Uszczelka pod głowicą - wymiana i koszty. |
Autor |
Wiadomość |
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2007, 17:41 Uszczelka pod głowicą - wymiana i koszty.
|
|
|
Podpowiedzcie mi Drodzy klubowicze, na co należy zwrócić uwagę przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Ostatnio przytrafił mi się taki defekt, wskutek awarii termostatu prawdopodobnie uszkodzeniu uległa uszczelka. Na dniach zamierzam oddać auto w ręce fachowca, stąd moja prośba o Wasze sugestie. Czy każdy przypadek należy traktować indywidualnie, czy też jest pewien zakres czynności, które przy takiej okazji warto wykonać. Liczę na Wasze odpowiedzi również w kwestii ceny takiej operacji. Pozdrawiam |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-06-2007, 18:46
|
|
|
jeśli nie zauważyłeś żadnych spadków mocy silnika ani ubywającego płynu chłodniczego ( to mogło by wskazywać ze płyn dostaje się do oleju ) to raczej możesz to traktować indywidualnie .... i chyba ale nie na pewno będzie trzeba wymienić płyn chłodniczy ale tego to pewny nie jestem |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2007, 19:05
|
|
|
avenger85 napisał/a: | jeśli nie zauważyłeś żadnych spadków mocy silnika ani ubywającego płynu chłodniczego |
hmmm,osiągi silnika się pogorszyły,lampka sygnalizująca niski poziom płynu lubi się zapalać.Auto aktualnie stoi i czeka na pomoc fachowej ręki. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-06-2007, 19:38
|
|
|
Jeżeli kontrolka się pali to może być:
- zużyty olej, stracił już swoją lepkość
- za niskie obroty na biegu jałowym
- pompa oleju - zużyła się i nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia
Przed remontem sprawdz sobie jeszcze ciśnienie na cylindrach.
Jeżeli będzie za małe to warto odrazu zrobić pierścienie tłokowe, sprawdzić jak wyglądają cylindry. Sprawdź wałek rozrządu, jak wyglądają krzywki oraz zawory.
Po złożeniu silnika zobacz jeszcze na luzy zaworów (na zimno).
Warto też sprawdzić jak wyglądają panewki . Czy nie ma luzów na nich. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-06-2007, 19:59
|
|
|
wiadomo,że jak ściagasz głowice to od razu wymień uszczelniacze na zaworach |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-06-2007, 20:22
|
|
|
a przede wszystkim (jeśli nie masz znajomego mechanika) żądaj od niego paragonu na każdą wymienioną przez niego część !!!
nie dawno wymieniałem uszczelkę i jak patrze na kosztorys zrobiony przez niego to wydaje mi się że za częściami jeździł do Włoch i dodawał sobie za koszty transportu!!! |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2007, 22:01
|
|
|
Dzięki Panowie za Wasze wypowiedzi. Gdyby jeszcze ktoś dorzucił orientacyjne choć ceny, wdzięczny będę niezmiernie
Miszko,olej terminowo wymieniałem, panewek też słychać nie było.Ogólnie motorek mam zadbany, tylko cholerny termostat mi psikusa takiego zrobił. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-06-2007, 22:44
|
|
|
avenger85 napisał/a: | i chyba ale nie na pewno będzie trzeba wymienić płyn chłodniczy ale tego to pewny nie jestem |
lepiej jest wymienic płyn i olej od razu.
ego napisał/a: | wiadomo,że jak ściagasz głowice to od razu wymień uszczelniacze na zaworach |
a jak robisz uszczelniacze na zaworach to od razu zrób docieranie zaworów.
Mozesz od razu powymieniac wszelakie uszczelniacze w głowicy jesli takowe są. Jakies simmeringi wałków rozrządu etc.
Nie zapomnij planowac głowicy jak juz bedzie zdjęta. Nie splanujesz to za chwile znow uszczelke przedmucha. Aluminiowa głowica ma to do siebie ze za kazdorazowym zdjęciem trzeba ja splanować. Nie muszą to byc od razu duze wartosci (w setkach mm) ale zawsze ona sie troche wygnie. Od razu mozesz tez sprawdzic jej szczelnosc.
miszko napisał/a: |
Warto też sprawdzić jak wyglądają panewki . Czy nie ma luzów na nich. |
ale po co panewki? Panewki wału korbowego i korbowodów slychac jak cos nie jest tak.
Przeciez rozbiera góre a nie dół.
nessuno napisał/a: | olej terminowo wymieniałem, panewek też słychać nie było.Ogólnie motorek mam zadbany, tylko cholerny termostat mi psikusa takiego zrobił. |
Sprawdz ten termostat jak i równiez sprawdz czy sie prawidłowo wentylator załącza po tym całym cyklu naprawy. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-06-2007, 23:04
|
|
|
Ninja napisał/a: | ale po co panewki? Panewki wału korbowego i korbowodów slychac jak cos nie jest tak.
