Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tłoki do SEDICI
Autor Wiadomość
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 20:56   Tłoki do SEDICI

No wiec jak w temacie:) mój tłok nadaje sie do wyrzucenia;p(zerwany pasek) jutro wrzuce fote to sie przerazicie :roll: . I teraz jest pytanie wymieniac jeden tłok co bedzie raczej fuszera;p Czy raczej 4tłoki:) i chciałbym sie was poradzić... a tym bardziej zapytac o cene... i gdzie moge cos takiego zakupić:) :) :lol:
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 21:05   

oficjalnie i książkowo powinno się wymienić komplet, lub przynajmniej współpracującą parę (1 z 3, 2 z 4)

ale wszystko jest możliwe

zauważ, że ten jeden z 4 tłoczków po wymianie będzie dobrze siedział w cylindrze i miał nowy dopasowany sworzeń i panewki, podczas gdy reszta, na pewno nie trzyma już wartości nominalnych

osobiście wymieniałbym jeden tłok tylko w przypadku gdy silnik jest w miarę świeżo po remoncie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-05-2008, 22:16   

ToudiQn napisał/a:
No wiec jak w temacie:) mój tłok nadaje sie do wyrzucenia;p(zerwany pasek)

jak i zwory, prowadnice,walki rozrzadu pewnie tez ucierpialy zapomniales dodac ciekawe jak inne tloki i czy wogole glowica nie pekla, a wogole zerwany pasek to morzesz sobie darowac ten silnik niestety ja juz przechodzilem przez to i uwierz mi nie ma sensu ten silnik to juz szrot bedzie ,kupilem sedici i tez mnial zerwany pasek rozrzadu ,szkoda pieniedzy i zachodu te silniki po takiej usterce juz nie beda pracowaly dobrze i po jakims czasie zacznie sie rozlatywac brac olej itp.

** Dodano: 23-05-2008, 23:20 **
podejrzewam takze ze polpierscienie na walkach rozrzadu tez popekaly taka usterka to zabójstwo dla tego silnika
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-05-2008, 22:45   

Moj ojciec usłyszał piszczenie, bardzo charakterystyczne dla paska w TT, od razu wiedział, że się kończy. Zadzwonił do serwisu fiata, jakieś 15km od domu, zapytal czy da rade dojechac, gosc powiedzial ze da rade. No to ojciec w samochod i na dwojce, 30kmph jechal do serwisu z duszą na ramieniu i ręką na kluczyku a nogą na sprzęgle. Jak tylko usłyszał strzał wyłączył silnik i wysprzęglił. Do wymiany był oczywiście pasek, dwa zawory i prowadnica. Plus planowanie głowicy itp. Remont kosztował go z 7 lat temu prawie 3 tysiące z częściami oryginalnymi. Silnik 1.4 IE do dzisiaj chodzi IDEALNIE, zero brania czegokolwiek, a ma już prawie 200 tysięcy.

Jaki z tego morał? Że im krócej silnik zadziała po strzeleniu tym mniejsze szkody w silniku.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 23:20   

bodzio82 napisał/a:
ToudiQn napisał/a:
No wiec jak w temacie:) mój tłok nadaje sie do wyrzucenia;p(zerwany pasek)

jak i zwory, prowadnice,walki rozrzadu pewnie tez ucierpialy zapomniales dodac ciekawe jak inne tloki i czy wogole glowica nie pekla, a wogole zerwany pasek to morzesz sobie darowac ten silnik niestety ja juz przechodzilem przez to i uwierz mi nie ma sensu ten silnik to juz szrot bedzie ,kupilem sedici i tez mnial zerwany pasek rozrzadu ,szkoda pieniedzy i zachodu te silniki po takiej usterce juz nie beda pracowaly dobrze i po jakims czasie zacznie sie rozlatywac brac olej itp.

** Dodano: 23-05-2008, 23:20 **
podejrzewam takze ze polpierscienie na walkach rozrzadu tez popekaly taka usterka to zabójstwo dla tego silnika


Sprawa ma się tak:) strzelił mi pasek rozrzadu w grudniu autko stało mi pod blokiem przez dobre 4miesiace poczym znalazlem kolesia który mi zrobil po cenie... tzn nowy pasek rozrzadu planowanie i 8zaworów,uszczelniacze zaworów,uszczelka pod głowicą,olej,świece,filtry itp 8) . Nadszedł dzien odpalenia ABARTHA. Mechanik sie przejechał po czym okazalo się że termostat zacioł się (autko stało już wtedy 6miesiecy). Znawcą nie jestem ale z tego co pamietam to powiedział mi że listwa od zaworów jest do wymiany czy cos w tym stylu... okazało sie ze autko zagotowalo sie.... i jeden z zaworów zaczał klekotac poczym ułamał sie... i rozpieprzył tłoka... I CO O TYM SĄDZISZ:)?? :evil:
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-05-2008, 23:21   

dcfan, no strzal to musial byc skoro tlok sie rozlecial u mnie byl zerwany pasek ale jedynie slady na tloku zostaly wybite przez zawory to juz sobie wyobrazam przy jakich obrotach to sie stalo ,zreszta to tez w sumie zalezy jak sie zawory podstawia pod tlok bo i na nizszych obrotach moga byc wielkie szkody poczynione w wyniku zerwanego paska rozrzadu,niestety niedbalstwo ze strony wlasciciela to jedyna przyczyna :red_kartka: szkoda nastepne sedici poszlo sie jeb.... :roll:
  
