Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1,4 ..zawory....pasek...olej wspomagania....itd ??
Autor Wiadomość
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-06-2005, 17:28   Tipo 1,4 ..zawory....pasek...olej wspomagania....itd ??

Hey !

Ma kilka pytanek :

1 .Jak czesto nalezy regulowac zawory w Tipo 1,4 ....??

2 .Czy wymiana oleju w ukladzie wspomagania moze wplynac na lzejsza prace kola kierownicy ...czy nie ma to wiekszego znaczenia...??

3 .Kupowal moze ktos z Was ostatnio pasek klinowy napedzajacy altelnator , wspomaganie itd.. ( ile kosztowal ..taki orientaycjnie..?? )

Dzieki za pomoc
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-06-2005, 18:53   

1. Jesli czujesz wyraznie oslabienie autka, zimny ma problemy z zapalaniem po rozgrzaniu jest juz ok, wtedy mozesz sie udac. Ja mam 11 lat to auto i nigdy nie regulowałem zaworów. Ale ogolnie zalecane jest sprawdzeie i/lub regulacja co kilkadziesiat tys. km (np. 50tys.)

2. Olej glownie ma na celu smarowanie popmy i ukladu. Jesli go wymienisz poprostu dasz nowy olej. Olej nalezy wymieniac raz na 6 lat. Wiec jesli kupiles niedawno to autko warto wymienic ten olej. Jak go wymienic poszukaj na forum, byl poruszany taki temat

3. www.automotosklep.home.pl tutaj mozesz sobie sprawdzic. Aczkolwiek ja dla przykladu nigdy nie wymienialem tego paska. Ostatnio nawet go wyjalem - bo wymienialem lozyska alternatora i byl juz zmurszaly i troche popekany, ale i tak go wlozylem i nadal smiga.

Mozesz wymienic tak dla sumienia, ale jesli nawet sie zerwie to i tak autem dasz rade jechac (prad do cewki i swiec bedzie brany z akumulatora)

P.S. Przenioslem tutaj ten post!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2005, 19:07   

miszko napisał/a:
Mozesz wymienic tak dla sumienia, ale jesli nawet sie zerwie to i tak autem dasz rade jechac (prad do cewki i swiec bedzie brany z akumulatora)


No taaak... Tylko czy przypadkiem nie bedzie tez chlodzenia? :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mariuszekOK 



Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 31
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-06-2005, 20:52   

Witam!
Niestety jazda bez paska będzie możliwa jedynie krótkimi seriami (w celu wystudzenia silnika, ponieważ chłodzenia nie będzie).
Jeśli chodzi o ceny części na tej stronie internetowej podanej w odp. powyżej, to są one mocno przesadzone.
Ja kupowałem tydzień temu pasek rozrządu dobrej firmy za 27 zł a rolkę napinacza za 20zł.
(Tipo 1.6 i.e).
Wcześniej auto chodziło na takim samym pasku i po 40 tys. nie byo na nim widać śladów zużycia (firma DAYCO).
Co do paska napędu alternatora, radziłbym się zaopatrzyć w nowy (ja też mam zamiar to zrobić i wymienić również łożysko rolki prowadzącej).
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-06-2005, 23:29   

Koledzy maja racje co do tego paska bo w mojej Temprze jak jeszcze jezdzilem nia sluzbowo byl ten problem ze ten pasek dosc czesto strzelal w wyniku bicia ktoregos z walkow.
Efekt jest taki ze jest zero wspomagania i zero chlodzenia.
Auto sie zaczyna powoli "gotowac"
Przy pierwszym razie myslalem ze sie pali ale okazalo sie ze temp. plynu ma jakies 110 st :/
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-06-2005, 00:10   

płyn wspomagania - jak naprawdę jest do D i już się pompa muli, ma problemy to warto wymienić, może to nieco wpłynąć na kręcenie kółkiem....
choć pasek od wspomagania bardziej na to wpływa...
na postoju jak silnik chodzi przekręć kierownicę na maxa i zobaczy jak bardzo (czy) silnik się telepie, czy się bardzo męczy w skranych położeniach - wtedy masz 'odczucie' jak się może mieć pasek i ew płyn , jaki stan....
paski nie tak dawno wymieniałem, można dobre dostać za dwadziściaparę zł (wspomagania), ja dostałem za 8zł :-D ale to po znajomości w sklepie :-)
po wymianie czuć było różnicę, mniej silniczek się męczył i telepał w skranych położeniach.. ale poprzedni pasek był już baaaaaaardzo stary.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-10-2005, 16:54   

Wiecie moze jaki pasek klinowy ma byc do Tipo 1,4ie......??
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load