuć że ma coś więcej niż seria!!!
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load