Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Urwał się pasek rozrządu
Autor Wiadomość
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2005, 20:38   

Po wykręceniu napinacza weź go do ręki i nim potrzep. Jeśli tylko choć trochę latają kulki to jest do wymiany.
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2005, 22:25   

Cytat:
Po wykręceniu napinacza...

OK, dzięki, o taką krótką rzeczową odpowiedź mi chodziło a nie wałkować temat umierającego paska :-D
czytajcie mnie czasem dokładniej proszę.... [-o<
:) bo się schowam, że mnie nikt nie zauważa i czasem tylko pobieżnie przejrzy text....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-05-2005, 08:14   

Oj nie wiem czy tak na "oko" czy "ucho" sprawdzisz łożsko, bo przecież nie kazde musi latać jeśli zbliża sie jego koniec. Na przykład moje w kole niby było ok., a po próbie wyciśnięcia (myślałem że wyje) się rozpadło. Ze smaru pozostały jedynie coś jakby kawałki świecy (smaru to na pewno nie przypominało).
Łożysko jednak z reguły (jednak nie zawsze jak się przekonałem) daje znać o swoim końcu. Biorąc to pod uwagę, jeśli sam zmieniasz pasek to nawet jeśli bez zmiany łożyska zacznie za np. pół roku umierać to zmienisz je. Jeśli jednak płacisz komuś to pomyśl o kolejnej setce za zmianę łożyska.
Odpowiadając jeszcze raz, uważam, że kontrola wzrokowa czy słuchowa nie jest w żaden sposób pewna, można w sumie jedynie potwierdzić że to łożysko wyje.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2005, 11:04   

unknown napisał/a:
pasek - to wiem, koniecznie idzie do wymiany, ale czy łożyska naprawdę trzeba.... o to tylko pytałem w poście wyżej - może ktoś to oceni obiektywnie.....
w sumie łożysko nie starzeje się przecież takjak pasek, to nie guma itp, a przebieg nieduży... czy robić to od razu? pasek rozrządu i tak za kilka latek znów trza będzie,to może wtedy?


Nie kombinuj tylko wymień pasek i rolkę napinacza, ja zawsze wymieniam taki komplet.
Nie kosztuje to majątku, a przy rozrządzie nie mo co oszczędzać bo to się żle może skończyć.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-05-2005, 14:33   

ja wymienilem caly komplet ( pasek+ 2 uszczelniacze+ 2 napinacze) i zaplacilem za to 2 lata temu ok. 380zl wraz z robocizna. Cena dotyczy warszawy takze gdzie indziej jeszcze taniej.
jak juz wymieniac to kompletny rozrzad i miec pewnosc na dluzszy czas.
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-05-2005, 15:37   

Łożyska kulkowe mają w fabryce wciśnięta swoją porcję smaru - dla tego są zabezpieczane takimi pierścieniami z plastiku. Po latachstania czy eksploatacji smar już nie spełnia swojego zadania i wtedy łożyska nadchodzi koniec.
Nie zgodze się z tym że wymiana to taka tania sprawa :( do Fiata z silnikiem 1.8 wychodzi :
pasek rozrządu - ok 40 zł
napinacz 100zł - najtańszy
pasek wałków balansowych - 160 zł
napinacz wałków ( tylko łożysko ) 80 zł
rolka do paska ( łozysko ) 180 zł
co bez rozbocizny daje = 560 zł bez robocizny i cześci są po cenach hurtowych !!!!!
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2005, 14:10   Serwisowanie rozrządu

Dołączam się do wypowiedzi kolegi Tomilee i dodam, że należy wymienić uszczelniacze łożysk tych , które się "pocą" a ja zawierzyłem niezależnemu serwisowi, który tego nie zrobił. Z oszczędności również nie wymienilem kół zębatych wałków rozrządu jak poleca Słoneczny. To pocenie się uszczelniaczy daje większe zużycie oleju niż spala silnik. U mnie jest obecnie 0,63 l / km i może się zwiększać. Jeżeli policzyć koszty niepotrzebnie zużytego oleju do następnego serwisowania to otrzymamy 600 zł.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 38 days
Network load