Przeciez rozbiera góre a nie dół. |
Może i słychać, ale jak już silnik będzie się miało rozebrany w takim stanie to dlaczego nie rozebrać go od dołu. Jak już robić to porządnie. Ja bym tak zrobił.
Koszty może trochę wzrosną, ale będziemy mieli pewność.
Przy okazji też bym wymienił uszczelkę miski. Koszt oryginalnej to parę złotych. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 06:51
|
|
|
miszko napisał/a: |
Może i słychać, ale jak już silnik będzie się miało rozebrany w takim stanie to dlaczego nie rozebrać go od dołu. Jak już robić to porządnie. Ja bym tak zrobił.
Koszty może trochę wzrosną, ale będziemy mieli pewność.
Przy okazji też bym wymienił uszczelkę miski. Koszt oryginalnej to parę złotych. |
Miszko jest pewna zasada przy starych autach - Jak cos dziala to nie ruszaj.
Dla mnie wymiana samych panewek bez szlifu wału to druciarstwo. A wyjąć wał juz nie tak hop siup przeciez.
Panewki nie tłuką to zostaw. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 09:39
|
|
|
Wrzucam jeszcze obrazek z kolejnością dokręcania śrub w głowicy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 11:24
|
|
|
nessuno napisał/a: | Gdyby jeszcze ktoś dorzucił orientacyjne choć ceny |
-uszczelka głowicy 120zł
-uszczelka głowiczki 32zł (?)
-uszczelka dekla zew. 14zł
-uszczelniacze zaworowe kpl. 24zł
-planowanie głowicy 50zł
robocizna w Krakowie ok 300zł |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
kilolo
Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 10 Skąd: gdansk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 22:36
|
|
|
Nie zapomnij przy okazji zakupic uszczelki pod kolektor ssacy i wydechowy oraz miedzy kolektorem a rura wydechowa.
Warto tez zwrocic uwage na grubosc uszczelki pod gowiczka, kupilem jedna grubsza i mi zawory zaczely klekotac na szczescie dostalem tez ciensza ale podwojna robota.
Moje koszty:
planowanie 70zl
uszczelka pod glowice 45zl (morpak)
uszczelka pod glowiczke 6,50
uszczelka pod pokrywe zaworow 12
uszczelka pod kolektory 16
uszczelka miedzy kolektorem a rura 10
klucz dynamometryczny 75
jesli pasek rozrzadu ma juz dosc duzy przebieg to jest okazja go zmienic. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2007, 08:42
|
|
|
konikks, skąd Ty takie ceny wziąłeś? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2007, 08:46
|
|
|
ego napisał/a: | konikks, skąd Ty takie ceny wziąłeś? |
z warsztatu na ul.Trybuny Ludów.... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-06-2007, 15:28
|
|
|
konikks napisał/a: | ego napisał/a: | konikks, skąd Ty takie ceny wziąłeś? |
z warsztatu na ul.Trybuny Ludów.... |
zmień warsztat albo kupuj sam części |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-06-2007, 15:34
|
|
|
ego napisał/a: | zmień warsztat albo kupuj sam części |
nie było mnie w krk wtedy. zostawiłem ojcu samochód żeby naprawił. w sumie drogo ale zrobili...
BTW czy niezbędne jest dokręcenie głowicy po 1000km? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2007, 08:28
|
|
|
konikks napisał/a: |
BTW czy niezbędne jest dokręcenie głowicy po 1000km? |
ja nie dokręcałem i nic sie nie dzieje |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-06-2007, 11:29
|
|
|
teraz juz coraz mnie sie stosuje takie praktyki.
wszystko zalezy od uszczelki. Zazwyczaj oryginalnych sie nie dokreca po 1000km. Zreszta kupując uszczelke powinienes miec tam od razu załączona instrukcje wraz z momentami dokrecania srub. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
oli
Wiek: 58 Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 14 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-06-2007, 22:33
|
|
|
Witam!
Kiedyś Tipek walną mi parą z rury. To była uszczelka pod głowicą. Oddałem go do mechanika i za kompleksową naprawę zapłaciłem 700 zeta.A mianowicie,został wymieniony płyn w chłodnicy,olej,filtr powietrza i oleju,planowanie głowicy,uszczelka pod głowicą głowiczką,pokrywą klawiatury i kolektorami plus robocizna.
To chyba nie tak dużo??!! Biorąc pod uwagę że mechanik dał gwarancję na rok na wymienione części. Dodam jeszcze że tylko kompleksowe naprawy zamykają temat na bardzo długo,jak nie na zawsze. Pozdrawiam!!! |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-07-2007, 08:25
|
|
|
Myślęże 700zeta to sporo za tą naprawe, zależy jeszcze jaki motor pod maską ale mimo wszystko uważam ze o 200zł za duzo. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
oleq_30
Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 15 Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-08-2007, 20:29
|
|
|
Nysa ASO Fiat ul.Zwyciestwa
sama wymiana uszczelki z planowaniem 350 zł (czesci swoje) |
_________________ całe zycie z wariatami Tipo z 1,4i.e na 1.6i.e LPG |
|
|
|
|
|