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 23:29   

bodzio82 napisał/a:
dcfan, no strzal to musial byc skoro tlok sie rozlecial u mnie byl zerwany pasek ale jedynie slady na tloku zostaly wybite przez zawory to juz sobie wyobrazam przy jakich obrotach to sie stalo ,zreszta to tez w sumie zalezy jak sie zawory podstawia pod tlok bo i na nizszych obrotach moga byc wielkie szkody poczynione w wyniku zerwanego paska rozrzadu,niestety niedbalstwo ze strony wlasciciela to jedyna przyczyna :red_kartka: szkoda nastepne sedici poszlo sie jeb.... :roll:


No wiec sprawa ma sie tak:) autko miałem zaledwie 2-3tygodnie miałem wymienić pasek lada dzień :x a szczelił nie podczas jazdy tylko przy odpaleniu ;D A choćbym miał 2tysiaki włożyc w ten silnik to bedzie wymiatał kocham to auto i nikt mi nie powie ze silnik jest do wyrzucenia;p Pzdr :lol:
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-05-2008, 23:33   

ToudiQn, czyli to wina mechanika skoro podjal sie remontu tego silnika i zwalil robote bo powinien sprawdzic czy jest termostat sprawny podczas odpalania autka jesli tego nie zauwarzyl to niestety zaden z niego mechanik ,w wyniku zamknietego termostatu przegrzala sie glowica wypalily sie zawory i pewnie silnik przegrzal sie tak samo nawet jak odpalisz to juz bedzie bral olej bo tloki pewnie spuchly takze jak cos to wymieniaj komplet tlokow i nowe pierscienie obowiazkowo moze bedzie dobrze
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-05-2008, 23:34   

ToudiQn napisał/a:
kocham to auto
:bravooo: :drive:
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-05-2008, 23:38   

ToudiQn, to w koncu pasek strzelil czy zawor wpadl do cylindra i rozwalil tlok bo ja juz nie kapuje chodzi mi o ostatnia usterke
  
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2008, 12:45   

bodzio82 napisał/a:
ToudiQn, to w koncu pasek strzelil czy zawor wpadl do cylindra i rozwalil tlok bo ja juz nie kapuje chodzi mi o ostatnia usterke


Szczelił pasek auto zostalo naprawione... mechanik sie przejechał i termostat sie zacioł... reszta juz wiesz:)

** Dodano: 24-05-2008, 13:47 **
Dalej nie dostałem xD namiarów;p gdzie moge zakupic tłoki:) i po jakiej cenie :evil:

** Dodano: 27-05-2008, 18:50 **
noi tak jak przypuszczałem mój blok silnika jest do wyrzucenia :roll: oraz głowica... jednym słowem totalna porazka ale nic sie nie bójcie xD SEDICI nie idzie na złom;] ja go odratuje hehe:) 8) no wiec ma moze ktos silnik do sedici:)?? ważne żeby był blok i głowica w pełni sprawna.Mam juz pare namiarów ale najpierw wole popytac na forum Pozdrawiam :)

** Dodano: 27-05-2008, 18:53 **
bodzio82 napisał/a:
ToudiQn, to w koncu pasek strzelil czy zawor wpadl do cylindra i rozwalil tlok bo ja juz nie kapuje chodzi mi o ostatnia usterke


A co do zacietego tremostatu:) to jest to jedna wielka ściema... :red_kartka: grono fachowców stwierdziło że poprostu poprzedni mechanik (paproch) musiał żle ustawić pasek i zrobilo bum :( . Ale to juz inna historia albo z kolesiem bede sie sadził albo odda kaske z dobra nawiazka...
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2008, 21:27   

gdyby zle ustawil pasek to przy pierwszym odpaleniu silnika zle by pracowal. sorki ze odkopalem temat ale co w koncu zrobiles? kupiles silnik czy jak? co z głowica co z blokiem? dlaczego porażka?
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 16:40   

drobek napisał/a:
gdyby zle ustawil pasek to przy pierwszym odpaleniu silnika zle by pracowal. sorki ze odkopalem temat ale co w koncu zrobiles? kupiles silnik czy jak? co z głowica co z blokiem? dlaczego porażka?


