Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Witam kolegów[i koleżanki:)]. Problem z odpalaniem porannym
Autor Wiadomość
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-11-2007, 17:55   Witam kolegów[i koleżanki:)]. Problem z odpalaniem porannym

jestem tutaj zupełnie świerzy...wcześniej bywałem na forum tipo na serwisie autocent.... i z rekomendacji naszego wspólnego Kolegi, jestem od dzis z Wami:)
Więc Wszystkim Cześć.
teraz o problemie. rano gdy auto odpalę(silnik 1.6 ohc) na benzynie, bardzo nierówno pracuje silnik i do tego gdy go przytrzymam na obrotach ok. 2000 silnik zachowuje się dziwnie, a widzę to po obrotomierzu, bo obroty rosną o 200 i spadają , rosną spadają-częstotliwość ok raz na sekundę. I tak przez jakąs chwilę, aż silnik złapie trochę temperatury. Auto jest zagazowane, i tak naprawdę dużo lepiej pracuje na gazie, (po zagrzaniu do 30 stopni, włącza się gaz). Na benzynie cięzko mi jest go wkręcić na obroty, no z wyjątkiem momentów gdy jest już gorący silnik. gdy auto jest gorące wszystko chodzi super. ale gdy jest zimny- tragedia.
świece są nowe, głowica miała remoncik, kopułka i palec nie były wymieniane od 3 lat. ale tak jak mówię problemy mam tylko gdy silnik jest zimny.
myslę o zaworach, może jakiś jest podparty, i gdy się zagrzeje....
dzięki za wszelką pomoc i chętnych do dawania porad zapraszam do współpracy:)
pozdrawiam
Bartosz
  
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-11-2007, 18:25   

sprawdz kopulke i palec i kable WN jaki stan, ale ja mysle ze to moze byc czujnik temperatury ten z niebiezka wtyczka wkrecany w kolektor...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-11-2007, 18:34   

Witamy :)

Masz na wtrysku? Sprawdz czujnik temperatury cieczy ten od komputera tak jak gawor mówi.
Poszukaj o nim na forum.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-11-2007, 20:20   

mam takie dwa czujniki i już je podmieniłem- jeśli macie koledzy jakiś namiar na nowe części tego typu proszę o adresik... mam na wtrysku i niestety, poprzez wcześniejsze problemy z autkiem znam elemanty układu wtryskowego bosch dobrze...ale może być problem czujnika i owszem!! dziękuję za pomoc! pozdrowionka
Wasze sugestie zawsze bardzo mile widziane!!

** Dodano: 29-11-2007, 20:29 **
a może to problem czujnika temparatury w gardzieli, tam gdzie wtryskiwacz? a jeśli tak to jak to sprawdzić?
rano raczej dostaje więcej paliwa, bo odpala i ewidentnie autko pali więcej po rannym rozruchu....:)
i mam jeszcze jedną, koledzy, sprawę: mam w autku akumulator TAB 44ah 360A...wydaje mi się że to za mała moc rozruchowa. kolega podał mi że powinienem mieć przy tym silniku moc rozruchową 540A. czy taka różnica może mieć związek z problemami pod czas porannych rozruchów? autko rano bardzo wolno kręci...po kilku obrotach wałem zaczyna mielić znośnie, więc czy taka sytuacja i mała moc akumulatora może mieć wpływ na rozruch??
pozdrowionka z pułtuska- ale u nas zimno:(
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-11-2007, 21:08   

gbartosz, Twoje objawy jak pisałem raczej sugerują na ten czujnik, gdyż on po części odpowiada też za dobór mieszanki. Miałęm tak w UNO, padł czujnik i auto świrowało po obrotach, ciężko palił, nawet jak się rozgrzał to też chodził "tragicznie" - dymienie z rury itp.

Czujnik taki dostaniesz w sklepie bez problemów. Cena 30-40zł. W ASO kosztuje około 100zł.

Acha i koniecznie wszystko sprawdź, a jeszcze lepiej to wymień kable Wysokiego Napięcia, świecie, kopułkę i palec (o ile masz).

Co do akumulatora, ja ma 74Ah ;) Tempra 1.6 gaźnik. Po przesiadce z starego akumulatora wyraźnie było słychać i czuć, że rozrusznik sprawniej i szybciej kręci.
Problemów nie mam (bo są tacy, co mówią, że może nie być doładowywany - bzdura), a aku mam już od około 5-6lat.

Możesz bez obaw podmienić na jakiś większy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2007, 12:22   

kupiłem kopułkę i palec - jakaś włoska firma EPS czy jakoś tak... kupiłem też czujnik - zapłaciłem 22 złote. jeszcze nie wymieniłem...ale wieczorkiem popracuję. palec i kopułka były już z tachane...więc nie zaszkodziło wymienić. p[rzewody to najdroższy biznes wię cnarazie o tym nie myślę. jeśli chodzi o czujnik temperatury to mierzyłem jego oporność i na zimnie - temp. ok 2 stopni-garaż - wskazało 1500 omów...coś za nisko...??
Dziękuję Koledzy za rady..opiszę jak efekty:)

mam jeszcze mały problem (juzx w poscie pisałem o tym) z aku bo ma 44ah i 360A. rano strasznie cięzko kręci-mozolnie. czy też uwazacie że ta moc rozruchowa jest tego przyczyną??
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-11-2007, 13:23   

gbartosz napisał/a:
2 stopni-garaż - wskazało 1500 omów...coś za nisko...??

Za wysoko :D
Odczyt 1.5kOhm to dla tego czujnika by wynosił poniżej 50C (dla 50C ma 1,08kOhm, dla 40C jest 1,6kOhm).

Co prawda nie masz dostepu jeszcze do Downloadu, to Ci ułatwie.


Co do aku, to weź prostownik ustaw go na rozruch i spróbuj odpalić auto.
Zobaczysz, czy z pomoca prostownika lepiej pali.

** Dodano: 30-11-2007, 13:25 **
Masz ten nowy czujnik, nie?

Weź go włóż do garnka z woda, ale tak, aby się tylko ten "bolec" zanurzył. Wstaw na kuchenkę i zobacz jak się jego rezystancja zmienia.

Ja tak swój sprawdziłem zaraz po kupnie, ale grzałem tak do około 50-60C bo widziałem, że odczyty miał w miare dobre.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2007, 10:28   

czujnik wymieniłem(przed włożeniem sprawdziłem jakie ma parametry w temp. domowej) i były one niemal identyczne z tabelą
natomiast stary czujnik także poddałem testom, wynik wykazał jego uszkodzenie - wartości były inne, potem włożyłem go do lodówki i oczywiście w ok. -20 stopniach wartości były inne
dziś rano gdy go odpaliłem, rzeczywiście inaczej wszystko pracowało...czyli problem rozwiązany, choć pewnośc będę miał dopiero gdy uruchomię silnik w niskiej temperaturze
WIĘC KOLEDZY WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC... :piwko:
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load