Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TIPO 2.0 16V PROBLEMY Z SILNIKIEM POMOCY!!
Autor Wiadomość
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2007, 20:39   TIPO 2.0 16V PROBLEMY Z SILNIKIEM POMOCY!!

witam mam tipo 20 sedici pierwsza sprawa to przestala mi dzialac pompa paliwa wogole jej nie bylo slychac myslalem ze sie spalila bo raz mi wachy zbraklo w zbiorniku dodam ze mam instalacje gazowa wiec zapalam na gazie.nie moglem znalezc przyczyny az w koncu tak przypadkiem wlaczylem halogeny i od razu po przekreceniu kluczyka uslyszalem pompe w zbiorniku przyznam ze dlamnie dziwna sprawa.MOZWKTOS WIE O CO TU CHODZILO CO SIE MAJA HALOGENY DO POMPY JA NIEWIEM moze ktos wie niech napisze! A DRUGA NAJWARZNIEJSZA SPRAWA PRZY PRZYSPIESZANIU TAK OKOLO 5 TYS OBROTOW NAWET MNIEJ SLYCHAC BYLO TAK JAKBY METAL PUKAL O METAL.Raz go wkrecilem do 6 tys no i zaczely sie moje problemy zaczelo cos walic w silniku takki efekt jakby kulki od lozyska rozsypal w silniku i lataly sobie swobodnie najgorzej jak przyspieszam halas jest coraz wiekszy.DODAM ZE KONTROLKA OD CISNIENIA OLEJU ZARAZ PO ODPALENIU GASNIE CZYLI CHYBA TO NIE PANEWKA ,OGOLNIE TO NIE JEZDZE TYM SAMOCHODEM ODPALAM GO OD CZASU DO CZASU ALE W KONCU CHCIALBYM SIE DOWIEDZIEC CO TO MOZE BYC PRZED WIZYTA U MECHANIKA MOZE KTOS PRZEZYL TAKA AKCJE TO BARDZO PROSZE O ODPOWIEDZI I PORADY Z GORY DZIEKI I POZDRAWIAM
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-11-2007, 20:42   

Jakie ciśnienie oleju masz na manometrze ? stukanie może być na panewkach, ewentualnie pękniety pierscień moze się też odzywać.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2007, 20:44   

NIE POWIEM BO JEST URWANY KABELEK OD ZEGARA A MOGA TO BYC ZAWORY NP ZLY LUZ ZAWOROW

** Dodano: 05-11-2007, 20:45 **
POZATYM BARDZO KOPCI NA NIEBIESKO PALI OLEJ

** Dodano: 05-11-2007, 20:49 **
JAK GO KUPILEM SILNIK PRACOWAL BARDZO CICHO AZ SIE DZIWILEM ZE TAKI STARY SAMOCHOD A TAKI CICHY ALE MNIAL OLEJ W PLYNIE WIEC WYMIENILEM USZCZELKE POD GLOWICA ALE LUZU ZAWOROW NIE REGULOWALEM A JESLI BY BYLA OBROCONA PANEWKA TO BY ODPALAL NAWET PO DLUZSZYM STANIU
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-11-2007, 07:43   

Jesli bardzo kopci na niebieso to dwie sprawy, uszczelniacze zaworowe i pierscienie do sprawdzenia. Jesli puszczaja uszczelniacze to przewaznie mocno zakopci po nocy a potem ustaje dymienie, jesli pierscienie to kopci caly czas - zeby to sprawdzic zmierz sprezanie na cylindrach, jesli pekl ktorys pierscien to na tym cylindrze bedzie wyraznie mniejsze sprezanie.

Poza tym przydaloby sie jednak sprawdzic ciesnienie oleju i to raczej nie przy pomocy zegara na desce bo one maja za duzy rozrzut tylko manometrem zewnetrznym z czujnikiem wkrecanym w miejsce fabrycznego w aucie, dopiero taki pomiar daje pewnosc.


Co do luzu zaworów, to nagle nie pojawia ci sie az takie luzy zeby objawy byly podobne do twich, ja bardziej sklaniam sie ku panewkom, widzialem juz silniki ktore tak klepaly korbowodami ze nie dalo sie wysiedziec w aucie a kontrolka cisnienia oleju gasla bo one przewaznie juz przy 0,3-0,4Bara gasna a to w sumie zadne cisnienie jak na magistrale olejowa.


życze powodzenia w zmaganiach z sedici.


Ps. Włoskie auta są piękne ale i krnąbrne ;] Więc się nie poddawaj :D
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-11-2007, 19:49   

TAK ZROBIE SPRAWDZE CISNIENIE NA CYLINDRACH I PANEWKACH JESLI SZROT NO TO NIESTETY NA REMONT MNIE NIE STAC NARAZIE BEDZIE STAL :(
  
 
bl4nc1k 


Wiek: 39
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 49
Skąd: szczecin
Wysłany: 12-11-2007, 11:02   

to ze lampka gasnie wcale nie znaczy ze panewki nie polecialy tez mam sedici i u mnie jak polecialy panewki to cisnienie oleju bylo minimalne a chodzil jak diesel i okazalo sie ze 3 panewki sie stopily a jedna sie obrucila :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load