Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ustawienie rozrządu 1.4 i.e (połamana obudowa)
Autor Wiadomość
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-08-2013, 18:20   ustawienie rozrządu 1.4 i.e (połamana obudowa)

Witam,
Kurcze mam pecha do mojego tipcia, pęk mi pasek rozrządu. Mam nową głowicę od uno 1.4 i.e ale nie mam obudowy rozrządu tej górnej co jest na niej ten wysuwany cycek do którego ustawia się wałek rozrządu bo pasek zmielił wszystko. Więc moje pytanie brzmi czy da rady ustawić jakoś wałek rozrządu do innego znaku np. gdzieś pod rozdzielaczem zapłonu czy zostaje mi tylko kupno obudowy.
z góry dziękuje za podpowiedzi.
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-08-2013, 20:30   

chyba mam taką obudowę muszę popatrzeć i chyba bez tego nie ustawisz rozrządu bo może być o 1 ząbek przesunięcie i kicha :(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-08-2013, 21:23   

koraf12, oczywiscie ze da rade bez znakow.Wal korbowy na GMP(pierwszy cilinder w swoim gornym zwrotnym polozeniu)Odkrecasz pokrywke walka rozrzadu.Krzywki na pierwszym cylnidrze musza byc skierowane do gory a na czwartym musza sie mijac i to jest dokladnie ten punkt w ktorym masz znaki na kole i obudowie.Zaloz pasek w tym polozeniu walka i bedzie smigac.Dokladnosc jest taka sama jakbys mial kolo rozrzadu na znaku.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2013, 21:49   

Dodatkowo będziesz miał też znaki na nowym pasku rozrządu.Zastosuj radę shagger78, i na pewno dasz radę.Tylko nie odpalaj od razu po ustawieniu paska tylko obróć ręcznie ze dwa obroty wałem czy wszystko ok.
  
 
 
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-08-2013, 22:08   

shagger78 masz racje ale wystarczy delikatnie źle ustawić i będzie o jeden ząbek przestawiony i niby odpali a jednak nie to. Jak kupowałem Tipcio gościu mówił że uszczelniał głowiczke rozrządu i od tej pory chodzi mułowato. Po oględzinach stwierdziłem że jest przesunięty o 3 zęby a jednak chodził. Kolega Qmaty ma racje że na nowych paskach są znaki spróbuje kupić pasek z Gatesa one zazwyczaj mają owe znaczki.
dzięki za podpowiedzi, dam jutro znać.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 20-08-2013, 22:50   

Jesli masz nowy pasek, to na pasku masz kreski załóż pasek tak, (patrząc na rozrząd) zeby po prawe stronie było więcej zębów miedzy paskami, górny ustaw równo ze znakiem na wałku rozrządu, a drugi musi pasować ze znakiem na wale korbowym, tak jest w 1,6 wiec w 1,4 powinno byc to samo.
Mam nadzieje, ze zrozumiałeś, jak nie to pisz, spróbuje wytłumaczyć.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-08-2013, 21:18   

witam,
Mam po prostu dość tego auta :sciana: ,rozrząd wymieniony wg. znaków i jest ok. Myślałem że se jeszcze wymienię pompę paliwa bo siadła, wyciągłem kosz a tam guma która trzyma pompę poprostu się rospuściła jak g..no. Zrobiłem wszystko na cacy to żeby było śmiesznie to zatarł mi się wtryskiwacz.
Mam go zaledwie może ze dwa miechy a już powymieniałem:
sprzęgło, tłumiki bo zapchało je, głowice po kraksie, rozrząd, pompę paliwa, teraz jeszcze wtryskiwacz ciekawe co mnie jeszcze czeka..........................
podziękowania dla wszystkich za pomoc.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-08-2013, 21:33   

koraf12 napisał/a:
podziękowania dla wszystkich za pomoc.

Po to tu jestesmy, jak cos to wal smialo :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-02-2014, 19:34   

Witam podepne sie pod ten temat a mianowicie czy zeby wymienic pasek rozrzadu musze scignac te duze kolo na pasek z walu? Ostatnio mialem w planie wymiane, ladnie wszystko przygotowalem zdjolem oslone i przy ogledzinach zobaczylem ze przeszkadza. Probowalem tez odkrecic ale nie moglem ruszyc tej nakretki bo mialem slaby klucz tak zeby tylko wal obrocic
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2014, 00:02   

pawcio0706, musisz niestety zdjac bo inaczej paska nie zmienisz.Jedyny sposob by poszlo-mocny klucz :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2014, 07:13   

Sam ostatnio zmieniałem rozrząd i potwierdzam, trzeba koło pasowe odkręcić.
Ja musiałem kupić nasadkę, bo 36 nie miałem i przy okazji zainwestowałem w pokrętło 3/4". Na pokrętło trzeba było założyć rurkę.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load