Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelka pod głowicą - wymiana i koszty.
Autor Wiadomość
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2007, 17:41   Uszczelka pod głowicą - wymiana i koszty.

Podpowiedzcie mi Drodzy klubowicze, na co należy zwrócić uwagę przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Ostatnio przytrafił mi się taki defekt, wskutek awarii termostatu prawdopodobnie uszkodzeniu uległa uszczelka. Na dniach zamierzam oddać auto w ręce fachowca, stąd moja prośba o Wasze sugestie. Czy każdy przypadek należy traktować indywidualnie, czy też jest pewien zakres czynności, które przy takiej okazji warto wykonać. Liczę na Wasze odpowiedzi również w kwestii ceny takiej operacji. Pozdrawiam :)
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 19-06-2007, 18:46   

jeśli nie zauważyłeś żadnych spadków mocy silnika ani ubywającego płynu chłodniczego ( to mogło by wskazywać ze płyn dostaje się do oleju ) to raczej możesz to traktować indywidualnie .... i chyba ale nie na pewno będzie trzeba wymienić płyn chłodniczy ale tego to pewny nie jestem
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2007, 19:05   

avenger85 napisał/a:
jeśli nie zauważyłeś żadnych spadków mocy silnika ani ubywającego płynu chłodniczego


hmmm,osiągi silnika się pogorszyły,lampka sygnalizująca niski poziom płynu lubi się zapalać.Auto aktualnie stoi i czeka na pomoc fachowej ręki.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-06-2007, 19:38   

Jeżeli kontrolka się pali to może być:

- zużyty olej, stracił już swoją lepkość
- za niskie obroty na biegu jałowym
- pompa oleju - zużyła się i nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia

Przed remontem sprawdz sobie jeszcze ciśnienie na cylindrach.
Jeżeli będzie za małe to warto odrazu zrobić pierścienie tłokowe, sprawdzić jak wyglądają cylindry. Sprawdź wałek rozrządu, jak wyglądają krzywki oraz zawory.
Po złożeniu silnika zobacz jeszcze na luzy zaworów (na zimno).

Warto też sprawdzić jak wyglądają panewki . Czy nie ma luzów na nich.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2007, 19:59   

wiadomo,że jak ściagasz głowice to od razu wymień uszczelniacze na zaworach
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2007, 20:22   

a przede wszystkim (jeśli nie masz znajomego mechanika) żądaj od niego paragonu na każdą wymienioną przez niego część !!!

nie dawno wymieniałem uszczelkę i jak patrze na kosztorys zrobiony przez niego to wydaje mi się że za częściami jeździł do Włoch i dodawał sobie za koszty transportu!!!
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2007, 22:01   

Dzięki Panowie za Wasze wypowiedzi. Gdyby jeszcze ktoś dorzucił orientacyjne choć ceny, wdzięczny będę niezmiernie :)
Miszko,olej terminowo wymieniałem, panewek też słychać nie było.Ogólnie motorek mam zadbany, tylko cholerny termostat mi psikusa takiego zrobił.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 19-06-2007, 22:44   

avenger85 napisał/a:
i chyba ale nie na pewno będzie trzeba wymienić płyn chłodniczy ale tego to pewny nie jestem

lepiej jest wymienic płyn i olej od razu.
ego napisał/a:
wiadomo,że jak ściagasz głowice to od razu wymień uszczelniacze na zaworach

a jak robisz uszczelniacze na zaworach to od razu zrób docieranie zaworów.
Mozesz od razu powymieniac wszelakie uszczelniacze w głowicy jesli takowe są. Jakies simmeringi wałków rozrządu etc.
Nie zapomnij planowac głowicy jak juz bedzie zdjęta. Nie splanujesz to za chwile znow uszczelke przedmucha. Aluminiowa głowica ma to do siebie ze za kazdorazowym zdjęciem trzeba ja splanować. Nie muszą to byc od razu duze wartosci (w setkach mm) ale zawsze ona sie troche wygnie. Od razu mozesz tez sprawdzic jej szczelnosc.

miszko napisał/a:

Warto też sprawdzić jak wyglądają panewki . Czy nie ma luzów na nich.

ale po co panewki? Panewki wału korbowego i korbowodów slychac jak cos nie jest tak.
Przeciez rozbiera góre a nie dół.
nessuno napisał/a:
olej terminowo wymieniałem, panewek też słychać nie było.Ogólnie motorek mam zadbany, tylko cholerny termostat mi psikusa takiego zrobił.

Sprawdz ten termostat jak i równiez sprawdz czy sie prawidłowo wentylator załącza po tym całym cyklu naprawy.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-06-2007, 23:04   

Ninja napisał/a:
ale po co panewki? Panewki wału korbowego i korbowodów slychac jak cos nie jest tak.
Przeciez rozbiera góre a nie dół.


