Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TIPO 1.4 nie chce zapalić
Autor Wiadomość
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-10-2007, 21:35   TIPO 1.4 nie chce zapalić

Witam!
Mam problem z moim TIPKIEM 1.4 monowtrysk;
mam instalację LPG; jak rano chcę odpalić na benzynie (automatycznie się przełącza na LPG powyżej 2500obr) to nici z tego; jak go pochechłam to za którymś razem odpali, narazie odpalam go na gazie w nieco dziwny sposób na skróty bo podpinam bezpośrednio na chwilę 12v na elektrozawór gazu. Jak już troszkę pochodzi to spokojnie pracuje na benzynie.
POZDRAWIAM
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-10-2007, 16:55   

poprawiłem post by był mniej 'błędowy' i bardziej czytelny...

a co do tematu - [szukałeś] na forum?
bo było wiele podobnych, o problemach z pompą paliwa, czujnikeim wału od zapłonu, czujniami temp; zacinającymi się elektrozaworkami gaz/benzyna itp itd...

poczytaj popatrz potem wpierw czy na beznynie paliwo dochodzi w ogóle, czy iskra jest na świeczkach normalna etc... albo zasilanei w benz albo zapłon; a potem drążysz głębiej; naprawdę - poszukaj, bo to już szeroko było (różne przypadki) opisywane, co może być i co sprawdzać po kolei;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-10-2007, 20:40   

Witam użytkowników troszkę porobiłem przy moim tipolocie i tak nadal nie pali na PB wymieniłem świece i nic, zerkłem na czujnik temp silnika ale jest oki (tak mi się wydaje) co do czujnika położenia wału nie mam pewności bo go jeszcze nie sprawdziłem nie wiem jak zabrać się do czujnika położenia przepustnicy myślałem że da się go jakoś odkręcić ale on jest zamontowany za pomocą jakiś plastików. Co do mojej diagnozy wygląda tak, że nie pali na pb na dwóch zewnętrznych cylindrach bo jak zdejmę przewody z świec tych cylindrów to nic się nie zmienia, strasznie go trzęsie. wymieniłem także filtr paliwa. Ostatnio nawet zapalił na PB ale nie może utrzymać wolnych obrotów, muszę go gazować tak jakby automatyczne ssanie nie działało (jeżeli takowe jest). Jak troszkę pojeżdzę na gazie i się rozgrzeje to na pb pracuje. Na obecną chwilę odpalam go na gazie ale chciałbym odpalać po ludzku na benzynie. POMOCY!! może coś razem wskóramy.
POZDRAWIAM
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 25-10-2007, 22:11   

Sprawdz sobie kable WN kopułke i palec rozdzielacza bo jest taka opcja że to może być przyczyna.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-10-2007, 14:06   

kopułka wygląda w miare na nową a kabelki jeszcze nie wymieniałem a jest jeszcze inna opcja inna przyczyna
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-10-2007, 15:04   

adik czujnik polozenia walu bym sobie odpuscil bo nie mogl bys odpalac na lpg.
jesli chodzi o czujnik polozenia przepustnicy to jest przykrecany. na srubach sa tylko takie plastikowe nakladki. prawdopodobnie pekna jak bedziesz chcial je zdjac.

jezeli jezdzisz na PB to istnieje prawdopodobienstwo ze wtrysk ci padl. co bardzo czesto sie zdarza przy jezdzie na lpg
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-10-2007, 18:19   

jeżeli chodzi o wtrysk to jest sprawny patrzyłem paliwo podaje (chyba że za mało) a co z ssaniem czy powinno być?? jakieś automatyczne gdzie szukać jeszcze czujników odpowiadających za ssanie np od temperatury mam jeszcze takie dziwny urządzenie znajduje sie przy czujniku przepustnicy i jest skierowany w dół. Wczoraj wyregulowałem gaz ponieważ cały czas pokazywał za dużo powietrza i było gigantyczne spalanie ok 18-20l 100km wymieniłem membrany w parowniku oraz filterek LPG mam nadzieje, że spalanie spadnie

