|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1,4 ..zawory....pasek...olej wspomagania....itd ?? |
Autor |
Wiadomość |
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-06-2005, 17:28 Tipo 1,4 ..zawory....pasek...olej wspomagania....itd ??
|
|
|
Hey !
Ma kilka pytanek :
1 .Jak czesto nalezy regulowac zawory w Tipo 1,4 ....??
2 .Czy wymiana oleju w ukladzie wspomagania moze wplynac na lzejsza prace kola kierownicy ...czy nie ma to wiekszego znaczenia...??
3 .Kupowal moze ktos z Was ostatnio pasek klinowy napedzajacy altelnator , wspomaganie itd.. ( ile kosztowal ..taki orientaycjnie..?? )
Dzieki za pomoc |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-06-2005, 18:53
|
|
|
1. Jesli czujesz wyraznie oslabienie autka, zimny ma problemy z zapalaniem po rozgrzaniu jest juz ok, wtedy mozesz sie udac. Ja mam 11 lat to auto i nigdy nie regulowałem zaworów. Ale ogolnie zalecane jest sprawdzeie i/lub regulacja co kilkadziesiat tys. km (np. 50tys.)
2. Olej glownie ma na celu smarowanie popmy i ukladu. Jesli go wymienisz poprostu dasz nowy olej. Olej nalezy wymieniac raz na 6 lat. Wiec jesli kupiles niedawno to autko warto wymienic ten olej. Jak go wymienic poszukaj na forum, byl poruszany taki temat
3. www.automotosklep.home.pl tutaj mozesz sobie sprawdzic. Aczkolwiek ja dla przykladu nigdy nie wymienialem tego paska. Ostatnio nawet go wyjalem - bo wymienialem lozyska alternatora i byl juz zmurszaly i troche popekany, ale i tak go wlozylem i nadal smiga.
Mozesz wymienic tak dla sumienia, ale jesli nawet sie zerwie to i tak autem dasz rade jechac (prad do cewki i swiec bedzie brany z akumulatora)
P.S. Przenioslem tutaj ten post! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2005, 19:07
|
|
|
miszko napisał/a: | Mozesz wymienic tak dla sumienia, ale jesli nawet sie zerwie to i tak autem dasz rade jechac (prad do cewki i swiec bedzie brany z akumulatora)
|
No taaak... Tylko czy przypadkiem nie bedzie tez chlodzenia? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-06-2005, 20:52
|
|
|
Witam!
Niestety jazda bez paska będzie możliwa jedynie krótkimi seriami (w celu wystudzenia silnika, ponieważ chłodzenia nie będzie).
Jeśli chodzi o ceny części na tej stronie internetowej podanej w odp. powyżej, to są one mocno przesadzone.
Ja kupowałem tydzień temu pasek rozrządu dobrej firmy za 27 zł a rolkę napinacza za 20zł.
(Tipo 1.6 i.e).
Wcześniej auto chodziło na takim samym pasku i po 40 tys. nie byo na nim widać śladów zużycia (firma DAYCO).
Co do paska napędu alternatora, radziłbym się zaopatrzyć w nowy (ja też mam zamiar to zrobić i wymienić również łożysko rolki prowadzącej). |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-06-2005, 23:29
|
|
|
Koledzy maja racje co do tego paska bo w mojej Temprze jak jeszcze jezdzilem nia sluzbowo byl ten problem ze ten pasek dosc czesto strzelal w wyniku bicia ktoregos z walkow.
Efekt jest taki ze jest zero wspomagania i zero chlodzenia.
Auto sie zaczyna powoli "gotowac"
Przy pierwszym razie myslalem ze sie pali ale okazalo sie ze temp. plynu ma jakies 110 st :/ |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-06-2005, 00:10
|
|
|
płyn wspomagania - jak naprawdę jest do D i już się pompa muli, ma problemy to warto wymienić, może to nieco wpłynąć na kręcenie kółkiem....
choć pasek od wspomagania bardziej na to wpływa...
na postoju jak silnik chodzi przekręć kierownicę na maxa i zobaczy jak bardzo (czy) silnik się telepie, czy się bardzo męczy w skranych położeniach - wtedy masz 'odczucie' jak się może mieć pasek i ew płyn , jaki stan....
paski nie tak dawno wymieniałem, można dobre dostać za dwadziściaparę zł (wspomagania), ja dostałem za 8zł :-D ale to po znajomości w sklepie :-)
po wymianie czuć było różnicę, mniej silniczek się męczył i telepał w skranych położeniach.. ale poprzedni pasek był już baaaaaaardzo stary. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-10-2005, 16:54
|
|
|
Wiecie moze jaki pasek klinowy ma byc do Tipo 1,4ie......?? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|