Może i słychać, ale jak już silnik będzie się miało rozebrany w takim stanie to dlaczego nie rozebrać go od dołu. Jak już robić to porządnie. Ja bym tak zrobił.
Koszty może trochę wzrosną, ale będziemy mieli pewność.

Przy okazji też bym wymienił uszczelkę miski. Koszt oryginalnej to parę złotych.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-06-2007, 06:51   

miszko napisał/a:

Może i słychać, ale jak już silnik będzie się miało rozebrany w takim stanie to dlaczego nie rozebrać go od dołu. Jak już robić to porządnie. Ja bym tak zrobił.
Koszty może trochę wzrosną, ale będziemy mieli pewność.

Przy okazji też bym wymienił uszczelkę miski. Koszt oryginalnej to parę złotych.

Miszko jest pewna zasada przy starych autach - Jak cos dziala to nie ruszaj. :lalala:
Dla mnie wymiana samych panewek bez szlifu wału to druciarstwo. A wyjąć wał juz nie tak hop siup przeciez.
Panewki nie tłuką to zostaw.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-06-2007, 09:39   

Wrzucam jeszcze obrazek z kolejnością dokręcania śrub w głowicy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2007, 11:24   

nessuno napisał/a:
Gdyby jeszcze ktoś dorzucił orientacyjne choć ceny


-uszczelka głowicy 120zł
-uszczelka głowiczki 32zł (?)
-uszczelka dekla zew. 14zł
-uszczelniacze zaworowe kpl. 24zł
-planowanie głowicy 50zł

robocizna w Krakowie ok 300zł
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
kilolo 


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 10
Skąd: gdansk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-06-2007, 22:36   

Nie zapomnij przy okazji zakupic uszczelki pod kolektor ssacy i wydechowy oraz miedzy kolektorem a rura wydechowa.
Warto tez zwrocic uwage na grubosc uszczelki pod gowiczka, kupilem jedna grubsza i mi zawory zaczely klekotac na szczescie dostalem tez ciensza ale podwojna robota.
Moje koszty:
planowanie 70zl
uszczelka pod glowice 45zl (morpak)
uszczelka pod glowiczke 6,50
uszczelka pod pokrywe zaworow 12
uszczelka pod kolektory 16
uszczelka miedzy kolektorem a rura 10
klucz dynamometryczny 75

jesli pasek rozrzadu ma juz dosc duzy przebieg to jest okazja go zmienic.
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-06-2007, 08:42   

konikks, skąd Ty takie ceny wziąłeś?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-06-2007, 08:46   

ego napisał/a:
konikks, skąd Ty takie ceny wziąłeś?


z warsztatu na ul.Trybuny Ludów....
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-06-2007, 15:28   

konikks napisał/a:
ego napisał/a:
konikks, skąd Ty takie ceny wziąłeś?


z warsztatu na ul.Trybuny Ludów....

zmień warsztat albo kupuj sam części :!:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-06-2007, 15:34   

ego napisał/a:
zmień warsztat albo kupuj sam części :!:


nie było mnie w krk wtedy. zostawiłem ojcu samochód żeby naprawił. w sumie drogo ale zrobili...

BTW czy niezbędne jest dokręcenie głowicy po 1000km?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-06-2007, 08:28   

konikks napisał/a:

BTW czy niezbędne jest dokręcenie głowicy po 1000km?

ja nie dokręcałem i nic sie nie dzieje
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 27-06-2007, 11:29   

teraz juz coraz mnie sie stosuje takie praktyki.
wszystko zalezy od uszczelki. Zazwyczaj oryginalnych sie nie dokreca po 1000km. Zreszta kupując uszczelke powinienes miec tam od razu załączona instrukcje wraz z momentami dokrecania srub.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
oli 


Wiek: 58
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 30-06-2007, 22:33   

Witam!
Kiedyś Tipek walną mi parą z rury. To była uszczelka pod głowicą. Oddałem go do mechanika i za kompleksową naprawę zapłaciłem 700 zeta.A mianowicie,został wymieniony płyn w chłodnicy,olej,filtr powietrza i oleju,planowanie głowicy,uszczelka pod głowicą głowiczką,pokrywą klawiatury i kolektorami plus robocizna.
To chyba nie tak dużo??!! Biorąc pod uwagę że mechanik dał gwarancję na rok na wymienione części. Dodam jeszcze że tylko kompleksowe naprawy zamykają temat na bardzo długo,jak nie na zawsze. Pozdrawiam!!!
  
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-07-2007, 08:25   

Myślęże 700zeta to sporo za tą naprawe, zależy jeszcze jaki motor pod maską ale mimo wszystko uważam ze o 200zł za duzo.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
oleq_30 


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 15
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-08-2007, 20:29   

Nysa ASO Fiat ul.Zwyciestwa
sama wymiana uszczelki z planowaniem 350 zł (czesci swoje)
_________________
całe zycie z wariatami Tipo z 1,4i.e na 1.6i.e LPG
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load