** Dodano: 26-10-2007, 21:31 **
a dodam jeszcze, że troszkę obroty falują na gazie ale tak minimalnie.

** Dodano: 27-10-2007, 12:49 **
dzisiaj z rana sprawdzałem następne czujniki ten od temperatury co jest wmontowany w kolektor i wykazał ponad 3kOhm, odpaliłem silnik troszkę popracował i sprawdziłem go ponownie to wskazał już tylko 800Ohm a więc chyba jest sprawny, także dobrałem się do czujnika położenia przepustnicy i jak go rozebrałem to ścieżki z grafitu są bardzo wytarte pewnie się kwalifikuje do wymiany. Czy on może być sprawcą tych problemów z odpalaniem a także falujących obrotów?. Jeszcze co do czujnika położenia wału to nie wiem jak go sprawdzić ale jak odłączyłem to nie mogłem go wogóle odpalić i jeszcze mam takie urządzenie coś z podcisnieniem jest to zamontowane za akumulatorem dochodzą do niego dwa przewody a odchodzi jakaś końcówka na wężyk co to może być??
POZDRAWIAM

** Dodano: 02-11-2007, 20:55 **
a i dodam że spalanie też jest dość wysokie wymieniłem membrany w parowniku oraz filtr gazu a także powietrza i wyszło z 34l LPG 230km co może być przyczyną takiego spalania bo to wychodzi prawie 15l/100km??

** Dodano: 04-11-2007, 19:10 **
:gwizdek: wczoraj kupiłem czujnik przepustnicy a dzisiaj go wymieniłem a także wymieniłem czujnik powietrza ten na pokrywie wtryskiwacza i silnik pracuje na benzynie w miarę dobrze obroty nie skaczą, tylko jest jakiś muł jak ma 2200-2600obr to wcale nie ciągnie taki muł ale jak już troszkę więcej to leci jak szalony, co prawda jeszcze go nie odpalałem na PB jak jest zimny dopiero jutro zobaczę. Jeszcze mam pytanie jak ustawić ten czujnik przepustnicy żeby było ok bo teraz to tak na oko go ustawiłem. Co do gazu jak przełączyłem na LPG to zaraz zgasł miał za wolne obroty tak więc troszkę odkręciłem na parowniku i pewnie czeka mnie teraz regulacja LPG.
Prosze o porady 8)

** Dodano: 08-11-2007, 22:23 **
oj widzę, że cieżko będzie rozwiązać mój problem z moim tipolotem, dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wału bo stary troszkę się rozsypał, efekt po założeniu troszkę lepszy odpalił za drugim razie strasznie nim telepało musiałem parę razy przygazować i jakoś chodził ale go trzęsło tak jak by nie palił na wszystkie cylindry, ale jak troszkę temperaturka podskoczy to obroty wzrosną i chodzi ok. Nadal nie wiem jak ustawić czujnik położenia przepustnicy, który też wymieniłem bo na starym już scieżek nie było. Może ktoś wie jak się ustawia CPP

** Dodano: 11-11-2007, 19:40 **
:? he he przyjrzałem się jeszcze samemu wtryskowi i stwierdziłem, że on nie wtryskuje paliwa tylko leje więc podmieniłem od tempry 1.6 a ten ładnie rozpyla, teraz mam taki efekt gdy silnik jest zimny to za drugim trzecim razie odpala tylko pracuje tak na 3 cylindrach, czasami odpali i obroty spadną i zgaśnie, ale jak chwilkę pochodzi to zaczyna palić na wszystkie cylindry (podczas prób odpalenia troszkę śmierdzi paliwem czyżby go zalewało na którymś cylindrze a może nie ma iskry podejrzewam że to 4, ale przewody są nowe MM i palec też jest nowy tylko kopułki nie wymieniłem) i później już chodzi normalnie a jak jest ciepły to chodzi idealnie i na PB i LPG. Proszę Was o pomoc bo mi już pomysły się skończyły i kasa też :sciana: :sciana: :sciana:

** Dodano: 24-11-2007, 11:23 **
no witam wymieniłem wtryskiwacz, CPP bo był przetarty oraz CPW bo jak go wykręciłem to się rozkruszył i teraz pali bez problemu. A teraz padła mi deska DGT no cóż przynajmniej pali a i rozrząd był przesunięty ustawiony na nowo i obroty pięknie trzyma. POZDRAWIAM
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load