Pasek musiał zle ustawić ponieważ w tłoku jest dziura na dwa palce i kawałka glowicy niema hehe takze cos musialo spowodować ze zawór z tłokiem sie spotkał 8) a w kielichu czy jakoś tak co tłok sie porusza jest taka rysa że palcem jest wyczuwalna mechanik powiedział ze można by tak zostawić ale auto długo nie pojezdzi i że olej bedzie wpierd.... w masakrycznych ilościach. a naprawa tego to 400zl plus tłok i nie wiadomo jak tam wał czy tez ucierpiał bo bum musiało byc konkretne jezeli nie ma połowy tłoka. druga sprawa Głowica jest do wyrzucenia tzn na skup hehehe dobre i 100-200zł;p takze oglądam sie za nowym silniczkiem wpyatrzyłem od Lanci 2.0 16V V.I.S lub Lancia 2.0 16Vturbo :)
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-06-2008, 17:14   

ToudiQn, za glowice na zlomie dostaniesz okolo 70zl wiem bo niedawno swoja zawiozlem wazy okolo 15kg ;D ;D
jesli nie wiesz jak rozpiac zawory w pare sekund to moge ci zapodac jak ja to zrobilem ale na priw ;D :idea:
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 18:38   

bodzio82 napisał/a:
jesli nie wiesz jak rozpiac zawory w pare sekund to moge ci zapodac jak ja to zrobilem ale na priw ;D

nie ma co ukrywać,wystarczy uderzyc młotkiem w trzonek zaworu i zawór rozpięty :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 19:21   

aż tyle dają a głowicę w skupie złomu ? a ja miałem swoją spękaną wywalić, albo za piwko komuś oddać, a tak to pojadę sobie i opchnę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-06-2008, 19:36   

yoyo, przecierz glowica jest aluminiowa a alu stoi za 1 kg mniej wiecej 4-5zl zalezy gdzie,wywalasz zawory obcinasz szpilki i na skup u mnie nawet przyjeli z prowadnicami dzieki BOGU ale to zlom ze wszystko biora sie nie przyczepiaja ,ostatnio bylem tam gdzie tylko kolorowy przyjmuja tzn alu miedz itp. to nawet gumowe wentyle musialem powyciagac z felg bo sie przyczepili no ale na takim wiecej dostaniesz niz na zwyklym zlomie,ale niestety z prowadnicami nie wezma musisz sie ich pozbyc

** Dodano: 10-06-2008, 20:45 **
ego, ah ty myslalem ze sobie na piwko zarobie :D nie no zartuje,ale nie bezposrednio mlotkiem w zawor bo uszkodzi sie np. gdy wymieniamy uszczelniacze ,lecz najlepiej przez cos np.klucz krzyzak do odkrecania kol ;D delikatnie ida jak burza ;D :lalala:
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 23:20   

ja mam na to switny spsób jak idzie i tak na złom to dobry młotek i w zawór tylko sprezyny strzelaja i mozna sie oka pozbyc
     assistance   Moneta
 
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-06-2008, 23:35   

albert19912, po 1 to sprezyna nie jest tak scisnieta ze w momencie rozpiecia strzela na wysokosc kilku metrow :lalala:
a po 2 to twoj sposob to taki jak wyzej czym on sie rozni? nie opatentuje nikt tego co zes napisal :roll: a co do mlotka to wystarczy zwykly nie jakis 10kg ;D ,a mi chodzilo o sposob zeby nie uszkodzic a rozpiac np do planowania lub wymiany prowadnic czy tez uszczelniaczy 8)
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 23:51   

hmmm to najlepiej wziasc tujejke i delikatnie pokac albo scisnac czyms i wyjac zabezpieczenia
     assistance   Moneta
 
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-06-2008, 00:02   

np sciagaczem do sprezyn, ale naprawde przez klucz idzie pieknie zero uszkodzen tylko trzeba poszukac miejsca zeby nie mogly sie zgubic poszczegolne czesci bo troche wyrzuca je do gory,tylko ze sciagnac sciagnie ale zalorzyc juz w ten sposob nie da rady :sciana: chociarz jakby poprobowal to moze buy cos wymyslil :lalala:
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-06-2008, 13:37   

Co do demontażu i z powrotem montażu radze posłużyć się ściagaczem do sprężyn,chyba że głowiczka musi trafić na złom
wtedy do rozbijania świetnie nadaje się klucz do świec (taki z oryginalnego kompletu narzędzi FIAT-126p) :badgrin:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 15:13   

ego napisał/a:
wystarczy uderzyc młotkiem w trzonek zaworu i zawór rozpięty :lalala:

pół godziny walenia, złamany młotek ale wyszły :sciana: :roll:


bodzio82 napisał/a:
alu stoi za 1 kg mniej wiecej 4-5zl zalezy gdzie

u mnie 3zł :( ale nawet ze szpilkami wzięli

bodzio82 napisał/a:
za glowice na zlomie dostaniesz okolo 70zl wiem bo niedawno swoja zawiozlem wazy okolo 15kg ;D ;D

od czego miałeś tą głowicę??
moja ważyła 6kg i dostałem 18zł
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 17:44   

yoyo napisał/a:
ego napisał/a:
wystarczy uderzyc młotkiem w trzonek zaworu i zawór rozpięty :lalala:

pół godziny walenia, złamany młotek ale wyszły :sciana: :roll:

walenia w co? w zawór? żeby sie rozpiął na zamku?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 17:54   

w trzonek oczywiście :)
2 wyszły gładko tym sposobem, przez klucz do swiec, a 6 musiało dostać ostro po tyłku zanim zeszły
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load