|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
TIPO 2.0 16V PROBLEMY Z SILNIKIEM POMOCY!! |
Autor |
Wiadomość |
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2007, 20:39 TIPO 2.0 16V PROBLEMY Z SILNIKIEM POMOCY!!
|
|
|
witam mam tipo 20 sedici pierwsza sprawa to przestala mi dzialac pompa paliwa wogole jej nie bylo slychac myslalem ze sie spalila bo raz mi wachy zbraklo w zbiorniku dodam ze mam instalacje gazowa wiec zapalam na gazie.nie moglem znalezc przyczyny az w koncu tak przypadkiem wlaczylem halogeny i od razu po przekreceniu kluczyka uslyszalem pompe w zbiorniku przyznam ze dlamnie dziwna sprawa.MOZWKTOS WIE O CO TU CHODZILO CO SIE MAJA HALOGENY DO POMPY JA NIEWIEM moze ktos wie niech napisze! A DRUGA NAJWARZNIEJSZA SPRAWA PRZY PRZYSPIESZANIU TAK OKOLO 5 TYS OBROTOW NAWET MNIEJ SLYCHAC BYLO TAK JAKBY METAL PUKAL O METAL.Raz go wkrecilem do 6 tys no i zaczely sie moje problemy zaczelo cos walic w silniku takki efekt jakby kulki od lozyska rozsypal w silniku i lataly sobie swobodnie najgorzej jak przyspieszam halas jest coraz wiekszy.DODAM ZE KONTROLKA OD CISNIENIA OLEJU ZARAZ PO ODPALENIU GASNIE CZYLI CHYBA TO NIE PANEWKA ,OGOLNIE TO NIE JEZDZE TYM SAMOCHODEM ODPALAM GO OD CZASU DO CZASU ALE W KONCU CHCIALBYM SIE DOWIEDZIEC CO TO MOZE BYC PRZED WIZYTA U MECHANIKA MOZE KTOS PRZEZYL TAKA AKCJE TO BARDZO PROSZE O ODPOWIEDZI I PORADY Z GORY DZIEKI I POZDRAWIAM |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-11-2007, 20:42
|
|
|
Jakie ciśnienie oleju masz na manometrze ? stukanie może być na panewkach, ewentualnie pękniety pierscień moze się też odzywać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2007, 20:44
|
|
|
NIE POWIEM BO JEST URWANY KABELEK OD ZEGARA A MOGA TO BYC ZAWORY NP ZLY LUZ ZAWOROW
** Dodano: 05-11-2007, 20:45 **
POZATYM BARDZO KOPCI NA NIEBIESKO PALI OLEJ
** Dodano: 05-11-2007, 20:49 **
JAK GO KUPILEM SILNIK PRACOWAL BARDZO CICHO AZ SIE DZIWILEM ZE TAKI STARY SAMOCHOD A TAKI CICHY ALE MNIAL OLEJ W PLYNIE WIEC WYMIENILEM USZCZELKE POD GLOWICA ALE LUZU ZAWOROW NIE REGULOWALEM A JESLI BY BYLA OBROCONA PANEWKA TO BY ODPALAL NAWET PO DLUZSZYM STANIU |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-11-2007, 07:43
|
|
|
Jesli bardzo kopci na niebieso to dwie sprawy, uszczelniacze zaworowe i pierscienie do sprawdzenia. Jesli puszczaja uszczelniacze to przewaznie mocno zakopci po nocy a potem ustaje dymienie, jesli pierscienie to kopci caly czas - zeby to sprawdzic zmierz sprezanie na cylindrach, jesli pekl ktorys pierscien to na tym cylindrze bedzie wyraznie mniejsze sprezanie.
Poza tym przydaloby sie jednak sprawdzic ciesnienie oleju i to raczej nie przy pomocy zegara na desce bo one maja za duzy rozrzut tylko manometrem zewnetrznym z czujnikiem wkrecanym w miejsce fabrycznego w aucie, dopiero taki pomiar daje pewnosc.
Co do luzu zaworów, to nagle nie pojawia ci sie az takie luzy zeby objawy byly podobne do twich, ja bardziej sklaniam sie ku panewkom, widzialem juz silniki ktore tak klepaly korbowodami ze nie dalo sie wysiedziec w aucie a kontrolka cisnienia oleju gasla bo one przewaznie juz przy 0,3-0,4Bara gasna a to w sumie zadne cisnienie jak na magistrale olejowa.
życze powodzenia w zmaganiach z sedici.
Ps. Włoskie auta są piękne ale i krnąbrne ;] Więc się nie poddawaj |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-11-2007, 19:49
|
|
|
TAK ZROBIE SPRAWDZE CISNIENIE NA CYLINDRACH I PANEWKACH JESLI SZROT NO TO NIESTETY NA REMONT MNIE NIE STAC NARAZIE BEDZIE STAL |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 12-11-2007, 11:02
|
|
|
to ze lampka gasnie wcale nie znaczy ze panewki nie polecialy tez mam sedici i u mnie jak polecialy panewki to cisnienie oleju bylo minimalne a chodzil jak diesel i okazalo sie ze 3 panewki sie stopily a jedna sie obrucila |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|